Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Så bra at ting går bra nå! Håper det fortsetter sånn :jepp:

Det tror jeg må være en av de største fordelene med flaskemating, at mannfolka også kan bidra! Jeg er spent på hvordan det blir hos oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SØVN! :hjerte:

I natt har jeg sovet MASSE :danse: :danse: :danse: :danse:

Jeg tok nattmatingene (som går finfint for tiden, hurra!), og L tok poden på morrakvisten fra 6-7 tia :)

De gikk ned i kjelleren og så tv/herja, mens jeg fikk sove ut til jeg våkna av meg selv rundt 10,30 :laugh:

Skikkelig uthvilt! Sååååååååååååå deilig!

Nå ligger småen i babygymmen og titter på ting, mens faren har med kameraet og tar bilder :)

Og mora sitter å pumper puppene... :fnise:

Tror jeg nærmer meg slutten på melka nå, etter å ha "pumpet ned" i 2 uker nå :)

I går pumpet jeg kun 1 gang :sjokkert:

Dermed er det litt spreng i dag, men jeg tenker å prøve kun 1 pumping i noen dager nå, til melka er nesten helt borte. Håper på å kunne pakke bort pumpa neste helg :)

Og det uten å bruke noe medisin!! Litt stolt av det altså ;) Flinke meg! :plystre:

Deilig med energiinnlegg - godt å høre! Sier vel litt om hvor mye søvn betyr:-) håper du får mange slike dager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke du!!! Så ålreit å kunne pakke bort punmpa så fort! Har jo hørt jo hørt om de som har melk LEEEENGE etter at ungen har vendt seg av med puppen..

Også så deilig å få sove ut litt! Skjønner godt at det er etterlengtet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har barn som reagerer negativt på Maltekstrakt? :vetikke:

Her blir det intense magekramper i timesvis... :grine:

Hadde mistanker om det, og fikk det bekreftet i natt. Han fikk 1/4 t-skje malt i maten rundt 23 i gårkveld. Bråvåknet rundt midnatt av magevondt og har holdt det gående siden da :(

Sliiiiiiiiiiiten nå, med en overtrøtt liten baby!

Virker heldigvis som om det begynner å gi seg nå :(

Får prøve et døgn eller to med kun Nan og dersom det ikke blir bra da, får vi prøve oss på Collett (kaster bare opp av Hipp)

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Er ikke bare-bare alltid.. :( Vet at mange babyer får mer vondt i magen av malt.. Tror faktisk det er slik her i huset. Spørre hs om du kan gi noe annet? :klo: Nå er tassen din så liten at jeg er usikker.. Håper det ordner seg i hvert fall. Ikke godt for mammahjertet når babyen har det vondt. :( Som smertelindring kan du bruke sukkervann, det har i hvert fall jeg brukt her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Er ikke bare-bare alltid.. :( Vet at mange babyer får mer vondt i magen av malt.. Tror faktisk det er slik her i huset. Spørre hs om du kan gi noe annet? :klo: Nå er tassen din så liten at jeg er usikker.. Håper det ordner seg i hvert fall. Ikke godt for mammahjertet når babyen har det vondt. :( Som smertelindring kan du bruke sukkervann, det har i hvert fall jeg brukt her.

Ja vi har prøvd med sukkervann tidligre her også, men vår lille gir ingen respons på det dessverre... :(

Klemmer til tr.heimspia :klem::hjerte:

:hug:

Takk!

Han har nå gått hele dagen uten malt og det virker som om den verste mageknipen har gitt seg. Han har fortsatt litt vondt i magen, men ikke i nærhetn av hvordan det var i natt/dag tidlig.

Har vært innom apoteket og kjøpt Miniform i kveld, så dersom de siste krampene ikke gir seg før midnatt så skal han få noen dråper før det måltidet i håp om at det kan hjelpe.

Ser for meg en til lang natt :omg:

Jeg har kun fått 45 minutter søvn natt til i dag, så ser for meg at det skal bli ganske trasig å holde ut enda en natt med dette....

Har tint opp litt mm som jeg hadde lagt i fryseren også, i håp om at det kan stabilisere litt.... :(

Modern (bestemora) har vært her i hele dag, slik at jeg har kommet meg en tur til frisøren, samt et barselmøte for folk som har født rundt samme tid som meg på Byneset. Vi var kun 4 stk som skulle komme. 1 ønsket ikke å delta, 1 rakk ikke å komme, men ønsket å bli kontaktet dersom noe sosialt og ellers var det meg og Lisa. Samme dama som jeg hadde i termingruppa :fnise:

Dermed var det kun meg og Lisa som satt å pratet en times tid...

Koselig det altså, men litt kjedelig. Hadde håpet å treffe noen nye ansikter også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til hos dere snart!

Slitsomt med magevondt og lite søvn for alle tre.

:klem:

:hug:

Lille poden sov godt i går på dagtid, og sov hele 4 (!) timer fra ca kl 22 i kveld :)

Nettopp ferdig med litt mat, og han finner søvnen ganske greit selv nå...

Kan se ut som om ting har løstnet litt :)

Viktig å variere på hvor bra/dårlig ting går hver dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ mye for et morro og givende barseltreff på byneset da :vetikke:

Alle som har født i september og oktober i år var invitert på barseltreff på helsestasjonen. Vi bor jo på landet :fnise:

Når jeg kom dit så var hu ene fra termingruppa mi der, Lisa. Det var vistnok 2 andre som også var invitert sa helsesøstra. 1 var ikke intressert i å delta, og hu siste hadde veldig lyst, men rakk det ikke. Torunn som hun heter. Jeg vet litt fra før av hvem Torunn er, hun er svigerdattra til et vennepar av min svigermor :)

Torunn hadde gitt beskjed til helsesøstra om å gi oss nr hennes slik at vi kunne kontakte henne om det ble noe sosialt framover.

Så da var det bare meg og Lisa da. :jolie:

Lisa er trivelig hun altså, men vi har ikke så fantastisk kjemi. Jeg synes hun er litt snerpete :laugh:

Vi møttes en gang når jeg var ca 6 mnd gravid for å gå tur sammen. Da hadde hun også med seg søstren sin (er jo koselig med flere, helt enig), men da ble Lisa gående å prate i telefonen med ei venninne hele turen mens jeg måtte prate med søstra :vetikke: Så morro å treffes som gravide da?

Hun fødte uken etter meg så datteren er nå 4 uker.

Søt lita pie som ikke var veldig stor :)

Lisa hadde med datteren til treffet i dag, mens jeg hadde bestemødrene hjemme hos meg som ønsket å være barnevakt. Supert spør du meg :danse:

Så kan jeg få litt barnefri noen timer for egentid, samtidig som bestemødrene får ha litt barnebarn-tid.

Lisa skjønte ikke hvordan jeg kunne forlate babyen min?

Hun hadde kun vært borte fra si 1 time, 1 gang når hun skulle på butikken :sjokkert:

Hun klarer virkelig ikke å slippe datteren sin... Ikke engang om gubben passer henne alene så klarer hun å slappe av for å ta seg av seg selv....

Og hun syntes at det var forferdelig at jeg koste meg å være alene :fnise:

Når vi ble sittende å prate så kom vi inn på temaet amming. Jeg forklarte i korte trekk hvorfor ammingen ikke fungerte hos oss og hvorfor vi nå kun brukte flaske.

Fikk en sur kommentar fra henne om at; "Ja, det var nå avhengig av hvor mye man engasjerte seg i ammingen det da!"

Jævvla drittkjærring :sjokkert:

Ble helt satt ut av hva og hvordan hun sa det. Var skikkelig høy på pæra og himla med øyene når hun sa det og greier....

Så koselig da gitt :danse::vetikke:

I min egen kjente stil så har jeg en lei tendens til å glemme/overse dumme og stygge kommentarer der og da. Får liksom ikke til å reagere så mye på slikt.

Men når jeg kommer hjem så blir jeg sinna :fnise:

Synes strengt tatt at hun var i overkant teit i dag.... Men jeg måtte BARE komme å gå tur i området hvor hun bor altså! Så kunne vi jo trille sammen... Bah, som om det skjer?!?

Jeg har henne jo selvfølgelig på FB, og jeg endret nettopp vennskapet vårt til gruppen "div, nei" :fnise:

Jeg har sortert alle vennene mine i grupper og basert på hvilken gruppe man er i, avhenger hva man får se på profilen min.

De som er i JA-gruppene har full tilgang med bilder og får se veggen min. De i NEI-gruppene får ikke se noe jeg publiserer :fnise:

På den måten kan jeg begrense hva enkelte folk ser og kommenterer.

Synes det var veldig praktisk en periode når jeg opplevde enkelte på jobb som kritiserte alt mulig rart og jeg følte det ble pratet om meg bak ryggen min (var sykemeldt etter å ha ødelagt et leddbånd i kneet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg først vært til frisøren :danse:

Stusset bare tuppene, fordi håret har blitt så langt ! Jeg elsker å ha så langt hår, og det har vokst ut veldig sunt og friskt :laugh:

Deilig å være der en tur, og ikke minst har jeg verdens herligste frisør! Elsker henne og saksa hennes ;) haha!

Så var det hjem en tur for å være sosial med mamma og svigermor som var barnevakt :)

Når jeg så dro på helsestasjonen så trillet begge bestemødrene seg en lang tur med E, så de fikk alle frisk og god luft :)

Mamma har vært så god å ha i dag :hjerte:

Hun har vasket masse klær, ryddet litt omkring og vært barnevakt :)

Snille og gode mamsen min :biggrin:

I tillegg er hun jo fysioterapaut av yrke og glede ( :fnise: ), så hun hadde gått over hele E og kom med noen små kommentarer på hva jeg kunne være obs på framover.

F.eks så ønsker han ikke å ha fram tommelen på venstre hånda like mye som høyre, så den har litt mindre muskelmasse. Viste meg en fin måte å få han til å "trene" den på, ved å holde i en liten bommuls-rull. Samme med en tå han har som er litt bøyd så viste hun meg hvordan å øve den på å rette seg ut :)

E sov 2 timer i vogna si når jeg kom hjem, spiste mat og var sosial resten av kvelden.

L tok med seg poden i kjellern slik at jeg fikk sove 2 timer i kveld :danse:

Så jeg er uthvilt (mere enn vanlig iallefall) og klar for natta :)

E sov fra 21.45 til 01.30 nå :danse:

Nettopp fått mat og sovnet igjen (hurra!)

Så da skal jeg også finne senga og få noen flere timer søvn :)

Natta flikkorna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Hu Lisa hørtes jo ut som et fantastisk bekjentskap, da.. ;) Det er jammen godt det finnes folk som henne, når vi andre er helt ute å sykle..

Stakkars, hun kan jo umulig ha det helt trygt og godt med seg selv..

Kjenner igjen greia med å bli eitrandes irritert i ettertid, ja.. Men noen ganger er det nok lurt å ikke forfølge kommentarer som hun hadde der.. Vi får håpe at hun klarer å sosialisere seg uten barn etterhvert. Må være slitsomt å ikke ha noe tid til seg selv!

Hu derre mamsen din hørtes utrolig praktisk ut å ha :Nikke::hjerte: Jeg har også en flott mans, men hun ække fysioterapeut. Det hørtes forbasket kjekt ut!! Si ifra hvis du vil låne bort!

Så kjekt å få gode tips om lille E!

Sove godt og lenge, herlig å lese at ting faller mer og mer på plass i heimen :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Hu Lisa hørtes jo ut som et fantastisk bekjentskap, da.. ;) Det er jammen godt det finnes folk som henne, når vi andre er helt ute å sykle..

Stakkars, hun kan jo umulig ha det helt trygt og godt med seg selv..

Kjenner igjen greia med å bli eitrandes irritert i ettertid, ja.. Men noen ganger er det nok lurt å ikke forfølge kommentarer som hun hadde der.. Vi får håpe at hun klarer å sosialisere seg uten barn etterhvert. Må være slitsomt å ikke ha noe tid til seg selv!

Hu derre mamsen din hørtes utrolig praktisk ut å ha :Nikke::hjerte: Jeg har også en flott mans, men hun ække fysioterapeut. Det hørtes forbasket kjekt ut!! Si ifra hvis du vil låne bort!

Så kjekt å få gode tips om lille E!

Sove godt og lenge, herlig å lese at ting faller mer og mer på plass i heimen :hoppendeglad:

Ja hun er en liten blomst hun gitt :fnise:

Mamma er herlig :hjerte:

Jeg låner gjerne bort, bare kom opp hit du ;)

Så blir det kaffe med meg og mamma kan dalle med babyen :danse:

I natt har vi hatt den beste natta hittil :danse: BANK I BORDET!

Han sovnet igjen rundt 03 etter litt mat, våknet igjen rundt 5. Fikk mere mat og ble lagt ned igjen.

Han hadde litt vondt i magen fra 5 til 7 i dag, men ikke i nærheten av hvor vondt han har hatt tidligre.

Dessverre mistet L litt søvn den siste timen før jobb, men han har jo sovet uforstyrret i hele natt før kl 5 :fnise:

Poden sovnet litt til og fra mellom kl 05.30 og 6, så da laget jeg istand frokost til meg og L på stua :)

Lenge siden vi har hatt tid til en frokost sammen gitt!

Så da ble det litt sosialt før han dro på jobb.

Jeg og lille E ble sittende å vugge/kose/prate en times tid til magekrampene ga seg litt, så fikk han komme over i senga mi for litt kos og søvn. Han sovnet i armene mine rundt 8 og da fikk vi sove begge to en times tid :)

Nettopp fått mat igjen, og ble supertrøtt etterpå. La han nettopp ned i senga som står på stuen :)

Vi har begynt med at han skal finne litt søvnen selv nå :danse:

Vi koser og duller til han blir skikkelig trøtt og er nesten i drømmeland, så legger vi han ned i egen seng. Da kan han ligge å prate og gurgle i noen minutter før han sovner. Synes det er viktig at han ikke får bli frustrert å skrike når han ligger i senga, den skal forbindes med en god plass hvor han får sove og kose seg :)

Hittil virker det som om han trives med det, men han har nok ikke vært klar for det før nå. De første 4-5 ukene har vi nesten ikke kunne lagt han ifra oss utenom i vippestolen (mens den vippes), eller etter at han hadde sovnet i armene våre. Han har ikke vært nok våken/til stede for å klare å underholde seg selv eller godta at han trenger litt alenetid :)

Ikke lett å være liten pjokk altså!

Så nå skal jeg ta på meg den nye og deilige joggebuksa mi :laugh:

Lille E har enda ikke sovnet, men ligger nå å titter på uroen sin og hører på musikk. Håper han finner søvnen snart, for han ser virkelig overtrøtt ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, seeee :rodmer::grine::laugh:

Jeg kommer gjerne flyvende på en kaffekjeft, veitu!

Grattis med deilig natt! Også høres det fantastisk bra ut at dere tenker på å gjøre senga til et koselig sted, ikke et sted hvor man skriker og er alene :(

FLINKE er dere! :opplyser::bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh, seeee :rodmer::grine::laugh:

Jeg kommer gjerne flyvende på en kaffekjeft, veitu!

Grattis med deilig natt! Også høres det fantastisk bra ut at dere tenker på å gjøre senga til et koselig sted, ikke et sted hvor man skriker og er alene :(

FLINKE er dere! :opplyser::bryllup:

:laugh: Takker. Jeg har gjerne teorien i orden sjø, litt værre å få gjennomført det godt :fnise:

Lille familien min :hjerte: (elsker å skrive det der!) har vært hjemme hos foreldrene mine i kveld, og lille E fikk sove på brystkassa til bestefaren sin en times tid, før han fikk mere mat og sov en time på bestemora også. Herlig at jeg kunne selv finne senga deres og sove 1 1/2 time mens de koste seg med barnebarnet :)

Ulempa er at det var klin umulig å legge han ned i senga si døsen og småtrøtt for at han skulle finne søvna selv i kveld :vetikke:

Hvorfor i alle dager skal han gjøre det når han har fått kose seg på oss alle sammen og fått sove der? :fnise: Så da har jeg måtte bysse han helt i søvn i armene før jeg har lirket han forsiktig ned i senga, fortsatt sovende... :)

Tar vel noen dager før han er "normal" igjen, men det er helt ok i grunn :)

Morro å se hvor mye gamlingene koser seg med han :danse:

Nåmmin!!!! :rodmer: Søte tigergutten!! :hjerte:

Så fin han er!

:hjerte:

Nydelig gutt dere har!!

Takk alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...