Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med vesletassen, har han blitt bedre fra forkjølelsen? :)

Gratulerer med 2 måneder idag :strix:

Herlighet som tiden flyr!! :sjokkert::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med vesletassen, har han blitt bedre fra forkjølelsen? :)

Gratulerer med 2 måneder idag :strix:

Herlighet som tiden flyr!! :sjokkert::blomst:

Tickeren min er litt feil :fnise: 8 uker på torsdagen...

Ikke blitt noe bedre nei :grine:

Dro til legen i dag med tankene om at vi garrantert kun fikk vite hvilken hostemedisin/nesespray osv vi skulle bruke på han, og ble sendt til barnelege på St.Olavs.

Der konkluderte de med at han hadde en surkle-lyd på lungene og vi ble lagt inn til behandling og overvåkning :(

Lille tassen min har fått et eller annet virus på lungene og trenger hjelp til å bli frisk. Når de er så små og spiser dårlig pga tett nese tar man ingen sjanser.... :(

Dro hjemmeifra til fastlegen kl 08 i dag tidlig, kom inn til barnelegen på sykehuset rundt kl 13, og har først nå kommet meg hjem en tur.

L var hjemom etter jobb og dusjet og skiftet klær før han kom ned til sykehuset for å ta over ansvaret noen timer. Jeg er nå hjemme en tur for å få i meg noe middag/mat og noen timer søvn.

Verdens beste!!!!! :hjerte: Mamma :hjerte: skal dra nedover til sykehuset rundt 21.30 for å sende L hjem for å sove for natta, og jeg står opp rundt 23. Hun har da ansvaret for søteste og syke lille gullungen de timene :)

Jeg HAR faktisk verdens beste mamma!!!! :danse:

Leste fort en plass at fødselsdepresjon var når mor overså/ikke skjønte behovene til babyen sin.

Altså, jeg har overhode IKKE en fødselsdepresjon da altså! :sinnatagg:

Det ble bare for mye til tider!

De siste dagene har jeg vært skikkelig hønemor :fnise: Og jeg grein mine barme tårer når han hostet så fælt i gårkveld...

Min søteste lille gutt :hjerte:

Tok dessverre 7 1/2 uke før mora di innså faktisk hvor perfekt du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å se/høre en hysterisk og livredd liten baby bli tatt tester av, DET håper jeg alle mødre slipper :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, søta :( Stor klem til dere! Skal sende dere masse varme og gode tanker :hjerte:

Han blir tatt godt hånd om, også så bra at dere kom inn så fort!!

Nå har du sikkert nettopp våknet. Håper ting går fort over!

Tenk, hvor heldige vi har som har et meget godt helsevesen her til lands!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg tr.heimspia. Håper han blir kjempe fort frisk.

Det er grusomt når de hylgråter og tror du er kjempe slem mot dem når de tar tester. Vi hadde et par timer med det i går, men min gutt var ikke syk i tillegg da, det må jo gjøre det enda værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering her nå :)

E er fortsatt dårlig. Ingen nevneverdig endring siden vi ble lagt inn i går.

Han får saltvann og adrenalin via en bestøver i ny og ne, samt at han får sugd ren nesa når jeg spør om det (altså ofte!).

Han er potte tett av snørr og dritt og har en liten surklelyd på lungene.

Det går fryktelig mye av det for tiden og legen var heldigvis ikke bekymret for han :)

Vi fikk muligheten til å dra hjem med han i dag om vi ønsket det, men jeg fikk overbevist dem om at vi trengte en til natt.

Vi har ikke slik nesesuger (effektiv en) hjemme, og han er så tett.

Verken E eller jeg har sovet noe særlig på 2.5 døgn nå...

Mamma er på sykehuset og passer poden mens jeg er hjemme en tur igjen for å prøve å sove litt...

Ny økt igjen i natt :)

Ønsk oss lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så skuffa over L om dagene... :(

Det virker ikke som om han er intressert i E i heletatt...

Han kommer hjem fra jobb og skal gjøre alt mulig rart utenom å overfalle sønnen sin....

Jeg må nesten tvinge han til å tilbringe tid med E, og det er fryktelig sårt å se....

Jeg har spurt han pent om han kan ta ut en sykt-barn-dag på jobb i morgen for å være med på sykehuset i natt, men han virker genuint uintressert :grine:

Vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette i grunn.

Han har jo aldri vært ivrig på magen mens jeg gikk gravid, og virker nesten bare fraværende etter fødselen. Mamma mener at menn er litt sånn, og må noen ganger "lære seg" å være mere til stede når man har spebarn... Jeg synes det er vondt.

Det er ikke min jobb å tvinge han til å ha et forhold til sønnen sin. Den tiden vi har nå får vi aldri igjen, uansett hvor "kjedelig" det er å ikke kunne leke eller herje med han. JA, spebarn er kun intr. i mat, søvn og å titte på noen småting. Deal with it!

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du .. Du burde snakke med han om følelsene dine,ikke hold de inni deg,da blir d bare verre for deg kjære venn.. Tenker på dere,håper lillegutt blir bra snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa! Håper E blir fort bedre, unner ingen syke unger! Heldigvis er han på et godt sted og blir passet godt på :)

Hun mammaen din burde gullforgylles, hun høres helt fantastisk ut :jepp:

Kanskje L burde sjekkes for fødselsdepresjon også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra sykehuset :)

Viste seg at det var RS-viruset som hadde skapt problemer for oss.

Han var potte tett i hele natt og det ble dermed 0 søvn på oss begge to. Han sovnet til slutt helt utslitt på brystkassa mi rundt kl 08 etter å ha hylt for full hals, fullstendig utrøstelig i 45 minutter. DA trodde jeg nesten at jeg skulle bli gal :sjokkert:

L tok seg fri fra jobb i dag (takk lov!) og kom på sykehuset rundt 7. Han hadde heller ikke sovet i natt fordi han lå å hostet så mye (fått bronkitt). Ble så han sov en time på sykehuset mens jeg hadde E på brystet...

Sovnet en gang med E på brystet og bråvåknet av at ene armen min falt ned. Jeg trodde regelrett at det var E som falt ned og hoppet nesten i været :fnise: Av min egen arm.. haha!

Når jeg var hjemme i gårkveld så hadde jeg skikkelig ekkelt mareritt :(

Drømte at vi måtte avlive E, og det ble gjort av at vi måtte fylle en prixpose (gul bærepose) med vann og la han ligge i den til han ikke var lengre :grine: Var helt grufult! Våknet halvhysterisk og livredd...

Den drømmen har forfulgt meg i hele natt og dag :sinnatagg:

Når vi kom hjem fra sykehuset så kom pappa innom en tur. Hadde ikke sett E på nesten 2 uker nå (bare mamma som har vært hos oss) og savnet vel lille barnebarnet sitt litt :hjerte:

Både jeg og L ble jagd i seng og vi fikk 2 1/2 time søvn før pappa måtte dra hjem :)

Nå har vi spist middag og E ligger i senga si og plundrer.

Regner med at det blir ei natt uten noe særlig søvn igjen, så jeg regner med at jeg finner senga igjen etterpå. L får jo sove i natt mens jeg har småen...

Fikk snakket litt om alt som skjer i går. Jeg skjønner han på mange måter, og det er sikkert ikke lett å kombinere jobb i et lite firma, spebarn og alt rundt det. Han er mye sliten for tiden og får ikke hentet seg inn... (vi er 2 om det dog!).

Tror ikke det er noe bevist fra hans side, men han har fått beskjed om at han må ta seg sammen litt og faktisk bruke mere tid sammen med E.

Han ønsker vel strengt tatt å heller bruke tid på juleforbredelser osv... Ja, det må gjøres det også, men på mange måter så vil jeg heller ha en crappy julepynta låve og slikt enn at han ikke er med sønnen sin... :vetikke:

Vi får se hva som skjer.

Det rareste er at jeg har alltid (ALLTID) følt at vi har vært bunnsolide og ingenting skulle klare å rikke forholdet vårt :sjokkert:

Men nå ser jeg litt årsakene til at par går ifra hverandre når barna er unge. Det er mye jobb som skal til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille poden min e fortsatt syk...

Har hatt ei natt nå hvor han har vært veldig urolig og tett i nesa. Har måtte brukt nesesugeren flere ganger på han og det var i grunn ingen vits i å la han ligge i senga si alene. Han puster best når han ligger med hodet høyt ala på brytskassen min. Kan jo ikke sove slik hele natten så jeg tenkte at han kunne sove på armen min som han liker godt å gjøre.

Senga vår er litt for smal for oss 3 sammen ettersom L er så brei over skuldrene. Orket ikke en diskusjon om hvem som måtte legge seg hvor, så jeg hentet like gjerne opp en madrass fra kjellern og la på gulvet på barnerommet. Vi lå der i 2 timer (ingen søvn på meg) før L våknet opp.

Nå sitter jeg i grunn bare å venter på at han skal våkne opp og få mat, før jeg prøver å legge han igjen sammen med meg i senga vår :)

Han er så søt likevel om han er dårlig.

Spiser ikke noe særlig for tiden og det bekymrer meg litt.... :(

Var på helsestasjonen på samtale med ei psykolog i går. Fikk pratet en del rundt det å føle seg som ei god mor, og hvor vondt det var å slutte å amme. Hun var utrolig trivelig og varm, og det var lett å prate med henne. Fikk en god følelse etter å ha vært der, og svar på en del ting :)

E var med mormora si i hele går, og hun skulle prøve leggerutinene med han. Mest fordi hun hadde SÅÅÅ lyst til å bade han (igjen!).

Jeg og L var ute å spiste middag på TGI Fridays som en kjærestekveld imens :hjerte:

Kom hjem rundt 8 (legging rundt 19) og modern stod på stua og lagde masse rare dyrelyder (høyt volum) til E. Hun lo og sa at de hadde en samtale sammen fordi han svarte henne med noe gurgling.

Jeg tror han i grunn ba henne om å holde kjeft :fnise:

Litt poenget med å ha leggerutiner er at det skal være ro etter bading og mat.

Når jeg tok han selv og skulle ta over ble hun nesten blank i øyene over at hun måtte gi han fra seg ... Rare dama :laugh:

-Han fikk mere mat rundt 20/21. Drakk 100 ml og kasta opp ALT + litt til. Var masse slim i oppkastet. Greit han får opp tullet som herjer i kroppen egentlig. Sovnet såvidt etter å ha drukket 50 ml igjen.

-Sov en liten halvtime.

- Våknet og var lys våken!

- Fikk litt mere mat rundt midnatt, sovnet rundt 01.

- Sov i senga si i 2 timer

- Våknet opp og viste tegn til sult igjen rundt 03

- Spiste 80 ml.

- Sovnet på brystkassa mi. Ble lagt tilbake i egen seng.

- Kavet og sov urolig en liten time. Masse lyder, tett nese og ubehag.

- Tok han opp for å sove sammen eller iallefall være ei "pute" til han så han slapp å ligge vannrett å bli enda tettere i nesa.

- Sov urolig og kavet i en times tid før han fant normal søvn og sov i 30 minutter.

- Våknet og var sulten. Drakk 100 ml og kastet opp alt igjen! Mengder med slim i oppkastet, mere enn i går :sjokkert:

- Var LYS våken!

Da var klokken rundt 9 og jeg måtte hive inn håndkleet uten å ha sovet noe selv. Ringte svigermor og hun satt barnevakt i 3 timer mens jeg fikk sove litt :)

Nå har L kommet hjem for dagen og ligger å sover litt. Satt med E i vippestolen når jeg spiste lunsj og da sovnet rakkern :danse:

Løftet han over til vugga på stua og han sover enda etter 10 minutter :danse:

Så nå finner jeg selv sofaen og håper (kryss fingrene) for at formen hans lar han sove noen time (og mora!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Ble bare 15 minutter søvn tidligre i dag på han.... Stakkaren har vært STUPtrøtt i hele dag, men ikke klart å sovne.

Våknet logisk nok 5 minutter etter at jeg la ut innlegget mitt :laugh:

Fikk spist middag før L dro på julemiddag med jobben.

Så spiste søtingen 60 ml mat før han sovnet fra flasken. Lirket han over i vugga på stua og denne gangen har han sovet i 15 (!) minutter :danse:

Får prøve igjen å legge meg på sofaen....

Får ha "kveldsrutinene" når han våkner til med bading og pysj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker i grunn at han begynner å kjenne litt på at tennene er på vei...

"spiser" opp hendene hele tiden, likevel om han i grunn skal være mett (teorien iallefall), samt at han sikler veldig mye...

Jeg stusser også på om jeg skal prøve en topp med større hull enn 1`er tut... Så jeg har bestilt 2`er tut og nr 3 til siden. Skal egentlig bytte tut når han er 3 mnd, men kan jo hende han har et større behov for flyt allerede?

Vi prøver oss fram iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Selvfølgelig våknet han 5 minutter etter forrige innlegg :skratte:

Prøvde å gi han mat på Medela Calma-flaske igjen ettersom han kan regulere litt flyten selv i den avhengig av sugetrykk. Han var fryktelig urolig helt fra første slurk. Kavet med armene og vred på seg i armene mine, litt samme stil som når han har vært dårlig tidligre, og endte opp med oppkast etter 100 ml innabords. Denne gangen berget jeg iallefall møblene og mesteparten endte på gulvet eller i håndduken på fanget mitt :(

Stakkar lille... Var MASSE slim i oppkastet igjen. Han synes jo selv det er fryktelig ekkelt, så imellom brekningene så lager han mye sutrelyder og skriker litt :(

Måtte vel bruke 5-10 minutter på å trøste og roe ned etterpå. Fikk gitt han 50 ml etter oppkastet før vi fant ut at vi skulle bade litt :)

God og varm balje med babyolje gjorde susen for han :) ELSKER det!

Så han fikk ligge å flyte og plaske i 10 minutter i vannet før det ble en grundig tørkerunde og nattdrakt på.

Fant fram ei Avent-flaske som var med som en gratisprøve i en eller annen butikk som har litt mere som kommer ut av tuten enn de jeg bruker egentlig.

Tilbød han den isteden og han spiste 100 ml :danse:

Han var overhode ikke trøtt etterpå, så jeg fant meg til rette i senga og så 1 episode med Modern Family på tvn. Han sovnet i armene mine rundt 21.50. La han over i egen seng og fortet meg å pusse tenner og ordne meg for natta!

Fant senga rundt 22.05 og planla å sove tvert! Masse søvn!

Og hva skjedde? :skratte:

Ble liggende å tenke på alt mulig tull og rart til L kom hjem rundt 00.30 :fnise:

Herregud så teit...

Sovnet rundt 01 og forventa i grunn at han skulle våkne innen kl 2.

Nå er det snart 3 og han har sovet 5 timer :sjokkert:

Han klynket til for 20 minutter siden og jeg var lys våken igjen!

Nå sitter jeg bare å venter på at han skal våkne :fnise:

Uvant at han faktisk sover, kroppen min skjønner iallefall ikke hva som er galt..

Vurderer å prøve å finne senga igjen for å se hvor lenge han faktisk sover....

Er det mulig at når han blir friskere nå, så kan han lære seg å sove lengre økter om natta? :sjokkert:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjokkert:

Prøvde å la han sove så lenge han selv ville, men etter 7.5 timer så ble mammahjertet altfor bekymret. Han våknet lett når jeg tok av han dyna, drakk 150 ml på rappen i den lille prøveflaska fra Avent og sovnet igjen :)

Får følge med han litt ekstra i helgen slik at jeg blir sikker på at han kun er trøtt og ikke at det er noe galt :vetikke:

Fryktelig uvant iallefall og ubevist våkner jeg hver time for å sjekke at han puster :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje avent-flaska er super for ham? Kanskje han får mye luft i magen av den andre? :klo: men er jo utrolig deilig at han spiste uten å kaste opp nå, da? :jepp: og han sover som en sten!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper han sover fordi han er utslitt, og at han våkner av seg selv blid og fornøyd :) Skjønner godt at du blir bekymra! Men så lenge han våkner lett er det vel bra med ham :)

Håper du fikk sove litt selv også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sove en del selv også, avbrutt av at jeg våknet til for å sjekke at det var liv i han :fnise:

Men føler meg ganske uthvilt! :) Jippi!

I dag har vi vært å kjøpt juletre til å ha inne på stua. Ble falskt tre i år (nytt) siden E har vært syk og jeg ikke vil ha småinsekter i huset da.

Fikk også handlet noe småting. I morgen skal vi ut å hente juletre til å ha på låven, og det blir gran! Hentes oppe hos en nabo hvor de har julehogst med hesteridning og slikt :)

Er heldigvis meldt varmere enn -10 grader, så jeg regner med at lille poden blir med :hjerte: Første juletresankingen bare 8 uker gammel :hjerte:

I kveld skal vi pynte låven og da blir E med i vogna si. Er ikke vind der oppe, så da kan han ligge fint i vogna å sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...