Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ojda, var ikke meningen å va være å svare dere :trist:

Det har bare vært kaos her hjemme!

som regel ender jeg opp på 2-4 timer søvn i døgnet og er heldig om jeg rekker å dusje hver 3-4 dag :sjokkert:

Lille E er kravstor og sover så og så aldri. Likevel så har han begynt å følge meg med blikket, smile masse og begynt med gurglelyder (prater).

Jeg er evig takknemmelig for besteforeldrene hans som stiller opp så jeg iallefall får noen timer søvn i løpet av dagen, så jeg er oppe å går om natta :)

Uten dem tror jeg enkelte dager jeg kunne kjørt bila i en fjellvegg...

De fantastiske spedbarnsmånedene, kjøss meg i rævva :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff,så kjedelig at du skulle oppleve babytida på den måten :(

Ja,du r veldig heldig som har noen som stiller opp for deg :) hjelper litt i hverdagen d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk damer :)

Humøret er heldigvis greit for tiden og jeg setter mere og mere pris på lille gutten min hver dag :hjerte:

Nå er det helg :hjerte: og det skal bli SÅ godt å ha gubben hjemme i mange dager!!!!!

:fnise:

Vi har jo prøvd litt :humpe: igjen etter fødselen og det fungerer igjen :laugh::danse::fnise:

Litt godt å kunne være intim igjen og sette pris på hverandre.

Ikke minst har L fryktelig godt av å få lov til å vise nærhet igjen og jeg også! "Stakkaren" har jo måtte holdt seg i skinnet lenge under svangerskapet :fnise:

Får heldigvis utbytte for det etter hvert :eeeh:

Var å handlet noen småting på Obs i sted, og FOR et kaos?!?!?

Jeg var der kl 11 i håp om at det ikke ville være fullt, men neida! 45 minutter ventetid bare for å komme fram til kassen! Folk tar virkelig AV i førjulstiden :sjokkert:

Fikk iallefall handlet det lille vi manglet. Hovedsakelig mere Nan og Minifom til E. Det kan ikke utsettes, så da ble det kø da...

Nå har lille rakkern endelig (!) sovnet i vugga si på stua!

Mora har også dermed endelig fått i seg lunsj, noen timer for sent :fnise: haha!

Klarte iallefall å holde meg fra å kjøpe enkel og rask lunsj på obs`n og lagde meg sunn mat når jeg kom hjem :)

I lengden så skal babyfettet bort! ! ! !

Tenkte i grunn å trille E en liten tur så han fikk sove (sover så godt ute i frisk luft i vogna), men nå tror jeg heller at jeg legger meg langflat på sofaen gitt ;)

Hurra for jul!!!! :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere får til å ha litt sex igjen, viktig å sette pris på og nyte hverandre ;)

Nydelig bilde!

God jul til deg og den lille familien din :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere får til å ha litt sex igjen, viktig å sette pris på og nyte hverandre ;)

Nydelig bilde!

God jul til deg og den lille familien din :hug:

Ja det var skikkelig savn fra oss begge to å kunne ha sex igjen gitt :)

Deilig å kunne være delvis seg selv igjen... Delvis med at kroppen ikke er helt der psyken er ;)

God jul til deg og dine Mala!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natt til i dag sov lille poden 2.5 time mellom hver måltid. Var superflink og sovnet rundt 21 i gårkveld også :danse:

Han ble en del urolig rundt 6 i dag tidlig, så da tok L han med seg på stua isteden.

Jeg fikk sove fantastiske 4 timer etter det, alene og i stillhet :hjerte:

Fantastisk deilig!!! :danse:

I dag har vi fått tid til å rydde og ordne på låven, jeg har hentet de siste julekortene hos fotografen og vi har hatt tid til å nynne litt julesanger.

Kjenner godt på bekkenet at dagen har gått i ett, og jeg er øm og sår.

Merker mye til stivhetene rundt bekkenet og korsryggen når jeg er på bena hele dagen :vetikke:

Ting tar vel tid...

Hadde planer om og gledet meg MASSE til å trille tur meg lille klompen i dag, men det har vært 7-8 minus og en forrykende vind! Effektive kundegrader har nok vært nærmere -15/-20 her ute :sjokkert:

Når vi hentet lille poden fra bestemora si (snille gode svigermor som passet han i noen timer) så sovnet han under babygymmen sin. Flytta han over til vugga og han har sovet en times tid nå....

Litt tidlig å sove for natta, og litt sent for middagsdupp, men jeg får meg ikke til å vekke han helt enda.

Tenkte å la han sove litt til mens jeg rydder unna det siste, så blir det bading og natta :)

Driver å vurderer å starte med bittelitt velling i melka til kvelds.

Det er litt tidlig når han bare er 2.5 mnd, men vi merker så godt at han ikke blir mett. Han kan drikke bortimot 1 - 1.5 L mme i døgnet og det er over max annbefalt dose.... :vetikke:

Snakket med noen på barselgruppa og de måtte starte med ei t-skje i melka til kvelds når de var på samme alder.

Veide han på vekta her i dag tidlig for å se sånn grovt vektoppgang og vekta viste 1 kg opp på bare 11 dager :sjokkert:

Ikke noe rart at vi alle synes han har strekt seg så utrolig mye de siste ukene?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å prøver en ny måte å få han til å sovne! Eller rettere sagt, forbreder det ;)

Nå er han avhengig (!) av å sovne i armene mine, vuggende før han finner søvnen.

Jeg har sagt til meg selv at det er ok fram til han er ca 3 mnd. Så må han begynne å finne søvnen selv.

Så jeg tenkte å prøve å introdusere noe annet han forbinder med søvn og natta :)

Nynning/sang :laugh:

Nå skal det sies at jeg overhode ikke er en sanger :fnise: , men jeg er en jævel på å nynne :plystre:

Så tanken er at jeg nå vugger og nynner samtidig når han får lov til å finne søvna. Så gradvis så får han ligge i armene mens jeg nynner, (dropper vugginga) og til slutt er tanken at jeg skal kunne legge han i senga når han er småtrøtt og nynne til han sovner.

Dersom det fungerer (gudene vet om?), så får kanskje neste skritt bli at man leser et eventyr, synger/nynner en eller to sanger og sier god natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lillejuleaften alle sammen :hjerte:

Lille poden sov fra 20.30 til 02.00 i natt :sjokkert:

Utrolige 5.5 timer i strekk!

Fikk mat og sovnet igjen....

Våknet rundt 05.30 og fikk mere mat. Etter siste mating ble han fryktelig urolig og lå å kavet og småbrølte i søvne. Han har vært litt slik de siste ukene, mye magekramper som melder seg om morgenen.

Kasta L ut av soverommet med E så jeg fikk sove noen timer til ;)

Nye bildet mitt på stua:

:hjerte:

CCF23122012_00000_zpsf4320067.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksemplarisk baby!

Lille E har sovet 5.5 timer i strekk igjen i kveld/natt :danse:

I tillegg til at han var bare SÅ flink hele lillejuleaften!

Vi var oppe hos svigermor først på kaffebesøk mens tanta og onkelen til L var der. Tanta hans fikk lov å gi han flaska med mat, og det var storstas! :fnise: Lenge siden hun hadde gitt mat til smått nå (30 år?).

Så dro vi hjem til oss igjen og E lå under babygymmen sin en times tid. Etter hvert sovnet han for seg selv og jeg flytta han over i vugga. Sov en times tid før vi måtte flytte han over i vognbaggen for å dra å spise middag.

Ga han først maten sin før jeg spiste, og da satt han fornøyd i vippestolen sin en liten halvtime før vi dro hjem.

Vel hjemme så badet vi (les: han) og tok natta.

Fikk mat mens jeg nynna julesanger :hjerte: og vugga.

Han var inn i drømmeland og i egen seng innen kl 20.30 :)

Våknet igjen litt over 02 og drakk nå 190 ml mat :)

Sitter å slår ihjel litt tid mens han finner en dypere søvn. Blir litt "bråk" med grynting og slikt før han finner den søvnen, og da blir kroppen min urolig... Rart det der :fnise:

Har slått meg til ro med at uansett hvor lite søvn jeg og han får, så er han jo blid som ei sol! SÅ enkel å ta med seg rundt omkring og finner seg i så og si alt.

Han er ingen mamma/pappadalt som ikke tåler andre fang, og kan godt ligge å sjarmere slekt og venner :)

Kjenner jeg er fryktelig stolt av han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets julekveld over for denne gangen :)

Det ble litt stress før julemiddagen til svigermor (tradisjon med litt stress?) :fnise: , men kom oss av gårde etter hvert.

Nydelig middag som lille E sov seg igjennom i vognbaggen sin.

Han våknet til når middagen var over, fikk mat og underholdt en liten times tid. Da dro jeg nedover til oss selv igjen og la lille rakkeren. Vanlige rutiner likevel om det er jul ;)

Bading og mat, før vi koser til han faller i søvn :laugh:

Når han sovnet så koblet vi opp babycam`en og sullet opp på låven.

Herregud (!!!) hvor mange pakker som var til E i år :sjokkert: Sikkert 3/4 av alt under juletreet :fnise:

Jeg rakk å pakke opp noen pakker før E våknet til og var urolig. Da dro jeg tilbake hjem og vugget han stille i søvn igjen. Når han så sovnet igjen så var pakkeåpningen over og alle kom inn til oss med de siste pakkene til meg og E :)

Så fikk jeg åpnet dem før vi dro opp til svigermor igjen for dessert.

Vel hjemme igjen så ruslet jeg og L ut til grava til lille sorteperlen min :hjerte:

En god og fin jul, men også en veldig trist en for meg. Det er en stor del av meg som mangler, som forsvant med henne.

Det er rart og tungt å ikke ha vår tradisjon om å ri lang og stille tur i skogen sammen.

Det var min/vår måte å koble av ifra all julestresset på. Vår lille stille sted hvor ikke noe annet i hele verden betydde noe utenom oss og den følelsen vi hadde akkurat da :(

Savner henne utrolig mye!

La 3 roser på grava hennes og tente ei gravlykt som skal brenne i 75 timer :hjerte:

God jul pia mi, til vi møtes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...