Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Hay! Lenge siden jeg har vært innom her jeg nå, men leser at det går bra med dere :jepp: Godt å lese, men synd du sliter litt med amminga.. Håper du får litt hjelp på ammepoliklinikken, så kanskje det går seg til! Krysser fingrene for deg, jeg :)

Herlig at kroppen er på vei til å bli seg selv igjen!! :) Jeg synes det er en befrielse å få knytt skoene selv :fnise:

Ha en super dag med familien din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hay! Lenge siden jeg har vært innom her jeg nå, men leser at det går bra med dere :jepp: Godt å lese, men synd du sliter litt med amminga.. Håper du får litt hjelp på ammepoliklinikken, så kanskje det går seg til! Krysser fingrene for deg, jeg :)

Herlig at kroppen er på vei til å bli seg selv igjen!! :) Jeg synes det er en befrielse å få knytt skoene selv :fnise:

Ha en super dag med familien din :klemmer:

Heisann :)

Ja vi er rimelig opptatte på hver vår kant begge to :fnise:

Knyte skoene, barbere leggene, klare å plukke opp ting fra gulvet og se knokene på hendene igjen ;) Alt er herlig!

Kos deg masse med lille familien din du også søte :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal ta med masse gode tips herfra :jepp: Pampers skal kjøpes inn, samt stellematter! Ikke noe bæsj overalt her, nei!

:fnise:

Fritiden kommer vel sakte men sikkert tilbake ettersom rutinene setter inn. Tid til middag OG kos :lur: Høres jo ut som dere har det veldig bra :nigo:

3 uker gammel liten E imorgen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal ta med masse gode tips herfra :jepp: Pampers skal kjøpes inn, samt stellematter! Ikke noe bæsj overalt her, nei!

:fnise:

Fritiden kommer vel sakte men sikkert tilbake ettersom rutinene setter inn. Tid til middag OG kos :lur: Høres jo ut som dere har det veldig bra :nigo:

3 uker gammel liten E imorgen :hjerte:

Ja enn det? 3 uker allerede :sjokkert:

Middag i dag ;) Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne med oppdateringene mon tro? :fnise:

Tirsdagen og onsdagen hadde lille E mye vondt i magen. Jeg måtte jo begynne med flaske forrige uke pga soppen, og håpte på å få han til å amme igjen i uka som var nå.

Var en tur innover på ammepoliklinikken på torsdagen på dagtid og fikk litt ny veiledning. Kom hjem med beskjeden om at nå skal han kun ha pupp og ikke flaske.

Som den pliktoppfyllende usikre mammaen jeg er så gjorde jeg så. L på jobb og jeg alene hjemme med småen.

Begynte rundt kl 12 med at han ble sulten. Tilbød han venstre pupp som han ikke elsker, men han tok den under tvil med ammeskjoldet på. Var rimelig krakilsk og styra svært!

Tilbød han så høyre puppen som han tok. Sugde litt før han sovnet.

Så fort jeg rørte meg så våknet han til og ble hysterisk igjen, fikk ny pupp.

Slik satt jeg i 6 timer :sjokkert:

Jeg satt regelrett å gråt strie strømmer, slikkelig hulkegråting og frustrert.

I det lille øyeblikket der så tenkte jeg at jeg skjønner mødre som mister all vett i perioder. Jeg tror aldri jeg har vært SÅ sliten psykisk i hele mitt liv!

Når jeg var på fjelltur mutters alene og 13 timer unna bilen og et helvettes fjell å komme over, det var en bagatell i forhold til den knekken jeg fikk på torsdagen.

Det skremte meg litt i grunn... At det går ann å bli SÅ langt nede av å ikke sove mere enn 2 timer på 48 timer og ha en HYSTERISK unge som nekter å la puppen slippe.

Omsider kom L hjem og tok over litt byssing for å prøve å få rakkern til å sove.

Kvelden gikk og vi fortsatte å tilby pupp så ofte som han krevde det.

Til slutt så spurte L om vi ikke skulle prøve å gi han flaske for å se om han var mere sulten, og da slukte lille reka dobbel mengde mat! Fylte 2 bleier til randen med bæsj og sovnet utslitt i senga si :sjokkert:

Jeg hadde regelrett sultet babyen min hele dagen!!! :trist:

Var overhode ikke klar over at han ikke fikk ut noe særlig melk fra puppene, fordi det renner jo fra de bare han ser på dem.

Fysj å æsj. DA følte jeg meg bra slem!

Kan trygt si at det ble flaske den natta på han :fnise:

Tilbake på ammepoliklinikken på fredagen og vi veide før og etter amming. Jordmora mente at han fikk i seg mat og drakk 80 g på det måltidet. Jeg var ikke med inn på naborommet for å se vekta hans siste gangen (hadde puppene ute på vift), men jeg tviiiiiler på det altså. Puppen var fortsatt supersprengt og han hadde neppe spist noe særlig...

Fikk beskjed igjen om at joda, han skal ha kun pupp.

Hun mente at han brukte meg litt som en smokk og da kunne jeg jo tilby smokken når han var mett/ferdig å amme.

Så fredagen og i går har gått med på å prøve oss fram.

E har funnet teknikken igjen på amminga, men han blir overhode ikke mett på kun puppene. Han sovner ifra maten og rekker ikke å bli mett. Så våkner han etter 2 minutter og vil ha pupp igjen.

Så hittil så får han begge puppene mens jeg desperat prøver å holde han våken, og når han våkner etter det igjen så får han MM på flaske for å døyve den siste sulten.

Ser at han drikker mere og mere fra puppene og mindre mengde fra flaska etterpå. Så det går litt framover.

Puppene er fortsatt fryktelig vonde og i tillegg tror jeg at jeg har latt han suge litt feil en gang eller to, så han har fått til noen småsår på brystvortene.. :vetikke:

På fredagen hadde jeg min FØRSTE stund med han hvor han faktisk annerkjente meg som noe annet enn kun en matmaskin :danse:

Det var et fantastisk lite øyeblikk som jeg likte veldig godt :hjerte:

Jeg har på mange måter følt at han er der og jeg er glad i han, men ikke den intense (!!!) morskjærligheten som ALLE maser om.

Det er ikke alle som bare ser stjerner og hjerter fra første sekund! :)

Vårt øyeblikk bestod av noe så enkelt som at han var urolig om morgenen og hadde magevondt. Så jeg tok han opp i senga vår og la han helt intill ansiktet mitt. Når han kjente varmen min og pusten så ble han helt rolig og bare nøt det :hjerte:

Det var første gang han ga meg respons tilbake som ikke betydde; mat, bleie eller sove.

Da vokste mammahjertet litt ekstra :)

Og i går så smilte han for første gang til meg :hug:

Han er såååå fiiiiiin!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er fantastisk nydelig :hjerte: *smelt*

:klemmer:

Takker!

Gleder meg masse til å se lille hjerteknuseren din også etter hvert :)

Hvordan kjennes kroppen ut for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Gleder meg masse til å se lille hjerteknuseren din også etter hvert :)

Hvordan kjennes kroppen ut for tiden?

Ja, det blir spennende å se det lille ansiktet som bor i magen min.. :laugh: En god blanding av samboer og meg = rar.. :fnise:

Håper dere finner mate-rutinene snart, snuppis.. Hvordan har det gått idag? Synes du har sliti masse nok, altså. Skjønner at tårene sitter løst :hug:

Kjempefine tøfler, forresten! De så fantastisk deilige og varme ut! Ønsker meg tøfler til jul! Sånne gammeldagse, med myk gummisåle. Hvis det finnes..

Kroppen har det bra, bortsett fra at jeg er tungpustet nå. Straks han ruller seg oppover i livmora (eller hva han nå gjør..), så sliter jeg med pusten. Men men, sånn er det vel når de begynner å bli så store, og tar mer plass.

Håper for alt i verden at jeg klarer å gjennomføre juleforestilling og resten av jobb-året :Nikke: Men, det går nok bra :nigo:

Ønsker deg en deilig kveld, og at du får sovet litt i natt :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye snørr og tårer og en lang og god prat med L så konkluderer jeg i grunn med at ammingen må avsluttes.

Jeg ender opp med en liten sønn som skriker fordi han er sulten, og jeg som skriker fordi det er så himla vondt. Og når han endelig sovner, så må jeg pumpe...

Vet snart ikke hva som er dag og natt her fordi ting går i ett.... :(

Håper på å komme meg til legen i morgen å få hjelp til å avslutte melka... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... Lille her har vært helt fra seg i hele kveld.

Var å kjøpte Hipp til han i dag og han fikk 2 måltider med det. Vært urolig helt siden han fikk det, og for noen timer tid siden så ble det ekstrem-oppkast på alt i hele soverommet...

Er så vondt å se han ha det så ille.

Prøvde å gi et måltid med mm for å gi en mild overgang, men alt kom opp igjen :sjokkert:

Har gitt et måltid Nan etter det i håp om at det kan stabilisere litt, og har heldigvis ikke kommet opp enda.

Ser for meg det blir en Laaaaang natt med mye vondt og følelsen av å være ei slem mamma :(

Har gitt litt nan tidligre som tillegg til mm så trur ikke han reagere på den....

Æææææsj så fælt å se han slik :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg får skikkelig vondt av dere, jeg! Ingen tvil om du er ei god mor, tr.heimspia!! Ikke legg skylden på deg selv, det får du ikke lov til! Han klarer seg nok bedre enn du tror :klemmer:

Håper han holder på maten nå, da, så kanskje dere går en litt roligere natt i møte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt glad når jeg leste at du gir deg med amminga jeg! Du skal ikke slite deg ut sånn, og det er ikke bra verken for deg eller lillen når det blir sånn som det ble. Så all respekt til deg!!

Det er ikke sikkert det teller inn hos dere, men det kan være verdt å være obs på melkeallergi. Det går i slekta mi, og alt av melk (både inntatt av mor og gitt via morsmelk, og i mme-form) har ført til skrikende unger med magevondt og prosjektiloppkast. Så dersom han ikke tolererer nan heller kan det kanskje være verdt å prøve soya?

Krysser fingrene for at det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt en finfin natt :danse:

Poden sovnet rundt 1 og sov gode 3.5 timer før han våknet igjen.

Han våknet bare ørlite granne, akkurat nok til å spise, så sovnet han igjen og fikk nye 2.5 timer :)

Godt å se at han ble roligre etter hvert og magesmertene ga seg.

I dag har vi vært på helsestasjonen og jeg har fått tips om hvordan å senke melkeproduksjonen. Hun mente at dersom jeg klarer å pumpe litt og ikke stoppe 100% melka, så er det veldig fint for han å få litt mm som tillegg til NAN, så får han i seg det han trenger for imumforsvaret.

Nå er mormora ute å triller en liten tur med han etter at han nettopp har fått mat. Regner med at han sovner og skal få sove ute noen timer da :)

Jeg har funnet en flaske som poden elsker! Dr. Miller sine (kjøpt på ringoshop på nett) som gir 0 luft når han drikker, samt at han får et sugetak som er veldig lik som om han skulle hatt pupp.

Det er veldig lite mat som kommer av gangen av flaska, så han må jobbe mye for å få ut det han trenger. Enda mere lik puppen der også.

Fikk jo ei flaske i posten i går som jeg skulle prøve, og allerede i dag har jeg bestilt 5 nye av den samme ;)

Det går jo en del flasker når man skal kun gi flaske, så det er supert å ha nok av de liggende.

Jeg har jo 8 stk Medela-flasker også, men han er litt mere urolig etter et måltid med dem. Det kan hende han får litt mere luft via den enn Dr. Miller sine...

Alt i alt har vi hatt en fin dag i dag likevel om poden har sovet mesteparten av tiden :laugh:

Jeg har fått ryddet og vasket kjøkkenet, og svigermor har kommet på besøk 2 ganger som barnevakt mens jeg har fått pumpet av det verste trykket i puppene.

Nå venter jeg lengst mulig før jeg pumper og pumper kun til de tette melkekanalene (klumpene) slipper i brystet. Så er det på med bh`n igjen og vente enda nye 5-6 timer :)

Er litt vondt å gå med så mye spreng, men vet at det må til.

I gårkveld var de så fulle at jeg måtte pumpe de tomme.

Regner med at å pumpe de tomme 1 gang pr. døgn går greit og ikke øker produksjonen.

Nå pumper jeg ca 50-80 ml pr pupp før den verste sprengen gir seg, kontra at jeg pumpet ca 150-160 ml pr pupp når jeg skulle full-pumpe slik at han kun fikk mm.

Stor forskjell i grunn ;)

Nå kommer vel L hjem snart og han bør virkelig få opp humøret litt den nærmeste tiden. Han har vært småsur og kvass i noen dager nå. Skjønner at han er sliten, men det er jeg også!

Merker at lunten for når man er kvass mot hverandre er myyyye kortere for tiden.

Og når jeg merker at han er i et slikt humør så blir jeg faktisk lei av han :glare:

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært lei av han før! Men nå er jeg det delvis...

Når han kommer hjem fra jobb så virker det nesten som om han gjør det han kan for å få "være i fred", og ikke ønsker å delta med poden utenom når han må eller jeg spør.

Kan godt hende at det er bare jeg som reagerer og tror det dog... Han hjelper selvfølgelig til så snart jeg spør, men det hadde jo vært koselig å bli spurt om han skal ta han eller noe slikt...

Vi har også snakket om å få tatt noen bilder av småen i mange uker. Vi har jo et lite fotostudio i det ombygde stabburet. Når vi endelig skulle gjøre det i helga så dukket det opp så mye og småen var urolig. Det er litt essensielt at han (småen) er rolig og fornøyd når man skal ta bilder synes jeg :)

Får se hva som skjer med L, men jeg håper og ønsker at han kan bli litt mere ivrig og glede seg mere over å være far.

:vetikke:

Prøvde å snakke med han om det i går, men han sier bare at han er sliten og det er derfor. Vel, gjett hva? Det er jeg også!

Det er ikke akkurat som om det er ferie å være hjemme med småen hele dagen alene heller.

Nei, jeg kjører ikke en stor gravemaskin og må tenke på sikkerhet til de rundt meg, men jeg blir sliten jeg og. I tillegg får han jo sove mye mere enn meg om dagene....

Bah, kjenner jeg er litt skuffa og lei meg over han i dag og var det i går også....

Kjærestekveld på torsdagen med barnevakt og show til Gabriel Iglesias! :)

Gleder meg masse til showet og kvelden, forbeholdt at L har vært litt mere til stede i denne verden først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til i dag ble det kun 1.5 timer med søvn på meg :(

Poden startet jo på ren NAN i går og magen fikk nok kjørt seg litt. Han var mye urolig og lå å sparket en del med bena.

Det fortsatte ei lita stund i dag også, før det løstnet en KJEMPE-bæsj rundt lunsj-tider i dag :fnise:

Etter den "proppen" har det kommet jevnt og trutt litt avføring og han virker mye bedre.

Fikk tillogmed til å sove en runde på 3 timer i dag på dagtid.

Dumme meg (!!!!!!!!!) gjorde unna husarbeid disse timene istedenfor å sove. Supert sjakktrekk! :vetikke:

MÅ lære meg det der altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fikk jeg tidenes gladnyhet i dag :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Venninna mi som mistet i vår/sommer er gravid igjen!

18 + 5 i dag og ul på sykehuset viser en liten gutt :danse:

Er VELDIG glad på deres vegne, og jeg vet at de virkelig har prøvd, samtidig som de må ha vært livredd for å miste.

Hun følte seg trygg på at ting skulle gå greit nå når hun har kommet såpass på vei!

Termin 15 April 2013 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Jeg viste det vel i grunn likevel da :fnise:

De puppene der har blitt altfor store de siste månedene og jeg har snakket med L om det flere ganger. Men jeg lovte å ikke spørre, og hun satte veldig pris på det :)

Nå kan vi prate baby igjen og jeg har spurt henne om å være fadder i barnedåpen som blir 1 juledag :)

Så, poden har bæsjet (hvem skulle trodd at man blir SÅ glad for å høre en nyhet som dette???), sovet en runde og R er gravid :danse:

HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig for E å få løsnet litt i magen! :jepp: Høres ut som dere har hatt en veldig fin dag!

Husker du nevnte venninna di som plutselig hadde fått store pupper og som du trudde var blitt gravid igjen. Så koselig :danse: Da får dere jo litt perm sammen, da?

Så fint med dåp 1.juledag! :sol:

Sove godt inatt !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...