Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Oj, for noen priser, 900 for en bh! Betaler 2-300 som regel jeg, men de har jo blitt såpass store nå at jeg nok må investere i en ordentlig god ammebh.. Er jo ikke særlig ,ed noe som stikker, klemmer eller ikke støtter ordentlig! Lett å få vondt i skuldrene da..

Tja, jeg ender som regel opp på slike priser ja :( Er heldig om jeg finner en under 500 kr.

Problemet med å ha så stor cup i bh er at jeg må på spesialforetninger.

Skulle veldig gjerne kunne handlet på "vanlige" butikker, men cup stopper som regel på D og jeg har alltid vært G.... Og nå J/k liksom.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er SÅ dårlig gjort, at de som er større eller mindre, her eller der, eller sånn eller sånn, må i spesialbutikker og betale 3 ganger mer enn "alle" andre :jolie: TEIT!!

900 for en BH.. Mygod.. :sjokkert: Dét burde man få igjen på skatten, dersom man mÅ betale så mye! :Nikke:

Akupunktur på slutten av graviditeten høres jo veldig herlig ut! ETTERPÅ! Jeg får litt skrekk når du forteller om alt som gjør vondt!! :ler:

Lillegutten din sover og gjør seg klar for den store reisen! Det håper jeg iallfall :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Her nærmer det seg!! Har ikke fått vært inne i dagboka di på leenge, og å er du plutselig klar til å "poppe";-) weeee!

Lykke til i dagene som kommer, det blir kjempespennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur på slutten av graviditeten høres jo veldig herlig ut! ETTERPÅ! Jeg får litt skrekk når du forteller om alt som gjør vondt!! :ler:

Haha!

Du må ikke få skrekken fordi 2 av de siste 60 nålene har vært vonde da :fnise:

Det er kun de på lilletåene som var vonde, det er vel ikke mye kjøtt å stikke i akkurat på utsiden der...

Ellers er akupunktur ikke noe vondt i heletatt :) Såfremt man ikke har nålskrekk selvfølgelig, da er det et lite helvette...

Gårdagens behandling ga ikke noe effekt i natt iallefall....

Hoho! Her nærmer det seg!! Har ikke fått vært inne i dagboka di på leenge, og å er du plutselig klar til å "poppe";-) weeee!

Lykke til i dagene som kommer, det blir kjempespennende!

Takker :)

Jeg er veldig klar for å poppe ja, men det virker ikke som om han i magen er enig i det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 + 4 :hjerte:

Lille baby har vært veldig rolig det siste døgnet igjen.

Har prøvd å vekke han skikkelig noen ganger, men det kommer bare noen halvhjertet forsøk på litt stryking eller noe slikt der inne.

Greit at jeg skal på kontroll i dag, så får jeg snakket ut med jordmora om det. Synes det er rart at han er SÅ rolig?

Men om det legger lista for hvor trøtt og rolig han er når han kommer ut, så er det heeeeelt greit altså :danse:

Er bare det at jeg blir bekymret når jeg ikke kjenner han ofte nok.....

Tisset hver bidige time i natt også, men har fått noen ok timer med søvn imellom.

Trøtt i dag, og veldig øm i venstre hofte/fot.

Var den som hadde tendens til å "henge seg opp" tidligre i sommer også, så jeg lurer på om det er noe på gang der...

Gruer meg litt til undersøkelsen i dag. Antar at jordmor kommer til å sjekke modning når jeg er der i dag, og vet på forhånd at det kan være vondt/ømt å bli sjekket for det dersom man ikke er moden i heletatt...

Kryss fingrene for meg at hun sier at jeg er supermoden og at det ikke er lenge igjen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojda, vekta viste 1 kg opp fra forrige uke igjen :plystre:

Totalen hittil er 21 kg! Lurer på hvor mye av det som er vann.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kontrollen over for i dag :)

Fortsatt høyt blodtrykk, akkurat i grenseland, men heldigvis ikke noe eggehvite/proteiner i urinen.

Pga blodtrykket ønsket jordmor at jeg tok turen til legen på fredagen for ny urinprøve og blodtrykksjekk. Samt at jeg har ny time til henne neste onsdag også :)

Så litt ekstra oppfølging var vistnok bra nå. Hun mente at legen min vil trolig ta en avgjørelse på videre oppfølging på fredagen. Mulig jeg må inn på poliklinikken i helga dersom legen ønsker det, men vi får se :)

Fikk også svar på noen småting jeg har lurt på :danse:

1. JA, det er vanlig at det blir veldig trangt og rolig i magen den siste tiden. Så lenge jeg kjenner en form for bevegelse minst hver 2 time så skal jeg ikke bekymre meg for det. Han har det veldig trangt der inne og sover mere nå i perioder enn tidligre. Godt å få snakket litt om det siden jeg har vært litt urolig pga lite bevegelser. Hun mente også at all nyere forskning viser at kald drikke/sukker osv ikke påvirker babyene i heletatt i magen. Det er en gammel myte som fortsatt brukes en del. Det er vist enkelte babyer som reagerer på det, men mange ikke. Altså er min normal. Det eneste forskning viser at de reagerer på er når vannet har gått og jordmødrene fysisk klør de på hodet før de kommer ut :fnise: DA reagerer vist babyene gitt.

2. Han ligger fortsatt riktig vei. Hodet ned og ryggen ut mot venstre. Samme som ved siste kontroll da altså. Jeg var så stram i båndene nederst i livmora at hun ikke fikk kjent helt om han var festet eller ei. Kom liksom ikke til for å få skikkelig tak i han. Prøvde noen ganger å trykke ganske hardt, men magen min stoppet fingrene hennes før hun nådde helt ned. Kjente tydelig hodet, men fikk ikke rikket det.

Så enten er han festet, eller så er han ikke helt festet, men livmora er for stram til å få sjekket det 100%. Helt greit for min del :)

3. Vi snakket litt omkring det med fødsel og jeg føler meg klar for det :)

Kontra at jeg var en del engstelig for det i starten, føler jeg meg helt greit komfertabel med det nå. Vet at jeg må igjennom det og er forbredt på at det vil være DET mest smertefulle jeg skal igjennom i livet.

Så på mange måter er det ok å bare "bli ferdig" med det :fnise:

4. Pulsen hans lå på ca 140-150 og det er helt normalt. Han hadde det veldig fint der inne, litt FOR fint kanskje?

5. Fikk også vite at etter fødsel så vil helsesøster på den lokale helsestasjonen automatisk ta kontakt med meg for et hjemmebesøk og videre oppfølging. Gikk vist automatisk ut beskjed til de når fødsel var overstått. Så da slipper jeg å tenke på at jeg må melde ifra om noe i ettertid :)

6. Det eneste som kan hjelpe til å sette igang fødsel er sex. :danse:

Det er jeg ganske klar over.... Eneste problemet er at meg selv og min lyst/kroppsbilde er litt på en snurr for tiden. L er helt sikkert med på det han, men det står mere på meg selv....

Gleder meg til å bli meg selv igjen etter hvert :blomst:

Nå har jeg vært å handlet mat og smått jeg trenger for å lage bursdagskake til fine kjæresten min :hjerte: Blir jo hele 33 år på onsdagen!

Da blir det 1 kake for å ha med til jobben og en vi skal ha her hjemme når det kommer folk på besøk :)

Så jeg får bare sette igang å bake :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese hva du har fått vite idag!! :jepp: Gøy å følge med på!

Godt at du er forberedt på fødsel, og at det ikke skremmer deg lenger!

Synes uansett at han kan komme nå, slik at dere får hilst på ham :rodmer:

Julebrus!! Hoho!! Den fra Aass er best :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY Nuttapia!

Julebrus MÅ være Dahls! Makan :sjokkert::rasende::frustrert::sinna::kjempesinna::fy_fy:

Nå har det vært noen gode kynnere i kveld, og for å være sikre på at vi har hjulpet til med det vi kan, har det også blitt litt :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, julebrus! :nisse: Selvfølgelig må det være Hamar & Lillehammer Julebrus fra Rignes!! :scorpis:;)

Så bra du fikk svar på alt du lurte på hos jordmoren! Sa hun noe om modning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Da krangler vi iallfall ikke om hvem som skal få julebrusen, da ;)

Bra med litt lakenkrøll, håper det får fart på sakene for dere :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DAHLS DAHLS DAHLS!! Høydepunktet med å komme hjem til trøndelag i julen;

DAHLS JULEBRUS!! :hoppendeglad:

Det "krangler" jeg med mannen min om hvert år! Han er nemlig fra Mjøs-traktene, og det er visst BARE Hamar & Lillehammer-julebrusen som er bra nok :fnise: Stakkars, han vet jo ikke bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, julebrus! :nisse: Selvfølgelig må det være Hamar & Lillehammer Julebrus fra Rignes!! :scorpis:;)

Så bra du fikk svar på alt du lurte på hos jordmoren! Sa hun noe om modning?

Ja hun sa at det ikke var noe særlig vits i å sjekke modning før man var i fødsel. Det ville kun vise modningen der og da, men for å vite om det var noen endring måtte hun da ha sjekket meg regelmessig over flere dager. Så konklusjonen var at det var ikke noe vits i å gjøre det i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DAHLS DAHLS DAHLS!! Høydepunktet med å komme hjem til trøndelag i julen;

DAHLS JULEBRUS!! :hoppendeglad:

Det "krangler" jeg med mannen min om hvert år! Han er nemlig fra Mjøs-traktene, og det er visst BARE Hamar & Lillehammer-julebrusen som er bra nok :fnise: Stakkars, han vet jo ikke bedre...

Jaaaaaaaaaaaa!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet rundt 23.30 av skikkelige tak i magen.

Tenkte ikke noe mere over det før 3 gangen det kom. Skikkelige tak i magen som er veldig vonde.

Har brukt rietelleren en times tid nå, og det kommer ca hver 5-6 minutt og varer i alt fra 20-60 sekunder.

Er oppe å går en tur nå for å se om det kan ta seg opp noe :)

Må jo oppe i hvert 4 min og 1 min rier før det er noe vits i å vekke gubben :)

Håper virkelig (kryss fingrene) at det vil ta seg opp igjen og ikke er sånn lureting!

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Siden jeg er sladrehank for Tr.heimspia, så limer jeg inn sms jeg fikk fra henne Kl 07:00:

Hei og hopp :) Har endelig kommet i gang med fødselen. Har kun 2 cm åpning, så det er veldig tidlig i forløpet. Blir på sykehuset til fødsel er ferdig pga det høye blodtrykket. God morgen fra tr.heim ;)

:strix: Heia heia :strix:

Alle hjerter gleder seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...