Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Usj da! Godt at det er til fysion du skal da, kanskje? Hørtes ut som en tung nAtt! :klem:

Men superbra at lillemann borer seg nedover og gjør seg klar for å erobre verden :hjerte: Du er alltid en time nærmere fødsel :jepp:

"De rykker stadig frem i køen!"

Ha en fin dag, kjære du!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ha en aldeles finfin dag du også gitt :)

Da var en herlig time til fysio over for denne gang igjen :)

Hun viste meg en annen måte å ligge på slik at jeg får avlastet hoftekammen litt, så det skal jeg teste ut å sove noen timer etterpå.

Full massasje i hele rygg og nakke = deilig :laugh:

Ble skikkelig salig av behandlingen og trøtt. Er så deilig å kunne komme en plass å bare koble helt av en times tid. Det blir skikkelig "egen-tid" som trengs for å senke skuldrene i blandt :)

Fikk også noen små tips som f.eks at jeg må senke skuldrene mere og tørre å la overkroppen få hvile mens jeg går og står. Det er nok en av grunnene til at jeg blir øm mellom skulderbladene, at jeg går å heiser opp skuldrene ubevisst :vetikke:

Veldig greit å få det påpekt.

Så en episode med SOS hundehjelpen på tv før jeg dro nedover til fysio. Liker treningsmetodene hennes, at ting gjøres med kun positiv forsterkning. Fikk noen gode tips om flere triks jeg kan lære lille bikkja, så håper på å få trent han litt i dag også :)

Hva man ikke har tid tid når man ikke har hest lengre?

Jeg har vært max sløv på å trene triks med han de siste 3 mnd eller noe slikt, og jeg vet at han ELSKER å gjøre det. Så på tide å ta meg sammen litt å lære han noe nytt :)

Triksene i dag skal være: "Bort" som at han skal snu seg bort ifra godisen og slutte å tigge. Og mulig jeg prøver meg på en "ligg" i dag også. Han har aldri lært seg å ligge på kommando og vi prøvde såvidt på det før jeg ble opptatt med andre ting :fnise:

Får se om han tilbyr noe annen adferd også som jeg kan klikke inn :)

Sist så tilbød han å snu seg i ring, så da ble det en kommando på "rundt" også ;)

Får så masse energi av å være til fysio! Deilig :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg fødeklar :danse:

Nye lekkre negler, Check! Vanlig fransk denne gangen, og helt korte. Så da slipper jeg å tenke så mye på å file de kortere innen 2 uker ;)

Gleder meg MASSE til middag i dag! :laugh:

Snilleste mamman min kom til oss i går med en gigantisk posjon med Fårikål :danse:

Hun laget en kjempeposjon til oss! Vet at jeg er veldig glad i det, men ikke helt kan å lage det selv...

Nå er det dagen etter og det smaker best!

Gleder meg masse til å smake på! :laugh:

Regner med at det blir en god del å fryse ned også, så det blir flere middager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 + 2 :hjerte:

Ser forsåvidt at det er litt feil, jeg er vel kun 39 + 1... Er jo neste søndag jeg har termin, den 21 oktober...

Jaja :)

Dårlig natt i natt også... Bekkenet og kroppen har vært så ok som det kunne være, men har vært oppe for å tisse hver bidige time. Stuptrøtt....

Våknet med tidenes hodepine også gitt.... :vetikke: Herlig!

I tillegg er jeg hoven i ansiktet og ser ikke uuuuut!

Fysj....

Eneste håpet nå er at bolleansiktet betyr at fødsel nærmer seg :danse:

Er jo et kjent fenomen at man kan hovne opp i ansiktet når ting begynner å nærme seg. Man "fylles opp" med vann fra bena først og jobber seg oppover. Når man er hoven helt opp til under øyene så er vist kroppen klar for å komme igang.... :fnise:

Gudene vet, og jeg er skeptisk til det. Men de gamle jordmødrene mener iallefall så... :sjokkert:

Mulig det i mitt tilfelle er pga ei dum kvise jeg fikk på haka som jeg muliggens har terga litt med ikke rene nok hender? Er iallefall øm på hele haka og litt på halsen etter natta....

Har dessverre fått noen kviser den siste uken, og det er fryktelig uvant for meg.

Vet at mange får det når de går gravide, men jeg har ikke fått noe særlig tidligre, og ikke før graviditeten heller...

Teite kviser!

Hendene er så fulle av vann nå at jeg ikke ser senene mine lengre og de er vonde å klemme igjen...

Bah, ble et lite syteinnlegg her nå :fnise:

Småen er seg selv lik og romsterer smått der inne og surkler omkring....

Straks frokost, så setter jeg nesa mot svømmehallen for å plaske litt. Kjenner at bekkenet trenger å være litt vektløs nå :)

Skal prøve å lure med meg L også til å holde meg med selskap.... :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var dagens trim unnagjort!

L ble ikke med, ville heller gjøre ting her hjemme.

Sulla så innover til pirbadet alene.... Eller, alene og alene fru blom.

Meg + halve byen :sjokkert:

Altså den halvdelen av byen som er under 12 år!

Ayay!

Jeg var kun i det varme bassenget hvor småbarna og gamle pleier å være, men i dag var det kaos der inne også... Usj og fusj....

Jogget/trimmet og tøyde ut i 45 minutter før jeg hev inn håndduken. Prøvde å ligge på kanten å slappe av i kroppen de siste 5 minuttene, men det er ikke lett når det er barn som hopper fra kanten og sneier bortpå hele tiden :fnise:

Jeg har i grunn ganske lang lunte når det gjelder barnegråt og slikt, men i garderoben så fikk jeg fryktelig lyst til å si noe altså. Satt ei lita jente på 3-4 år og sutrer og HYLTE for full hals i 10 minutter i strekk. Tydeligvis opprør for noe hun ikke fikk ha eller gjøre...

Jeg tror (les: tror) at dersom mora hadde bare tatt en prat med henne og forklart ting eller vært litt streng så ville hun tidd stille. Hun hyla jo bare mere og mere jo mere hun ble oversett!

Det var litt vondt i mitt lille morshjerte... men samtidig tenkte jeg jo litt at det måtte være fryktelig trasig å være mora hennes om det var slik hun var til stadighet... :vetikke:

Noen barn er jo fryktelig til å teste alle grenser, så det kan være mye bak det som jeg ikke fikk med meg.

Fryktelig stemmenivå på ungen iallefall, jeg gjetter at de hørte det i herregarderoben på andre siden også :sjokkert:

Kom hjem til rent og ryddet hus :danse:

Så nå har jeg laget lunsj og skal kose meg med gubben!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmehall er deilig! Men kanskje ikke lørdag formiddag :klo::fnise: Sikkert godt å få plasket litt, da :)

Enig, sutre-unger er utrolig irriterende. Her får INGEN sutre.. Sutre-stemmer er fy! Har lang tålmodlighet selv asså, men et sted går grensa. Og jeg har lagt merke til at nå som jeg er gravid, så tåler jeg litt mindre av grinete unger.. :ler: Det er lov å være sliten og trøtt, men sutre-stemme er fy! Hehe!! Og sutringen kommer hvis foreldrene gir lov til det. Det er iallfall min erfaring etter 10 år i skole og barnehage...

Håper disse gamle, kloke jordmødrene har rett, jeg! Og at tassen din straks er klar for den store erobringen! :hjerte:

Snille L, som rydder og vasker huset! Du er heldig, frøken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har litt inntrykk av at den sutringa kommer når det blir tillatt jeg også...

Mulig at min blir like ille også, men jeg tror i grunn ikke det?

Jeg har litt troa på at man kan forklare ting til barn på lik linje med andre voksne folk. Enkelte ting vil de ikke forstå, men A,B og C enkle prinsipper skal jo gå fint ann :)

L er god han vettu :)

Nå er vi nettopp ferdig med bålgrilling.

Det amrikanske besøket til svigermor drar hjem igjen på mandagen, og siden det er knallvær i dag så tente vi opp stort bål på bålplassen og gapahuket.

Storsuksess!

Grillet pølse med brød og pinnebrød :danse:

Pinnebrød med skinke og ost er jo bare SÅ godt!

Og iallefall når man kan grille ute over stort bål! Med pinner som man kapper fra trærne rundt :laugh:

ELSKER det!

Kjente godt at bekkenet ble litt opprørsk etter å sitte i 2 timer, så nå har jeg funnet veien inn i huset igjen :)

Regner med at jeg blir å finne senga og se tv...

Gruer meg litt til natta, for bekkenet er vondt og ømt :(

Vet på forhånd at det vil bli mye vondt og lite søvn.... Bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ang sutring, ja! :Nikke:

Åh, høres ut som dere har hatt en helt fantsatisk kveld med bål!

Håper du får sove bedre enn du tror, søte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 + 2 :hjerte:

Neste søndag er det termin!

ENN at det er så lenge siden vi sulla omkring med tanker om å stifte en familie da gitt :danse:

Og enn at det er så lenge siden jeg hadde en midje :fnise:

Synes tiden har gått rasende fort jeg :sjokkert:

Natten har vært både og her. Mye vondt og en del halsbrann. Fått bukt med halsbrannen med å knaske Gaviscon til den store gullmedaljen dog :fnise:

Ble vel 6-7 timer søvn i løpet av natten, og det skal i teorien være ok for å komme seg igjennom en del av dagen.

Bakte ferske rundstykker/boller til frokost i dag. Ost og skinkebiter inni :)

Ble veldig godt, men tung mat for magen... :jolie:

Tenker vi setter oss å ser ferdig filmen Thale etterpå.

Jeg hater og er livredd for skumle filmer :sjokkert:

Så jeg NEKTER å se noe slikt på kveldstid. VET at jeg får mareritt av det...

Og jeg blir 30 neste år :fnise: Haha!

Men dersom vi ser den ferdig i dag når det er lyst, så rekker jeg å se så mye annet etterpå at tankene holder seg unna :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg termin med stormskritt jo!! :danse:

De rundstykkene dine hørtes snadder ut. :hoppe: Jeg blir også redd av sånne filmer, liker ikke være alene rett etterpå ihvertfall!! Elsket skrekkfilmer før, nå holder jeg meg helst unna. :ler:

Ha en fiiin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er både skuffet og litt imponer over filmen....?

Den var overhode ikke noe skummel som jeg trodde den skulle være, og jeg synes at hu skuespilleren gjorde en knallgod jobb :)

Til lunsj i dag laget jeg skikkelig canadiske pannekaker med maple syrup på! Nam! :danse:

Fikk besøk etter lunsj av svigermor med amrikaner-besøket. Ble sittende å prate i noen timer samt omvisning i huset vårt.

Etter det ble det servert tapas og masse god mat hos søstra til lasse (kjekt med nabo/familietun gitt) og vi kom hjem først nå.

Har vært en lang dag med mye sosialt og hyggelig :)

Vi har fått invitasjoner til å komme til dem alle sammen i USA om vi ønsker det, og det skal vi ikke se bort ifra at vi gjør en gang :)

Veldig trivelige folk som reiser hjem igjen i morgen. :)

Kroppen har vært litt på en krøll de siste dagene i grunn. Fikk ikke løstnet opp i vondene i ryggen når jeg var i bassenget i går, og jeg kjenner mye på at det skulle vært gjort. Korsryggen er fryktelig øm og bekkenet er i grunn samme som den var for 8 uker siden, før den ble mye bedre.

Litt kjedelig å kjenne at kroppen går fra veldig god form til elendig på bare noen ekstra dager....

Håper at bassengtrimmen + akupunkturen i morgen vil lette trykket litt :)

Ellers har det vært mye små tak i magen i kveld og minstemann har herjet den siste timen :hjerte:

Det er BRA, fordi han har vært veldig rolig det siste døgnet.

Drakk iskald og sterk saft i gårkveld for å prøve å vekke han, uten hell. Sparket litt i natt heldigvis, og jeg har hatt noen små stryk og glidende bevegelser i dag. Ikke mye dog.

Så det var herlig å kjenne at han sparket skikkelig til den siste timen! Da kan jeg sitte i min egen lille verden å smile og tenke på hvordan han vil være når han kommer ut :fnise:

Kjenner jeg meg selv rett så våkner jeg rundt 4 i natt og ikke får sove igjen. Surfer nett og spiller spill noen timer før jeg sovner igjen rett før vekkeklokka til L ringer :fnise:

L har IKKE lyst til å dra på jobb i morgen, og prøvde å overbevise lille magen i kveld om at han måtte komme nå i natt eller i morgen tidlig :danse:

Tror han gleder seg til å bli pappa ja ;)

Var rørende å se han leke med onkelungen sin i kveld. Får nesten litt tårer i øyekroken når jeg tenker på at det synet vil være det jeg ser de neste årene også, bare at det vil være VÅR sønn :hjerte:

Elsker mannen der så utrolig høyt, likevel om han ler av meg når han må hjelpe meg opp fra f.eks en for lav sofa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 + 3 :hjerte:

Har heldigvis fått sove en del i natt. Vært oppe for å tisse hver time, men sovet godt imellom gåturene til toalettet :fnise:

Jeg har vist holdt L våken en del med all snorkingen.... :sjokkert:

Merkelig at jeg snorker så høyt for tiden.....

Småen har vært rolig i hele natt igjen og jeg har heller ikke kjent noe særlig hittil i dag....

Håper for all del at han våkner til i bassenget, og tror jeg skal kjøpe en iskald milkshake på mac`en før bassenget :) Da BØR han våkne skikkelig!

Tung i hodet i dag og fingrene er fulle av vann. Vondt når jeg prøver å knytte nevene... Og hoven i ansiktet.

På godt norsk, jeg er peeeeeeeeeeeeeen :fnise: Gah!

Gleder meg masse til bassengtrimmen i dag. Tenkte å lure meg ut i bassenget 10-15 minutter tidligre for å ligge å duppe litt.

Drømte mye rart i natt. Bla. at jeg satt på korntrøska til et vennepar av meg og han drev å skulle styre den nærmest mulig et jordhull, så vi tippa nedi. Hadde på meg bilbelte, så det gikk ok. Men da ble magen så opprørt at fødselen startet...

Drømte noe med masse strips i forskjellige farger også, og at slimproppen min gikk rett før jeg gikk ut i bassenget i dag :fnise:

Kontroll til jordmor i morgen. Litt tidlig i grunn, kontrollen skal jo helst være på 40 + 2 akkurat, men det er en søndag. Og jeg fikk brev fra jordmortjenesten at kontrollen min var flyttet fra torsdagen til tirsdagen.

Regner med jeg får all infoen jeg trenger for å vite hvor jeg ringer for å bestille overtidskontroll. Jeg antar at overtidskontrollen blir neste mandag på 40 + 3 på sykehuset, mulig tirsdagen om de er travle...

Så alt i alt er det nå omkring 2 uker før jeg "må" settes i gang...

Håper at ting starter av seg selv før det selvfølgelig, men har ingen forventninger om at han kommer snart...

Det blir nok full arb.uke på L ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sender tanker til tassen om at han gjerne kan komme ut til termin og hilse på foreldrene sine*

Skrikeunger er de verste!! Sånne som bare ikke kan tie stille, og syter seg til alt som er.... Svigermor hadde en god taktikk på det på gubben og bror hans når de var små, dersom det ble syting og masing om ting i butikken gikk de fra alle varene sine og dro hjem. Da ble det ikke noen handletur, punktum. Det virket på dem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann :goodbye:

Hvordan går det her? Nå venter du fælt, kan jeg tenke meg!! Ingen tegn på fødsel enda?

Tenk at det er max 14 dager til du har gutten din i armene :rodmer:

Har du kynnere/maserier? Husker du nevnte noe om det for noen uker siden (ca der jeg er nå), og da lurer jeg jo fælt, vettu ;) Hehe.. For her er magen stram og det stikker og presser nedover HELE døgnet..

Ha en finfin mandag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sender tanker til tassen om at han gjerne kan komme ut til termin og hilse på foreldrene sine*

Skrikeunger er de verste!! Sånne som bare ikke kan tie stille, og syter seg til alt som er.... Svigermor hadde en god taktikk på det på gubben og bror hans når de var små, dersom det ble syting og masing om ting i butikken gikk de fra alle varene sine og dro hjem. Da ble det ikke noen handletur, punktum. Det virket på dem :fnise:

Kan godt skjønne at det er effektivt ja.

Hørte om noen som hadde kjørt til Tusenfryd i sommer med barna og underveis hadde de vært så urolige/ufine i bilen at mor/far hadde snudd rett i parkeringsplassen på tusenfryd. Da ble det overhode ikke noe fansy dag på dem nei :fnise:

Tror og håper at barna lærte av det... Likevel om jeg ser for meg det var en lang og kjedelig 2-3 timers biltur hjem igjen etterpå.. haha!

Heisann :goodbye:

Hvordan går det her? Nå venter du fælt, kan jeg tenke meg!! Ingen tegn på fødsel enda?

Tenk at det er max 14 dager til du har gutten din i armene :rodmer:

Har du kynnere/maserier? Husker du nevnte noe om det for noen uker siden (ca der jeg er nå), og da lurer jeg jo fælt, vettu ;) Hehe.. For her er magen stram og det stikker og presser nedover HELE døgnet..

Ha en finfin mandag :klemmer:

Heisann :)

Ingen tegn overhode på noe fødsel her nei :(

Jeg hadde en god del kynnere og maserier for noen uker tilbake, men siden forrige tirsdag har det vært stille hos meg.

Kjenner en sjelden gang en i ny og ne, men det er langt ifra hvordan det har vært tidligre ja...

Spennende at du begynner å kjenne slikt :laugh:

Kroppene våre forbreder seg gitt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med dagens trim :)

Ble så jeg tok i det jeg hadde på treninga i dag :fnise:

Prøve å trimme han ut?

Han er fortsatt veldig rolig i magen. Drakk en milkshake før treninga i håp om at han ville våkne, men det var ingen effekt av den.... :vetikke:

Fikk noen små dult når jeg var på treninga, men ikke noe særlig.

Etter treninga satte vi ny akupunktur igjen. Som regel våkner han masse av nålene, men ikke i dag. Jeg ble liggende å dytte masse på han i magen for å prøve å vekke han, men fikk bare noen små halvhjertet responser. Teite baby :fnise:

Hun satte noen nåler på lilletærne i dag også. De var skikkelig vonde, og jeg var overhode ikke forbredt på at det var så vondt. Kom noen stygge gloser fra meg når hun stakk :laugh:

Etter akupunkturen kjørte jeg en tur til Change undertøy for å finne ammebh.

Har hørt flere tipse om å kjøpe 1 ammebh i første omgang og event. de siste etter noen uker når melka blir litt mere stabil. Da har den verste melkesprengen gitt seg.

Lettere sagt enn gjort når jeg har så store pupper gitt...

Største str de hadde var 80 J med bøyle....

Den passer perfekt akkurat nå, men dersom de blir større så får jeg ikke på bh`n nei... :sjokkert:

Tror jeg skal surfe litt nett å prøve å finne en 80 K uten spiler for sikkerhets skyld....

Den var heldigvis ikke kjempedyr (430 kr), så da er det på en måte greit nok om den ikke blir veldig mye brukt... :)

Værre om det hadde vært en bh på over 900 kr som det gjerne kan bli når man har upraktiske pupper!

Vel hjemme så viser det seg at L også har kommet hjem. Han ligger å sover nå etter en dårlig natt med meg og mine uvaner :fnise:

Får la han sove litt selv før jeg også finner senga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, for noen priser, 900 for en bh! Betaler 2-300 som regel jeg, men de har jo blitt såpass store nå at jeg nok må investere i en ordentlig god ammebh.. Er jo ikke særlig ,ed noe som stikker, klemmer eller ikke støtter ordentlig! Lett å få vondt i skuldrene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...