Gå til innhold

Hvis en mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, jeg klarer det, men trodde dette var allmennkunnskap.

Noen jenter eller kvinner blir tvunget ut i prostitusjon på grunn av kidnapping, rusproblemer som noen ganger kan være påtvingt (dvs at de gjør jentene avhengig av heroin eller kokain ved å ruse de ned ved hjelp av tvang), fattigdom og dårlig omgangskrets.

Hørt om traficking?

Ok :skratte: . Alt dette er sikkert riktig bortsett fra en liten detalj; det var ikke det jeg spurte om. Så du kan godt prøve igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke greit. Det er ulovlig å kjøpe sex i Norge. Det er heller ingen menneskerett å ha sex, man klarer seg helt fint uten.

Men bare det at det er ulovlig er jo helt bak mål. Hadde man hatt skikkelige bordeller der horene betaler skatt etc (som det akkurat ble skrevet over) ville det ikke vært noe i veien med å betale for sex dersom man følte for det.

Hvorfor skal egentlig en stat bestemme over enkeltindivides kropper? Dersom en part vil ha sex og en annen part vil ha penger, hvorfor blande seg inn?

PS! Tenker selvsagt ikke på trafficking, det får bli en helt annen tråd.

Skrevet

Mann du liksom. Du kan jo heller svare på spørsmålene som stilles istedet for denne meningsløse sirkelargumentasjonen.

Men hva faen er spørsmålene som stilles, da?

Jeg blir stilt ovenfor en hypotetisk figur som prostituerer seg med kontroll og uten personlige konsekvenser. Jeg sier at min erfaring tilsier at de som fremstiller seg slik er mer komplekse en som så, men at horekunder gjemmer seg moralsk bak denne hypotetiske figuren.

Skrevet

Men hva faen er spørsmålene som stilles, da?

Jeg blir stilt ovenfor en hypotetisk figur som prostituerer seg med kontroll og uten personlige konsekvenser. Jeg sier at min erfaring tilsier at de som fremstiller seg slik er mer komplekse en som så, men at horekunder gjemmer seg moralsk bak denne hypotetiske figuren.

Se innlegg nr 98.

Skrevet

ja, hvis han er stygg, deprimert og usjarmerende. Men da vil jeg få presisere at det KUN er de som er stygge, deprimerte og usjarmerende som får gå til prostituerte med min velsignelse.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg synes det er helt greit at noen selger og noen kjøper sex, uansett om vedkommende er pen eller stygg, rik eller fattig. Den eneste forutsetningen er at det er frivillig.

Skrevet

ja, hvis han er stygg, deprimert og usjarmerende. Men da vil jeg få presisere at det KUN er de som er stygge, deprimerte og usjarmerende som får gå til prostituerte med min velsignelse.

Horene blir med andre ord ikke arbeidsledige med det første. De du nevner er det nemlig temmelig mange av.

• Liker 1
Skrevet

Se innlegg nr 98.

Nå er faktisk ikke de jeg kjenner norske, men jeg antar at det er mye av de samme grunnene: føkka forhold til menn og til penger. Jobben gjør dem værre, omtrent som når en anorektiker ser på vekten. Det er uannsett de samme kollapsene i fasade man ser.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Men, hvorfor i h####e prostituerer de seg hvis de ikke har lyst? Svar på det.

Kanskje de ikke får jobb?

De sliter økonomisk og trenger pengene?

De har et fucka forhold til sin egen seksualitet?

Mange grunner

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg siterer deg jeg. Dette skrev du:

"Det var ikke jeg som sa at sex var nærhet. Men det er det mest intime man gjør med et annet menneske, så blir feil å si at sex bare er det samme som å gå på butikken å kjøpe seg en sjokolade liksom."

Jeg ser forresten ikke på sex som trivielt i det hele tatt. Det ville vært litt trist. :)

Jeg snakket om FYSISK intimitet.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må de har lyst på sex? Dette er jo ikke et krav vi stiller til andre jobber i samfunnet.

Vel, fordi det ikke er en vanlig kontorjobb. Det er faktisk forskjell på å være lærer og det å selge kroppen sin. En prostituert har mye større risiko for alvorlige etterhvirkninger enn duet en lærer har. Jeg synes det blir feil å sammenligne det med en hvilken som helst jobb! Hvis du ikke skjønner at det er en forskjell på å være prostituert og å ha den jobben du har, så vil jeg egentlig anbefale deg å bytte jobb.

Skrevet

Kanskje de ikke får jobb?

De sliter økonomisk og trenger pengene?

De har et fucka forhold til sin egen seksualitet?

Mange grunner

Alle som vil får seg jobb i Norge. Null problem.

Sliter økonomisk? Vel da får de skaffe seg en jobb som alle andre. Null problem i melk & honning-landet Norge.

Har et "fucka" forhold til egen seksualitet? Kun synsing fra din side.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Alle som vil får seg jobb i Norge. Null problem.

Sliter økonomisk? Vel da får de skaffe seg en jobb som alle andre. Null problem i melk & honning-landet Norge.

Har et "fucka" forhold til egen seksualitet? Kun synsing fra din side.

Er det vel ikke. Mange som bare får penger fra nav og ikke får no jobb.

Jeg ramset bare opp en grunn jeg. Er ikke bare synsing at jenter som f.eks har blitt utsatt for seksuelt misbruk som barn får et fucket opp forhold til menn og seksualitet.

Gjest Katten.
Skrevet

Alle som vil ha jobb, og ikke er hindret av f.eks. sykdommer, får jobb. Eksempelvis vaskejobb.

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Spørs hva sykdommer hora har det..

Synes den her setningen var adskillig mer kvinnefiendtlig enn mye hva våre mannelige debattører har klart å lire ut av seg her inne den siste tiden. Når det er sagt så er kjøp/salg av sex en privatsak mellom de individene som avtaler det. Ingenting noen andre skal legge seg bort i, overhodet.

Som en god venninne av meg sa da vi diskuterte emnet, man har jo hatt så mye dårlig sex gjennom tidene, men kunne like godt få betalt for det.

Det har faktisk noe for seg.

Endret av "gjest"
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Synes den her setningen var adskillig mer kvinnefiendtlig enn mye hva våre mannelige debattører har klart å lire ut av seg her inne den siste tiden. Når det er sagt så er kjøp/salg av sex en privatsak mellom de individene som avtaler det. Ingenting noen andre skal legge seg bort i, overhodet.

Som en god venninne av meg sa da vi diskuterte emnet, man har jo hatt så mye dårlig sex gjennom tidene, men kunne like godt få betalt for det.

Det har faktisk noe for seg.

Hvorfor er det kvinnefiendtlig? Det er da temmelig stor sjans for å få kjønnssykdommer dersom man er hore..

Skrevet

Hvorfor er det kvinnefiendtlig? Det er da temmelig stor sjans for å få kjønnssykdommer dersom man er hore..

Det var vel tonen i innlegget ditt hun siktet til. Det er plenty av "ikke-horer" som rusler rundt med kjønnsykdommer også.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, alt det vi vet om prostituerte er at de er "verdensmestere" i beskyttelse.

Det var vel tonen i innlegget ditt hun siktet til. Det er plenty av "ikke-horer" som rusler rundt med kjønnsykdommer også.

Jepp.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Vel, alt det vi vet om prostituerte er at de er "verdensmestere" i beskyttelse.

Jepp.

Har det fallt deg inn at kondomer kan sprekke? Og hva vet vel du om hvor flinke de alle er til å beskytte seg?

Gjest "gjest"
Skrevet

Har det fallt deg inn at kondomer kan sprekke? Og hva vet vel du om hvor flinke de alle er til å beskytte seg?

Jeg har lest Belle de Jour.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...