AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #101 Skrevet 19. februar 2012 Penger rett og slett. Ingen yrker som betaler så bra for så lite arbeid. Hvis det stemmer, hvorfor er det da så forbanna synd på dem? 2
Gjest MorAase Skrevet 19. februar 2012 #102 Skrevet 19. februar 2012 Hvis det stemmer, hvorfor er det da så forbanna synd på dem? Det er ikke det. Fattige og narkomane prostituerte derimot, det er en annen historie. Men i følge feminismen finnes bare stakkarslige prostituerte. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #103 Skrevet 19. februar 2012 Kan hun som skrev innlegg 93 svare på innlegg 98 og 101?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #104 Skrevet 19. februar 2012 Kan hun som skrev innlegg 93 svare på innlegg 98 og 101? Jeg er en mann. Jeg brukte å tenke det samme som andre i denne tråden. "Det er greit så lenge de har valgt det selv". Nå? Er det greit at en anorektiker eller selvskader har "valgt det selv"? Det er godt mulig at det finnes noen få jenter (og gutter) som ikke blir føkket i hjernen av å drive med slikt, men ingenting jeg har sett og hørt får meg til å tro at det er mange. Registerer at jeg fortsatt er den eneste mannen (eller kvinnen) her som faktisk kjenner noen prostituerte personlig. Som sagt: jeg finner menn som handler sex motbydelige fordi de gjemmer seg bak forestillinger om horen som "lykkelig". Hva angår grunnen til at jenter velger slik hvis de ikke må? Der må nesten hver av dem sees individuellt, men det er ikke mange digge historier å høre.
Anonymine Skrevet 19. februar 2012 #105 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Hvis det kunne garanteres 100% at den prostituerte bare har veldig lyst på sex, at betalingen er rett og slett en bonus og at det kunne garanteres ingen fysisk, psykisk eller følelsmessig påkjenning, da kunne jeg vært enig at de burde vært lovlig. Slik er det ikke. Jeg synes det er utrolig naivt å tenke at dette er et yrke de faktisk har lyst til å ha, og at det ikke har negative konsekvenser på livet deres. Det kan være noen som gjør det bare fordi det er gøy, men det kan man virkelig ikke vite og derfor blir det utnytting av en annen kvinnes kropp å gå til en prostituert. Helt ærlig synes jeg det er latterlig at folk prøver å argumentere med at det er noen som ikke kan få sex hvis de ikke kjøper det. Det er trist at det er slik for noen, men det er faktisk irrelevant. Bare fordi du har måttet runke i et år fordi du ikke har fått deg noe, så betyr ikke det at du kan utnytte en kvinnes kropp på den måten. Er det virkelig verre å kun runke enn å "tvinge" en kvinne til å ha sex med deg? For det er faktisk tvang når du sier: "Jeg kan gi deg penger for å hjelpe deg til å kjøpe dop/betale lånet/betale leien/kjøpe mat/shoppe, men bare hvis du ligger med meg." Endret 19. februar 2012 av Anonymine
Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #106 Skrevet 19. februar 2012 Registerer at jeg fortsatt er den eneste mannen (eller kvinnen) her som faktisk kjenner noen prostituerte personlig. Neida, jeg kjenner en del selv. Mange av dem forteller meg at de skulle ønske at politikerene kunne innse at det ikke hjelper å forby i hytt og pine, og heller åpne for at man kunne hatt trygge bordeller fremfor at alt må skje ulovlig og utrygt. Mange av dem velger selv å være prostituerte for å tjene ekstra penger, noen av dem er det fordi de er rusmisbrukere og ikke har noe annet valg. De alle sier at de ser på det som en hvilken som helst annen jobb, og de "skrur av" følelsene og opptrer proffesjonelt. Noen av dem har møtt sin mann i livet, stiftet famile og lever ganske godt og sluttet med prostitusjon. Det finnes ikke bare ulykkelige sjeler som reker gatelangs og selger en BJ for 100 kroner
Gjest True Khaleesi Skrevet 19. februar 2012 #107 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har ikke et slikt syn på det å være naken jeg. Jeg mener at det å dele sin følelser, framtidstanker, osv. er mye mer intimt enn det å være naken med et annet menneske. Det er hva man putter i sexboksen som avgjør om det er intim elskov eller pure sex for ren nytelse. -Domino Word! Er kun grunne mennesker som ser på sex som det aller mest intime.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. februar 2012 #108 Skrevet 19. februar 2012 Word! Er kun grunne mennesker som ser på sex som det aller mest intime. For en bitchy ting å si. Jeg sa at sex var EN av det mest intime to mennesker gjør ikke at BARE sex var det. Man er ennå mer grunn dersom man ser på sex som noe trivielt. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 19. februar 2012 #109 Skrevet 19. februar 2012 Hvis det stemmer, hvorfor er det da så forbanna synd på dem? Pga dritten de må gjøre for pengene 1
Gjest BettyBoop Skrevet 19. februar 2012 #110 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har ikke et slikt syn på det å være naken jeg. Jeg mener at det å dele sin følelser, framtidstanker, osv. er mye mer intimt enn det å være naken med et annet menneske. Det er hva man putter i sexboksen som avgjør om det er intim elskov eller pure sex for ren nytelse. -Domino Må bare legge til at det er forskjell på fysisk og mental intimitet. sex er fysisk intimitet.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #111 Skrevet 19. februar 2012 Neida, jeg kjenner en del selv. De alle sier at de ser på det som en hvilken som helst annen jobb, og de "skrur av" følelsene og opptrer proffesjonelt. Jepp. Det er det de jeg kjenner sier også. Vanligvis. Når jeg er så negativ her, så er det fordi jeg har sett den masken/forsvarsmekanismen falle så mange ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #112 Skrevet 20. februar 2012 Pga dritten de må gjøre for pengene Men, hvorfor i h####e prostituerer de seg hvis de ikke har lyst? Svar på det.
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 20. februar 2012 #113 Skrevet 20. februar 2012 Hvis det kunne garanteres 100% at den prostituerte bare har veldig lyst på sex, at betalingen er rett og slett en bonus og at det kunne garanteres ingen fysisk, psykisk eller følelsmessig påkjenning, Hvorfor må de har lyst på sex? Dette er jo ikke et krav vi stiller til andre jobber i samfunnet. Jeg går ikke på jobb hver dag fordi jeg dør av lykke på jobb, skulle jeg fulgt lystene mine hadde jeg vel sittet hjemme og slappet av hele dagen. Grunnen til at jeg likevel går på jobb er at jeg har mer lyst til å ha pengene det gir, enn å sitte hjemme og ikke ha penger. Så lenge en prostituert har mer lyst på pengene det gir, enn å ikke ha sex med fremmede, bør det være greit. Så lenge det ikke er tvang fra andre som tjener på dette. Snakker vi om norske stasborgere har vi så gode sosiale ordninger her i landet, at ingen må selge kroppen sin, dette vil være noe man gjør for å tjene noe mer, ikke for å overleve. I forhold til rusmisbrukere bør man fokusere på å bedre vilkårene for dem ved behandling og annen hjelp, å nekte dem å tjene penger til friskmelding gagner ingen. Og når det gjelder utenlandske prostituerte/trafficking kan disse reguleres dersom man legaliserer prostitusjon, siden det da ville krevd arbeidstillatelse, lovlig opphold og skattekort. 1
Gjest True Khaleesi Skrevet 20. februar 2012 #114 Skrevet 20. februar 2012 For en bitchy ting å si. Jeg sa at sex var EN av det mest intime to mennesker gjør ikke at BARE sex var det. Man er ennå mer grunn dersom man ser på sex som noe trivielt. Jeg siterer deg jeg. Dette skrev du: "Det var ikke jeg som sa at sex var nærhet. Men det er det mest intime man gjør med et annet menneske, så blir feil å si at sex bare er det samme som å gå på butikken å kjøpe seg en sjokolade liksom." Jeg ser forresten ikke på sex som trivielt i det hele tatt. Det ville vært litt trist. 1
Gjest True Khaleesi Skrevet 20. februar 2012 #115 Skrevet 20. februar 2012 Men, hvorfor i h####e prostituerer de seg hvis de ikke har lyst? Svar på det. Hahaha. Du tror kanskje at verden er så koselig at de som velger å prostituere seg gjør det på lik linje med de som for eksempel velger å utdanne seg som sykepleier? Du har ennå mye å lære.
Gjest Consensio Skrevet 20. februar 2012 #116 Skrevet 20. februar 2012 Men, hvorfor i h####e prostituerer de seg hvis de ikke har lyst? Svar på det. Mange gjør det fordi de ha lyst til det/velger det. Mange er prostituerte pga tvang, pga misbruk, pga avhengighet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #117 Skrevet 20. februar 2012 Pga dritten de må gjøre for pengene De [i]velger å gjøre for penger. Hvis det ikke er tvang inne i bildet og de gjør dette for pengene, så det ikke noe synd på dem. Alle er selvfølgelig ikke ofre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #118 Skrevet 20. februar 2012 Hahaha. Du tror kanskje at verden er så koselig at de som velger å prostituere seg gjør det på lik linje med de som for eksempel velger å utdanne seg som sykepleier? Du har ennå mye å lære. Jeg ler med deg. Hvorfor ikke svare på spørsmålet? Greier du det ikke?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #119 Skrevet 20. februar 2012 Jeg er en mann. Jeg brukte å tenke det samme som andre i denne tråden. "Det er greit så lenge de har valgt det selv". Nå? Er det greit at en anorektiker eller selvskader har "valgt det selv"? Det er godt mulig at det finnes noen få jenter (og gutter) som ikke blir føkket i hjernen av å drive med slikt, men ingenting jeg har sett og hørt får meg til å tro at det er mange. Registerer at jeg fortsatt er den eneste mannen (eller kvinnen) her som faktisk kjenner noen prostituerte personlig. Som sagt: jeg finner menn som handler sex motbydelige fordi de gjemmer seg bak forestillinger om horen som "lykkelig". Hva angår grunnen til at jenter velger slik hvis de ikke må? Der må nesten hver av dem sees individuellt, men det er ikke mange digge historier å høre. Mann du liksom. Du kan jo heller svare på spørsmålene som stilles istedet for denne meningsløse sirkelargumentasjonen.
Gjest True Khaleesi Skrevet 20. februar 2012 #120 Skrevet 20. februar 2012 Jeg ler med deg. Hvorfor ikke svare på spørsmålet? Greier du det ikke? Jo, jeg klarer det, men trodde dette var allmennkunnskap. Noen jenter eller kvinner blir tvunget ut i prostitusjon på grunn av kidnapping, rusproblemer som noen ganger kan være påtvingt (dvs at de gjør jentene avhengig av heroin eller kokain ved å ruse de ned ved hjelp av tvang), fattigdom og dårlig omgangskrets. Hørt om traficking?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå