Gå til innhold

Kritikk av feminismen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, svar som er like solide som flesvik sine. Flesvik komemr med konkrete tall, andre kommer med synsing og vås. Forøvrig er ikke vi venner.

Jeg synes ingenting av det Flesvik kom med var konkret. Så vi tolker ham nok forskjellig.

Og nei, vi er nok ikke venner. :gjeiper:

Endret av "gjest"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingenting av det Flesvik kom med var konkret. Så vi tolker ham nok forskjellig.

Og nei, vi er nok ikke venner. :gjeiper:

Så å sette trafikkdrepte i perspektiv med å ha antall kjørte kilometer som en variabel er ikke å være konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å sette trafikkdrepte i perspektiv med å ha antall kjørte kilometer som en variabel er ikke å være konkret?

ER det bildrap vi diskuterer?

Jeg trodde vi diskuterte Mannens sinne mot kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det bildrap vi diskuterer?

Jeg trodde vi diskuterte Mannens sinne mot kvinner.

Vi diskuterer alle sider ved samfunnet der menn på urettferdig vis nedvurderes i forhold til kvinner. Trafikk-emnet handler om iveren etter å legge betydelige restriksjoner som rammer kunn unge mannlige sjåfører. Ene og alene fordi disse har høyest prosentandel på listen over trafikkdrepte. Ingen nevner at om en legger til antall kjørte kilometer så er kvinnene overrepresentert.

Så får du lese og forstå hele tråden før du kommenterer igjen. spesielt flesvik sine gode argumenter og eksempler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, menn er svakere enn kvinnene psykisk. Mange av dem tåler lite motgang,

Ok? Hva med den der dama i militæret som ikke klarte å vaske seg i elva, og begynte å grine? Var hun psykisk skikket til å gå i krig, syns du?

Men såklart var det ikke hun som var uegnet, det var militæret som var fæle, og som måtte føye seg. Ett klassisk eksempel på hvorledes samfunnet skal bøyes og tøyes til å tekkes kvinnene. :spy:

Jeg tror vi trenger en krig snart, for at menn skal klare å riste av seg den psykiske tvangstrøya kvinnekampen har tvunget på dem. Er det noe som gjør menn psykisk svake, er det å bli oppdratt i det gjennområtne matriarkalske samfunnet vi har her i landet. :kjefte:

På 70tallet maste feministene om at menn måtte bli mykere, nå ser det ut til at feministene har blitt nostalgiske? Er feministene som kvinner flest, vet de sannsynligvis ikke hva de vil ha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, men kan feministene klandres for at menn ikke er tilpassningsdyktige?

Den der var kanskje ikke så uventet. Du synes det er på sin plass at samfunnet (og skolesystemet) tilpasses kvinner, men når menn ytrer samme ønsket, så skal de tilpasse seg systemet.

Du er for to sett regler, med andre ord. :sinna:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var kanskje ikke så uventet. Du synes det er på sin plass at samfunnet (og skolesystemet) tilpasses kvinner, men når menn ytrer samme ønsket, så skal de tilpasse seg systemet.

Du er for to sett regler, med andre ord. :sinna:

Hvor hen er skoelsystemet tilpasset kvinner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingenting av det Flesvik kom med var konkret. Så vi tolker ham nok forskjellig.

Og nei, vi er nok ikke venner. :gjeiper:

Tror du trenger å repetere tråden, ikke bare de to siste sidene. Ja, Flesvik kommer med en del dokumentasjon, din dokumentasjon virker heller laber.

Og nå må vi visst vente enda ett døgn på dokumentasjonen til Ludovie, *bombe*.

Menmen, popcorn er det heldigvis nok av: :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hen er skoelsystemet tilpasset kvinner?

Det har du selv svart på i slutten av innlegg #214.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du trenger å repetere tråden, ikke bare de to siste sidene. Ja, Flesvik kommer med en del dokumentasjon, din dokumentasjon virker heller laber.

Og nå må vi visst vente enda ett døgn på dokumentasjonen til Ludovie, *bombe*.

Menmen, popcorn er det heldigvis nok av: :popcorn:

Jeg beklager, men har det slått deg at hun kanskje har et liv utenom denne tråden? Hun har nok sine gyldige grunner (ikke at hun trenger noen) for å ikke ha kommet seg så langt at hun har satt frem all dokumentasjonen med en gang. Mange av oss er innom, svarer og deretter logger oss av. Ikke alle sitter her flere kvelder og timer og svarer på alt. Dessuten er det romjul ennå, og nyttårsaften imorgen. De aller aller fleste vil jeg tørre å påstå har mer enn nok å henge fingrene i enn å ha dokumentasjon til en tråd på KG som høyeste prioritet.

Dessuten, hun er en bruker som pleier å holde sitt ord, så er du tålmodig, så kommer hun tilbake med informasjon..

Og nei jeg er ikke Ludovie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg er seriøst dritlei av bullskiten dere klarer å ha i tu dere. Det er altså da ingen grunn til at gutter/menn ikke skal klare å være gode nok akademisk i skolen. Ikke på noen nivåer.

Huske på, da menn dominerte akademia, så var forklaringen at menn var smartere enn kvinner, samtidig som de bevisst eksluderte kvinner og (svarte mennesker, US) for deres eget beste.

Men med en gang de kulturelle, sosiale og økonomiske barrierene var borte, så gikk skolejentene på med dødsforrakt, potensielt bedre enn menn i alt. Snedig nok så er det ingen som kommer med forklaringen om at kvinner er smartere enn menn generelt sett, nei det er mannen som er i krise. De stakkars mennene er undertrykt.

Av feministene, hører dere ikke selv hvor teite dere er når dere kommer med skiten der>???...

Menn, de blir ikke holdt nede, de er ikke eksludert. De eksluderer seg selv ved å begå dårlige valg her i livet. Og siden barrieren er nede og kvinnene er med å konkurrere, så kommer mange menns middelmådighet til syne. For oss alle...

Kom igjen gutter, det er ingen strukturelle eller kulturelle tak for din deltakelse i skolen. Bare giftige holdninger om såkalt "maskulinitet".

Krenkelser er fjernet.

Phaedra,mod

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beklager, men har det slått deg at hun kanskje har et liv utenom denne tråden?

Ikke bare slått meg, hun har jo sagt ifra om at det er travelt. Men, hun har to ganger at hun skal komme med dok, og deretter utsatt det. Når man vet det kan komme til å bli veldig travelt de nærmeste dagene, er det vel mer fornuftig å ikke si noe konkret om når man kommer med dokumentasjonen?

Hun har nok sine gyldige grunner (ikke at hun trenger noen) for å ikke ha kommet seg så langt at hun har satt frem all dokumentasjonen med en gang. Mange av oss er innom, svarer og deretter logger oss av. Ikke alle sitter her flere kvelder og timer og svarer på alt. Dessuten er det romjul ennå, og nyttårsaften imorgen. De aller aller fleste vil jeg tørre å påstå har mer enn nok å henge fingrene i enn å ha dokumentasjon til en tråd på KG som høyeste prioritet.

Dessuten, hun er en bruker som pleier å holde sitt ord, så er du tålmodig, så kommer hun tilbake med informasjon..

Og nei jeg er ikke Ludovie

Vel, som jeg sa tidligere, jeg ser frem til mer dokumentasjon! :popcorn::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Også blir det jo stadig mindre timer på realfag som matte, fysikk, naturfag, ol. som er det gutta er best i på tross av at det er skrikende behov for fler ingeniører og yrkesfag arbeidere som elektrikere, mekanikere, ol. i Norge. Og i stede for prioriterer Man Norsk, Engelsk, Historie, geografi, Musikk, ol. Som er det jentene er gode i men som det ikke er noe behov for i dette landet. Vi trenger ikke noe flere forfattere eller sammfundsvitere. Vi trenger folk som lager verdier som ingeniører og fagarbeidere.

Jeg hang meg litt opp i dette jeg, er det virkelig slik? Nå er det ikke så grusomt lenge siden jeg gikk på VGS og jeg har yngre søsken som nettopp har gått ut der ifra. Og de aller fleste husker at det var et mye mer fokus på realfag enn de andre fagene, mine søsken har tatt mer realfag enn meg, både pga. interesse men også fordi de fikk flere poeng for å å ta matte, biologi, fysikk osv enn å ta spansk, historie, samfunnsfag osv. Dvs jo si at du blir belønnet for å ta real fag?

Jeg vil nå heller si at alle utdanner seg til ingeniører, økonomer, osv enn samfunnsvitere og historikere (slik som jeg er, men så er jeg jente da :) ). Det var ikke så lenge siden UiB hadde forelesning om fremtidens studenter, og de som kommer dårligst ut er ja HF og SV, men det ble påpekt at realfags studentene kom til å slite kraftig selv om et par år nettopp fordi det er et større fokus på å ha flere ingeniører. Det er jo selv slik at HiB (høgskolen i Bergen) har alt for mange studenter, mange flere enn de har kapasitet og råd til å ta inn. Vil ikke akkurat si at det er en nedvurdering av realfagene.

Nå har jeg ingen linker å komme til, men kan godt søke og se om jeg finner noe i løpet av denne uken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare slått meg, hun har jo sagt ifra om at det er travelt. Men, hun har to ganger at hun skal komme med dok, og deretter utsatt det. Når man vet det kan komme til å bli veldig travelt de nærmeste dagene, er det vel mer fornuftig å ikke si noe konkret om når man kommer med dokumentasjonen?

Vel, som jeg sa tidligere, jeg ser frem til mer dokumentasjon! :popcorn::)

Jeg kan ikke si selv når jeg har tid til å komme med noe konkret, nettopp fordi jeg har så mye som dukker opp uventet, osv. KG er nok ikke det som er mest prioritert blant mange av oss brukere her, og helt ærlig, å bruke en kveld på å finne dokumentasjon kan jeg godt gjøre. Men å stresse med det fordi andre brukere i tråden blir utålmodige eller anser det som om et slags "bevis" på at man ikke har noe, er i hvert fall ikke en grunn som vil få meg til å gjøre det raskere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For jeg er seriøst dritlei av bullskiten dere klarer å ha i tu dere. Det er altså da ingen grunn til at gutter/menn ikke skal klare å være gode nok akademisk i skolen. Ikke på noen nivåer.

Huske på, da menn dominerte akademia, så var forklaringen at menn var smartere enn kvinner, samtidig som de bevisst eksluderte kvinner og (svarte mennesker, US) for deres eget beste.

Men med en gang de kulturelle, sosiale og økonomiske barrierene var borte, så gikk skolejentene på med dødsforrakt, potensielt bedre enn menn i alt. Snedig nok så er det ingen som kommer med forklaringen om at kvinner er smartere enn menn generelt sett, nei det er mannen som er i krise. De stakkars mennene er undertrykt.

Av feministene, hører dere ikke selv hvor teite dere er når dere kommer med skiten der>???...

Men de blir ikke holdt nede, de er ikke eksludert. De eksluderer seg selv ved å begå dårlige valg her i livet. Og siden barrieren er nede og kvinnene er med å konkurrere, så kommer mange menns middelmådighet til syne. For oss alle...

Kom igjen gutter, det er ingen strukturelle eller kulturelle tak for din deltakelse i skolen. Bare giftige holdninger om såkalt "maskulinitet".

Som er grunnen til at i stede for å ta gode valg, så fikk kvinner fikset lovpålagt kvotering i styrer...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som er grunnen til at i stede for å ta gode valg, så fikk kvinner fikset lovpålagt kvotering i styrer...

Og menn trenger dårligere karakterer enn kvinner for å komme inn og få fullføre sykepleier og førskolelærerutdanning. De får også jobbene innen de forskjellige sektorene med de her dårligere karakterene. Jobber som skulle helst ha gått til deres dyktigere klassekamerater. Synes du det er urettferdig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...