Gå til innhold

Kritikk av feminismen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den dagen menn kan trykke ut ungen av sitt underliv, den dagen vil vi oppleve en fullstendig likestilling, den dagen vil det være rettferdig.

Så du mener at kvinnediskrimineringen ligger i at kvinner kan få barn? Altså at det og kunne få barn ikke er en fordel blant oss menneskene? Men det er altså en ulempe som vi menn må rettferdiggjøre for dere?

Er det sånn dere tenker altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen eksmepler for og bevise mannsdiskrimineringen her i samfunnet.

Om jeg har en kone og hun blir gravid med en neger hun møtte i ghana er det jeg som blir oppført som far pga pater est loven som sier at den som kvinnen er gift med, og ikke den hun ligger med er far til barnet.

Jeg kan forstår at kvinner finner dette rettferdig, og jeg kan faktisk også forstå at feminister ikke finner dette urettferdig, for for en feminist så er jo dette det mest rettferdige og selve beviset for at det ikke finnes noe mannsdiskriminering i samfunnet, - ikkesant? Har jeg forstått dere rett nå?

Særlig når vi vet at denslags atferd som utroskap egentlig burde vært en kriminell handling og ikke en handling som fører til masse konsekvenser for uskyldige (den som ikke er utro). Loven inkluderer at kvinner kan være noen utro horer, eller ikke inkluderer, - loven tar høyde for at kvinner er noen utroe horer.

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at feminister var imot menns rett til og dna-teste sine barn dersom moren nektet?

Dette var helt frem til år 2007, - så klapp igjen alle dere som mener at feminister er rettferdige mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner mener at det er kvinnediskriminerende at de blir gravide, - altså at moderverdigheten er en ulempe, - derfor klarer kvinner og sammenligne sin egen graviditet med menns tjeneste i miletæret. Det er for fedrelandet mener disse kvinnene.

Ja dette "argumentet" går igjenn hver eneste gang værneplikt diskuteres i likestillings/diskrimminerings sammenheng.

Men jeg sier greit nokk la graviditet bli en plikt for 19 årige jenter, sprøyt i dem sperm fra sæd donorer også sett dem på en brakke med 6-8 andre gravide jenter på hvert romm og 140 kr i dagpenger og slavaarbeid uten normale arbeidsrettigheter under graviditeten og med ordreplikt hvor nekt eller desertering fører med seg refs eller fengselsstraff. Også kan vi kalle det fødeplikten. Så kan vi se hva de mener om det etterpå....

Også slipper jo masser av menn barnebidrag også på denne måten :roll:

Så værsågod feminister dere kan få fødeplikten deres. Vil dere ha den? Jeg tror nokk en del kvinner og jenter vil slutte å kalle seg feminister da ja...

Et lite greit klipp:

http://www.youtube.com/user/girlwriteswhat#p/u/4/vp8tToFv-bA

http://www.youtube.com/user/girlwriteswhat#p/u/5/h97RsyEAPk0

Selvsagt måtte jeg legg ut et klipp hvor en kvinne sier det, siden allt annet vil bli avfeid av feministene som bare "en bitter kvinnehatende mann" el. andre hersketeknikker. (ikke meningen å dra ned debattnivået, men dette er den vanligste responsen, sutre og bitter annklagene har jo allerede kommet flere ganger her i tråden)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk jobbet Flesvik. Håper du tar en titt på linkene mine, du vil finne masse matnyttig der.

Endret av Yogamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, Yogamann, nå er jo dette utelukkende linker til blogger, og ikke til seriøse media. Og dessuten er de tilsynelatende ikke norske, sånn at de da antageligvis ikke omhandler norske forhold.

Jeg tror de aller fleste - både kvinner og menn - er interessert i å rette opp i alle mulige skjevheter mellom kjønnene som forekommer i samfunnet. Det som gjør at jeg, og også tydeligvis også en del andre kvinner, steiler når de/vi leser tråder som denne, er at vi overhodet ikke kjenner oss igjen i virkelighetsbeskrivelsene. For ja - det forekommer dessverre skjevheter i menns disfavør. Men allikevel, det at det liksom skal være slik at menn "ligger under" for en slags ondskapsfull statsfeminisme som rammer menn i stor skala, er ikke noe jeg kan kjenne meg igjen i, i hvert fall. Det har jeg dessuten overhodet ikke inntrykk av at menn rundt meg mener. Og det finnes dessuten også fremdeles områder hvor kvinner diskrimineres i veldig stor grad.

Hvilket av kjønnene som er mest "urettferdig behandlet" av det motsatte kjønn, synes jeg det er litt uinteressant å diskutere. Det er utrolig mye mer interessant å ta tak i de enkelte problemstillingene hvor ett av kjønnene favoriseres eller diskrimineres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Yogamann, nå er jo dette utelukkende linker til blogger, og ikke til seriøse media. Og dessuten er de tilsynelatende ikke norske, sånn at de da antageligvis ikke omhandler norske forhold.

Disse bloggene er nettopp stappfulle av linker til seriøse undersøkelser og seriøse media der det er skrevet om saker som dokumenterer diskriminering av menn. I tillegg er de fylt av innsiktsfull argumentasjon rundt dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen eksmepler for og bevise mannsdiskrimineringen her i samfunnet.

Om jeg har en kone og hun blir gravid med en neger hun møtte i ghana er det jeg som blir oppført som far pga pater est loven som sier at den som kvinnen er gift med, og ikke den hun ligger med er far til barnet.

Jeg kan forstår at kvinner finner dette rettferdig, og jeg kan faktisk også forstå at feminister ikke finner dette urettferdig, for for en feminist så er jo dette det mest rettferdige og selve beviset for at det ikke finnes noe mannsdiskriminering i samfunnet, - ikkesant? Har jeg forstått dere rett nå?

Særlig når vi vet at denslags atferd som utroskap egentlig burde vært en kriminell handling og ikke en handling som fører til masse konsekvenser for uskyldige (den som ikke er utro). Loven inkluderer at kvinner kan være noen utro horer, eller ikke inkluderer, - loven tar høyde for at kvinner er noen utroe horer.

Tror du at du ville klart å smette inn ordene urettferdig/rettferdig og hore, enda flere ganger i innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Yogamann, nå er jo dette utelukkende linker til blogger, og ikke til seriøse media. Og dessuten er de tilsynelatende ikke norske, sånn at de da antageligvis ikke omhandler norske forhold.

Du får lese flesvik sitt materiale da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lese flesvik sitt materiale da...

Jo - og jeg innser at dette kan oppfattes som feigt - men jeg har virkelig ikke tid. Verken til å lese alt, eller til å følge opp og kommentere. Og jeg tror dessuten ikke at slike lenker vil kunne få meg til å plutselig mene at norske menn er utsatt for en ondskapsfull, feministisk konspirasjon. For det er nemlig fullstendig i strid med hva jeg observerer rundt meg.

Jeg leste forresten et sted (skulle utrolig gjerne ønsket at jeg kunne husket hvor, men håper jeg kommer på det senere), at ca. 5% av norske menn er sinte på kvinner, og mener seg kvalt av feminismen og av feministisk tankegang. Og hvem sitt problem er det, egentlig? De mennene det gjelder, samfunnet generelt, kvinner generelt, eller hva? Om man går rundt og er aggressiv og hater, slik f.eks. ABB gjør, fundamentalistiske muslimer, og alle mulige andre, så er det jo først og fremst problemet til dem som har det slik, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at feminister var imot menns rett til og dna-teste sine barn dersom moren nektet?

Hvilke av feministene da?

Ja dette "argumentet" går igjenn hver eneste gang værneplikt diskuteres i likestillings/diskrimminerings sammenheng.

Vel, men verneplikten er jo i ferd med og legges ned? Og jeg håper at du tar i høyde for at på den tiden hvor forsvaret skulle bygges opp igjen etter 1945, så var det ingen av dem som bestemte som faktisk tenkte at "almenn verneplikt" også skulle gjelde kvinnene, så det får du nesten ta opp med alle andre enn feministene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo - og jeg innser at dette kan oppfattes som feigt - men jeg har virkelig ikke tid. Verken til å lese alt, eller til å følge opp og kommentere. Og jeg tror dessuten ikke at slike lenker vil kunne få meg til å plutselig mene at norske menn er utsatt for en ondskapsfull, feministisk konspirasjon. For det er nemlig fullstendig i strid med hva jeg observerer rundt meg.

Jeg leste forresten et sted (skulle utrolig gjerne ønsket at jeg kunne husket hvor, men håper jeg kommer på det senere), at ca. 5% av norske menn er sinte på kvinner, og mener seg kvalt av feminismen og av feministisk tankegang. Og hvem sitt problem er det, egentlig? De mennene det gjelder, samfunnet generelt, kvinner generelt, eller hva? Om man går rundt og er aggressiv og hater, slik f.eks. ABB gjør, fundamentalistiske muslimer, og alle mulige andre, så er det jo først og fremst problemet til dem som har det slik, tenker jeg.

Jeg så en annen undersøkelse som viste at de FLESTE unge norske velutdannnede menn (mere enn de uten utdannelse) mente at likestllingen var gått for langt. Min opplevelse av unge menn i dag er at majoriteten er i ferd med å forlatte de klassiske norske feministiske posisjonene og sterkt beveger seg mot det synet MORÅSE, FLesvik og en del andre her har gitt utrykk for. Greia er bare at de er, enn så lenge, forsiktige med å snakke for høyt om det når de snakker med en kvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - og jeg innser at dette kan oppfattes som feigt - men jeg har virkelig ikke tid. Verken til å lese alt, eller til å følge opp og kommentere. Og jeg tror dessuten ikke at slike lenker vil kunne få meg til å plutselig mene at norske menn er utsatt for en ondskapsfull, feministisk konspirasjon. For det er nemlig fullstendig i strid med hva jeg observerer rundt meg.

Jeg så en annen undersøkelse som viste at de FLESTE unge norske velutdannnede menn (mere enn de uten utdannelse) mente at likestllingen var gått for langt. Min opplevelse av unge menn i dag er at majoriteten er i ferd med å forlatte de klassiske norske feministiske posisjonene og sterkt beveger seg mot det synet MORÅSE, FLesvik og en del andre her har gitt utrykk for. Greia er bare at de er, enn så lenge, forsiktige med å snakke for høyt om det når de snakker med en kvinne.

Hvite menn har hatt ett privilegium i kraft av å være hvite og menn og nå ser de seg slått av talentfulle kvinner og innvandrere på mange felt. Derfor føler mange menn det slik.

Endret av "gjest"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så en annen undersøkelse som viste at de FLESTE unge norske velutdannnede menn (mere enn de uten utdannelse) mente at likestllingen var gått for langt. Min opplevelse av unge menn i dag er at majoriteten er i ferd med å forlatte de klassiske norske feministiske posisjonene og sterkt beveger seg mot det synet MORÅSE, FLesvik og en del andre her har gitt utrykk for. Greia er bare at de er, enn så lenge, forsiktige med å snakke for høyt om det når de snakker med en kvinne.

Javel?

Nå kan jo dette dessuten også dreie seg om at man muligens ikke lenger kan forvente å få servert middag når man kommer hjem, at en søt kone ikke nødvendigvis påtar seg ansvaret for at huset er prikkfritt til enhver tid, og at mannen forventes å skulle ta ut lang svangerskapspermisjon.

Jepp, dersom det blir slik, har likestillingen VIRKELIG gått for langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Yogamann, nå er jo dette utelukkende linker til blogger, og ikke til seriøse media. Og dessuten er de tilsynelatende ikke norske, sånn at de da antageligvis ikke omhandler norske forhold.

Jeg tror de aller fleste - både kvinner og menn - er interessert i å rette opp i alle mulige skjevheter mellom kjønnene som forekommer i samfunnet. Det som gjør at jeg, og også tydeligvis også en del andre kvinner, steiler når de/vi leser tråder som denne, er at vi overhodet ikke kjenner oss igjen i virkelighetsbeskrivelsene. For ja - det forekommer dessverre skjevheter i menns disfavør. Men allikevel, det at det liksom skal være slik at menn "ligger under" for en slags ondskapsfull statsfeminisme som rammer menn i stor skala, er ikke noe jeg kan kjenne meg igjen i, i hvert fall. Det har jeg dessuten overhodet ikke inntrykk av at menn rundt meg mener. Og det finnes dessuten også fremdeles områder hvor kvinner diskrimineres i veldig stor grad.

Hvilket av kjønnene som er mest "urettferdig behandlet" av det motsatte kjønn, synes jeg det er litt uinteressant å diskutere. Det er utrolig mye mer interessant å ta tak i de enkelte problemstillingene hvor ett av kjønnene favoriseres eller diskrimineres.

Jeg har kommet med an rimelig grei liste over områder menn i Norge i dag blir diskrimminert. Er det noen av de du er uenig i? I så fall argumenter mot dem.

Så nå syns jeg det er helt rimelig av meg å kreve at også du legger ut ihvertfall noen av disse "områder hvor kvinner diskrimineres i veldig stor grad" som du skriver i Norge i dag. For det holder ikke å bare skrive at kvinner diskrimmineres uten å ha noe konkret å vise til...

PS: lønnsgapet er som sagt tilbakevist og "glasstaket" er ikke noe konkret med noe som helst bevis men likner mer på en konsprasjonsteori i samme gate som "patrialkiet"

Hvite menn har hatt ett privilegium i kraft av å være hvite og menn og nå ser de seg slått av talentfulle kvinner og innvandrere på mange felt. Derfor føler mange menn det slik.

Hvite menn har vel ikke noe privilegium. De har jo bare en stor byrde. De er sammfundets søpplebøtte de kan fornærmes på det groveste både av kvinner og av mørkhudete uten at de kan gjøre noe som helst tilbake pga den politiske korrektheten som råder hvor kvinner og svarte er hellige kyr som ingen kan røre.

Sjekk f.eks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite menn har vel ikke noe privilegium. De har jo bare en stor byrde. De er sammfundets søpplebøtte de kan fornærmes på det groveste både av kvinner og av mørkhudete uten at de kan gjøre noe som helst tilbake pga den politiske korrektheten som råder hvor kvinner og svarte er hellige kyr som ingen kan røre.

Stakkars store sterke karer. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...