Gå til innhold

Kritikk av feminismen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet med an rimelig grei liste over områder menn i Norge i dag blir diskrimminert. Er det noen av de du er uenig i? I så fall argumenter mot dem.

Så nå syns jeg det er helt rimelig av meg å kreve at også du legger ut ihvertfall noen av disse "områder hvor kvinner diskrimineres i veldig stor grad" som du skriver i Norge i dag. For det holder ikke å bare skrive at kvinner diskrimmineres uten å ha noe konkret å vise til...

OK, skal komme opp med dokumentasjon på kvinnediskriminering i løpet av morgendagen.

Og jeg har dessuten aldri påstått at det ikke finnes områder hvor menn blir diskriminert. (Selv om jeg mener det er temmelig færre enn det du og dine likesinnede argumenterer med.)

Jeg synes slike KG-debatter med sinte menn er helt utrolig slitsomme - og dessuten også ganske uinteressante, ettersom de stort sett dreier seg om å danne fiendebilder, og om å fortelle verden at man mener at kvinner er onde. VELDIG LANGT unna min virkelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.nytimes.com/2006/01/22/books/review/22kamp.html

En lesbisk kvinne utgir seg for å være mann og finner ut at de blir sterkt diskriminert og dårlig behandlet.

Det er her er ingen dokumentasjon, det der er en vits. I statene er den absolutt mest priviligerte mennesket den hvite mannen. De har siden US ble oppfunnet tråkket ned på alle andre som befant seg der.

Likesom hvite menn har gjort det samme her, i den gamle verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars store sterke karer. :trist:

Også var det det derre med hersketeknikker igjenn da...

Det ble nokk siste kommentaren min til noen av dine innlegg...

Og jeg lurer på hvordan folk som kan gi slikt grumms en pluss... Jeg regner med at ingen andre feminister i denne tråden kommer til å ta avstand fra slike meningsfeller og det sier jo sitt mener jeg.

Endret av flesvik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det det derre med hersketeknikker igjenn da...

Det ble nokk siste kommentaren min til noen av dine innlegg...

Deg om det. Du får bare sette deg i offerrollen når en dame setter deg på plass. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike KG-debatter med sinte menn er helt utrolig slitsomme - og dessuten også ganske uinteressante, ettersom de stort sett dreier seg om å danne fiendebilder, og om å fortelle verden at man mener at kvinner er onde. VELDIG LANGT unna min virkelighet.

Velkommen til min verden. jeg har opplevd å være fiendebilde i 30 år. Jeg har måttet finne meg i å bli betraktet som ond bare fordi jeg er mann. Potensiell overgriper bare fordi jeg er mann. Denne debatten er nødvendig fordi den kan avlive myten om at menn er onde og kvinner uskyldige ofre. Den dokumenterer at ondskapen er kjønnsuavhengig og at vold er et menneskeproblem, ikke et mannsproblem slik f. eks. Ottar vil ha oss til å tro.

Jeg er enig med deg at dette er slitsomt. Men kanskje kan det bidra til at du en dag kan forstå hvordan det har vært å være mann i det regimet vi vil endre.

Les disse linkene. Kanskje de kan bidra til økt forståelse?

http://www.forskning.no/artikler/2011/desember/307353

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7926744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og om å fortelle verden at man mener at kvinner er onde. VELDIG LANGT unna min virkelighet.

Det meste går vel heller på å "mene feminister er onde" eller eventuellt bare dumme. Eller rettere sagt ideologien feminisme, ikke nødvendigvis direkte personene som påberoper seg denne retningen. Man er ikke automatisk feminist bare man er kvinne skjønner du...

Jeg ser fremm til dokumentasjon på kvinnediskrimminering fra deg.

Og ser også fremmt til at du legger fremm noen argumenter for hva du mener er galt i den listen jeg la fremm og ikke bare sier at "det er færre enn det jeg skriver" uten noe argumenter for hva eller hvorfor...

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til min verden. jeg har opplevd å være fiendebilde i 30 år. Jeg har måttet finne meg i å bli betraktet som ond bare fordi jeg er mann. Potensiell overgriper bare fordi jeg er mann. Denne debatten er nødvendig fordi den kan avlive myten om at menn er onde og kvinner uskyldige ofre. Den dokumenterer at ondskapen er kjønnsuavhengig og at vold er et menneskeproblem, ikke et mannsproblem slik f. eks. Ottar vil ha oss til å tro.

Jeg er enig med deg at dette er slitsomt. Men kanskje kan det bidra til at du en dag kan forstå hvordan det har vært å være mann i det regimet vi vil endre.

Les disse linkene. Kanskje de kan bidra til økt forståelse?

http://www.forskning.no/artikler/2011/desember/307353

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7926744

Vel, verken jeg, eller de jeg kjenner, oppfatter menn som onde, eller som potensielle overgripere. Og slik er det også med veldig, veldig mange andre. Imidlertid, at det finnes slike kvinner, vet jeg jo. Men hvorfor lar du akkurat disse definere deg som person???

Og ser også fremmt til at du legger fremm noen argumenter for hva du mener er galt i den listen jeg la fremm og ikke bare sier at "det er færre enn det jeg skriver" uten noe argumenter for hva eller hvorfor...

Veldig klar over at dette kan oppfattes som hersketeknikk (selv om det ikke er ment sånn), det er bare sånn at det er helt vanvittig irriterende: "Frem" skrives med én "m".

Og ja, jeg skal hoste opp dokumentasjon i morgen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er feminister dumme da? De kjempet jo frem stemmeretten for kvinner, barnebidrag og arv for barn født utenfor ekteskap bl. annet.

Endret av "gjest"
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - og jeg innser at dette kan oppfattes som feigt - men jeg har virkelig ikke tid. Verken til å lese alt, eller til å følge opp og kommentere. Og jeg tror dessuten ikke at slike lenker vil kunne få meg til å plutselig mene at norske menn er utsatt for en ondskapsfull, feministisk konspirasjon. For det er nemlig fullstendig i strid med hva jeg observerer rundt meg.

Jeg leste forresten et sted (skulle utrolig gjerne ønsket at jeg kunne husket hvor, men håper jeg kommer på det senere), at ca. 5% av norske menn er sinte på kvinner, og mener seg kvalt av feminismen og av feministisk tankegang. Og hvem sitt problem er det, egentlig? De mennene det gjelder, samfunnet generelt, kvinner generelt, eller hva? Om man går rundt og er aggressiv og hater, slik f.eks. ABB gjør, fundamentalistiske muslimer, og alle mulige andre, så er det jo først og fremst problemet til dem som har det slik, tenker jeg.

Feil, det er et samfunnsproblem når majoriteten av de som mennene er sinte på nekter å forstå hvorfor de har blitt sinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, det er et samfunnsproblem når majoriteten av de som mennene er sinte på nekter å forstå hvorfor de har blitt sinte.

Øh??? Men, uansett så er det jo et samfunnsproblem når folk som ABB skyter rundt seg, eller når det blir truet med vold. Slik du jo delvis gjorde. Så dermed trekker jeg delvis tilbake utsagnet mitt. Og 9/11 er jo også dels et uttrykk for det samme, selv om det ikke først og fremst var feminisme det dreide seg om der, men bare om menn som var sinte av andre årsaker. Så - JA sinte menn er et samfunnsproblem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinte hvite arbeiderklasse/nedre middelklasse menn som føler at kvinner og innvandrerer har tatt fra dem privilegium..

Skrevet en hel del sosiologi om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til min verden. jeg har opplevd å være fiendebilde i 30 år. Jeg har måttet finne meg i å bli betraktet som ond bare fordi jeg er mann. Potensiell overgriper bare fordi jeg er mann. Denne debatten er nødvendig fordi den kan avlive myten om at menn er onde og kvinner uskyldige ofre. Den dokumenterer at ondskapen er kjønnsuavhengig og at vold er et menneskeproblem, ikke et mannsproblem slik f. eks. Ottar vil ha oss til å tro.

Jeg er enig med deg at dette er slitsomt. Men kanskje kan det bidra til at du en dag kan forstå hvordan det har vært å være mann i det regimet vi vil endre.

Les disse linkene. Kanskje de kan bidra til økt forståelse?

http://www.forskning.no/artikler/2011/desember/307353

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7926744

Og, hadde disse voldsutsatte mennene brukt sin fysiske overlegenhet, hva hadde skjedd da? Er det noen som virkelig tror på noe annet en at menn som tar fysisk til motmæle blir anmeldt og stemplet som voldsutøvere for resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skal komme opp med dokumentasjon på kvinnediskriminering i løpet av morgendagen.

:popcorn:

Og jeg har dessuten aldri påstått at det ikke finnes områder hvor menn blir diskriminert. (Selv om jeg mener det er temmelig færre enn det du og dine likesinnede argumenterer med.)

Jeg synes slike KG-debatter med sinte menn er helt utrolig slitsomme - og dessuten også ganske uinteressante, ettersom de stort sett dreier seg om å danne fiendebilder, og om å fortelle verden at man mener at kvinner er onde. VELDIG LANGT unna min virkelighet.

Jeg syns kommentaren din er rar, om det er flesvik du sikter til her? Syns han argumenterer bra for seg, og underbygger det han snakker om med dokumentasjon.

Detta blir spanande.

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh??? Men, uansett så er det jo et samfunnsproblem når folk som ABB skyter rundt seg, eller når det blir truet med vold. Slik du jo delvis gjorde. Så dermed trekker jeg delvis tilbake utsagnet mitt. Og 9/11 er jo også dels et uttrykk for det samme, selv om det ikke først og fremst var feminisme det dreide seg om der, men bare om menn som var sinte av andre årsaker. Så - JA sinte menn er et samfunnsproblem.

Det uthevede der er sprøyt! En må klare å skille snørr fra bart i en debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kommentaren din er rar, om det er flesvik du sikter til her? Syns han argumenterer bra for seg, og underbygger det han snakker om med dokumentasjon.

Nei, jeg sikter ikke til noen spesielle. Og denne flesvik har jeg for øvrig ikke sett tidligere. Det jeg sikter til (bare sånn i tilfelle du er interessert i å høre (noe jeg i bunn og grunn tviler på)), er sånne KG-menn som mener seg underlagt en eller annen feministisk konspirasjon, og at kvinnene ruler verden og duperer alle menn rundt seg.

Endret av Ludovie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sikter ikke til noen spesielle. Og denne flesvik har jeg for øvrig ikke sett tidligere. Det jeg sikter til (bare sånn i tilfelle du er interessert i å høre (noe jeg i bunn og grunn tviler på)), er sånne KG-menn som mener seg underlagt en eller annen feministisk konspirasjon, og at kvinnene ruler verden og duperer alle menn rundt seg.

Jeg ble visst outet..

Velvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det uthevede der er sprøyt! En må klare å skille snørr fra bart i en debatt!

Nei, du sa at kvinner måtte forvente å bli banket opp dersom de fortsatte å ture frem. (Og jeg vil gjerne føye til, på samme måte som at AUF-medlemmer måtte forvente å bli drept, ettersom de jo ikke er spesielt islamfiendtlige.) VELDIG ulike eksempler, men det dreier seg jo i bunn og grunn om samme type tankegang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, hadde disse voldsutsatte mennene brukt sin fysiske overlegenhet, hva hadde skjedd da? Er det noen som virkelig tror på noe annet en at menn som tar fysisk til motmæle blir anmeldt og stemplet som voldsutøvere for resten av livet?

Menn kan jo selv for samfunnet vårt, det er jo menn som bestemmer. At de i ettertid "angrer" seg for at deres barn og kvinner har bedre levevilkår enn for 100 år siden, for bare være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, verken jeg, eller de jeg kjenner, oppfatter menn som onde, eller som potensielle overgripere. Og slik er det også med veldig, veldig mange andre. Imidlertid, at det finnes slike kvinner, vet jeg jo. Men hvorfor lar du akkurat disse definere deg som person???

Problemet er at feminismen har bidratt til å definere menn slik. Og dermed har jeg en rekke ganger blitt utsatt for denne diskrimineringen. Jeg er BLITT BEHANDLET som en ond overgriper, selv om jeg ikke er det. Og det bare på grunn av mitt kjønn. Det eneste jeg da kan gjøre er å forsøke å motbevise at menn generelt er mer onde enn kvinner, slik at vi får slutt på dette. Det handler altså om å få folk til å forstå at Ottar m. fl. tar feil og samtidig slutte å mistenkeliggjøre et helt kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sa at kvinner måtte forvente å bli banket opp dersom de fortsatte å ture frem. (Og jeg vil gjerne føye til, på samme måte som at AUF-medlemmer måtte forvente å bli drept, ettersom de jo ikke er spesielt islamfiendtlige.) VELDIG ulike eksempler, men det dreier seg jo i bunn og grunn om samme type tankegang.

Ekstremisme avler ekstremisme. Det er flere selvoppnevnte feminister som har "litt sansen" for Ottar og deres program.

Jeg har flere ganger advart mot den ekstremismen Ottar står for, men det er flere her inne som ikke evner å ta resolutt avstand fra tankegodset deres. Ottars program er ekstremt i sin demonisering av mannskjønnet. Det er ensidig og det underslår klare fakta som ikke passer inn.

Det finnes en rekke eksempler på ekstreme fiendebilder i historien og felles for alle er at de er tilpasset og konstruert uten å være forankret i virkeligheten. Ottars fiendebilde er ett eksempel. Nazismens jødeforfølgelse et annet. Det er ingen som med vettet i behold har "litt sansen" for nazismens fiendebilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...