Gå til innhold

Er smørmangelen så ille som media påstår?


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Julegrøt med margarinøye? :spy:

Bortskjemt much???

Du vet at det er folk som må stå i kø på Fattighuset/Frelsesarmeen/ BlåKors for å få noe mat, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ribbefettøye i år gitt ;)

Det hørtes i alle fall bedre ut enn margarin. Også kan vi krydre med oppmalt, sprøstekt svor istedenfor kanel ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, bruk margarin og olivenolje.

Det kunne ikke vært mangel på noe mer bagatellmessig enn smør. Norske medier får det til å høres ut som om det er like alvorlig som om det skulle vært vannmangel!

Ler meg ihjel av hele hysteriet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortskjemt much???

Du vet at det er folk som må stå i kø på Fattighuset/Frelsesarmeen/ BlåKors for å få noe mat, sant?

Er det noe jeg ikke er, så er det bortskjemt. Jeg har faktisk selv vært nødt til å motta juleesken fra Frelsesarmeen, og i den esken var det så mye kvalitetsmat og tilbehør - ja, til og med konfekt - at jeg ble helt satt ut av hvor omtenksomme de var. Frelsesarmeen gir ikke bare bort mat - de gir mulighet til følelsen av verdighet også, da man fint kunne gi bort noen av tingene man fikk i esken som julegaver (noe mange fattige mennesker synes det er veldig sårt at de ellers ikke kan).

Det har dog fint lite med mitt forhold til margarin å gjøre. Jeg likte ikke margarin som fattig, og jeg liker ikke margarin nå som jeg har litt mer å rutte med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffsan, nå klarte jeg virkelig å lese "Er snørrmannen så ille som media påstår?" :skratte: og lurte på hva i all land og riker dette var for en fyr. Om det var en eller ann persvers nisse som gjorde diverse ting, som trusemannen og regnfrakkmannen eller hva de nå enn ble kalt.

Men sånn går det vel når man egentlig bør sove? Sitter å venter på at klesvaska skal bli ferdig så legger jeg meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djeesus, nå skal det faentameg sutres i media på at Tine bruker melk på å eksportere og selge Jarlsbergost i USA også, nå.

:sno:

Dette er ingen krise. Nordmenn lider ingen nød! :murvegg:

Buttikken er full av utmerkete alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeesus, nå skal det faentameg sutres i media på at Tine bruker melk på å eksportere og selge Jarlsbergost i USA også, nå.

:sno:

Dette er ingen krise. Nordmenn lider ingen nød! :murvegg:

Buttikken er full av utmerkete alternativer.

Norske journalister har litt for lite å gjøre altså, når de sitter og graver fram sånne "skandaler" som denne med at Jarlsbergproduksjonen går som normalt...

F.M.L. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegrøt med margarinøye? :spy:

Samma det vel? Fett er fett, og det smaker dritt begge deler. Jeg kjenner ikke forskjell over hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma det vel? Fett er fett, og det smaker dritt begge deler. Jeg kjenner ikke forskjell over hodet!

:fnise:

Grøt er ikke spesielt godt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Grøt er ikke spesielt godt det heller.

Hehe, nei, det er oppskrytte greier! Hadde det ikke vært for norsk tradisjon så tror jeg ikke så mange ville spist det. Og om det hadde vært godt så hadde vel folk spist det mye oftere enn til jul. Har inntrykk av at det er mange som kun spiser det da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke skammer seg over å gjenta det med Jarlsbergosten sekshundreogfemti ganger i morgennytt, as.. :filer:

Norsk journalistikk når nok et lavmål, etter Mette-Marit portrett.

"La oss skape smørkrise-hysteri av en annen verden, når det egentlig dreier seg om en pytte bagatell.Vi har nemlig ikke noe annet å gjøre på." :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor snakker alle om at det er smør til "julebaksten"?

... Hvem i såfall skal få i seg alle disse kakene. Småkaker må da være smekkfulle av karbohydrater så lavkarbomenigheten kommer ikke til å spise av de.

Det blir i mine ører litt skurr her. Norske damer har aldri kjøpt mer smør til julebaksten, så det er mer julekaker enn før. Samtidig så er skrekkelig mange damer på lavkarbo.

Ser for meg at svigermødre serverer svære hauger med småkaker og svigerdøtrene nekter å spise av de. Her ser jeg for meg isfront mellom fornærmede svigermødre og sta svigerdøttre på 3. juledag. :fnise:

For ikke å snakke om smørøyet på julegrøten. Julegrøt må da ha masse karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker alle om at det er smør til "julebaksten"?

... Hvem i såfall skal få i seg alle disse kakene. Småkaker må da være smekkfulle av karbohydrater så lavkarbomenigheten kommer ikke til å spise av de.

Det blir i mine ører litt skurr her. Norske damer har aldri kjøpt mer smør til julebaksten, så det er mer julekaker enn før. Samtidig så er skrekkelig mange damer på lavkarbo.

Ser for meg at svigermødre serverer svære hauger med småkaker og svigerdøtrene nekter å spise av de. Her ser jeg for meg isfront mellom fornærmede svigermødre og sta svigerdøttre på 3. juledag. :fnise:

For ikke å snakke om smørøyet på julegrøten. Julegrøt må da ha masse karbohydrater.

Da skal lage lavkarbo cup-cakes, skjønner du. Og tro at de blir slanke ,mens midjemålet vokser.. :fnise:

:popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Også må de selvsagt ta smør på pop-cornet.

Kanskje de tror de kan oppveie annen mat de spiser, med å putte på litt ekstra smør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ikke å snakke om smørøyet på julegrøten. Julegrøt må da ha masse karbohydrater.

Grøt er så vidt jeg vet lagd av ris, som ikke er aktuelt for folk på lavkarbo, men det kan være de bytter ut hele rismengden med smør?

Er det ikke noe som heter smørgrøt?Nei, vent. Det er jo hvetemel i den. Shit...

Nei, jeg veit sannelig ikke. :sjenert:

Ring Caroline Berg. Hun kan det nok.

Hva har de for øvrig tenkt å gjøre med alt smørret? Ribbe har da sitt eget fett. Pinnekjøtt skal dampes på bjørkepinner og serveres med kålrotstappe...

Smultringer kokes jo i smult, som er svinefett..

Lutefisk serveres med ribbefett...

Nei, jeg skjønner ikke hva de skal med alt smørret.It makes no sense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at svigermødre serverer svære hauger med småkaker og svigerdøtrene nekter å spise av de. Her ser jeg for meg isfront mellom fornærmede svigermødre og sta svigerdøttre på 3. juledag. :fnise:

I tillegg til at den nevnte svigermor mest sannsynlig har kjøpt overpriset smør på svartebørs for å få bakt, og så vil ikke svigertuppa smake en gang... Det er duket for full krig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner ikke hva de skal med alt smørret.It makes no sense.

Det skal faktisk være hele 150 gram smeltet smør i pepperkakedeigen også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...