Gå til innhold

Er smørmangelen så ille som media påstår?


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herregud det er krise - jeg har ikke en gang sett etter i hyllene :grine: . Jeg må være ignorant som ikke er opptatt av dette problemet.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte egentlig dette spørsmålet og forventet å få et par enkle svar på om media overdrev eller ikke - 10 sider da? Virker som om "smørkatastrofen" er et ganske kontroversielt tema :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Jeg bor i utlandet, men har sett mye om den såkalte smørmangelen i norsk media. Er det så ille som det blir fremstilt som? Har dere ikke smør?

Det er enda verre! Vi sliter jo med å holde oss feite! Det er kriiiiiiise :bond: Glad for at nasjonen Norge har alvorlige ting å bekymre seg for... :opplyser:

Endret av MorAase
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt krise nå før jul, siden kjerringene skal bake. Jeg har ikke tenkt på det engang og ikke sett om hyllene er tomme, ikke sett noen plakater der jeg har vært heller. men så kjøper ikke jeg smør hver dag eller hver uke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stilte egentlig dette spørsmålet og forventet å få et par enkle svar på om media overdrev eller ikke - 10 sider da? Virker som om "smørkatastrofen" er et ganske kontroversielt tema :gjeiper:

Herregud, ja, jeg gikk inn i tråden for å kommentere det samme. Av alle sakene på første side på aktuelle saker så har denne tråden om SMØR flest sider. 10 sider om SMØR?????? Nordmenn - Verdens mest navlebeskuende folk uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja, jeg gikk inn i tråden for å kommentere det samme. Av alle sakene på første side på aktuelle saker så har denne tråden om SMØR flest sider. 10 sider om SMØR?????? Nordmenn - Verdens mest navlebeskuende folk uten tvil.

Fleskestoff er i vinden for tida, we can't help it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So?

Jeg liker smaken, og steker ikke på ekstremt høy temperatur. Pluss alt det andre jeg og andre bruker smør til så klart.

Dette er da ikke et spørsmål om å sulte ihjel eller ikke!

Det går rett og slett bare ut på at en vare som det normalt sett ikke er noe problem å få tak i nå har vært utsolgt i butikkene i snart 3 uker. Noe er galt, og det må da gå ann å diskutere det på et diskusjonsforum.

Gleder med til mandag. Da skal jeg kjøpe 10 pakker, så får jeg heller kaste 8 av dem i søpla i januar. Nå er jeg lei. :fnise:

Men du innser at det er folk som deg som hamstrer, som har sørget for at du ikke har fått tak i smør på tre uker? Smør de også skal kaste i januar.

Forkastelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over hode ikke synd på overflodssamfunnet Norge, der folk går mann av huse og kjøper smør de skal kaste etterpå, og holder dette unna de andre smørspiserne.

Dessuten får hun ikke kjøpt 10 pakker, for butikkene har begrenset hvor mye hun får lov å ta med seg.Av hensyn til andre, siden hun er for ego til å klare dette tankespranget selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du innser at det er folk som deg som hamstrer, som har sørget for at du ikke har fått tak i smør på tre uker? Smør de også skal kaste i januar.

Forkastelig.

:fnise:

Det var kun ment for å provosere.

Fant faktisk nettopp smør på den nærmeste Kiwibutikken, så jeg kjøpte en kilo slik at jeg er sikret godt inn i det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Det var kun ment for å provosere.

Fant faktisk nettopp smør på den nærmeste Kiwibutikken, så jeg kjøpte en kilo slik at jeg er sikret godt inn i det nye året.

Og det vil du jeg skal tro på. Du dreit deg ut og prøver å glatte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg syns det er sytete å ikke tåle noen uker uten smør. Selv foretrekker jeg også smør sånn rent smaksmessig, men det gjør da ingenting å bruke alternative produkter i noen uker.

Folk er lite tilpasningsdyktige tydeligvis. Får håpe det ikke kommer en reell krise. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er sytete å ikke tåle noen uker uten smør. Selv foretrekker jeg også smør sånn rent smaksmessig, men det gjør da ingenting å bruke alternative produkter i noen uker.

Folk er lite tilpasningsdyktige tydeligvis. Får håpe det ikke kommer en reell krise. .

Signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 sider i denne tråden..???? Dette er tydelig noe som engasjerer...

Kanskje folk er sulten av å gå på lavkarbo...?

Jeg har dessuten hørt at den dietten nedsetter tenkeevnen og gjør folk adrenalin-sinte. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Ikke helt riktig. Mye regn gir dårlig kvalitet på grovforet, som da gir mindre fett i melka. Tine vil at bøndene skal fore med mer kraftfor, men ingen gidder jo det når man ikke får ekstra betalt for å bruke mer penger. Har overhodet ikke hørt om noen problemer med å få kraftfor ;)

Avisbetinget?

Ja, smørkrisa er gjerne avisbetinget. :fnise:

Men det var vel avelsbetinget du skulle fram ti?

Faktum er uansett at de kuene som per i dag har gener for mindre fettrik melk, også får mindre kraftfor pga den regnfulle sommeren.. = problem med å skaffe nok melkefett til smørproduksjon, når folk i tillegg hamstrer som gale og skal ha lavkarbo smør i julegrøten og småkakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odelsjinta

Ikke helt riktig. Mye regn gir dårlig kvalitet på grovforet, som da gir mindre fett i melka. Tine vil at bøndene skal fore med mer kraftfor, men ingen gidder jo det når man ikke får ekstra betalt for å bruke mer penger. Har overhodet ikke hørt om noen problemer med å få kraftfor ;)

Ja, jeg tenkte på det da jeg hadde skrevet det at det ikke var helt korrekt.Men siden jeg ikke har bruker fikk jeg ikke redigert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Ja, jeg tenkte på det da jeg hadde skrevet det at det ikke var helt korrekt.Men siden jeg ikke har bruker fikk jeg ikke redigert det.

Da er vi helt enige da jo :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest On Topic

No blir jo folk oppfordra til å lage eige smør. Og smør lages av fløyte. Da blir det vel mangel på BÅDE smør og fløyte til jul da.

Er jo ein ond sirkel dette. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...