Gå til innhold

Er smørmangelen så ille som media påstår?


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor det har blitt av dette smøret?

Jeg har i alle fall ikke sett noe til de i de lokale butikkene rundt her i Oslo, og ikke er det annet smør å oppdrive heller. Så det med at dette smøret Synnøve Finden importerte skulle redde smørkrisen er bare bullshit!

Joda, det var her. Fikk tak i en pakke. Intressert? :fnise:

Men seriøst, jo det var i butikkene, og ble rensket fullstendig vekk på et par timer.

"Én pakke per kunde" ble lettvint omgått ved at folk tok seg flere turer, men med forskjellig jakke og lue på seg, merket jeg.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. Vi skaper nok vår egen smørmangel. Det er nok mange mange MANGE som kjøper med seg masse smør om de kommer over det i butikken, selv om de ikke bruker det til vanlig, fordi man tenker at man er SÅ heldig som har kommet over smør i butikken. Og fordi smør er så "verdifullt" for tiden, skulle tro det var gull...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet. Nå er jeg ingen lavkarbo-følger heller, men likevel.

Var på Rema 1000 i dag, skilt i smørhylla: "Vi har dessverre ikke Brelett! Bremykt anbefales på brødskiva."

Hyllene var fulle av Bremykt, Vita, Melange og ikke vet jeg. Krise, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser virkelig ikke problemet. Nå er jeg ingen lavkarbo-følger heller, men likevel.

Var på Rema 1000 i dag, skilt i smørhylla: "Vi har dessverre ikke Brelett! Bremykt anbefales på brødskiva."

Hyllene var fulle av Bremykt, Vita, Melange og ikke vet jeg. Krise, gitt..

Vet du forskjellen på margarin og smør?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er forskjell, men om man MÅ ha noe fettete på skiva kan man vel bruke margarin?

Uansett, Bremykt er vel også smør? Som sagt krydde det av Bremykt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er forskjell, men om man MÅ ha noe fettete på skiva kan man vel bruke margarin?

Uansett, Bremykt er vel også smør? Som sagt krydde det av Bremykt og.

Krydde det av Bremykt??

Hvor? Siden Bremykt har jeg ikke sett på én måned.

Brelett derimot, har de i store hauger sammen med Soft Flora og sånt..

Så nå kjøpte dama Brelett før helga. Æsj.. :sjenert:

Men jeg sikret én pakke smør på tirsdagen til risengrøten i julen, altså. :fnise:

(Min kjære ble veldig happy med akkurat det :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var Bremykt, ja.. men nå begynner jeg å lure på om jeg kanskje husker feil :fnise: æsj, trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var Bremykt, ja.. men nå begynner jeg å lure på om jeg kanskje husker feil :fnise: æsj, trøtt.

Bremykt-boksen er gul, Brelett-boksen er rød.

Bremykt er 70%smør og du kan bruke det til steking.

Brelett er margarin og blir til "vann" i stekepanna.

Bremykt har jeg som sagt ikke sett på lenge, men det kan jo hende de hadde fått inn en pall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader altså, nå må jeg dra på Rema i dag og kun for å sjekke.

Uffda, var ikke meningen å lage frovirring for deg. Prinsippet er jo det samme.Det er i virkeligheten ingen krise, og hylla i butikken er full av utmerkede alternativer bare man ikke er så kresen og grådig.

Er man virkelig sulten, spiser man nemlig det man får...

Det er kun et overflodssamfunn som får panikk av å ikke få tak i smør når de hvert øyeblikk skal steke ribber, drikke akevitt og spise kaker og dessert og dele ut et berg av presanger til hverandre som de egentlig ikke trenger,før de går på diett i januar...

Dakar nordmenn... :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ikke noe problem! Er bare sånn at jeg blir gående rundt og gruble på sånne ting og MÅ finne det ut :fnise:

Men ja, jeg syns heller ikke det er noen krise. Nå liker jeg ikke smør uansett, og bruker det kun når jeg steker og baker, men jeg klarer meg iallefall fint med det jeg finner i butikkene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke noe problem! Er bare sånn at jeg blir gående rundt og gruble på sånne ting og MÅ finne det ut :fnise:

Men ja, jeg syns heller ikke det er noen krise. Nå liker jeg ikke smør uansett, og bruker det kun når jeg steker og baker, men jeg klarer meg iallefall fint med det jeg finner i butikkene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, ikke noe problem! Er bare sånn at jeg blir gående rundt og gruble på sånne ting og MÅ finne det ut :fnise:

Men ja, jeg syns heller ikke det er noen krise. Nå liker jeg ikke smør uansett, og bruker det kun når jeg steker og baker, men jeg klarer meg iallefall fint med det jeg finner i butikkene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet. Nå er jeg ingen lavkarbo-følger heller, men likevel.

Var på Rema 1000 i dag, skilt i smørhylla: "Vi har dessverre ikke Brelett! Bremykt anbefales på brødskiva."

Hyllene var fulle av Bremykt, Vita, Melange og ikke vet jeg. Krise, gitt..

Margarin er ingen fullverdig erstatning for smør. End of story!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rema 1000 i dag, skilt i smørhylla: "Vi har dessverre ikke Brelett! Bremykt anbefales på brødskiva."

Brelett er jo margarin, så det er jo spesielt om de er tomme for det og prøver å overtale kundene til å kjøpe smør (Bremykt) i stedet. ;)

Margarin er absolutt ikke like bra som smør, men herlighet, man overlever jo! Dette begynner å ta litt av, man må vel overleve med litt dårligere smak på skiva eller i kakene for en periode... Er litt morsomt at folk som egentlig ikke bryr seg om smør plutselig MÅ ha smør. Fantastisk PR for smøret, om ikke annet, Tine kan vel leve lenge på dette når smørtilbudet er tilbake på normalen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...