Gå til innhold

Er smørmangelen så ille som media påstår?


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

her jeg bor sliter vi ikke med smør... er masse i hyllene enda! venninna mi kjøpte med seg tre pakker.... 'foreldra mine blir sikkert glade for disse!'xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brelett er jo margarin, så det er jo spesielt om de er tomme for det og prøver å overtale kundene til å kjøpe smør (Bremykt) i stedet. ;)

Ja, jeg tar tilbake alt jeg sa. Det var Brelett de hadde. Det sier jo litt om mine smørkunnskaper. :ler:

Uansett, personlig ser jeg fremdeles ikke problemet med smørmangelen. End of story :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er forskjell, men om man MÅ ha noe fettete på skiva kan man vel bruke margarin?

Uansett, Bremykt er vel også smør? Som sagt krydde det av Bremykt og.

Nei, margarin er djevelens verk! Seriøst!

Bremykt er 70 % smør og 30 % rapsolje.

Jeg synes ikke det er noen krise, man kan bare lage smør selv, men margarin kan og skal ikke brukes, da det er helseskadelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, margarin er djevelens verk! Seriøst!

Bremykt er 70 % smør og 30 % rapsolje.

Jeg synes ikke det er noen krise, man kan bare lage smør selv, men margarin kan og skal ikke brukes, da det er helseskadelig.

Det er smør også det! Hørt om tette blodårer? Fett som lagrer seg rundt vitale organer? Det "sunne" smøret er faktisk med på å bidra til dette. Så om du skal trekke sunnhetskortet her så bør du kutte ut all bruk av smør og margarin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg noe som minnet om den der taiwanske(?) parodien på Norge.

Var på butikken og går forbi smørhylla, der en butikkansatt setter ut en pakke Tine Meierismør. Ved siden av meg ser jeg at en eldre dame med rullator registrerer dette, får helt bakoversveis :sjokk: , tar sats og LØPER mot hylla, stuper inn i kjøleskapet og grebber til seg 5-6 pakker med smør. :hoho: Haha, det er harde tider!

Og jeg må innrømme at jeg, som tar "krisen" helt med ro og ikke bruker mye smør, kjøpte en pakke bare fordi jeg kunne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tar tilbake alt jeg sa. Det var Brelett de hadde. Det sier jo litt om mine smørkunnskaper. :ler:

Uansett, personlig ser jeg fremdeles ikke problemet med smørmangelen. End of story :)

Wow, you are persistent, som går og sjekker. Snakk om å være etterettelig. :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bedre enn komikveld.

Nå vil det gå en måned eller to, og så er alt tilbake til normalen. Helt til saueflokken bestemmer seg for en ny jippo.

Husker en gang tidligere, da hadde en luring funnet ut at gulrøtter var nærmest livsfarlig. Ingen skulle ha gulrøtter. Etter en periode med hysteri omkring det, begynte folk å spise gulrøtter igjen. Tenk at vi overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...