Gå til innhold

Er smørmangelen så ille som media påstår?


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

2012!!!

:fnise:

Smørkatastrofen er helt klart et tegn på at vi undergangen er nær!

Det er nå det begynner. Et år før kataklismen er varslene skremmende. Vi lider under smørkatastrofen, det kommer brå uventede snøfall med opp til 15 cm med snø og nyere språkforskning viser at Østfolld-L`en øker i utbredelse blandt barn i Oslo!

Kryper snart i forstestilling og sutter på totten! :cry3:

I det minste så har danskene begynt å få opp øynene for alt det forferdelige som er i ferd med å utarte seg i Norge.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10032309

Endret av Spiralis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare smøre deg med litt tålmodighet..

He he! Fint ordspill.

Det er dog lettere sagt enn gjort når man andre uka på rad ikke får smurt nistepakke. Absolutt ikke verdens undergang, men en kilde til irritasjon i hverdagen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margarin smaker ikke godt. Du kan ikke bruke en råvare som ikke smaker godt hvis du skal lage noe du skal kose deg med.

Men da kan en ikke bruke smør heller :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smørkatastrofen er helt klart et tegn på at vi undergangen er nær!

Det er nå det begynner. Et år før kataklismen er varslene skremmende. Vi lider under smørkatastrofen, det kommer brå uventede snøfall med opp til 15 cm med snø og nyere språkforskning viser at Østfolld-L`en øker i utbredelse blandt barn i Oslo!

Kryper snart i forstestilling og sutter på totten! :cry3:

I det minste så har danskene begynt å få opp øynene for alt det forferdelige som er i ferd med å utarte seg i Norge.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10032309

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Fint ordspill.

Det er dog lettere sagt enn gjort når man andre uka på rad ikke får smurt nistepakke. Absolutt ikke verdens undergang, men en kilde til irritasjon i hverdagen. :kjefte:

Hvorfor får du ikke lagd deg nistepakke? Du dør ikke akkurat av å ikke smøre et tjukt lag med smør på brødskiva. Tvert om :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Smørmangelen er høyst reell. Jeg har i snart 2 uker forgjeves forsøkt å få tak i smør (Bremykt, Meierismør, Setersmør eller Kviteseidsmør). Har min daglige tur innom 2-3 butikker og det er alltid tomme hyller. De får inn forsyninger en gang i blant, men så snart de er på plass i hyllene blir det revet bort. På mandag var hyllen tom, som vanlig, men foran meg i kassen så jeg ei dame med 8-10 pakker i handlevognen sin.

Folk hamstrer som gale, og vi andre får ingenting!

Dette er i Oslo.

Jeg forstår at smørkatastrofen er ekstra skremmende i Oslo. Ikke bare er det 1,5 timer å kjøre til Strømstad, men tenk så pinelig det vil være å bli observert på Harrytur! Det sosialt pinelige i situasjonen er skremmende.

Føler med deg! :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, når det nordmenn klager på er mangel på smør, kan man vel si seg enig i at vi ikke har det så fælt her i Norge. Blir flau.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt krise! Jeg har vært i desperat smør-jakt i mange dager nå, går vile-løst fra butikk til butikk og roper etter smør! Ikke får jeg sove heller, smør-marerittet dukker opp.

I butikkene er det nå Soviet tilstander, det er endeløse køer foran smørdiskene og de er nesten tomme. Folk handler smør på svartebørsen for mange 10 titusen per pakke og det ryktes at utenlandske organiserte kriminelle kontrollerer salget.

Det har også dukket opp diverse spesielle smør-substitutter som smør laget av vaselin og slikt. Helt forferdelig. Oppsummert, Norge er i oppløsning og krisen er alt-omfattende. Vi trenger smør marshall-hjelp og bistand fra det internasjonale smør-fondet og verdens smørbank!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er ikke akkurat snakk om fiskekaker.. uansett, krisa er over.

Fiskekaker hadde vært akkurat like stor krise det. Det er nemlig like lite mat som smør er :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig mange som ikke vet forskjell på smør og margarin.

Vært tomt for smør her også en stund nå. Og vi bruker kun smør, har heldigvis ikke akutt behov for det dog, bruker det mest til steking o.l.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odelsjinta

Den norske smørkrisen av 2011 er et resultat av dårlige beiteforhold for dyrene på grunn av en regnfull sommer. (Global oppvarming som følge av overdreven billisme). Dette har ført til at kuene har gitt mye mindre smør enn vanlige år.

Heldigvis har ikke de dårlige beiteforholdene påvirket fløteproduksjonen, og så vidt jeg vet så er det mulig å produsere smør av fløte. :fnise:

Men nok om det.. Har dere forresten lest i avisen at Iran er et fælt land som driver og produserer atomvåpen og andre skumle ting? Dere tror ikke det er på tide at NATO sender en gruppe Jedi riddere for å sjekke saken, og om nødvendig rydde opp i svineriet og gi iranerne frihet, lykke og fremgang?

Visste ikke at kuer melket noe annet enn melk, jeg, som ble separert til de andre produktene. Så at folk setter 6 pluss på denne er mildt sagt dystert med tanke på kunnskapsnivået deres..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest odelsjinta

Hvorfor MÅ folk egentlig hamstre? Bruker man det da opp innen utgangs dato?

Nei, det vil jo bli kastet etter jul, som alle andre år.

I fjor kastet folk hauger av julemat, som feks ribbe, rett i søplet i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjinn litt etter
Det er nemlig like lite mat som smør er :gjeiper:

Nei, nå får du gi deg.. det heter Smørbukk karamell, ikke Jålebukk toffee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har vært heldig og fikk knabbet til meg 4 pakker (2kilo) på den lokale Rimi'n etter at Tine-bilen hadde levert! Wohoo! Heldigvis hadde ikke butikken lagt ned kvotering. :P Så ble det (gode) julekaker i år også. Førstemann til mølla! :D

Lagt ned kvotering? :fnise:

Rasjonering du tenker på, kanskje? At hver kunde kun får kjøpt et visst antall pakker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får du ikke lagd deg nistepakke? Du dør ikke akkurat av å ikke smøre et tjukt lag med smør på brødskiva. Tvert om :)

For å smøre brødskive trenger en noe å smøre på den. :gjeiper:

Margarin kommer ikke innenfor min dørstokk.

Jeg forstår at smørkatastrofen er ekstra skremmende i Oslo. Ikke bare er det 1,5 timer å kjøre til Strømstad, men tenk så pinelig det vil være å bli observert på Harrytur! Det sosialt pinelige i situasjonen er skremmende.

Føler med deg! :klemmer:

Takk!

Jeg har ikke bil, så Strømstad-tur er uansett uaktuelt.

Jeg så endatil oppslag på tavle på en av butikkene om "Smør til salgs". Altså er tilstanden såpass vill at smør selges på svartebørsen, for en kilopris av over dobbel butikkpris.

Næringsminister Bjørn Rosengren hadde helt rett den gang i 1999, at "Norge er den siste sovjetstat"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...