Gå til innhold

Jobbe på julaften

Fremhevede innlegg

Gjest MorAase
Skrevet

Noen timer? Ikke alle tyveåringer er så heldige å bo i nærheten av familien. Å måtte jobbe julaften vil for noen bety at man ikke kan reise hjem til jul overhodet, og det kan være veldig trist når jula er eneste mulighet for å se familien. Om dette skjer ett og annet år er det selvfølgelig ikke krise, men sitter man der med skjegget i postkassa og jobber med egoistiske småbarnsforeldre og er nødt til å jobbe hver jul, så skjønner jeg frustrasjonen.

Da kan jammen noen i familien komme til den stakkars noenogtyveåringen og holde vedkommende i hånden slik at vedkommende ikke får totalt sammenbrudd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan jammen noen i familien komme til den stakkars noenogtyveåringen og holde vedkommende i hånden slik at vedkommende ikke får totalt sammenbrudd...

Samme med barnet ditt som mister litt av sjelen sin.

• Liker 8
Skrevet

Jrg har forøvrig aldri hatet et barn.. Derimot har jeg gjentstte ganger irritert på meg struma, krupp og åndenød over foreldre. Denne tråden er et godt eksempel på hvorfor.

Det er mao foreldre som irriterer deg, og ikke enkeltpersoner?? Eller kan det ha seg at du har blitt irritert på andre også? Gjelder dette generelt alle foreldre da, eller er det noen få det er snakk om? ;)

Skulle tro foreldre var noe annet enn mennesker.. Selv må jeg si at jeg har vært barnløs en gang, ikke så veldig lenge siden heller faktisk. Selvfølgelig en del ting som har endret seg siden jeg fikk barn, men fortsatt kan folk irritere meg gitt, både de som har barn og de uten. Men da handler det stort sett om enkeltpersoner og ikke foreldre som en gruppe ;)

Gjest MorAase
Skrevet

Samme med barnet ditt som mister litt av sjelen sin.

Det kan jo ikke familien da de barnløse voksne ikke takler å være borte fra foreldrene sine...

Skrevet

Det kan jo ikke familien da de barnløse voksne ikke takler å være borte fra foreldrene sine...

Vent til dine barn bli noen og 20 år. Og du feirer jul alene fordi barna dine jobber for noen andre småbarnsforeldre. Først DA får vi se om pipa får en annen lyd :hoho:

• Liker 10
Gjest MorAase
Skrevet

Vent til dine barn bli noen og 20 år. Og du feirer jul alene fordi barna dine jobber for noen andre småbarnsforeldre. Først DA får vi se om pipa får en annen lyd :hoho:

De ER så gamle... Dvs, de var så gamle. Jeg fant det i alle år naturlig, etter at barna ble selvstendige, å jobbe i stede for småbarnsforeldre.

Skrevet

De ER så gamle... Dvs, de var så gamle. Jeg fant det i alle år naturlig, etter at barna ble selvstendige, å jobbe i stede for småbarnsforeldre.

så hva diskuterer du her for? :)

Gjest MorAase
Skrevet

så hva diskuterer du her for? :)

For å vise alle småbarnsforeldrehaterne at det er rom for å gi av seg selv her i verden.

Skrevet

Det er mao foreldre som irriterer deg, og ikke enkeltpersoner?? Eller kan det ha seg at du har blitt irritert på andre også? Gjelder dette generelt alle foreldre da, eller er det noen få det er snakk om? ;)

Skulle tro foreldre var noe annet enn mennesker.. Selv må jeg si at jeg har vært barnløs en gang, ikke så veldig lenge siden heller faktisk. Selvfølgelig en del ting som har endret seg siden jeg fikk barn, men fortsatt kan folk irritere meg gitt, både de som har barn og de uten. Men da handler det stort sett om enkeltpersoner og ikke foreldre som en gruppe ;)

Når individene er mer enn en, så er flertallsform, altså foreldre, riktig. Hadde jeg snakket om hvert eneste individ som har formert seg, så hadde jeg skrevet alle foran foreldre. Det gjorde jeg altså ikke, så da kan du tenke deg frem til resten selv. Har jeg blitt irritert på andre? Hva slags spørsmål er det? Poenget mitt er at siden "du og dine" føler behovet for å ty til kraftuttykk som barnehatere, så ser jeg behovet for å understreke at de gangene jeg har opplevd "barnerelaterte" irritasjonsmoment, så har det ene og alene vært foreldrene sin skyld. Ikke barna. Jeg hater altså ikke barn, men ja, foreldre (fortsatt flertallsform, uten å sikte til alle) har irritert meg mer enn en gang.

Skrevet

For å vise alle småbarnsforeldrehaterne at det er rom for å gi av seg selv her i verden.

Så vi gir ikke nok av og ta vaktene deres år etter år? og dere er fortsatt ikke fornøyd om dere selv må jobbe EN julaften? =)=)=)=)

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Så vi gir ikke nok av og ta vaktene deres år etter år? og dere er fortsatt ikke fornøyd om dere selv må jobbe EN julaften? =)=)=)=)

Hvor mange ganger må jeg skrive at jeg har jobbet jul etter jul etter jul for at småbarnsforeldre skulle slippe å jobbe på julaften?

Skrevet

Så mine holdninger om at barn skal tas vare på og oppdras til selvstendige, harmoniske voksne individer er roten til alt ondt?

Hæ?

Diskuterer vi samme tema her?

Du står da fritt til å ta vare på ungene dine og å oppdra dem til selvstendige, voksne individer etter alle kunstens regler hele resten av året.

Men nå er det julaften vi diskuterer.

Om ungene dine ender opp som seksuelt frustrerte yrkeskriminelle med splittet personlighet kan du neppe skylde på den ene julekvelden i 2009 da ondskapsfulle, barnehatende Kari nektet å ta vakta di fordi hun, det egoistiske kvinnemennesket, skulle våke over sin døende far.

Huff så slemt av henne.

• Liker 4
Skrevet

Hvor mange ganger må jeg skrive at jeg har jobbet jul etter jul etter jul for at småbarnsforeldre skulle slippe å jobbe på julaften?

Og så? Om du gjør dette av fri vilje ser jeg ikke relevansen i forhold til trådtemaet.

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvorfor noen skal bry seg om hva du velger å gjøre?

• Liker 3
Skrevet

Sitter barna dine alene på julaften?

• Liker 2
Skrevet

Ja, da håper jeg at de setter pris på det og ikke tar deg for gitt!

Jeg har selv tatt ukurante vakter, men av en annen grunn enn hva du gjør. Du gjør det kanskje av hensyn til andres unger, jeg tar vaktene fordi jeg trenger pengene.

De som bytter vakter med meg har spurt høflig, og jeg har tatt vakta så sant jeg har kunnet.

Hadde de derimot sett som en selvfølge at jeg skal ta den fordi jeg ikke har unger kunne de ha sett langt etter noe bytte.

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Og så? Om du gjør dette av fri vilje ser jeg ikke relevansen i forhold til trådtemaet.

Så det er ikke relevant å påpeke at en finner det naturlig å jobbe i stede for småbarnsfporeldre på julaften? Hvordan er det IKKE relevant?

Gjest MorAase
Skrevet

Sitter barna dine alene på julaften?

De er med annen slekt.

Skrevet

De er med annen slekt.

Hvordan står det til med sjelen deres? Fragmentert og halvdau?

• Liker 12
Gjest pysepusen
Skrevet (endret)

Jeg synes - så lenge barnet har to foreldre - at man skal rullere på det. Har man en jobb hvor arbeidstiden inkluderer julaften så får man jobbe det man skal. Synes ikke noe om at småbarnsforeldre skal ha spesialavtaler.

Hilsen småbarnsmor (og som alltid har vært hos mormor på julaften til middagen fordi mamma og pappa jobbet - men en av dem kom alltid hjem til kvelden da) :)

Endret av pysepusen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...