Gå til innhold

Jobbe på julaften

Fremhevede innlegg

Gjest MorAase
Skrevet

Greit nok, men om de ikke gjør det så er de ikke egoistiske av den grunn. Tok de sin tørn forrige jul så skal de få være hjemme denne julen uten at noen kaller dem egoister av den grunn.

Jo, de ER egoister. Så kan en diskutere om det er rett eller galt av dem. Jeg mener det er galt. Barn er det viktigste som er på denne planeten, derfor bør deres foreldre få lov å feire jul med barna. Såpass bør vi andre kunne gi til barna på julaften.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, de ER egoister. Så kan en diskutere om det er rett eller galt av dem. Jeg mener det er galt. Barn er det viktigste som er på denne planeten, derfor bør deres foreldre få lov å feire jul med barna. Såpass bør vi andre kunne gi til barna på julaften.

Ett barn dør ikke av at mor ikke er hjemme 8-14 på julaften. Finnes da grenser!

• Liker 6
Skrevet

Syntes du. Alle er heldigvis ikke pålagt å være enig.

• Liker 8
Skrevet

Så derfor må vi som er frivillig barnløse jobber hver forbanna jul pga andre har valgt å få unge? Nei vet du hva! Det at andre har barn er da ikke mitt problem eller ansvar!

• Liker 11
Gjest MorAase
Skrevet

Ett barn dør ikke av at mor ikke er hjemme 8-14 på julaften. Finnes da grenser!

Nei, men det dør litt i sjelen.

Skrevet

Den største egoisten her er deg.

• Liker 8
Skrevet

Tror ikke du har så veldig mye å frykte altså, for majoriteten i denne tråden er jo enig med deg...

Jeg har jobbet lenge i helsevesenet hvor man må jobbe på helligdager, og jeg har aldri opplevd det ts og noen andre her har opplevd, at de må jobbe hver eneste jul, eller at det blir sure miner om de ikke gjør det. Mulig dette skjer, men det er nok ikke representativt for alle arb.plasser.

Jeg sier ikke at alle er sånn, det er jo de heldigvis ikke. Men man merker jo nettopp i denne tråden og i den forrige at man plutselig er egoist når man ikke har lyst å ofre sin egen fridag for andre med barn. Når man har rullering så vil det komme en dag hvor du har fri og en dag hvor du ikke har fri - hvis du da krever at du SKAL ha fri fordi du skal feire jul med barna når det er din tur til å ta en kjip vakt, vel hvem er mer egoistisk da?

Men som du sier så er ikke den holdningen representativ for de fleste arbeidsplasser, det er noe jeg håper i hvertfall :)

Skrevet

Julaften er spesiel for de fleste, ikke bare for MØDRE. Hvis dere ikke takler å jobbe julaften noen ganger i løpet av livet så har dere valgt feil yrke :popcorn:

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes hele debatten er malplassert. Det er en selvfølge at man ikke skal prioritere noens ferie foran andres, det handler faktisk om det faktum at ALLES fritid/feiring er like viktig. Man kan da ærlig talt ikke forvente at folk setter 5-åringen til Anna på jobben foran seg selv, og sin egen families interesser. Det handler ikke om egoisme, det handler om at vi ikke kan ta hensyn til hele verden i alt vi foretar oss, og da prioriterer vi oss selv og våre nærmeste. Noe annet hadde da vært veldig merkelig. Jeg synes det er utrolig frekt å kalle barnløse egoistiske, det er faktisk ikke deres problem at dere har barn.

Har ingen sympati med dere småbarnsmødre som må jobbe en julaften i ny og ne. Dere har selv valgt å jobbe i et yrke med turnus, og da må man faktisk ta KONSEKVENSENE av det, og ikke surmule fordi ikke hele arbeidsplassen legger opp livet sitt etter dine interesser. Ønsker man å ha fri alle røde dager er det riklig med yrker som tilbyr dette.

• Liker 10
Skrevet

Jeg er også barn av noen!!

Og jeg synes i grunn min familie er viktigere her i verden enn fremmede barn.

• Liker 8
Skrevet

Dør i sjelen faktisk. Makan til tull!

Rart ikke barnevernet er på døra til alle med skiftjobbende foreldre :filer:

• Liker 11
Skrevet

Å hvorfor skal vi uten barn bry oss om det? Det er ikke vårt problem!

• Liker 4
Gjest MorAase
Skrevet

Så derfor må vi som er frivillig barnløse jobber hver forbanna jul pga andre har valgt å få unge? Nei vet du hva! Det at andre har barn er da ikke mitt problem eller ansvar!

Hvem skal sørge for din pensjon og stelle deg på pleiehjem? Andres barn...

Jeg er også barn av noen!!

Og jeg synes i grunn min familie er viktigere her i verden enn fremmede barn.

Du er ikek barn lenger! Se til å bli voksen og lær deg å ta ansvar!

Skrevet

Drama freaking lama!

• Liker 11
Skrevet

Om du nå først skal være så melodramatisk, så vil jeg heller si at en ufrivillig barnløs som må gi avkall på julefeiring år etter år faktisk dør mer i sjelen.

• Liker 12
Skrevet

Den eneste egoisten er vel deg som mener vi som ikke har barn må lide pga dine valg.

• Liker 6
Skrevet

Det er bare tull. Er nok din sjel som dør litt. Tenk på andre enn deg selv i verden. Hvorfor skal barnløse ALLIT bøye oss for folk med barn?

• Liker 3
Skrevet

Dersom dette er din definisjon på en egoist, så er jeg en egoist. Og vet du hva? Det plager meg ikke det spor!

• Liker 8
Skrevet

What? Tror ikke sjelen til en unge dør no av at mora er litt borte fra det på julaften. Dummeste jeg har hørt! Faren min var borte annen hver jul (sjømann) da jeg var liten, og jeg har ikke tatt skade av det ;) Tror helt ærlig at det var mer trist for han enn for meg.

• Liker 11
Skrevet

Så får mamma og/eller pappa skaffe seg en jobb som ikke innebærer jobbing på julaften da

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...