Niennas Skrevet 2. oktober 2011 #181 Skrevet 2. oktober 2011 Da synes jeg du kanskje formulerer deg knotete, for det ikke jeg oppfattet før de siste to sidene nå. Hvorfor diskuterer du så veldig med de du er enig med da?! Enig. 3
Husfrua Skrevet 2. oktober 2011 #182 Skrevet 2. oktober 2011 Hvordan kan du si det så bastant? Som jeg tidligere skrev i tråden har jeg en venninne som har blitt satt opp på hver eneste jul i jeg vet ikke hvor mange år. Hun jobber i helsevesenet. Hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå at det faktisk er noen som har det sånn? Fordi din venninnes sjef ikke har lov til å gjøre dette!!!! Om det allikevel gjøres, må din venninne ta dette med sin sjef. Han kan ikke vinne her..
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #183 Skrevet 2. oktober 2011 Les svaret mitt over!!! Det er det jeg har gjort. Du skriver at ingen skal jobbe hver eneste jul, barn eller ei. Hva med annenhver jul? Skal barnløse ha ukurante vakter oftere enn andre? Har du tenkt på at de føler seg presset til å ta over vakter? 4
Niennas Skrevet 2. oktober 2011 #184 Skrevet 2. oktober 2011 Det er det jeg har gjort. Du skriver at ingen skal jobbe hver eneste jul, barn eller ei. Hva med annenhver jul? Skal barnløse ha ukurante vakter oftere enn andre? Har du tenkt på at de føler seg presset til å ta over vakter? Tror det husfrua mener er at: Hvis en arbeidsplass har 2 barnløse, og 6 alenemødre, så er de til sammen 8 arbeidstakere. Da kan de rullere sånn at de jobber hver åttende jul, samme hvem som har hva av barn eller andre.
Husfrua Skrevet 2. oktober 2011 #185 Skrevet 2. oktober 2011 Da synes jeg du kanskje formulerer deg knotete, for det ikke jeg oppfattet før de siste to sidene nå. Hvorfor diskuterer du så veldig med de du er enig med da?! Dersom du leser første side, så står det veldig klart hva jeg mener.. Jeg er både uenig og enig. Jeg syns det må være rullering fordi noe annet ikke vil fungere. ALlikevel mener jeg personlig at man må kunne se at jula først og fremst er for barn. Vi har alle vært barn og jeg tror vel at for de fleste av oss, så betyr ikke selve julaften like mye lengre. Derfor syns jeg også det er flott av de som tilbyr seg å jobbe. Men i annen hvert innlegg skriver jeg også at jeg ikke forventer noe. Så hvorfor dere ikke har fått med dere dette vet jeg ikke. Kanksje fordi dere leser det dere vil lese
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #186 Skrevet 2. oktober 2011 Dette har jeg også svart på tidligere. Om alle er alenemødre så må dette gå på rundgang selvfølgelig. finnes det noen annen løsning her egentlig????? men hvis ikke alle er alememødre så slipper man unna rundgang og de barnløse må automatisk jobbe= 1
Niennas Skrevet 2. oktober 2011 #187 Skrevet 2. oktober 2011 Dersom du leser første side, så står det veldig klart hva jeg mener.. Jeg er både uenig og enig. Jeg syns det må være rullering fordi noe annet ikke vil fungere. ALlikevel mener jeg personlig at man må kunne se at jula først og fremst er for barn. Vi har alle vært barn og jeg tror vel at for de fleste av oss, så betyr ikke selve julaften like mye lengre. Derfor syns jeg også det er flott av de som tilbyr seg å jobbe. Men i annen hvert innlegg skriver jeg også at jeg ikke forventer noe. Så hvorfor dere ikke har fått med dere dette vet jeg ikke. Kanksje fordi dere leser det dere vil lese Tror vi diskuterer helt forskjellige ting. "Vi barnløse" (selv om jeg snart ikke kan si det lenger!) har nok ikke noe problem med å ta disse vaktene frivillig, det er bare snakk om at det tas ofte for gitt at vi skal ta de kjipe vaktene, ofte flere ganger på rad. 4
Tabris Skrevet 2. oktober 2011 #188 Skrevet 2. oktober 2011 ALlikevel mener jeg personlig at man må kunne se at jula først og fremst er for barn. Dette er jeg helt uenig i. Jeg mener at julen er overhodet ikke først og fremst for barn. Den er for alle. 11
Gjest Vampen Skrevet 2. oktober 2011 #189 Skrevet 2. oktober 2011 Godt det fortsatt er noen der ute som fortsatt har litt av den anstendigheten for det er sjeldnere og sjeldnere å se. I dag lever tydeligvis de fleste etter regelen "først meg selv, så min neste, hvis det er til mitt eget beste". Hvorfor ofrer ingen noenting for andre mer? Har du anstendighet til å ofre din julaften for at din barnløse kollega skal få feire jul med sin familie? Nei? Isåfall har du ingen grunn til å forvente deg noe som helst. At du har valgt å formere deg er faktisk ikke mitt problem. 9
Mohini Skrevet 2. oktober 2011 #190 Skrevet 2. oktober 2011 Hvis man tar følgende situasjon: En småbarnsmor eller en student må jobbe på julaften. Småbarnsmoren er sammen med barnet/barna sine hver dag, mens studenten kanskje bor langt unna sin familie, som h*n får sett 2-3 ganger i året. Hvem er det mest synd på? Jeg hadde i allefall tatt vakta for studenten uten å nøle! Heldigvis er jeg den eneste småbarnsmoren på min arbeidsplass. 12
Mohini Skrevet 2. oktober 2011 #191 Skrevet 2. oktober 2011 Dette er jeg helt uenig i. Jeg mener at julen er overhodet ikke først og fremst for barn. Den er for alle. Det er jeg helt enig i, jeg gleder meg mer til jul som voksen enn hva jeg noen gang gjorde som barn.. 7
Husfrua Skrevet 2. oktober 2011 #192 Skrevet 2. oktober 2011 Tror vi diskuterer helt forskjellige ting. "Vi barnløse" (selv om jeg snart ikke kan si det lenger!) har nok ikke noe problem med å ta disse vaktene frivillig, det er bare snakk om at det tas ofte for gitt at vi skal ta de kjipe vaktene, ofte flere ganger på rad. Og det er det jeg syns er så rart, altså at noen forventer dette. Min opplevelse har nemlig vært, uansett hvor jeg har jobbet, at alle småbarnsmødre forbereder seg på å jobbe, men blir sjeleglad når det kommer en student eller en uten barn, og sier at han/hun tar vakta for deg.. Er dere sikre på at dette forventes, og ikke heller bare noe dere føler på fordi dere tror det er sånn? at en sjef setter opp samme person flere år på rad skjønner jeg ikke at sjefen tør en gang. For det har han strengt tatt ikke lov til, så her er det faktisk bare å nekte...
Husfrua Skrevet 2. oktober 2011 #193 Skrevet 2. oktober 2011 Dette er jeg helt uenig i. Jeg mener at julen er overhodet ikke først og fremst for barn. Den er for alle. selvfølgelig er jula for alle. Det jeg mener er at jeg TROR at det først og fremst er barna som har mest glede av den. Nå tenker jeg først og fremst på julaften med gaver og sånn. Jula er jo strengt tatt mere enn bare selve julaften, i allefall for meg...
Niennas Skrevet 2. oktober 2011 #194 Skrevet 2. oktober 2011 Og det er det jeg syns er så rart, altså at noen forventer dette. Min opplevelse har nemlig vært, uansett hvor jeg har jobbet, at alle småbarnsmødre forbereder seg på å jobbe, men blir sjeleglad når det kommer en student eller en uten barn, og sier at han/hun tar vakta for deg.. Er dere sikre på at dette forventes, og ikke heller bare noe dere føler på fordi dere tror det er sånn? at en sjef setter opp samme person flere år på rad skjønner jeg ikke at sjefen tør en gang. For det har han strengt tatt ikke lov til, så her er det faktisk bare å nekte... Nå kan jeg kun snakke for meg meg, men på min gamle jobb var det sånn. Jeg jobbet på en døgnåpen bensinstasjon, og der var det ikke snakk om rullering. Jeg jobbet ofte nattskift, også dagskift etter hverandre på en lørdag eller søndag, enn at en av de som jobbet dag i ukedagene måtte komme å jobbe noen timer, hvis noen var syk. Det samme med helligdager, de som hadde små barn satte seg alltid på bakbeina, og sjefen vår gadd ikke ta kampen. Jeg synes det var rart når jeg byttet jobb, og ble likestilt med småbarnsforeldre når det gjaldt helligdager og jul.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #195 Skrevet 2. oktober 2011 Og det er det jeg syns er så rart, altså at noen forventer dette. Min opplevelse har nemlig vært, uansett hvor jeg har jobbet, at alle småbarnsmødre forbereder seg på å jobbe, men blir sjeleglad når det kommer en student eller en uten barn, og sier at han/hun tar vakta for deg.. Er dere sikre på at dette forventes, og ikke heller bare noe dere føler på fordi dere tror det er sånn? at en sjef setter opp samme person flere år på rad skjønner jeg ikke at sjefen tør en gang. For det har han strengt tatt ikke lov til, så her er det faktisk bare å nekte... Ja Det er ikke alle som har en like lett arbeidsplass/sjef som deg. Vi fikk indirekte beskjed om at vi ikke fikk fortsette som ekstrahjelper om vi ikke tok disse vaktene ALLTID. I tillegg ble vi behandlet som møkk av de som hadde barn om vi ikke hjalp til. Det er ikke alltid like lett å stå opp for seg selv når man har dårlig råd og gjerne er veldig ung i tillegg. For meg virker det som om du ikke evner å sette deg inn i andre situasjoner enn de du har opplevd selv. Du må bare godta at det ikke er like lett for andre alltid. 8
Envy Skrevet 2. oktober 2011 #196 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg synes de har gjort det veldig rettferdig på jobben min. Der går turnusen sin vante gang - også over helldigdager. Dvs at ingen kan beskyldes for å sette det opp sånn og sånn. Det er bare turnusen som tilfeldigvis faller på de spesielle dagene. Småbarnsforeldre pleier ofte å bytte spesielle dager, men får dem ikke byttet med andre, så får dem ikke byttet. Rettferdig. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #197 Skrevet 2. oktober 2011 Som ekstravakt forventes/kreves det ofte at man jobber i julen. Det blir gjerne sagt allerede på jobbintervjuet at man ansetter ekstravekter stort sett for at de faste skal få fri i julen. Da har man kanskje ikke så mye man skulle ha sagt, i og med at man gikk med på det da man sa ja til jobben.
Husfrua Skrevet 2. oktober 2011 #198 Skrevet 2. oktober 2011 Ja Det er ikke alle som har en like lett arbeidsplass/sjef som deg. Vi fikk indirekte beskjed om at vi ikke fikk fortsette som ekstrahjelper om vi ikke tok disse vaktene ALLTID. I tillegg ble vi behandlet som møkk av de som hadde barn om vi ikke hjalp til. Det er ikke alltid like lett å stå opp for seg selv når man har dårlig råd og gjerne er veldig ung i tillegg. For meg virker det som om du ikke evner å sette deg inn i andre situasjoner enn de du har opplevd selv. Du må bare godta at det ikke er like lett for andre alltid. Okay, er det ekstravakter du prater om? I såfall kan jeg fortelle deg at jeg har selv vært ekstravakt før jeg tok meg utd. Og jada, sånn var det den gangen også. Sa man nei til å jobbe, fikk man tilslutt ikke flere vakter. Det er noe dritt å være ekstravakt, sånn er det bare... jeg snakker om faste ansatte jeg... Og som ekstravakt kan du ikke stille så store krav dessverre. Men da blir du heller ikke bare satt opp på vakter (du blir spurt først) sånn som ts ble gjort 3 år på rad. Og vet du hva, det var det jeg svarte på. Og joda, det kan man nekte på.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #199 Skrevet 2. oktober 2011 Nå kan jeg kun snakke for meg meg, men på min gamle jobb var det sånn. Jeg jobbet på en døgnåpen bensinstasjon, og der var det ikke snakk om rullering. Jeg jobbet ofte nattskift, også dagskift etter hverandre på en lørdag eller søndag, enn at en av de som jobbet dag i ukedagene måtte komme å jobbe noen timer, hvis noen var syk. Det samme med helligdager, de som hadde små barn satte seg alltid på bakbeina, og sjefen vår gadd ikke ta kampen. Jeg synes det var rart når jeg byttet jobb, og ble likestilt med småbarnsforeldre når det gjaldt helligdager og jul. Har vært i samme situasjon som deg. Sant det var deilig å bli likebehandlet? 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #200 Skrevet 2. oktober 2011 Okay, er det ekstravakter du prater om? I såfall kan jeg fortelle deg at jeg har selv vært ekstravakt før jeg tok meg utd. Og jada, sånn var det den gangen også. Sa man nei til å jobbe, fikk man tilslutt ikke flere vakter. Det er noe dritt å være ekstravakt, sånn er det bare... jeg snakker om faste ansatte jeg... Og som ekstravakt kan du ikke stille så store krav dessverre. Men da blir du heller ikke bare satt opp på vakter (du blir spurt først) sånn som ts ble gjort 3 år på rad. Og vet du hva, det var det jeg svarte på. Og joda, det kan man nekte på. Dette gjaldt ikke bare når jeg var ekstravakt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå