AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #281 Skrevet 2. oktober 2011 malifika: det er flere her inne som har barn som har sagt at de ikke har hatt problemer med å jobbe på julaften, eller ta med barna sine på jobb på julaften. det er også mange som har opplevd da de var små at mamma eller pappa har vært borte på julaften. Og det har gått greit. Hvor farlig kan det være, når det har gått bra så mange ganger før? Å rullere er det mest rettferdige. Tenk på studenten som må sitte alene på hybelen hver jul fordi han bor 8 timer hjemmefra, og blir tvunget til å jobbe på julaften? Ungen på 4 har familie og feiring rundt seg den kvelden, selv om den ene forelderen ikke er der. Og som noen andre har nevnt tidligere, er dere fks 8 ansatte i en bedrift der dere jobber turnus, så må dere jo bare jobbe hver 8. julaften. Og når det er din 2. gang til å jobbe på julaften, har jo ungen blitt stor nok til at den klarer å passe på seg selv. Og å være EN julaften borte når barnet er lite er IKKE ille altså. Det er verre for 22åringen som må jobbe HVERT år fordi dere ikke orker å jobbe en gang hvert 6/7/8 år... 2
Gjest Raindrops Skrevet 2. oktober 2011 #282 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg synes egentlig dere undervurderer hvor sterke barna er hvis dere tror at en jul eller to uten mamma kommer til å skade dem i sjelen. 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #283 Skrevet 2. oktober 2011 Tror du har et poeng der. Ungene klarer seg en julaften uten mor eller far. Det er foreldrene det er vondt for...? Det er foreldrene som syntes det er grusomt å ikke feire hele dagen, ikke barnet. 4
Gjest MorAase Skrevet 2. oktober 2011 #284 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror vi bare skal slutte å få barn. barn er roten til alt vondt i verden. Etter å ha lest på dette forumet finnes det ingen tvil om noe annet...
Gjest Linda sofie Skrevet 2. oktober 2011 #285 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Nei altså hvis vi uten barn kun er noen egoister pga vi å vil ha litt fri og ikke måtte jobbe hver jul pga du har barn, ja da får vi vel bare være noen egoister da Helt ærlig får jeg ikke dårlig samvittighet hvis jeg får fri en jul og du må jobbe din første jul pga ingen ville ta din vakt lengre. Enten jobber du uten å klage eller så finn deg en ny jobb! Endret 2. oktober 2011 av Linda sofie 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #286 Skrevet 2. oktober 2011 For min del handler det om hvor mye av privatlivet sitt man skal ta med på jobb (og ut i samfunnet generelt). Selv om man liksom skal realiseres fullstendig av jobben og være seg selv i ett og alt er man faktisk ikke ansatt som privatperson, men for å gjøre en jobb. De færreste er for eksempel like sure på kollegaer som de er på mannen når de har en dårlig dag, de fleste slurver også mer hjemme enn de gjør på jobben. Alt det skjer jo fordi de forstår at det er andre regler for jobb enn det er privat. Og privatlivet ens - hvor mange barn man har eller ikke har, hvor syk mor man kanskje har, hvor dritt ekteskapet er eller hvor mye man krangler med naboen - har, i utgangspunktet, ingen verdens ting på jobb å gjøre. Så kan man komme i en situasjon hvor man behøver litt ekstra backing, og med god sjef og gode kollegaer får man da det. I gitte, spesielle situasjoner, ikke som normalsituasjon. Å begynne fra et utgangspunkt hvor man i jobbsettingen ser seg selv som privatperson i stedet for arbeidstaker som er ansatt for å gjøre en jobb på lik linje med alle andre ansatte, er en veldig slippery slope, fordi en arbeidsplass over tid vil ha vanskelig for å fungere optimalt når alle skal ha spesialregler. 1
Gjest Anuket Skrevet 2. oktober 2011 #287 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror vi bare skal slutte å få barn. barn er roten til alt vondt i verden. Etter å ha lest på dette forumet finnes det ingen tvil om noe annet... Jeg syns ikke det, det blir jo å dra den litt vel langt? Barn er en glede for mange, inkl. meg som er veldig glad i mine mindre kusiner, fettere etc. Problemet er bare at mange bruker barna sine som en unnskyldning, som om det er et mer gyldig argument enn det å være voksen, enslig, voksen med voksne barn etc. bare for å slippe unna en jobb de selv har vært med på å ta, de selv har vært med å utføre. Når du tar en jobb så har den sine positive og negative sider, man kan ikke forvente at man kun skal få gjøre alt det positive på jobben, mens en annen stakkars gjør alt det negative, fordi hei! Du har jo tross alt et BARN hjemme.....
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #288 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror vi bare skal slutte å få barn. barn er roten til alt vondt i verden. Etter å ha lest på dette forumet finnes det ingen tvil om noe annet... Barn er ikke roten til alt ondt, nei. Det er det holdningene dine som er. Nå synes jeg du er patetisk. Dør i sjela du liksom. 9
Husfrua Skrevet 2. oktober 2011 #289 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) At dere slutter å tro at verden kun sirkler rundt dere og ungene deres, og at dere klarer å innse at vi som ikke har barn har et liv vi også og dermed blir behandlet utifra det. Unnskyld meg, men nå har det florert uttallige tråder her på kg om småbarnsforeldre som er til pest og en plage for alle rundt seg. også mener du at det er småbarnsforeldre som kun lever i sin egen boble?? Det henger ikke på grep spør du meg... I de trådene jeg har lest i det siste, så er det vel ikke akkurat først og fremst småbarnforeldre som har klaget... Så uten at dette henger sammen med nettopp denne tråden, så vil jeg kaste ballen tilbake til deg og si at det kanskje er på tide dere barnløse ser at vi småbarnsforeldre også har et liv, og at ikke alt bare sirkler rundt dere For det skal jeg si deg, jammen har jeg tatt mye hensyn til andre etter at jeg fikk barn. Og jeg tror ikke jeg er noe unik på det området.. Endret 2. oktober 2011 av Husfrua
Gjest MorAase Skrevet 2. oktober 2011 #290 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg syns ikke det, det blir jo å dra den litt vel langt? Barn er en glede for mange, inkl. meg som er veldig glad i mine mindre kusiner, fettere etc. Problemet er bare at mange bruker barna sine som en unnskyldning, som om det er et mer gyldig argument enn det å være voksen, enslig, voksen med voksne barn etc. bare for å slippe unna en jobb de selv har vært med på å ta, de selv har vært med å utføre. Når du tar en jobb så har den sine positive og negative sider, man kan ikke forvente at man kun skal få gjøre alt det positive på jobben, mens en annen stakkars gjør alt det negative, fordi hei! Du har jo tross alt et BARN hjemme..... Nei faktisk ikke. Sjelden har jeg sett så mye hat mot barn som på dette forumet. En sitter igjen med en følelse av at barn er noe som skal gjemmes bort og helst ikke eksistere.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #291 Skrevet 2. oktober 2011 Kan noen oppdatere meg her? jeg trodde vi snakka om å jobbe på julaften? Eller snakker vi om irriterende småbarnsmødere? Jeg lager en ny tråd om irriterende småbarns mødere så kan dere flytte over dit. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #292 Skrevet 2. oktober 2011 Unnskyld meg, men nå har det florert uttallige tråder her på kg om småbarnsforeldre som er til pest og en plage for alle rundt seg. også mener du at det er småbarnsforeldre som kun lever i sin egen boble?? Det henger ikke på grep spør du meg... I de trådene jeg har lest i det siste, så er det vel ikke akkurat først og fremst småbarnforeldre som har klaget... Så uten at dette henger sammen med nettopp denne tråden, så vil jeg kaste ballen tilbake til deg og si at det kanskje er på tide dere barnløse ser at vi småbarnsforeldre også har et liv, og at ikke alt bare sirkler rundt dere Så klart klager de ikke, de får jo alltid fri Sirkler rundt oss? Vi er nedprioritert jo. Så det "argumentet" gikk ikke du. 3
SmallTalk Skrevet 2. oktober 2011 #293 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror vi bare skal slutte å få barn. barn er roten til alt vondt i verden. Etter å ha lest på dette forumet finnes det ingen tvil om noe annet... Ikke enig. Selvsentrerte småbarnsmødre, derimot... De er på grensen til å være roten til mye vondt! 10
Gjest Wolfmoon Skrevet 2. oktober 2011 #294 Skrevet 2. oktober 2011 Dette trodde jeg også, men ut ifra denne tråden virker det som at selve julaften er svært viktig for alle og enhver, til tross for at man har blitt voksne. For meg betyr de andre dagene like mye som julaften, mest fordi jeg ikke er så opptatt av gaver lengre. Og julemiddag, familietid, tv-kos osv er jo ikke forbeholdt julaften. Ellers et fint innlegg, men tror nok ikke den vil bli tatt til etteretning i denne tråden. For her er folk svært ivrig etter å spy ut det ene etter det andre med sine meninger rundt dette temaet, som tydeligvis betyr svært mye for mange.. Men som du også sier, så virker det igrunn som dette temaet er diskutert ferdig nå, det som kommer nå er jo bare gjentakelse på gjentakelse.. Men dette er da virkelig dine tradisjoner, og hva du oppfatter som viktigst. I min familie feires julen kun på julaften, det er da familien samles til julemiddag. At andre har andre tradisjoner er helt fint, men nei, for meg kan ikke juledagene (som jeg uansett gjerne jobber) det samme som julaften! 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #295 Skrevet 2. oktober 2011 Nei faktisk ikke. Sjelden har jeg sett så mye hat mot barn som på dette forumet. En sitter igjen med en følelse av at barn er noe som skal gjemmes bort og helst ikke eksistere. Er ikke barna vi hater, men holdningene som du og mange andre mødre har. 8
Gjest MorAase Skrevet 2. oktober 2011 #296 Skrevet 2. oktober 2011 Barn er ikke roten til alt ondt, nei. Det er det holdningene dine som er. Nå synes jeg du er patetisk. Dør i sjela du liksom. Så mine holdninger om at barn skal tas vare på og oppdras til selvstendige, harmoniske voksne individer er roten til alt ondt?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #297 Skrevet 2. oktober 2011 Tenk å dytte dårlig samvittighet nedover ørene på folk som har litt ukurant arbeidssituasjon, men som trives med det. Bare det å si at et barn dør i sjelen av at mamma eller pappa ikke er til stede på julaften tyder på en forvridd og svært egoistisk tankegang. Bare tenk på hvor mange yrkesgrupper som har turnusjobbing. Da går det mange barn med ødelagt sjel rundt om i verden. Min pappa var sjømann og jeg så han mindre enn de aller fleste skillsmissebarn ser sin far, både jul og ellers i året. Jeg kan ikke påstå å si at han ødela sjelen min........... 5
Gjest malifika Skrevet 2. oktober 2011 #298 Skrevet 2. oktober 2011 Snakk om å dra det ut av kontekst. Start en egen tråd om du vil vite alt som er irriterende med småbarnsmødere ;-P Som jeg sa så vet jeg at mitt innlegg hadde noe med akkurat den saken å gjøre. Men denne tråden fikk meg til å tenke på alt som mange barnløse barnehatere klager på når det kommer til folk som har barn. Og jeg er ikke interessert i å vite hva som er irriterende med småbarnsmødre men, hva resten av samfunnet forventer at mennesker med små barn skal gjøre i slike situasjoner som jeg nevnte. Og da uten å slenge ut ting som: du har valgt det selv, finn deg en ny jobb, kloden snurrer ikke rundt deg osv... Barna er der uansett og hvordan skal vi kunne gjøre det beste ut av det når mange irriterer seg over at samfunnet prøver å tilrettelegge mest mulig for småbarns foreldre.
Gjest MorAase Skrevet 2. oktober 2011 #299 Skrevet 2. oktober 2011 Ikke enig. Selvsentrerte småbarnsmødre, derimot... De er på grensen til å være roten til mye vondt! Ja... Det er jo de som har satt til verden disse ondskapens frø...
Mynona Skrevet 2. oktober 2011 #300 Skrevet 2. oktober 2011 Så mine holdninger om at barn skal tas vare på og oppdras til selvstendige, harmoniske voksne individer er roten til alt ondt? WHAT??? Her snakker vi om rullering av helligdager mellom ansatte på en jobb. Ikke om barneoppdragelse. Hold deg til tema! 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå