AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #121 Skrevet 20. september 2011 Gjelder det guttebabyer også? Nå har jeg aldri i mitt liv sett noen ta med en baby ett bad. Kan ha noe med de er på babysvømming. En baby sitter ikke å stirrer på puppene og peker ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2011 #122 Skrevet 20. september 2011 Det heter jentegarderobe, ikke jentegarderobe + alle ungene dere har. I Norge betyr jentegarderobe jenter i alle aldere pluss gutter under skolealder i følge med kvinnelige foresatte. Det er litt lang tittel å sette på døren men hvis du spør så er det slik regelen er.
HvittHus Skrevet 20. september 2011 #123 Skrevet 20. september 2011 Man må bare respektere at ikke alle synes det er greit å være naken sammen med barn av det motsatte kjønn. Her i heimen har vi et naturlig forhold til nakenhet, men da jeg spurte datteren på 13 om hun synes det ville være greit å være i garderobe med en 7 årig gutt, sa hun enkelt og greit at da hadde hun nektet å skifte. Og det skal man respektere. 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #124 Skrevet 20. september 2011 Nå har jeg aldri i mitt liv sett noen ta med en baby ett bad. Kan ha noe med de er på babysvømming. En baby sitter ikke å stirrer på puppene og peker ihvertfall. Jeg har hatt guttebabyen min med på svømming jevnlig siden vi begynte med babysvømming. Nå er han 2 og vi bader fremdeles. Skal han kanskje sendes i guttegarderoben alene som 2-åring, for å begynne å lære å ta vare på seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2011 #125 Skrevet 20. september 2011 Jeg skal ikke tilpasse meg..jeg er i en jentegarderobe og da forventer jeg at det er kun jenter der. Har dere ikke en far til ungen, så bli hjemme. Da forventer du feil. Slik er ikke reglene. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2011 #126 Skrevet 20. september 2011 Jeg forstår for barnas del at det kan være ekkelt å møte klassekamerater i dusjen (men det må vel også gjelde for guttene). Jeg tror nok at jeg når jeg var gutt nok hadde opplevd det som mindre ubehagelig å møte jentene i dusjen enn guttene. Mange av guttene var svært ertete og veldig til å markere seg. Jentene i klassen var alle greie så jeg ville nok ikke hatt noe problem med de for min del.
Daria Skrevet 21. september 2011 #127 Skrevet 21. september 2011 Men kor skal grensa gå då? Skal ein ikkje få ha med ungar av motsatt kjønn i garderoben i det heile tatt, meiner du? Jeg har sagt tidligere i tråden at jeg synes skolealder er en naturlig grense. Jeg henger meg på skolealder som en grei tommelfingerregel. Kan de ikke kle på seg selv i den alderen er det uansett på høy tid å lære. Og de som er rotehuer lærer vel ikke å huske og passe på tingene sine noe bedre av at mamma er der og passer på for dem hele tiden?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #128 Skrevet 21. september 2011 Nå har jeg aldri i mitt liv sett noen ta med en baby ett bad. Kan ha noe med de er på babysvømming. En baby sitter ikke å stirrer på puppene og peker ihvertfall. Nei stirring og peking er selvfølgelig en uting som barna må læres av med. Og det lærer de relativt fort. (Å legge tingene sine samlet, låse de inn og å lære å huske å få med seg alle tingene sine ut av garderoben tar mye lenger tid.) Når det gjelder stirring og peking så er det ingen forskjell på kjønnene. Ei jente som aldri har sett nakne damer før vil være like nysgjerrig som en gutt.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #129 Skrevet 21. september 2011 Jeg synes den er grei den grensa som praktiseres de fleste steder: Barn over skolealder. Da slipper de å møte klassekamerater nakne i garderoben. De kan fortsatt møte klassekamerater. Det er bare halvparten av klassekameratene som "er luket bort". Den halvdelen som de omgås mest (og gjerne har mest potensielle konflikter med) er der fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #130 Skrevet 21. september 2011 Kan dere løse problemet med at gutten tar det meste av stellet hjemme? Før dere drar går han på do, dusjer og tar på badebuksa. Utenpå badebuksa tar han på klær som er enkle å ta av/på, som feks joggebukse og genser. Så er det nærmest bare å gå rett i bassenget. Tar det mistenkelig lang tid kan du sikkert spørre en vakt om han kan ta en titt i garderoben. Kanskje dere kan spørre noen i betjeningen om dette på forhånd. Etter bassengturen kan han vente med å dusje til han kommer hjem. Bare ta av badebuksa, tørke seg og ta på klærne. Jeg har selv ingen problem med at en gutt på 7 er i damegarderoben, men jentene mine på 8 og 11 tror jeg ikke ville likt det. I alle fall om gutten er en de kjenner fra samme skole. 4
Brukernavn Skrevet 21. september 2011 #131 Skrevet 21. september 2011 Er veldig enig med Brunhilde og Daria i denne saken.
Furstina Skrevet 21. september 2011 #132 Skrevet 21. september 2011 (endret) Nei stirring og peking er selvfølgelig en uting som barna må læres av med. Og det lærer de relativt fort. (Å legge tingene sine samlet, låse de inn og å lære å huske å få med seg alle tingene sine ut av garderoben tar mye lenger tid.) Når det gjelder stirring og peking så er det ingen forskjell på kjønnene. Ei jente som aldri har sett nakne damer før vil være like nysgjerrig som en gutt. I våras var det min dotter som gjorde det. 4 år gammal. Hon pekade på en dam i 50-60 års åldern och undrade varför hennes tuttar/pupper var så stora. /mamma har små/ Endret 21. september 2011 av Furstina
Brunhilde Skrevet 21. september 2011 #133 Skrevet 21. september 2011 Er veldig enig med Brunhilde og Daria i denne saken. Det var faktisk godt å høre!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #134 Skrevet 21. september 2011 I våras var det min dotter som gjorde det. 4 år gammal. Hon pekade på en dam i 50-60 års åldern och undrade varför hennes tuttar/pupper var så stora. /mamma har små/ Ja, det kommer ikke sjelden gloing og kommentarer fra unger av samme kjønn. Like pinlig for foreldrene som om det kommer fra unger av motsatt kjøtt. Ikke ok uansett.
Furstina Skrevet 21. september 2011 #135 Skrevet 21. september 2011 Om det förekommer en gång från ett litet barn, och mamman/pappan tar och berättar och förklarar för barnet att "alla ser olika ut" och att man inte ska kommentera hur andra människor ser ut då är det faktiskt inte så illa. När vuxna människor gör det, eller tonåringar - då är det brist på uppfostran eller folkvett. Hur som helst, att barn stirrar på andra i garderoben, det gör de - oavsett kön. Någonstanns kommer gränsen för pojkar att inte vara i damegarderoben, både fysiskt och mentalt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #136 Skrevet 21. september 2011 Om det förekommer en gång från ett litet barn, och mamman/pappan tar och berättar och förklarar för barnet att "alla ser olika ut" och att man inte ska kommentera hur andra människor ser ut då är det faktiskt inte så illa. När vuxna människor gör det, eller tonåringar - då är det brist på uppfostran eller folkvett. Hur som helst, att barn stirrar på andra i garderoben, det gör de - oavsett kön. Någonstanns kommer gränsen för pojkar att inte vara i damegarderoben, både fysiskt och mentalt. Jeg syns det er ille uansett om barnet er lite. Har selv en datter som var fæl å kommentere utseende til folk da hun var rundt 4. Vi hadde stadig runder der jeg forklarte at man ikke må kommentere hvordan andre mennesker ser ut, da kan folk bli lei seg. Trodde nå hun forsto hva jeg mente, men stadig var det episoder der hun pratet uten å tenke på det vi hadde snakket om. Husker en gang i butikken hun kommenterte at en dame var veldig arrete i ansiktet. Tydeligvis en sykdom. Høyt og tydelig utbasunerte hun at den damen ikke var så veldig fin. Jeg holdt på å dø av skam.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 21. september 2011 #137 Skrevet 21. september 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Ms. Raggsokk, mod.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #138 Skrevet 21. september 2011 Jeg synes det er mange merkelige synspunkter her egentlig. Jeg husker at når jeg var en liten gutt, si rundt 10 år, opplevde jeg flere ganger i svømmehallen at fedre hadde med jentene sine som var rundt en 7-8 år. Jeg husker at jeg syntes det var litt ubehagelig, men selv som tiåring tenkte jeg at det nesten måtte være slik om de skulle kunne få svømme. At voksne folk ikke gjør samme koblingen er litt rart. Jeg er forøvrig absolutt ikke spesielt avslappet til nakenhet ellers. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #139 Skrevet 21. september 2011 Jeg synes det er mange merkelige synspunkter her egentlig. Jeg husker at når jeg var en liten gutt, si rundt 10 år, opplevde jeg flere ganger i svømmehallen at fedre hadde med jentene sine som var rundt en 7-8 år. Jeg husker at jeg syntes det var litt ubehagelig, men selv som tiåring tenkte jeg at det nesten måtte være slik om de skulle kunne få svømme. At voksne folk ikke gjør samme koblingen er litt rart. Jeg er forøvrig absolutt ikke spesielt avslappet til nakenhet ellers. Er det ikke rart så fornuftig unger kan tenke mange ganger?
makkapakka Skrevet 21. september 2011 #140 Skrevet 21. september 2011 Hvordan vil det være for en 7 åring å komme inn i en garderobe alene, og i garderoben er det fullt av folk som kler av seg og på seg, eller er på vei til dusjen og en gjeng borti et hjørne som diskuterer høylytt at de har badet osv. Det er dårlig med plass i garderoben og det er ikke gitt hvor barnet kan stille seg opp og kle av seg. hvordan tror dere en 7 åring takler dette? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå