Gjest otrivin Skrevet 30. september 2011 #241 Skrevet 30. september 2011 Jeg stod selv i mannegarderoben med min far siden jeg drev med svømming og han var hysterisk for pedofile. Det gikk greit helt til jeg fikk vite hvorfor menn får ståkuk. Fyfaen det er mange pedofile mennesker i verden utifra mine badebesøk å dømme.
Gjest meg Skrevet 30. september 2011 #242 Skrevet 30. september 2011 Jeg stod selv i mannegarderoben med min far siden jeg drev med svømming og han var hysterisk for pedofile. Det gikk greit helt til jeg fikk vite hvorfor menn får ståkuk. Fyfaen det er mange pedofile mennesker i verden utifra mine badebesøk å dømme. Konklusjon; Alle menn er pedofile om morningen? 2
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2011 #243 Skrevet 30. september 2011 Jeg stod selv i mannegarderoben med min far siden jeg drev med svømming og han var hysterisk for pedofile. Det gikk greit helt til jeg fikk vite hvorfor menn får ståkuk. Fyfaen det er mange pedofile mennesker i verden utifra mine badebesøk å dømme. Du vet at homoer også går og svømmer, sant?... 1
Gjest meg Skrevet 1. oktober 2011 #244 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg stod selv i mannegarderoben med min far siden jeg drev med svømming og han var hysterisk for pedofile. Det gikk greit helt til jeg fikk vite hvorfor menn får ståkuk. Fyfaen det er mange pedofile mennesker i verden utifra mine badebesøk å dømme. Ja, og gutter i puberteten er pedofile 24/7?? 1
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2011 #245 Skrevet 1. oktober 2011 Synes ikke gutter har noe i jentegarderoben å gjøre i det heletatt. Og i hvertfall ikke når de er så store som 6+. Og da er det ikke meg selv jeg tenker på, men alle de andre jentene der. Husker en gang da min datter var 8 og vi dro og badet og hun traff faktisk på en gutt som gikk i klassen hennes. Hun ville ikke kle av seg da for hun ville jo ikke at en gutt som går i samme klasse ser henne naken. Slike ting bør man tenke på.
Kittykat Skrevet 1. oktober 2011 #246 Skrevet 1. oktober 2011 Min sønn er nå 7 år og vi planlegger tur i svømmehall for å opprettholde svømmingen fra i sommer. Vi drar bare vi to, og da lurer jeg på om andre vil reagere på at han er med meg i garderoben? Han er for liten til å klare å huske på alt alene i herregardeoben. Hadde ikke følt meg trygg heller da. Hvor lenge kan sønner være med mor i garderoben? Det er jo bare til å spørre han. Hvis han ikke tør å være alene inne i garderoben, så tar du han med deg inn i jentegarderoben. Jeg ser ikke noe problem i det. Noen svømmehaller har kabiner. Det har svømmehallen hos oss. Da kan jo dere gå inn der og skifte i fred og ro. Men hvis folk reagerer, så får de bare reagere. Det er nå min mening. De kan ikke vite om barnet ikke tør/vil være alene. Jeg har en sønn på 7 år og han tør ikke å være alene i garderoben. Da tar jeg han med meg. Så enkelt er det. Jeg har sett flere mødre som har med seg sønnene sine inn i jentegarderoben og enkelte av dem er minst like gammel som min sønn. Kan ikke si at jeg reagerer på det. Er jo ikke noe å reagere på.
Helen Skrevet 1. oktober 2011 #247 Skrevet 1. oktober 2011 Sønnen min er 11 år og pga diverse diagnoser klarer seg ikke selv i garderoben. Jeg har da løst det ved at vi bruker handicapgarderoben, der er det forheng forran hver "bås" og forheng forran hver dusj. Så da slipper han å se noen nakne damer eller jenter på hans egen alder.
Solbærpiken Skrevet 1. oktober 2011 #248 Skrevet 1. oktober 2011 Snu situasjonen rundt og spør deg selv om det ville bære greit om pappa til med datteren sin på 7-8år i mannegarderoben og hvis du synes det er greit, så ja; da kan du også ta med guttungen i damegarderoben. Selv synes jeg det er ruskende galt! 5
Gjest Bårdsen Skrevet 2. oktober 2011 #249 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg ser daglig jenter i damegarderoben på treningssenteret som strever med å gjemme seg under handduker, jenter som har handduken med seg inn i dusjen, jenter som drar sports-bhen over den vanlige bhen for å ikke vise brystene og jenter som kler på seg mens de fortsatt er våte for å ikke vise noe. Jeg antar at det finnes en del av de samme menneskene i herregarderoben. Så lenge det er så vanskelig for mange å vise seg naken for sitt eget kjønn er ikke fellesgarderobe løsningen, og det må iallfall ikke påtvinges noen. Det har blitt veldig mye mer av dette nå enn det var når jeg vokste opp for førti år siden. Selvfølgelig var det noen som var flaue også den gang men langt færre enn i dag og de gjorde mye mindre av seg. De som var flaue tilpasset seg og etterhvert og dusjet og skiftet de som alle oss andre. Men dusjing i undertøy og å kle på seg før man hadde tørket seg var det ingen som gjorde. Jeg ser i utgangspunktet ingen grunn til at folk skulle ha større grunn til å være så flaue og sjenerte i dag i forhold til den gang. På svært mange andre områder er det helt motsatt. Den eneste grunnen jeg kan se er at det er en kulturell mote som sier at vi skal være mer flaue og at flere dermed blir det. Jeg tror derfor det i de fleste tilfeller har et stort innslag av tillæring. Som nevnt tidligere så gikk 80% av befolkningen i østtyskland på naturiststrand. Jeg har lest andre steder at etter en tre dagers opptrening ville 80% av oss ikke oppleve stress ved å være nakne sammen med det motsatte kjønn og 90% ville ikke ha problem med samme kjønn. Vi er i svært stor grad påvirket av sosiale normer rundt oss og hvis disse endres vil vi relativt fort tilpasse oss disse i praksis og også følsesmessig. For de fleste av oss (og spesielt småbarnfamiler) så ville det mest fornuftige, hygieniske og effektive være at begge kjønn dusjet nakne sammen. Hvis man tenker rent rasjonelt burde man derfor innført det. Men følelser og kulturelle regler (uansett hvor ufornuftge de er) har svært stor betydning for oss og må vi selvfølgelig ta hensyn til. (Dessuten må man ta hensyn til de 20% som ikke takler det motsatte kjønn og de 10% som ikke takler eget kjønn. Prosentene ville sikkert blitt lavere med mer enn tre dagers tilvenning men null vil de aldri bli). I likhet med de fleste andre ville jeg oppleve det som skremmende og plutselig være naken sammen med fremmede av det motsatte kjønn når jeg ikke har vært vant med det frem til nå. Av hensyn til mine følelser ville jeg derfor ikke gjøre det (dessuten er ikke svømmeanlegg lagt opp til det). Men i motsetning til mange andre så innser jeg at dette har med følelser og vaner å gjøre og jeg prøver ikke å påberobe det en fornuft som ikke er der. Men som sagt: Følelser og kulturelle regler skal også respekteres. Men man behøver ikke kalle det noe annet enn det det er. (Og av og til bør man ta opp alle kulturelle regler til vurdering.)
Furstina Skrevet 2. oktober 2011 #250 Skrevet 2. oktober 2011 Tänkte på denna tråd i helgen när vi var på simhall. Dottern hade simskola och sonen på 7 fick simträna lite samtidigt. Han gick i guttegarderoben och väntade på oss ute i simhallen. Efteråt var han snabbare än lillasyster med dusch, badstu och omklädning, så han kom in till oss i damegarderoben för att kolla var vi hade tagit vägen... enligt hans logik var det bättre att vänta MED oss än sitta själv vid kassan och vänta.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2011 #251 Skrevet 2. oktober 2011 Snu situasjonen rundt og spør deg selv om det ville bære greit om pappa til med datteren sin på 7-8år i mannegarderoben og hvis du synes det er greit, så ja; da kan du også ta med guttungen i damegarderoben. Selv synes jeg det er ruskende galt! Faktisk så er det to forskjellige ting. En gutt er i det minste trygg i jentegarderoben. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om en far tok med datter i guttegarderoben. I tilegg så synes det er en god del værre om ei jente på 8 skulle se en ståpenis enn at en gutt ser noen pupper uansett.
Gjest Jente 26 Skrevet 2. oktober 2011 #252 Skrevet 2. oktober 2011 Min sønn er nå 7 år og vi planlegger tur i svømmehall for å opprettholde svømmingen fra i sommer. Vi drar bare vi to, og da lurer jeg på om andre vil reagere på at han er med meg i garderoben? Han er for liten til å klare å huske på alt alene i herregardeoben. Hadde ikke følt meg trygg heller da. Hvor lenge kan sønner være med mor i garderoben? Hvis han klarer seg fint i garderoben i gymmen på skolen når du ikke er tilstede, så klarer han seg nok alene i garderoben i svømmehallen også. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2011 #253 Skrevet 3. oktober 2011 Faktisk så er det to forskjellige ting. En gutt er i det minste trygg i jentegarderoben. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om en far tok med datter i guttegarderoben. I tilegg så synes det er en god del værre om ei jente på 8 skulle se en ståpenis enn at en gutt ser noen pupper uansett. Hva tror du ville skjedd hvis en far tok med en datter i guttegarderoben? Tror du det er vanlig med ståpeniser i guttegarderoben? Er det verre om ei jente skulle se en ståpenis enn om en gutt skulle det? Hvorfor mener du at en gutt er trygg i jentegarderoben? (Viser ikke denne tråden at så ikke er tilfelle?)
Brunhilde Skrevet 3. oktober 2011 #254 Skrevet 3. oktober 2011 Hva tror du ville skjedd hvis en far tok med en datter i guttegarderoben? Tror du det er vanlig med ståpeniser i guttegarderoben? Er det verre om ei jente skulle se en ståpenis enn om en gutt skulle det? Hvorfor mener du at en gutt er trygg i jentegarderoben? (Viser ikke denne tråden at så ikke er tilfelle?) Jeg er i grunnen veldig enig med deg i det du skriver her! Ståpikk kan nok være like traumatiserende for en liten gutt som for en liten jente, men jeg tror heller ikke at ståpikk er normalen i en garderobe. (Jeg tror forøvrig ikke at en gutt er utrygg i jentegarderoben, men uønsket er han - hvis han er over en viss alder. )
Gjest meg Skrevet 3. oktober 2011 #255 Skrevet 3. oktober 2011 Joda, herregarderoben er det helt normalt med full sex-drift. Alle menn samtidig nyter hverandres kjønnsorganer, men småguttene klapper i takt....NOT 1
Gjest weedmax Skrevet 8. oktober 2011 #256 Skrevet 8. oktober 2011 Konklusjon; Alle menn er pedofile om morningen? Feil, det er om ettermiddagen/kvelden http://imageshack.us/f/202/ingenadgang.jpg/ Man tar da forholds regler
Gjest meg Skrevet 9. oktober 2011 #257 Skrevet 9. oktober 2011 Feil, det er om ettermiddagen/kvelden http://imageshack.us/f/202/ingenadgang.jpg/ Man tar da forholds regler Ja, veien til full likestilling er vanskelig. Det er denne tråden ett godt bevis for...
Cata Skrevet 9. oktober 2011 #258 Skrevet 9. oktober 2011 Egentlig burde de snu om på hele reglementet slik at mødre kunne bli med sine sønner inn i herregarderoben så lenge ungene er for små til å gå alene. Vil tro at en som er blitt mor takler å se nakne menn uten å traumatiseres, og de fleste voksne menn tåler vel også å se en voksen dame i avkledd tilstand. Så slipper lille Lene på 8 å bli ertet av klassekamerat Truls på skolen neste dag fordi "han har sett tissen hennes". 2
tingeling Skrevet 9. oktober 2011 #259 Skrevet 9. oktober 2011 Egentlig burde de snu om på hele reglementet slik at mødre kunne bli med sine sønner inn i herregarderoben så lenge ungene er for små til å gå alene. Vil tro at en som er blitt mor takler å se nakne menn uten å traumatiseres, og de fleste voksne menn tåler vel også å se en voksen dame i avkledd tilstand. Så slipper lille Lene på 8 å bli ertet av klassekamerat Truls på skolen neste dag fordi "han har sett tissen hennes". Fantastisk forslag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå