Gå til innhold

Svømmehall m/sønn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Resultat av denne tråden; 90% av alle menn er aktive overgripere og 90% av alle barn under 10-12 er hjelpesløse!:roll::ironi:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så naive vi er, da? Tror du ikke en trent pedofil vet hvordan han skal gå fram? Den første kontakte, det tilsynelatende vennlige klapset på skulderen/rumpa, han etablerer kontakt i svømmehallen. Neste gang går han litt lenger, han blir sakte kjent med gutten i garderoben. Snart har han avtalt å møte ham i skogholtet en dag gutten skal besøke en venn. Det er slik denne kontakten oppstår. Men overgrep skjer ofte i selve svømmehallen, også. Det går fort å få et lite barn inn i et avlukke, få lurt det inn i badstua i fem minutter, det skal ikke mer til enn et minutt eller to med klåing før overgrepet er et faktum. Og det er ikke gitt at det er flere voksne enn den ene i badstua. Heller ikke i garderoben. Hva om det var bare gutten og den ene mannen der inne, og denne ene viser seg å være pedofil? Mødre som slipper små gutter alene inn i herregarderoben er på grensen til evneveike...

Vet du hva, da får man bare la være å dra i svømmehallen til poden er eldre, det er faktisk ikke en menneskerett. Jeg ble lært opp til å ikke møte fremmede voksne i et skogholt og fikk være alene i garderoben, men skjønner at noen barn kanskje er mer godtroende enn jeg var. Da får man bare ikke svømme til de er voksne nok.

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir skremt av dere som bruker faren for å støte på pedofile som et argument for å dra guttungen inn i damegarderoben til han er 10 år.

Er dere redd for at de ser på barna deres? For akkurat det å forgripe seg på dem kan umulig være enkelt i en garderobe hvor det som regel er flere andre mennesker til stede?

Og enda verre, er dere så naive at dere tror at det bare er menn som er pedofile og overgripere? I så fall er det det dere, les AB kl 07.01, som må våkne opp!

Brunhild, du sjpkkerer meg! Vet du virkelig ikke at de ALLER ALLER ALLER fleste pedofile er menn? På samme måte som de ALLER ALLER ALLER fleste voldtektsforbrytere er menn? PÅ samme måte som de ALLER ALLER ALLER fleste mordere, tyver, krigere er menn? Det finnes EKSTREMT få kvinnelige pedofile. Men de finnes. De er derimot så få at du trenegr ikek å daglig frykte dem. Men de mannlige pedofile er i et så stort flertall at du må være gjennomført dum hvis du tror at barnet ditt er trygt i en garderobe sammen med en gruppe på la oss si 15 menn...

Du vet ingenting om overgrep eller pedofile, du har åpenbart heller ikke lest nyhetssaker de, la oss is, siste 20 årene. Det er KJENT at pedofile trekkes til svømmehaller, og en lang rekke overgrep begås nettopp der. Du opptrer så dumt og fornektende at du sikkert ikke har hært om Lommemannen, men for ham var svømmehallen en kjent og lettvint arena for å begå overgrep.

Og så; du kan åpenbart heler ikke lese, det er ingen som sier at gutter skal være i kvinnegarderoben til de er 10 år. Det fornuftige mennesker her inne prøvber å fortelle deg er at små gutter ikke skal alene inn i en herregarderobe. Alternativet er ikke kvinnegarderoben for en tiåring, men at det sørges for mannlig følge til gutten inn i herregarderoben.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Trådstarter her.

Syns egentlig denne tråden har tatt litt av her...

Å kalle sønnen min evneveik fordi JEG spør dere om et spørsmål er rimelig lavmål. Det er ikke han som sier han ikke vil alene,det er jeg som ikke vil la han gå alene.

Takk for alle adekvate og fornuftige svar, ser at det skapte debatt iallefall.

• Liker 1
Skrevet

Brunhild, du sjpkkerer meg! Vet du virkelig ikke at de ALLER ALLER ALLER fleste pedofile er menn? På samme måte som de ALLER ALLER ALLER fleste voldtektsforbrytere er menn? PÅ samme måte som de ALLER ALLER ALLER fleste mordere, tyver, krigere er menn? Det finnes EKSTREMT få kvinnelige pedofile. Men de finnes. De er derimot så få at du trenegr ikek å daglig frykte dem. Men de mannlige pedofile er i et så stort flertall at du må være gjennomført dum hvis du tror at barnet ditt er trygt i en garderobe sammen med en gruppe på la oss si 15 menn...

Du vet ingenting om overgrep eller pedofile, du har åpenbart heller ikke lest nyhetssaker de, la oss is, siste 20 årene. Det er KJENT at pedofile trekkes til svømmehaller, og en lang rekke overgrep begås nettopp der. Du opptrer så dumt og fornektende at du sikkert ikke har hært om Lommemannen, men for ham var svømmehallen en kjent og lettvint arena for å begå overgrep.

Jeg tror ikke vi skal gå inn på hva jeg leser og ikke, men det jeg vet, og som du tydeligvis velger å fornekte, er at det finnes mange kvinnelige overgripere, men nettopp fordi folk tenker som deg får de i mye større grad lov til å operere i det skjulte.

Mannlige krigere, ja. Det har nok noe med fysikk å gjøre, for det er faktisk kvinnelige terrorister som er ansett som de farligste. De er ofte mer fanatiske enn menn, visste du det?

Og så; du kan åpenbart heler ikke lese, det er ingen som sier at gutter skal være i kvinnegarderoben til de er 10 år. Det fornuftige mennesker her inne prøvber å fortelle deg er at små gutter ikke skal alene inn i en herregarderobe. Alternativet er ikke kvinnegarderoben for en tiåring, men at det sørges for mannlig følge til gutten inn i herregarderoben.

Det er mange her som sier at gutter ikke kan gå alene i herregarderoben før de er 10 år. Jeg har flere ganger hevdet at da må de ha mannlig følge. Hvordan får du vridd det til at jeg ikke kan lese? ;) Ligger kanskje akkurat det problemet hos deg?

• Liker 1
Skrevet

Nå går jo akkurat denne diskusjonen på barn av motsatt kjønn i garderoben. Jeg behøver ikke takle noe annet enn at du og den lille, hjelpeløse gullklumpen din forholder dere til reglene akkurat som jeg gjør det. Så enkelt er det faktisk. Jeg er ikke negativ til at jenter har avgang fordi de skal lære å oppføre seg i damegarderoben, det skal din lille guttegullklump-som-ikke-klarer-seg-alene-under-noen-som-helst-omstendigheter-stakkar ikke!

Nei. Det bør 7-åringen ikke. Da bør foreldrene sørge for at ungen blir mer selvstendig ved å øve på å bruke riktig garderobe, ihvertfall hvis den aktuelle svømmehallens regler sier at aldersgrense for å være med i motsatt kjønns garderobe er 6 år. Kan du ikke forholde deg til det, så kan du heller ikke bruke svømmehallen. Så enkelt er det.

Jeg tror nok vi alle er enige om at man må ha regler, at de skal respekteres og at de gjør det mer forutsigbart for alle. Er grensen en viss alder skal barn inntil den alder ha lov til å være med uten at barn eller mor/far blir trakasert av andre. Tilsvarende skal selvfølgelig barn over denne alderen ikke være med i garderoben og det skal ikke være nødvendig for andre å påpeke dette. Men her er ikke diskusjonen om man skal ha regler eller ikke men hva reglene skal være. Regler som kun baserer seg på "slik er det bare" og som ikke kan vise til fornuftig grunnlag er det en ekstra grunn til å se litt kritisk på.

Du kan selvfølgelig latterliggjøre "guttegullklump-som-ikke-klarer-seg-alene-under-noen-som-helst-omstendigheter". Man kan selvfølgelig også latterligjøre voksne kvinner som er så sårbare at de ikke tåler at en liten gutt ser på de noen sekunder i dusjen eller mens moren er i ferd med å hjelpe søsteren i garderoben. Hva er verst av en gutt som må være alene 20 minutter i garderoben eller enn dame som ikke tåler å bli sett på 30 sekunder av en liten prepubertal gutt?

Og jeg lurer virkelig på hva disse sarte, lettskremmte damene tenker om voksne menn. Når de er redd for hva en liten gutt skal tenke om de så må det jo være direkte grusomt hva vanlige voksne heterofile menn tenker om vanlige voksne kvinner. Riktignok ser mennene kvinnene med litt mer klær (litt klær hvis det er på stranda, ennå litt mer hvis det er et annet sted). Men voksne menns opptatthet av kvinners kropper og fantasier rundt dette er voldsomt mye mer enn hva en liten gutt kan finne på selv om mennene ser de med litt mere klær.

Men dere kvinner som er så redd for tankene til prepubertale gutter: Hva ville dere føle hvis en hund så dere nakne i dusjen? Ville det også vært grusomt? Ville det være mye verre om det var en hanhunn enn om det var ei tispe?

Skrevet

Resultat av denne tråden; 90% av alle menn er aktive overgripere og 90% av alle barn under 10-12 er hjelpesløse!:roll::ironi:

Og 90% av alle kvinner får alvorlige psykiske problemer hvis et barn med utovertiss ser på de mens søsteren med innovertiss med de samme tankene skaper ingen problemer.

Skrevet

Men dere kvinner som er så redd for tankene til prepubertale gutter: Hva ville dere føle hvis en hund så dere nakne i dusjen? Ville det også vært grusomt? Ville det være mye verre om det var en hanhunn enn om det var ei tispe?

Jeg mener at reglene er der for å overholdes. Om ikke jeg bryr meg så mye om hvem som ser meg i dusjen, så bryr kanskje den unge jenta som står ved siden av meg seg om akkurat det. For henne kan det være kjipt å treffe på en gutt på 9-10 år, aldersforskjellen er ikke så stor da, men jeg forstår jo at du VIL ha barnet ditt i samme garderobe som du er, og at du derfor ikke vil forstå dette. Det er helt greit. Du må bare godta at noen føler ubehag og la være å ta barnet med når det er over aldersgrensen. ;)

Med "gutte-gullklump-etc" så latterliggjør jeg da ikke barnet, jeg stikker til de kvinnene som tror at barnet er 100% avhengig av dem 100% av tiden. De tar nemlig feil...

• Liker 3
Skrevet

3) Opplevelsen blir i mindre grad en felles hyggelig opplevelse da familien må være splittet en vesentlig del av tiden. For eksempel en hyggelig stund sammen i badstua kan man bare glemme.

Jeg gikk mye i svømmehallen med faren min da jeg gikk i småskolen. Vi skiftet i hver vår garderobe, uten at jeg følte at det reduserte den felles hyggelige opplevelsen -vi var der for å være i bassenget, å skifte var en transportetappe på linje med bilturen...

Nei, men får ikke gått sammen i badstua etter en viss alder -that's life...

Jeg gjorde forøvrig et søk i Atekst (avisdatabase) på overgrep +svømmehall -ettersom det tydeligvis kryr av overgripere i enhver garderobe, burde jo det gjenspeiles i nyhetene. Jeg fant tre saker omtalt de siste tre årene, alle tre var gamle saker.

• Liker 4
Skrevet

Dumheten kjenner virkelig ingen grenser... En gutt på sju år skal ikke inn i herregarderoben alene på et offentlig badeanlegg. Du kan være 100% sikker på at minst en av disse herrene som ferdes der, er der kun for å tilfredsstille annet behov enn det rent svømme-messige... Er dere virkelig så naive? En sju år gammel gutt er et fryktelig lett offer for disse svina, som dere åpenbart bare tror finnes i eventyrene... Som en annen sa her, gutter under 10 år bør ikke gå uten oppsyn i herregarderoben. >risikoen er såpass stor at det er skjødesløst av dere å ta en slik sjanse. Og btw - også en tiåring er et lett offer for en utspekulert pedofil, men han er iallfall noe bedre rustet enn en sjuåring, da det er lettere å innprente tiåringen at han ikke må la seg lokke. Men dere er kanskej av den typen blinde foreldre som ikek engang snakker med barna om faren for å støte på lokkemenn, og hva de evt skal gjøre? En sjuåring er som kjent ikke særlig flink tilå absorbere dette, og selv om han sier at han aldri så mye forstår, så er han likevel lett å lokke,.Og tro meg, jeg vet faktisk hva jeg snakker om, i motsetning til en del naive som faktisk tror at pedofile menn kun finnes i et svært begrenset antall, som fem i hele fylket... VÅKN OPP!

Tyvärr är jag nog så naiv och godtrogen att jag inte tror det är någon större risk för övertrepp i simhallen. Någon må titta, ja det lär de även göra på utomhusbad.

Jag har för mig att de flesta pedofila angrepp sker inom familjen. Av en far, bestefar, onkel, styvfar eller annan manlig bekant till familjen. Eller av en tränare som bygger upp förtroende (läs Patrik Sjöbergs historia om Viljo Noussalinen, hans styvfar och tränare).

Kanske är simhallen ett ställe att få första kontakten? Jag tvivlar på det. Jag tror faktiskt inte heller att det är DÄR, i badstuen, i garderoben, på toaletten som det kommer ske ett övergrepp med penetrering. Jag tror faktiskt inte på det. Det är fler vuxna i garderoben, och det finns personal som rör sig i lokalen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at reglene er der for å overholdes. Om ikke jeg bryr meg så mye om hvem som ser meg i dusjen, så bryr kanskje den unge jenta som står ved siden av meg seg om akkurat det. For henne kan det være kjipt å treffe på en gutt på 9-10 år, aldersforskjellen er ikke så stor da, men jeg forstår jo at du VIL ha barnet ditt i samme garderobe som du er, og at du derfor ikke vil forstå dette. Det er helt greit. Du må bare godta at noen føler ubehag og la være å ta barnet med når det er over aldersgrensen. ;)

Med "gutte-gullklump-etc" så latterliggjør jeg da ikke barnet, jeg stikker til de kvinnene som tror at barnet er 100% avhengig av dem 100% av tiden. De tar nemlig feil...

Jeg er selvfølgelig enig i at reglene er der for å overholdes (Men man kan ha forskjellige regler forskjellige steder: noen garderober for mødre med barn, andre garderober hvor barn (av begge kjønn) ikke har adgang.)

Jeg er klar over at mange opplever mye forskjellig som ubehagelig. Det finnes nesten ingen grenser for hva man det er en eller annen som missliker. Men mye av det er påvirket av holdninger i samfunnet rundt oss. Vi behøver ikke være passive slaver av disse holdningene man vi kan gjøre noe med de. I mange tilfeller kan vi bestemme oss for at en redsel ikke skal være akseptabel og at vi skal forsøke å motarbeide den. Tendensen i dag er at alle mulige former for sex skal være trygt mens nakenhet blir mere og mere skremmende. Barn og ungdommer dusjer i undertøy på skolen selv om det er mindre hygienisk. Folk må bare ha de redsler de vil men når det går utover deres egen livskvalitet og spesielt når det går utover andre så synes jeg at man må forsøke å styre sine redsler.

Når det gjelder nakenhet så er våre følser rundt det i svært stor grad styrt av hva vi er vokst opp med. I primitive stammer i tropiske strøk går alle nærmest nakne uten at de har noe problem med det. Av siviliserte samfunn som vi kan sammenlignes med så er det østtyskland som hadde en mest liberal holdning til nakenhet. 80% av befolkningen besøkte nakenstrender for begge kjønn. Dette var frivillig og folk hadde ikke hemninger fordi de var vant med det og det var alment akseptert. Jeg mener absolutt ikke at vi skal ha full, felles nakenhet i Norge. Men når kvinner ikke skal kunne tåle at prepubertale gutter er med sin mor i garderoben så synes jeg det går over en grense for hva vi skal tillate oss av å utvikle nykker som i vesentlig grad går utover andre.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser.

Yvonne (mod)

Skrevet

Jeg har ikke orka å lese hele tråden, men jeg liker IKKE store gutter i garderoben. Det er ubehagelig. Det synes jeg da. Har også ei stor jente, og hun ville ikke likt å ha pre-pubertale gutter i en garderobe.

Ville ikke bekymre meg for pedofile menn.

• Liker 2
Skrevet

Min sønn var i sommer i svømmehallen med faren. Han er 9 år gammel og når dem sto i dusjen kom en jente i klassen sammen med sin far. Dette synes min sønn var sååååå pinlig att han faktisk har nektet å dra i svømmehallen etter denne episoden.

Her vi bor starter barn med svømming første året på skolen. Sønnen min fyller sent på året og var 5 1/2 år, og lærte da å klare seg selv. Når han har vært med meg i svømmehallen før, så har han aldri vært med i damegarderoben etter skolealder. Ikke vil han heller, selv om han er vant med nakenhet her hjemme ( jeg dusjer selv om han er på badet og omvendt..)

Viss ungen ikke kan gå i garderoben selv etter ca fylte 6 år, så må dere enten droppe svømmingen, eller dra til en plass med fellesgarderobe. Trist viss du/dere er av den type foreldre som drar med ungene i garderoben til motsatt kjønn, og gjør sånn att andre barn vegrer seg for å senere gå i svømmehallen.

Var forresten på ett stort badeland i helgen med datteren min som går i ungdomsskolen, og der var det en gutt på ca 10 år. Ganske pratsom gutt og spurte om alt fra hengemager/hengepupper, hår her og hår der.. Ja, for å være ærlig så hadde denne gutten nada å gjøre i damegarderoben. Min datter og jeg dusjet IKKE naken før svømming, grunnet denne gutten og hans mor. Så tenk dere om både en og to ganger før dere drar dem med dere inn i garderoben. Når skal barna få vise att dem er voksne nok til å klare seg selv?

Pedofile er det overalt, f.eks mange som har vært frivellige fotballtrenere osv. Er det grunn nok til å holde barna borte fra fotball evt. annen idrett? Forklar heller barnet att h*n ikke skal prate med ukjente, samt skrike høyt om det er noe ubehagelig. Att pedofile finnes og ser på nakene barn er alltid tilstede, enten på stranden, svømmehallen,idrettsbanen osv. Så jeg finner ikke gode holdepunkter for dette.

• Liker 5
Skrevet

Min sønn var i sommer i svømmehallen med faren. Han er 9 år gammel og når dem sto i dusjen kom en jente i klassen sammen med sin far. Dette synes min sønn var sååååå pinlig att han faktisk har nektet å dra i svømmehallen etter denne episoden.

Her vi bor starter barn med svømming første året på skolen. Sønnen min fyller sent på året og var 5 1/2 år, og lærte da å klare seg selv. Når han har vært med meg i svømmehallen før, så har han aldri vært med i damegarderoben etter skolealder. Ikke vil han heller, selv om han er vant med nakenhet her hjemme ( jeg dusjer selv om han er på badet og omvendt..)

Hvis han har blitt vant med å være i herregarderoben en stund så vil det selvfølgelig oppleves som rart hvis en jente kommer inn. Det er ikke noe overraskende ved det og sier først og fremst noe om hvor fort barn venner seg til et mønster uansett hvordan mønsteret er.

Men hva ville du gjort hvis sønnen eller datteren din møtte en av samme kjønn fra klassen i dusjen og ble fryktelig flau av det? Det virker nesten på denne tråden som at det bare er det motsatte kjønn som kan gjøre folk flaue mens samme kjønn ikke er noe problem. At flere og flere barn dusjer i undertøyet vitner ikke akkuart om det. (Det er vel en større utfordring at samme kjønn ikke lenger kan dusje sammen enn at smågutter er sammen med mammaen sin i damegarderoben.)

Skrevet

Barnet mitt reagerer ikke på barn hun kjenner av samme kjønn i dusjen.

Vi har løst dette på en enkelt måte; er det store gutter i dusjen, tar vi ikke av badedrakten. Folk får si hva de vil om det, men slik velger jeg å gjøre det.

Forøvrig tenker jeg at det være mulig å lære opp en 6-7 år gammel gutt til å klare seg selv i garderoben. Hvis man sørger for at han har minimalt med ting å holde styr på, sørger for at han på seg klær som er lette å få av og på, så kan det da ikke være umulig å la en normalt fungerende gutt på den alderen gå alene i garderoben?

I veldig mange badeanlegg er det også blitt slik at det er felles garderobe med avlukker, og separat dame- og herredusj, og da synes jeg i hvertfall at store gutter kan klare seg selv de par minuttene det tar å dusje. Det var forøvrig i et slikt anlegg datteren min og jeg hadde den ubehagelige episoden med de store guttene og den sinte bestemoren i dusjen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis han har blitt vant med å være i herregarderoben en stund så vil det selvfølgelig oppleves som rart hvis en jente kommer inn. Det er ikke noe overraskende ved det og sier først og fremst noe om hvor fort barn venner seg til et mønster uansett hvordan mønsteret er.

Men hva ville du gjort hvis sønnen eller datteren din møtte en av samme kjønn fra klassen i dusjen og ble fryktelig flau av det? Det virker nesten på denne tråden som at det bare er det motsatte kjønn som kan gjøre folk flaue mens samme kjønn ikke er noe problem. At flere og flere barn dusjer i undertøyet vitner ikke akkuart om det. (Det er vel en større utfordring at samme kjønn ikke lenger kan dusje sammen enn at smågutter er sammen med mammaen sin i damegarderoben.)

Bor på liten plass, og både sønnen og datteren min er vant med å møte folk fra skolen av samme kjønn i dusjen. Dette bryr verken jeg eller mine barn seg noe om, og ja vi dusjer naken ( selv om enkelte alltid beholder badetøy på)

Mine barn reagerer kun på det motsatte kjønn i feil garderobe. Og jeg som mor, og pappaen reagerer også på dette. Så jeg mener det burde være lover å regler for hvor gamle barn kan være for å være med forestatte i feil garderobe.

• Liker 2
Skrevet

Det er helt sikkert mange barn som er opplært til at det er flaut med det motsatte kjønn men ikke med eget. Men hvis de kan læres opp til at det er greit med eget kjønn så kan de også opplæres til at det greit med det motsatte kjønn. Terskelen er om det er flaut eller ikke å være naken. Ikke hvilket kjønn man er sammen med. Det er tillært.

Skrevet

Det er helt sikkert mange barn som er opplært til at det er flaut med det motsatte kjønn men ikke med eget. Men hvis de kan læres opp til at det er greit med eget kjønn så kan de også opplæres til at det greit med det motsatte kjønn. Terskelen er om det er flaut eller ikke å være naken. Ikke hvilket kjønn man er sammen med. Det er tillært.

Joda, man kan lære så mangt, men ikke alt er like nødvendig. ;)

Hvis vi skulle følge din "leveregel" så kuinne alle badet nakne. Ingen vits i å kle på seg i bassenget når man allikevel dusjer sammen uten klær, menn og kvinner, små og store.

Vent litt, det er faktisk mulig å gjøre det - det kalles naturisme, og de leier ofte svømmehallen for å bade nakne, uten å støte de som ikke syns det er en like god idé! Det må jo være en grei løsning, eller?

• Liker 3
Skrevet

Joda, man kan lære så mangt, men ikke alt er like nødvendig. ;)

Hvis vi skulle følge din "leveregel" så kuinne alle badet nakne. Ingen vits i å kle på seg i bassenget når man allikevel dusjer sammen uten klær, menn og kvinner, små og store.

Vent litt, det er faktisk mulig å gjøre det - det kalles naturisme, og de leier ofte svømmehallen for å bade nakne, uten å støte de som ikke syns det er en like god idé! Det må jo være en grei løsning, eller?

Joda, naturisme er en grei ide og det er absolutt flott at det tilbudet finnes. Det hadde sikkert vært både et billigere og mer effektivt alternativ enn noe annet. Men slik det nå er så er det ganske mange som ikke kan tenke seg det i hvert fall slik de dominerende holdningene er i dag. Selv om moter svinger hele tiden så skal det nok noe til for at den moten kommer på det nærmeste.

Moten går vel for øyeblikket den motsatte veien med dusjing i undertøy og dusjing i egne avlukker. Det innebærer dårligere hygiene, mere kostnader og lavere kapasitet. (Om ikke lenge rapporterer vi på facebook når og hvem vi har hatt sex med mens synet av vår nakne kropp kun er forbehold våre sexpartnere.)

Men det er også mulig å la seg styre av fornuften og velge en mellomting. Forsøke å ha et litt mer avslappet forhold til egen og andres kropp og holde igjen på noe av hysteriet. Kan man få et litt mere avslappet forhold så slipper man kanskje noe av kroppspresset og kroppshysteriet som nå voker til høyder vi aldri har opplevd før. Med den redselen man nå har så blir det jo mere og mere traumatisk hvis noen får se oss nakne. Skaper vi en holdning at dette er så ille så vil selvfølgelig sjansen øke for at noen skal få psykiske problemer/depresjoner fordi en ekskjæreste avslører noen bilder eller man har vært uheldig ved at naboen har fått sett en naken gjennom vinduet. Her er det mye potensiale for å rive seg ned psykisk!

Ut fra de rådende holdninger er det greit at reglen er at voksne ikke omgås nakne untatt på spesielt avtalte områder for de som synes det er greit. Men antallet som ønsker å få barn og å kunne være sammen med disse er adskillig større og jeg synes det er rimelig å ta mer hensyn til de. At voksne ikke skal la mødre være sammen med barna sine fordi de voksne skal holde på sine sarte tabuer synes jeg går over streken. Her blir kostnaden for stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...