Brunhilde Skrevet 20. september 2011 #101 Skrevet 20. september 2011 Nå er det forskjell på en 6åring og en 12.åring da. Det forstår jo du også. Ja, jeg forstår det, men ut fra det du skriver er jeg slett ikke så sikker på at du gjør.
Gjest Annaires Skrevet 20. september 2011 #102 Skrevet 20. september 2011 Ja, jeg forstår det, men ut fra det du skriver er jeg slett ikke så sikker på at du gjør. Å? Hva er det jeg skriver som gjør at det virker slik?
Gjest imli Skrevet 20. september 2011 #103 Skrevet 20. september 2011 Jeg er ikke redd for noen av delene, men jeg vet at mange svømmehaller har 6 år/skolestart som en aldersgrense for at barnet skal være med i motsatt kjønns garderobe. Dette gjelder både jenter og gutter. Hvis man ikke kan forholde seg til det, ja da må man nesten bare la være å gå i svømmehallen. Såvidt jeg vet kan man be badevaktene om å holde et øye med barnet mens det er i garderoben. Hvor lenge skal barnet få være med i motsatt kjønns garderobe syns du? Til de er 8? 10? 12? Jeg bare spør. Men for berre få år sida var jo skulealder 7 år. Ungane er like modne/umodne som før sjølv om skulealder er lavare enn før. Eg tykkjer det er heilt greitt med ungar av motsatt kjønn i garderoben når dei er 7 år.
Daria Skrevet 20. september 2011 #104 Skrevet 20. september 2011 Det var da veldig. Det går jo an å snu seg inn mot veggen om du er redd for at ett BARN ser kroppen din. Evt vente til ungen er ferdigdusjet. Hvis jeg snur meg mot veggen, er jeg fortsatt naken og fortsatt synlig... Eller skal vi heller fokusere på hva som er fornuftig og praktisk? Jeg foreslår at vi har foukus på realitetene, som, uansett hva vi mener er riktig og hvordan vi synes verden ideelt sett burde være, er at mange -både barn og voksne -synes det er ubehagelig å være nakne sammen med fremmede av motsatt kjønn. 2
Gjest imli Skrevet 20. september 2011 #105 Skrevet 20. september 2011 Hvis jeg snur meg mot veggen, er jeg fortsatt naken og fortsatt synlig... Jeg foreslår at vi har foukus på realitetene, som, uansett hva vi mener er riktig og hvordan vi synes verden ideelt sett burde være, er at mange -både barn og voksne -synes det er ubehagelig å være nakne sammen med fremmede av motsatt kjønn. Men kor skal grensa gå då? Skal ein ikkje få ha med ungar av motsatt kjønn i garderoben i det heile tatt, meiner du?
HedvigR Skrevet 20. september 2011 #106 Skrevet 20. september 2011 Men kor skal grensa gå då? Skal ein ikkje få ha med ungar av motsatt kjønn i garderoben i det heile tatt, meiner du? Jeg synes den er grei den grensa som praktiseres de fleste steder: Barn over skolealder. Da slipper de å møte klassekamerater nakne i garderoben. Og kan legge til på nytt, jeg personlig driter i om garderoben er full av sjuåringer, og tiåringer for den skyld og. 1
Gjest imli Skrevet 20. september 2011 #107 Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg synes den er grei den grensa som praktiseres de fleste steder: Barn over skolealder. Da slipper de å møte klassekamerater nakne i garderoben. Og kan legge til på nytt, jeg personlig driter i om garderoben er full av sjuåringer, og tiåringer for den skyld og. Det verka berre som om brukaren eg siterte meinte at ungar av motsatt kjønn ikkje burde vera med i det heile tatt. For min del kunne det godt ha vore unisex-garderobe... Endret 20. september 2011 av imli 1
Brunhilde Skrevet 20. september 2011 #108 Skrevet 20. september 2011 Aldersgrenser må være absolutte. Eller skal Petra på butikken kunne bruke samme argumenter med sin 12-åring som er i begynnende pubertet? Sønnen din kan vel dra i svømmehallen med faren sin, evt. med andre mannlige rollemodeller. Har tanken slått deg at ikke alle har en pappa? Nå skriver jo liv at gutten hennes bare er 5år enda da, så han har jo enda tid til å lære seg. Å? Hva er det jeg skriver som gjør at det virker slik? Hvis du leser over så ser du kanskje hva det er du siterer og svarer som gjør at det virker slik?
Gjest Annaires Skrevet 20. september 2011 #109 Skrevet 20. september 2011 Hvis du leser over så ser du kanskje hva det er du siterer og svarer som gjør at det virker slik? Ser fortsatt ikke hva du mener. Jeg skriver at gutten bare er fem år, og at han har tid til å lære..
Gjest Naturist Skrevet 20. september 2011 #110 Skrevet 20. september 2011 Gå på naturistbading, så løser alle problemer seg. Ingen trenger å tenke hverken på alder eller kjønn :-D 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #111 Skrevet 20. september 2011 Alle dere som snakker om overgrep i svømmehallgarderoben, hvor mange slike saker har man egentlig hørt om? Og sett i forhold til alle barn som faktisk går alene i garderoben, så går det bra de aller, aller fleste ganger. Dessuten skal det være badevakter i svømmehallene, og de har da og tilsyn i garderobene. Enig. Jeg sendte sønnen alene i svømmehall fra han var 6, og himmel for en vimsekopp han var (er). De første gangene ba jeg badevakta vise han inn og til skapet, det var ikke noe problem. Samtidig følte jeg meg tryggere på tidspunkt der det var mange badende, og mange i garderoben. Mannfolk flest er ålreite dyr, og jo flere tilstede, jo mindre sjanse for å komme på egenhånd med en luguber type. 3
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2011 #112 Skrevet 20. september 2011 Hva om vedkommende hadde følt det slik? Hva skiller det egentlig deg hva andre tenker om nakenhet sammen med andre? Er det ikke opp til enhver å definere hva man er komfortabel med? Jo, man må selvfølgelig finne ut selv hva man er komfertabel med og hvor langt en skal holde på dette når det medfører belastninger for en selv og andre. I dette tilfelle så er det en anonym bruker som ikke vil tillatte at noen av det motsatte kjønn får se henne naken. Det er selvfølgelig et lovlig valg. Hvis hun velger å leve etter den reglen så må hun selvfølgelig tilpasse seg. Siden det er alment akseptert at guttebabyer får gå i damegarderoben i offentlige bad så må hun holde seg unna offentlige bad. Siden få norske gutter vil akseptere å ikke kunne få se kjæresten sin naken så må hun akseptere at hun neppe får noen norsk kjæreste. Når min svømmehall har en aldersgrense på 6 år når det gjelder å være med i "motsatt" garderobe så får folk holde seg til det. Jeg betaler (også) for billett, og da forventer jeg at reglene følges slik at jeg (også) har det ok når jeg skal svømme! Selvfølgelig skal man følge de reglene man setter slik at det er forutsigbart for alle. Har svømmehallen en aldersgrense på 7 år så må man akseptere at barn under syv år er i garderoben. Man må da selvfølgelig akseptere at barn på syv år om mere ikke har adgang. Velger man en helt annen grense (som selvfølgelig også er greit) så må selvfølgelig alle akseptere det. Men jeg har problem med å forstå grensen på akkurat syv år. Barn trenger hjelp/følge i ennå noen år. De blir ikke kjønnsmodne før ennå noen flere år senere. Jeg lurer også som det er spurt om tidligere: Hvor er problemet? Er det den voksne som er redd for sine tanker i forhold til barnet? Eller er man redd for at barnet skal tenke noe om den voksne? I tilfelle hva? Siden barna ennå ikke er seksuelt våknet så er del vel liten forskjell på hva gutter og jenter tenker i mange år ennå. Og hvis seksualitet er en del av det så er det jo en "fare" for at jenter blir lesbiske og gutter blir homofile. Da er vel homofile gutter en mindre trussel en lesbiske jenter?
Brunhilde Skrevet 20. september 2011 #113 Skrevet 20. september 2011 Jeg vet ikke en gang om jeg skal gidde å gjenta at denne problemstillingen for min del ikke har noe med seksualitet å gjøre. Ellers har jeg visst sagt hva jeg mener opp til flere ganger - og ser ingen grunn til å gå i sirkel.
Gjest Prozac Skrevet 20. september 2011 #114 Skrevet 20. september 2011 For dere som vurderer skilmisse og har gutt: Vent med å skille dere til gutten klarer seg alene i garderoben. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #115 Skrevet 20. september 2011 Jeg vet ikke en gang om jeg skal gidde å gjenta at denne problemstillingen for min del ikke har noe med seksualitet å gjøre. Ellers har jeg visst sagt hva jeg mener opp til flere ganger - og ser ingen grunn til å gå i sirkel. Ser du sier det, men det har allikevel blitt diskutert angående den AB'eren som sa hun ville ikke bli sett naken av det motsatte kjønn uansett, hvis det IKKE var ment seksuelt, ville det jo tilsi at hun egentlig ikke vil bli sett naken av hverken det ene eller andre kjønnet. Noe som da betyr at hun må være den som holder seg borte fra offentlige badeanlegg. Eller er det noe med menn som gjør det mer spesielt på en ikke-seksuell måte å bli sett naken av dem, siden det var menn hun nevnte? Da er det noe jeg ikke vet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #116 Skrevet 20. september 2011 Ser du sier det, men det har allikevel blitt diskutert angående den AB'eren som sa hun ville ikke bli sett naken av det motsatte kjønn uansett, hvis det IKKE var ment seksuelt, ville det jo tilsi at hun egentlig ikke vil bli sett naken av hverken det ene eller andre kjønnet. Noe som da betyr at hun må være den som holder seg borte fra offentlige badeanlegg. Eller er det noe med menn som gjør det mer spesielt på en ikke-seksuell måte å bli sett naken av dem, siden det var menn hun nevnte? Da er det noe jeg ikke vet. Fint du sitter å finner opp ting jeg ikke har sakt. Må ikke være seksuelt bare forde man ikke vil bli sett på av det motsatte kjønn. MOTSATTE KJØNN 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #117 Skrevet 20. september 2011 Jo, man må selvfølgelig finne ut selv hva man er komfertabel med og hvor langt en skal holde på dette når det medfører belastninger for en selv og andre. I dette tilfelle så er det en anonym bruker som ikke vil tillatte at noen av det motsatte kjønn får se henne naken. Det er selvfølgelig et lovlig valg. Hvis hun velger å leve etter den reglen så må hun selvfølgelig tilpasse seg. Siden det er alment akseptert at guttebabyer får gå i damegarderoben i offentlige bad så må hun holde seg unna offentlige bad. Siden få norske gutter vil akseptere å ikke kunne få se kjæresten sin naken så må hun akseptere at hun neppe får noen norsk kjæreste. Selvfølgelig skal man følge de reglene man setter slik at det er forutsigbart for alle. Har svømmehallen en aldersgrense på 7 år så må man akseptere at barn under syv år er i garderoben. Man må da selvfølgelig akseptere at barn på syv år om mere ikke har adgang. Velger man en helt annen grense (som selvfølgelig også er greit) så må selvfølgelig alle akseptere det. Men jeg har problem med å forstå grensen på akkurat syv år. Barn trenger hjelp/følge i ennå noen år. De blir ikke kjønnsmodne før ennå noen flere år senere. Jeg lurer også som det er spurt om tidligere: Hvor er problemet? Er det den voksne som er redd for sine tanker i forhold til barnet? Eller er man redd for at barnet skal tenke noe om den voksne? I tilfelle hva? Siden barna ennå ikke er seksuelt våknet så er del vel liten forskjell på hva gutter og jenter tenker i mange år ennå. Og hvis seksualitet er en del av det så er det jo en "fare" for at jenter blir lesbiske og gutter blir homofile. Da er vel homofile gutter en mindre trussel en lesbiske jenter? Det heter jentegarderobe, ikke jentegarderobe + alle ungene dere har. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #118 Skrevet 20. september 2011 Fint du sitter å finner opp ting jeg ikke har sakt. Må ikke være seksuelt bare forde man ikke vil bli sett på av det motsatte kjønn. MOTSATTE KJØNN Men hva er verre med å bli sett naken av det motsatte kjønn enn av det samme kjønn?????
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #119 Skrevet 20. september 2011 "Ikke noen av det motsatte kjønn skal se deg naken"? Ja, ja... Det er nok du som må tilpasse deg her. Det er allment akseptert at smågutter får være med sine mødre på offentlige bad. Diskusjonen er bare aldersgrensen. Men når du må finne et bad hvor selv ikke guttebabyer har adgang så må du nok lete litt. Jeg håper for din del at du er lesbisk og ikke vil ha barn ellers så tror jeg du mister noen av livets gleder. Jeg har hørt at ortodokse jødiske ektepar ikke ser hverandre nakne så der må lyset alltid være avslått når de kler av seg og har sex. Så hvis du er hetro får du satse på noe slikt. Jeg skal ikke tilpasse meg..jeg er i en jentegarderobe og da forventer jeg at det er kun jenter der. Har dere ikke en far til ungen, så bli hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #120 Skrevet 20. september 2011 Jeg skal ikke tilpasse meg..jeg er i en jentegarderobe og da forventer jeg at det er kun jenter der. Har dere ikke en far til ungen, så bli hjemme. Gjelder det guttebabyer også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå