Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Ser på den ene sjokoladen på sukkerfritt (som er grei for lavkarbo) at det er 50 karber, men <0,5 er sukkerarter og resten er sukkeralkoholer. Betyr det at sukkeralkoholer er det "farlige", mens om det kommer fra sukkerarter så er det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på den ene sjokoladen på sukkerfritt (som er grei for lavkarbo) at det er 50 karber, men <0,5 er sukkerarter og resten er sukkeralkoholer. Betyr det at sukkeralkoholer er det "farlige", mens om det kommer fra sukkerarter så er det ok?

sukkeralkoholene skal du trekke fra det totale karboinnholdet. sukkeralkholene er ikke farlig for andre enn magen, som kanskje blir veldig løs når du spiser sånt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkeralkoholene skal du trekke fra det totale karboinnholdet. sukkeralkholene er ikke farlig for andre enn magen, som kanskje blir veldig løs når du spiser sånt.. :P

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ut lavkarbo-kransekakestenger nå i kveld.. De er godkjente :) Brukte litt Splenda i tillegg til Sukrinmelis. Gleder meg til Stevia kommer i posten altså..

Står på stedet hvil vektmessig siden forrige uke, og har heller ikke målt antall cm,men har fått kommentarer på at jeg ser slankere ut.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sukkeralkoholene skal du trekke fra det totale karboinnholdet. sukkeralkholene er ikke farlig for andre enn magen, som kanskje blir veldig løs når du spiser sånt.. :P

Men altså. På flere varer står det feks karbohydrater 20 g, derav sukkerarter 10 g. Betyr det da at man kan trekke fra ALT SOM IKKE ER SUKKERARTER på karbohydratene??? Eller må det stå spesifikt SUKKERALKOHOLER for at man skal kunne trekke dem fra?

Hvis det står karbohydrater 20 g, derav sukkerarter 10 g. Hva består de andre karbene av? Karber man skal telle med, eller karber man ikke trenger å telle med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke er sukkerarter er sannsynligvis stivelse og fiber, dette skal du heller ikke trekke fra. Sukkeralkoholer taes ikke opp i kroppen på samme måte, så de skal trekkes fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke er sukkerarter er sannsynligvis stivelse og fiber, dette skal du heller ikke trekke fra. Sukkeralkoholer taes ikke opp i kroppen på samme måte, så de skal trekkes fra.

Så det vil si at en kan trekke fra alt som ikke er sukkerarter samt sukkeralkoholene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det vil si at en kan trekke fra alt som ikke er sukkerarter samt sukkeralkoholene?

Jeg skrev da vitterlig "dette skal heller ikke trekkes fra"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev da vitterlig "dette skal heller ikke trekkes fra"..

Hehe sorry, gikk litt fort i svingene. IKKE SKYT MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei.

Jeg har veldig lyst til å starte på lavkarbo kosthold. Er det veldig vanskelig å kombinere lavkarbo med familielivet? Har en sønn som er ufattelig kresen, og frykter at jeg må lage to middager hver dag. Jeg er ikke glad i å lage mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er vanskelig - det er jo bare å velge litt smart når man skal lage mat.

Eks: Middag av kjøtteig og hermetisk tomat med salat vedsiden av og litt ost på - kan preppes videre for junior ved å koke litt pasta ergo er begge fornøyde :nigo:

Jeg har anbefalt det før, men tipser igjenom LCHF-bloggen. Den inneholder massevis av oppskrifter som alle er lavkarbo og det er mye enkelt, godt og spennende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager to middager så å si hver dag, og syns ikke det er så vanskelig :)

Du kan også finne noen tips her

Tusen takk for tipset til bloggen. Masse fine oppskrifter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...