Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Vi kan motivere hverandre - jeg starter i morgen. Det kommer til og bli hardt, men med motivasjon og gulrota i enden (en slankere kropp) er det verdt det. Man trenger bare et spark i ræva!

Jeg vet. Har egentlig en avtale med en venninne, men den er så lett å bryte... :sjenert: På den uken som har gått har jeg spist mer snop enn jeg omtrent har gjort det siste halvåret! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er når det blir "forbudt" at det smaker som best ;)

Heldigvis har jeg bestilt sukkerfri "lavkarbosjokolade" fra Iherb - når nøden blir som størst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nettopp! Problemet er at viljestyrken min forsvant plutselig! Og nå finner jeg den ikke igjen, selv om jeg har lett i kriker og kroker. Satser på at den dukker opp i morgen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når det blir "forbudt" at det smaker som best ;)

Heldigvis har jeg bestilt sukkerfri "lavkarbosjokolade" fra Iherb - når nøden blir som størst ;)

Kan du legge ut link? :D Finner bare sukkerfrie som er ute av sortimentet deres, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med spisedag? Om dere har en dag innimellom der dere tillater dere å spise noe annet enn ellers i uka, tenker dere lavkarbo da også, eller spise dere da mer "vanlig"?

Hittil har jeg tillatt meg å spise mat som i utgangspunktet ikke hører til i lavkarbo-hverdagen, men er usikker på om dette ødelegger FOR mye :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er den helt på bærtur, ikke fungerer søkefunksjonen og ikke får jeg logget inn..

Jeg har kjøpt en del atkinsbarer, noe så mektig :daane: og min sjokoladetrang forsvinner etter en kvart bar.

Jeg har også kjøpt Atkinspasta, dette gjør hverdagen litt enklere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å leve lavkarbo i hverdagene og skeie ut i helgene over lengre tid? Jeg har lyst til dette, men er redd det er farlig.. Når jeg tenker meg om kan det vel ikke være farligere enn å leve lavkalori uka, og skeie ut i helgene? eller øker faren pga alt fettet man inntar på lavkarbo? Så forvirrende rundt dette føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å leve lavkarbo i hverdagene og skeie ut i helgene over lengre tid? Jeg har lyst til dette, men er redd det er farlig.. Når jeg tenker meg om kan det vel ikke være farligere enn å leve lavkalori uka, og skeie ut i helgene? eller øker faren pga alt fettet man inntar på lavkarbo? Så forvirrende rundt dette føler jeg.

Litt dette jeg også lurer på, som jeg har skrevet litt oppi her... Selv tror jeg ikke det er _farlig_, men hvor _lurt_ det er vet jeg ikke ;) Hadde vært kjekt å vite hva de mer erfarne lavkarbo'ere gjør det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt mulig å skeie ut litt i helgene på lavkarbo, men du kan ikke skeie ut med sukker, hvetemel osv - for da vil du legge på deg istedet for å gå ned.

Det finnes masse godt du kan spise (finn inspirasjon på div lavkarboblogger og forum).

Lavkarbo fungerer på prinsippet om at du enten kommer i ketose (fordi kroppen blir tvunget til å bruke fett som brensel istedet for karbohydrater), eller at du spiser en større andel av proteiner og fett og dermed blir mett av en mindre mengde mat enn ellers. Uansett må du ligge i kaloriunderskudd også på lavkarbo, så det er greit å holde litt øye med omtrentlig inntak.

Utskeiing i helge tenker jeg på som å spise så mye du bare vil uten å tenke på kalorimengde - men altså ikke spise mye karbo da heller. Om du legger et høyt karboinntak på toppen av økt mengde fett og protein så vil du nødvendigvis gå opp.

Håper det ble klart omtrent hva jeg mente med dette - følte jeg forklarte meg litt klønete :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin måte å følge med kaloriunderskuddet er å bruke Min lenke - da får man en grei oversikt over hva man har puttet i munnen :)

Finnes masse lavkarbogodt, det er fullt mulig å lage sin egen lavkarbosjokolade :sikle:

Ser ikke ut til at lenken fungerer - www.diett.no

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt mulig å skeie ut litt i helgene på lavkarbo, men du kan ikke skeie ut med sukker, hvetemel osv - for da vil du legge på deg istedet for å gå ned.

Det finnes masse godt du kan spise (finn inspirasjon på div lavkarboblogger og forum).

Lavkarbo fungerer på prinsippet om at du enten kommer i ketose (fordi kroppen blir tvunget til å bruke fett som brensel istedet for karbohydrater), eller at du spiser en større andel av proteiner og fett og dermed blir mett av en mindre mengde mat enn ellers. Uansett må du ligge i kaloriunderskudd også på lavkarbo, så det er greit å holde litt øye med omtrentlig inntak.

Utskeiing i helge tenker jeg på som å spise så mye du bare vil uten å tenke på kalorimengde - men altså ikke spise mye karbo da heller. Om du legger et høyt karboinntak på toppen av økt mengde fett og protein så vil du nødvendigvis gå opp.

Håper det ble klart omtrent hva jeg mente med dette - følte jeg forklarte meg litt klønete :sjenert:

Tusen takk, Suzy :takke:

Om noen skulle ha noen supergode oppskrifter på indisk mat, da på lavkorbo vis, så er jeg svææært interessert! Tanken på at dette også er fy-fy-mat er tungt akkurat nå, kjenner jeg... :trist:

Endret av Ametrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang "spisedag" på lavkarbo: det funker ikke. Ihvertfall ikke hvis du skal skeie ut med godis og potetgull, da "ødelegger" du alt da, spesielt hvis du velger å fore "sukkermonsteret", da vil kroppen din ha mer og mer, tilslutt har du spist opp hele skåla. Det var sånn vi ble overvektige, sant? Blir nesten som å festrøyke ;)

Samtidig er det så mye godt det går an å spise på lavkarbo, du må bare tenke litt annerledes. Nå kommer det an på hvor du legger karbo-lista, men jeg unner meg for eksempel litt øl ("lite") og en neve peanøtter, lavkarbosjokolade, hjemmelaget pannacotta, bringebær el blåbær med fløte, litt rødvin sammen med deilig ost, litt bacongull etc.

Indisk: Jeg elsker indisk! Indiske sauser er som regel fulle av smør og fløte, flaks! Hehe! Bare dropp ris og nanbrød, spis salat ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang "spisedag" på lavkarbo: det funker ikke. Ihvertfall ikke hvis du skal skeie ut med godis og potetgull, da "ødelegger" du alt da, spesielt hvis du velger å fore "sukkermonsteret", da vil kroppen din ha mer og mer, tilslutt har du spist opp hele skåla. Det var sånn vi ble overvektige, sant? Blir nesten som å festrøyke ;)

Samtidig er det så mye godt det går an å spise på lavkarbo, du må bare tenke litt annerledes. Nå kommer det an på hvor du legger karbo-lista, men jeg unner meg for eksempel litt øl ("lite") og en neve peanøtter, lavkarbosjokolade, hjemmelaget pannacotta, bringebær el blåbær med fløte, litt rødvin sammen med deilig ost, litt bacongull etc.

Indisk: Jeg elsker indisk! Indiske sauser er som regel fulle av smør og fløte, flaks! Hehe! Bare dropp ris og nanbrød, spis salat ved siden av :)

Åkæi :) Heldigvis har jeg i det store og det hele holdt meg til lavkarbo, selv i helgene. Veldig lett i starten da, siden det er så veldig mye nytt og spennende å lage :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk: Jeg elsker indisk! Indiske sauser er som regel fulle av smør og fløte, flaks! Hehe! Bare dropp ris og nanbrød, spis salat ved siden av :)

men er de ikke fulle av sukker ogå, indiske sauser? Jeg tror det er en del karbohydrater i f.eks Tikka Masala og Korma? Men det finnes jo lavkarbovennlige oppskrifter, om du lager det fra bunnen av.

jeg elsker også indisk, og kommer nok også til å unne meg dette på restaurant :) Men dropper ris og nanbrød, som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et møllerens lavkarbo-brød i ovnen nå :D Spent på hvordan det smaker. Hvis det er godt blir jeg veldig glad :D Er ikke noe fan av "eggebrød"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et møllerens lavkarbo-brød i ovnen nå :D Spent på hvordan det smaker. Hvis det er godt blir jeg veldig glad :D Er ikke noe fan av "eggebrød"..

Det smaker absolutt ikke eggebrød - jeg liker det godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...