Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

næ så digg da.Må bare ærlig innrømmet at da jeg så disse,ble jeg kvalm..Ser ut som bendelorm eller annen orm en kan ha i tarmene. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næ så digg da.Må bare ærlig innrømmet at da jeg så disse,ble jeg kvalm..Ser ut som bendelorm eller annen orm en kan ha i tarmene. :eeeh:

:hoho: Pene var de ikke, men det er jo ikke vanlige glassnudler heller, strengt tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten oppdaget Atkinsbarer, mange av dem er virkelig gode.. :)

Ja, de er gode - spesielt chocolate chip cookie dough. Det er desidert den beste jeg har smakt hittil, men får ikke tak i dem i Norge dessverre.

Pad thaien var suveren! Skikkelig, skikkelig godt og de nudlene var veldig bra til røresteking :nigo:

Nam, må prøves :)

næ så digg da.Må bare ærlig innrømmet at da jeg så disse,ble jeg kvalm..Ser ut som bendelorm eller annen orm en kan ha i tarmene. :eeeh:

Hehe. Det er sånn asiatiske glassnudler ser ut. Er utrolig mange gode retter i f.eks. Thailand med glassnudler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er sånn asiatiske glassnudler ser ut. Er utrolig mange gode retter i f.eks. Thailand med glassnudler.

:jepp:

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som savner pasta så går det an å prøve Dreamfields-pasta. Noen merker blodsukkerstigning, jeg har heldigvis ikke det problemet. Uansett, for meg er det deilig å kunne spise en pastarett i ny og ned. Kjøper en kartong fra USA og har nå hatt min i 10 mnd tror jeg. :)

Ellers ser jeg at flere og flere butikker får lavkarbomat, hvilket er veldig bra. Selv om man gjerne vil være den perfekte KG'er og lage alt fra bunnen av så det ikke alltid like enkelt når man studerer fulltid, har en 50%-stilling ved siden av OG skal på trening. Da må jeg ærlig innrømme at jeg det å lage fra bunnen ikke alltid frister.

MEN, må si at maten fra LowCarbSelection er overraskende god. Gourmetmosen deres er så vanvittig god, klarer aldri å få den så god hjemme. ;) Snart skal jeg bestille intet mindre enn en liten kasse med kyllinggryte, kjøttpølser m/kremet fløtemos, kjøttkaker m/kremet fløtemos, Brownie med bringebærsaus, Mandelkake med "Softis"-krem, Royal Dream, Brød/Soft m/ost og nøtter (Uten gluten og gjær) (et av de få brødene jeg liker, og det er ikke mange karbene pr 100 gram heller), Pølser med GourmetMos (3 for 2), Gourmetmos(3 for 2), Belgisk fløtevaffel m/kardemomme(3 for 2) og kneks.

Gleder meg til å få pakken min! :hoppe:

Bestilte forøvrig sjokoladekakemiks fra lavkarbohuset i går, spent på hvordan den sjokoladekaken blir. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Slutter meg til dere jeg!

Spiste den vanlige bananen til frokost i dag, men allerede ved første bit bød den meg bare helt i mot. Klarte så vidt halvparten, så endte jeg opp med å hive den. Får det mer og mer sånn med karbohydrater i det siste, av en eller annen grunn. Tror det har noe med mineral- og vitaminmangler, som jeg mistenker jeg har flere har. At kroppen min kanskje ønsker seg mat med høyere næringstetthet.

Var lavkarbo i ca. to måneder i sommer, ble kvitt fordøyelsesproblemer og fikk i meg mer næringsrik mat, og det vil jeg gjerne tilbake til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oppskrift på knekkebrød av en bekjent i helga - hadde ikke alle ingrediensene, men eksperimenterte med det jeg hadde og de ble nammenam!

Oppskriften var sånn:

100 g sesamfrø

50 g mandler

25 g solsikkefrø

? g linfrø

1 ss fiberhusk

172 tsk salt

2 1/2 dl vann

Jeg hadde ikke fiberhusk, og ikke linfrø og tok i ett pisket egg og noen gram soyaflak - brukte omvendte mål på mandler og sesamfrø (100 g mandler - 50 sesam) og noen ekstra gram solsikkefrø.

Stekes i 30 - 40 minutter på 160 grader.

Ta dem ut etter ti minutter og rut opp slik at du får dem fra hverandre når de er ferdige!

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i gang med prøverør nå, og håper på å bli gravid ganske snart (optimisme lenge leve :gjeiper: ).... Har googlet og sjekket litt, og funnet ut at jeg trenger flere karbohydrater under svangerskap.

Nå så ligger jeg på under 20 karber om dagen, og jeg må nok ha i meg litt flere....

Noen som vet noe om dette?

Jeg er normalvektig forresten, men kroppen min trives best med lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tirves best med lavkrabo selv, men kroppen min skrek etter karb når jeg gikk gravid. spesielt i begynnelsen de første mnd. la på meg 30kg! hvor 20 var vann som forsvant den første uken og sitter igjen med 9kg etter 2 1/2 uke etter fødsel. Det jeg mener er at kroppen min skrek etter karb og det fikk den, la ikke på meg mye fett av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i gang med prøverør nå, og håper på å bli gravid ganske snart (optimisme lenge leve :gjeiper: ).... Har googlet og sjekket litt, og funnet ut at jeg trenger flere karbohydrater under svangerskap.

Nå så ligger jeg på under 20 karber om dagen, og jeg må nok ha i meg litt flere....

Noen som vet noe om dette?

Jeg er normalvektig forresten, men kroppen min trives best med lavkarbo.

Jeg lå vel på max 100g om dagen og kuttet litt på fettet, mener det er noe sånt som anbefales også. Man bør ikke være i ketose, ettersom det oftest innebærer slanking. Jeg hadde perioder der jeg trykket nedpå både pizza og boller, men heldigvis sjelden, da jeg ikke hadde særlig karbo-sug.

La bare på meg 7-8 kg, fikk en normalvektig gutt (3360g, 50 cm), hadde ingen plager i det hele tatt utover bittelitt morgenkvalme i starten og slitent bekken på slutten. Lite fysing på mat/godis. Jeg er bombesikker på at noe av det hadde med maten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-)

Jeg har tenkt å fortsette med lavkarbo, bare litt mere karbohydrater. Regner egentlig med at kroppen sier ifra selv og... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger helt klart mer karbo når du går gravid - tross alt driver kroppen din og konstruerer et annet menneske og det klarer den ikke på luftsuppe og venteboller :ler:

Syns 100 g karbo om dagen høres veldig klokt ut - da har du alle muligheter til å spise både variert og sunt og både du og babyen får det de trenger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor handler dere Atkinsbarer bortsett fra Iherb?

Lyst til å prøve Cookies 'n Cream og den Cookie Dough, men iherb er jo utsolgt konstant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor handler dere Atkinsbarer bortsett fra Iherb?

Lyst til å prøve Cookies 'n Cream og den Cookie Dough, men iherb er jo utsolgt konstant..

Jeg handler fra iHerb. Setter meg på sånn notification-liste sånn at jeg får mail når de får inn igjen de jeg vil ha, og så bestiller jeg massse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Netrition.com, ebay.com og ebay.co.uk, avidlite.co.uk, liker de sidene bedre enn iherb.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg på sånn liste på Iherb, men det tar jo år og dag før de får de inn igjen.

Netrition.com hadde barene, men var jo helt rå på frakt, over 20 dollar i frakt :sjokk:

Ebay har jeg sjekket, men de har dem ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er misfornøyd med netriton, dyr frakt går greit, men de hadde glemt å skrive verdi/innhold på pakken så den ble stoppet opp hos posten, tok meg jo over en måned å motta pakken.

Bestilte blant annet sukkerfri jelly beans og de smakte greit nok, så bestilte jeg mer hos en ebayselger (mye billigere og pakken kom under en uke!), og de jelly beansene smakte jo hundre ganger bedre enn hos netrition, mistenker at jeg fikk noen som holdt på å gå ut på dato.

I kveld baker jeg en kake jeg fant i ei fedonbok, og prøvesmakingen smakte veldig godt :) Nå skal jeg straks lage meg stekt egg og pølser til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være en glipp, har selv bestilt mange ganger derfra og har aldri opplevd dette problemet. Men, feil kan skje, sånn er det bare. Jeg ville dog aldri bestilt godteri og slik derfra, siden man får tak i slikt nesten overalt ellers, men det er enkelte produkter som man nesten ikke får tak i andre steder, og da er netrition tingen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...