Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt positive ting om Møllerens lavkarbobrød inne på lavkarboforumet. Det kjipe er at det inneholder ganske mye karbohydrater, og mer karbohydrater enn fett. Men sikkert en super løsning om man ikke er så streng.

Kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt positive ting om Møllerens lavkarbobrød inne på lavkarboforumet. Det kjipe er at det inneholder ganske mye karbohydrater, og mer karbohydrater enn fett. Men sikkert en super løsning om man ikke er så streng.

Kilde.

Det er ganske mye karbo i det, men det finnes jo ett til som du får på helsekosten, som inneholder bare 1 karb pr skive.

Og om man ikek lever på brødmat så er det betraktelig reduksjon i karber i forhold til ei skive vanlig brød altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smakt møllerens lavkarbo brød og det holdt med en omgang

smaken var ikke så god at det veier opp for antall karber pr.brød/skive.

Holder meg til Nannah brød 2 jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg har begynt på LCHF! :hoppe: Dette er min 2. dag, og jeg syntes egentlig det er ganske greit, det er selvfølgelig en stor forandring, men jeg tror dette skal gå helt fint!

Det eneste som er "problemet" er at middagen tar litt lengre til å planlegge/lage enn det gjorde før, med alle de halvfabrikataene jeg brukte. Sambo er også blitt med på dette, og han er for øyeblikket også ganske fornøyd med forandringen. Han er vel mest lykkelig over å få bacon til froskost og majones, smør og fløte til alt han spiser :fnise:

Men er det noen her som har noe søtt jeg kan lage? Typ, noe sjokoladegreier/konfektish eller noe? tenkte å overraske han om ei ukes tid med noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer på om noen vet hvor mye fett en skal ha i seg i løpet av dagen dersom man går på ketolyse kuren. Da er det jo under 20 karber om dagen, men står ingenting om hvor mye fett en skal ha i forhold. Eller mulig det står, men nå har jeg lett så lenge uten resultater at jeg tyr til KG orakelet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på om noen vet hvor mye fett en skal ha i seg i løpet av dagen dersom man går på ketolyse kuren. Da er det jo under 20 karber om dagen, men står ingenting om hvor mye fett en skal ha i forhold. Eller mulig det står, men nå har jeg lett så lenge uten resultater at jeg tyr til KG orakelet :D

Kanskje du finner svar her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare hodet inn her for å tipse om at på Life i kjelleren på Oslo City selger de lavkarbopasta, lavkarbopizzabunnmix, lavkabo sjokoladekakemix og enda en lavkarbobrødmix som jeg ikke har sett før (og som jeg skal prøve ved en senere anledning).

Om noen bor i Oslo eller er innom kan det jo være verdt å ta en kikk. Jeg handlet pizzabunnmix i går og har tenkt å teste den til helga :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Stikker bare hodet inn her for å tipse om at på Life i kjelleren på Oslo City selger de lavkarbopasta, lavkarbopizzabunnmix, lavkabo sjokoladekakemix og enda en lavkarbobrødmix som jeg ikke har sett før (og som jeg skal prøve ved en senere anledning).

Om noen bor i Oslo eller er innom kan det jo være verdt å ta en kikk. Jeg handlet pizzabunnmix i går og har tenkt å teste den til helga :jepp:

Takk for at du tipser! Skal sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg en rask introduksjon til de forskjellige lavkarbo diettene? Eneste jeg har prøvd er å unngå brød, poteter, pasta og ris, og velge produkt som har lite karbohydrater i seg. Men jeg har ikke telt anntall karbohydrater per måltid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også på Lavkarbo, og skal ned 7 kilo til før jul.

Anbefaler sjokoladen fra Sukkerfritt hvis du fyser veldig på noe, Ultra, Meny og noen Rema-butikker har den ihvertfall i Oslo-området.

Rullekake, ostekake og muffins går helt greit å bake selv istedenfor å ty til kakemiks. Kjekt med oe på lur i fryseren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ut en ny type brødoppskrift i går, og den falt i smak :sikle:

3 egg

75 gram smøreost (jeg brukte baconost)

1/2 dl fløte

110 gram malte solsikkekjerner

1 ss fiberhusk

1 ts bakepulver

Litt salt.

Bland alt sammen og stek det enten i en rund form, eller i en liten brødform.

Stek ved varmluft på 175 grader i ca 20 minutter, mulig du må forlenge steketiden hvis man bruker brødform.

Vil du heller ha loff, bytter du ut solsikkekjernene med sesamfrø som du knuser til mel med en stavmikser (syns de var litt ekle å male til mel)

Oppbevares i en brødpose i romtempratur - brødet er saftig og smaker godt. Og kan fint brukes som brød til supper og gryteretter :jepp:

Smøreosten kan du bruke det du har lyst på, neste gang skal jeg prøve urter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har testet ut lavkarbobounty nå.. :daane: Den sukrinsmaken blir jeg ikke helt venn med altså..

bytt den ut,splenda,stevia osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ut lavkarbobounty nå.. :daane: Den sukrinsmaken blir jeg ikke helt venn med altså..

Bruker du mye sukrin da eller? Jeg bruker også sukrin når jeg lager bounty, og kjenner ikke noe til den smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...