Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

kanskje den velkjente ¨fettbæsjen¨? haha..

mange som får tarmene skikkelig i sving når de begynner og spise mye fett. da jeg starta opp igjen for noen mnd siden, så var min mage også sånn. den er rolig nå.

når det gjelder urin, så er det helt normalt da man mister mye vann.. drikk farris eller noe, det skal gjøre godt for kroppen i startfasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje den velkjente ¨fettbæsjen¨? haha..

mange som får tarmene skikkelig i sving når de begynner og spise mye fett. da jeg starta opp igjen for noen mnd siden, så var min mage også sånn. den er rolig nå.

når det gjelder urin, så er det helt normalt da man mister mye vann.. drikk farris eller noe, det skal gjøre godt for kroppen i startfasen :)

takk for svar! Det at man mister mye vann, eller "vannvekt" - betyr det at man faktisk har gått ned disse 1-2 kiloene, eller er det vann som kommer tilbake igjen? Eller hva. Kjenner jeg er litt forvirret her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok vann, det kommer ikke tilbake med mindre du spiser høykarbo igjen. men det er nok ikke fett, desverre..ikke så tidlig. men herfra går det bare fremover, tenk på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok vann, det kommer ikke tilbake med mindre du spiser høykarbo igjen. men det er nok ikke fett, desverre..ikke så tidlig. men herfra går det bare fremover, tenk på det :D

jepp, lurer på hvor lang tid det tar å gå ned de 5 kiloene jeg ønsker.... Hva tror dere? jeg trener 1-2 dager i uka, går turer med hunden. Og spiser etter LCHF-prinsipper, men også litt egenkomponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok vann, det kommer ikke tilbake med mindre du spiser høykarbo igjen. men det er nok ikke fett, desverre..ikke så tidlig. men herfra går det bare fremover, tenk på det :D

Lurer på hvorfor vann forsvinner bare fordi man går over til lavkarbo? :nysgjerrig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvorfor vann forsvinner bare fordi man går over til lavkarbo? :nysgjerrig:

Jeg tror det er fordi karbohydrater binder vann, men vi får vente å se hva lavkarboekspertene her inne sier. Men mener å ha hørt det. Og jeg er for lat til å google. Sorry :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi karbohydrater binder vann, men vi får vente å se hva lavkarboekspertene her inne sier. Men mener å ha hørt det. Og jeg er for lat til å google. Sorry :gjeiper:

det er dette jeg også har hørt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, lurer på hvor lang tid det tar å gå ned de 5 kiloene jeg ønsker.... Hva tror dere? jeg trener 1-2 dager i uka, går turer med hunden. Og spiser etter LCHF-prinsipper, men også litt egenkomponert.

jeg gikk ned 5kg på 2 uker. Men fulgte lavkarbo opplegget rimelig nøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk ned 5kg på 2 uker. Men fulgte lavkarbo opplegget rimelig nøye

wow - holdt det seg også, eller? Kan jeg spørre om hvor mye du ønsket å gå ned? 5 kilo på 2 uker virker helt utrolig, men har jo lest at mange har opplevd liknende vekttap. Flott gjort! :)

Min største utfordring blir nok å holde meg unna sjokolade :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger et saftig spark i ræva, for å komme i gang igjen etter et opphold på tre måneder. Ga meg litt for fort, i vår - gikk ned tre kilo og 10 cm ellers fordelt på kroppen.

Jeg må ned 5-10 kg. utfordringen ligger i at jeg er en søtmumms, og særlig etter middag.. :sukk:

Og at jeg må ha noe brød til frokost, spiste meg lei på lavkarbobrødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow - holdt det seg også, eller? Kan jeg spørre om hvor mye du ønsket å gå ned? 5 kilo på 2 uker virker helt utrolig, men har jo lest at mange har opplevd liknende vekttap. Flott gjort! :)

Min største utfordring blir nok å holde meg unna sjokolade :sjenert:

har gått ned 10kg på 2.5mnd. Kjempefornøyd og overrasket over resultatet. Jeg skal ned minst 15 til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått ned 10kg på 2.5mnd. Kjempefornøyd og overrasket over resultatet. Jeg skal ned minst 15 til.

Så utrolig bra, da har du virkelig vært flink! :rodmer:

Ingen grunn til å være overrasket, da er det jo du selv som har vært flink! Har du noen tips til en som sliter mye med søtsug, og nettopp er i gang med lavkarbo? Klarte du å være konsekvent hele veien, uten å sprekke på godis etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk! Var konsekvent etter jeg fikk kontroll på søtsug.

Fribol er noe jeg brukte da sukkertøy suget kom.De kommer i flere smaksvarianter og kan kjøpes på bla.Apotek

Dessuten noen typer sjokolade som er bedre og har lavere antall karber og lite sukker.

Spesielt liker jeg den mørke ...namm

Jeg spiser en stk sjokolade pr.lørdag.Om jeg aldri kan spise noe ala dette,ville jeg ha sprekt fullstendig.Så en planlagt sprekk må jeg ha.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! Var konsekvent etter jeg fikk kontroll på søtsug.

Fribol er noe jeg brukte da sukkertøy suget kom.De kommer i flere smaksvarianter og kan kjøpes på bla.Apotek

Dessuten noen typer sjokolade som er bedre og har lavere antall karber og lite sukker.

Spesielt liker jeg den mørke ...namm

Jeg spiser en stk sjokolade pr.lørdag.Om jeg aldri kan spise noe ala dette,ville jeg ha sprekt fullstendig.Så en planlagt sprekk må jeg ha.

Så bra! hehe, for min del er til og med en sjokolade pr. lørdag vanskelig. Jeg har vært vant til å spise minst en 200 grams melkesjokolade per helg. Ikke rart at jeg har lagt på meg noen kilo... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! Var konsekvent etter jeg fikk kontroll på søtsug.

PS. Hvordan klarte du å få kontroll på søtsuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PS. Hvordan klarte du å få kontroll på søtsuget?

avvenning! Brukte krom,sink selen og hmm magnesium tilskudd og et himla styr med å være sinna på meg selv hver gang jeg fikk søtsuget på besøk.Det hjalp å stille seg foran et speil og "vifte" med bilringen.

Da var ikke suget etter snop veldig høyt etterpå..

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avvenning! Brukte krom,sink selen og hmm magnesium tilskudd og et himla styr med å være sinna på meg selv hver gang jeg fikk søtsuget på besøk.Det hjalp å stille seg foran et speil og "vifte" med blringen.

Da var ikke suget etter snop veldig høyt etterpå..

Haha, liker humoren din!

Jeg har kjøpt inn krom og magnesium. Er alltid litt skeptisk til om kosttilskudd faktisk funker, men håper på at det funker for meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, liker humoren din!

Jeg har kjøpt inn krom og magnesium. Er alltid litt skeptisk til om kosttilskudd faktisk funker, men håper på at det funker for meg også :)

magnesium har superpowers ihvertfall!!!!

kromen er kjempegrei når det kommer til søtsuget:) hjelper meg ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnesium har superpowers ihvertfall!!!!

superpowers, i forhold til hva da? skjønte ikke helt jeg :) jeg kjøpte det fordi jeg også har hatt problemer med å sovne om natta, men forstod at det kan også være bra når man legger om til lavkarbo.

Jeg har et helt *jævlig* søtsug i dag, altså! Det vil ingen ende ta! Har spist 3 Atkins-sjokolader a 30 gram (shame on me!) og er fortsatt fysen. Kanskje fordi kroppen har vært en uke uten det sukkeret og karbohydratene jeg vanligvis forer den med?

Hjelp, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...