Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

superpowers, i forhold til hva da? skjønte ikke helt jeg :) jeg kjøpte det fordi jeg også har hatt problemer med å sovne om natta, men forstod at det kan også være bra når man legger om til lavkarbo.

Jeg har et helt *jævlig* søtsug i dag, altså! Det vil ingen ende ta! Har spist 3 Atkins-sjokolader a 30 gram (shame on me!) og er fortsatt fysen. Kanskje fordi kroppen har vært en uke uten det sukkeret og karbohydratene jeg vanligvis forer den med?

Hjelp, folkens!

magnesium gjør noe med muskelvevet, altså jeg husker ikke alt jeg har lest. men, det er ihvertfall med på over 300 forskjellige mekanismer og opptak av enzymer i kroppen, og gjør noe med muskelvev som sagt, og nervene. veldig dårlig forklart, men bruk google.

jeg som har hodepine,tar dette hver dag og det hjelper:) (ikke idag, jeg har dritvondt, derfor svarer jeg dårlig og orker ikke google en link til deg)

ellers har det også en viss beroligende effekt, og skal tas på kveldstid, jeg kjenner det faktisk når jeg tar dem, at jeg blir roligere:) mange som tar magnesium mot muskelkramper i leggen som de får om natta, jeg er en av dem, og de hjelper mot det også:)

kanskje noen som ikke har dritvondt i hodet kan svare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillian-

Takk:)

Et spørsmål til:

Varene skal ha lav karbo-innhold.

Men hva annet skal man passe på: lavere protein-innhold, fett eller andre ting? Hvis man kan velge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Et spørsmål til:

Varene skal ha lav karbo-innhold.

Men hva annet skal man passe på: lavere protein-innhold, fett eller andre ting? Hvis man kan velge....

Da vil jeg anbefale deg å lese i lavkarbo-forumet:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Her er to gode blogger:

http://lavkarboliv.blogg.no/

kostdoktorn.se

Anbefaler boka "Matrevolusjonen" av Andreas Eenfeldt og bøkene til Annika Dahlqvist.

Er ny på dette selv, så hva man skal passe på får de mer drevne svare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm, det var et godt spm men langt svar.

Har noen et kort svar på spørsmålet over? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, det var et godt spm men langt svar.

Har noen et kort svar på spørsmålet over? :)

jeg skjønte ikke helt hva du mente med det spørsmålet...? Hvis du skal begynne med lavkarbo så er det vel greit å lese seg opp på temaet ført, for deretter å spørre spesifikt om hva det er du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønte ikke helt hva du mente med det spørsmålet...? Hvis du skal begynne med lavkarbo så er det vel greit å lese seg opp på temaet ført, for deretter å spørre spesifikt om hva det er du lurer på.

Jeg kan forklare:

La oss si at jeg har funnet to varer med lav karboinnhold.

Den ene har mye proteininnhold, mens den andre har mye fettinnhold.

Hvilken er best å gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

superpowers, i forhold til hva da? skjønte ikke helt jeg :) jeg kjøpte det fordi jeg også har hatt problemer med å sovne om natta, men forstod at det kan også være bra når man legger om til lavkarbo.

Jeg har et helt *jævlig* søtsug i dag, altså! Det vil ingen ende ta! Har spist 3 Atkins-sjokolader a 30 gram (shame on me!) og er fortsatt fysen. Kanskje fordi kroppen har vært en uke uten det sukkeret og karbohydratene jeg vanligvis forer den med?

Hjelp, folkens!

det kan være at du nå opplever sukkeravhengigheten på sitt beste... Det blir sammenlignet med samme avhengighet som herion hos enktelte leger..

Det går over,spis feit mat det hjelper.Ta magnesium,det hjelper på leggkramper og noen opplever bedre søvn også.

Ville fått tak i noen fribol som du kan sutte på.

Ikke glem å drikke mye vann,det hjelper på å "forbrenne" fettet i kroppen.Dessuten mister en jo en del væske hver dag. Noen blander inn farris for å få inn mineraler osv.

http://abcnews.go.com/GMA/dr-mehmet-oz-beat-fat-sugar-addiction-detox/story?id=12823912

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg kan forklare:

La oss si at jeg har funnet to varer med lav karboinnhold.

Den ene har mye proteininnhold, mens den andre har mye fettinnhold.

Hvilken er best å gå for?

Jeg ville gått for proteinrik mat foran høyt fettinnhold, men så er ikke jeg på LCHF varianten av lavkarbo, men har et mer Fedon-aktig opplegg. Da spiser man noe karber, særlig fra grønnsaker, og fettet kommer fra kilder som olivenolje og fet fisk heller enn fra smør og bacon. Jeg ville anbefale deg å gå for "det lange svaret", sett deg godt inn i dette før du gjør store endringer i kostholdet ditt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd meg på lavkarbo to ganger tidligere, men har ikke klart å holde det. Er så altfor glad i brus, kaker og diverse annet snop. Det er jo fullt mulig å lage kaker når man går på lavkarbo, men jeg syns ikke det blir det samme. Jeg tenker på å starte igjen, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde det denne gangen heller. Motivasjon anyone? :lete: Har inntrykk av at lavkarbo krever veldig mye planlegging og arbeid og at det er veldig mye av de samme matvarene som går igjen.

Jeg er litt som deg - så jeg har kjøpt boka bakegleder uten sukker, også har jeg handlet snacks fra iherb for å ha på luringen når søtsuget melder seg.

oppskrifter på snacks

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1152362#post1152362

Denne oppskriften er min favoritt,ikke eggsmak eller CF .. uush!

Jeg kjører alle nøtter og solsikkefrø i blender,liker ikke spise hele frø.Men smak & behag.

Bakte lavkarbobrød i dag.

4 egg

150 gram creme fraich

0,5 ts salt

50 gram gojibær

150 gram mandelmel

70 gram solsikkekjerner

1 ss rapsolje

50 gram linfrø

50 gram sesamfrø

25 gram valnøtter

1 ss fiberhusk

alt blandes til en seig masse og has i en liten brødform. stek på nederste rille i 180 grader i 50-55 minutter

Jeg har ikke regnet ut det totale karbohydratinnholdet i dette brødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som deg - så jeg har kjøpt boka bakegleder uten sukker, også har jeg handlet snacks fra iherb for å ha på luringen når søtsuget melder seg.

oppskrifter på snacks

Lykke til :)

Også kan man jo kjøpe Cloetta sukkerfri sjokolade på butikken, eller Cavalier på helsekosten. Vil også tipse om Atkins Milk Crisp Chocolate - den smaker nesten som ekte melkesjokolade :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke skal ned noe særlig (egentlig ingenting), kan man da spise litt mer karbohydrater? F.eks litt frukt og bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man ikke skal ned noe særlig (egentlig ingenting), kan man da spise litt mer karbohydrater? F.eks litt frukt og bær.

ja man kan jo spise litt jordbær og bringebær feks.

jeg tror fedon lindberg tillater litt mer frukt og sånt.. hvis du ikke skal ned i vekt hadde jeg valgt fedon. skal det selv når jeg når idealvekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lavkarbo skal du unngå frukt, men blåbær og bringebær er bra saker :jepp: Jordbær går også an, men inneholder en hel del karbohydrater.

Noe helt annet: Snublet over en pose med brødmiks fra Mølleren i dag som var lavkarbo. Har ikke fått prøvd den enda, men skal jammen det ja!

Har bakt meg Funksjonell mat som miks to ganger og det brødet er kjempegodt! Håper dette er like bra, for det var nemlig 30 kroner billigere...

Lavkarbobrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Håper det endelig er et brød jeg klarer å spise, for generelt sett synes jeg lavkarbobrød smaker pøkk. Skal sies, det fra LowCarbSelection ikke så verst.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja man kan jo spise litt jordbær og bringebær feks.

jeg tror fedon lindberg tillater litt mer frukt og sånt.. hvis du ikke skal ned i vekt hadde jeg valgt fedon. skal det selv når jeg når idealvekta!

Jeg sjekka ut hva man kan spise og ikke på Fedon-kosthold og det virka egentligmidt i blinken for meg! Men grunnen til at jeg ønsker p gå over til lavkarbo er for å stabilisere blodsukkeret mitt - jeg blir alltid så fort sulten etter jeg har spist, til tross for store mengder og mye proteiner. Dessuten har jeg en fettfrykt som jeg gjerne vil bli kvitt. MEN jeg elsker grønnsaker og frukt(kan godt begrense meg til en om dagen) og bær og bønner. Og jeg vet at disse inneholder gode næringsstoffer, så jeg har vanskeligheter for å få meg til å kutte dette.

MEN tror dere det er lettere å legge på seg av det økte fettet hvis jeg følger Fedon? det er nemlig det jeg frykter. For jeg vil som sagt få i meg mer fett for å holde meg mett lengere og kunne spise fettrike matretter som jeg ellers har skydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...