Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke, men jeg kan i grunn ikke svare på andre enn meg selv. Eneste jeg vet er at jeg ikke har lagt på meg når jeg har spist fett. Nå er ikke jeg veldig glad i fett, så jeg holder meg kun til fett der det er naturlig, jeg har ikke cocosa i kakaoen som enkelte har. ;) Så her er Melange byttet ut med meierismør og lignende. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe helt annet: Snublet over en pose med brødmiks fra Mølleren i dag som var lavkarbo. Har ikke fått prøvd den enda, men skal jammen det ja!

Har bakt meg Funksjonell mat som miks to ganger og det brødet er kjempegodt! Håper dette er like bra, for det var nemlig 30 kroner billigere...

Lavkarbobrød

Dette var skikkelig godt!

Det er mer karber enn den andre brødmiksen jeg har prøvd (5,2 mot 1 pr skive), men det er likevel veldig lite og det var større, like godt og som sagt 30 kroner billigere. Det teller jammen det og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig godt!

Det er mer karber enn den andre brødmiksen jeg har prøvd (5,2 mot 1 pr skive), men det er likevel veldig lite og det var større, like godt og som sagt 30 kroner billigere. Det teller jammen det og :ler:

Hvor kjøpte du det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål...

Hvordan fungerer lavkarbo og graviditet?? Er ikke gravid enda, men skal igang med prøverør neste mnd.. :sjenert:

Jeg er langt ifra overvektig (bmi på 20 og trener jevnt), men følger lchf fordi det passer godt til mine matallergier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite spørsmål...

Hvordan fungerer lavkarbo og graviditet?? Er ikke gravid enda, men skal igang med prøverør neste mnd.. :sjenert:

Jeg er langt ifra overvektig (bmi på 20 og trener jevnt), men følger lchf fordi det passer godt til mine matallergier....

Det anbefales ikke ketose, men å spise lavkarbo er helt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet et fantastisk sted å handle LavKarbo til halve prisen av det vi betaler her i Norge ! Jeg fikk kjeft for anbefalle dette da dere blir vervet helt gratis. Du sparer i tillegg 5$ på din ordre men da må dere følge den linken her: http://bitly.com/Helsekost

Om du vill TAPE 5$ på din ordre bruk denne linken: iherbDotCom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere når dere skal på indisk restaurant? Jeg elsker indisk, og går alltid på det når jeg skal ut og spise. Favorittretten var (før nylig kostomlegging) Chicken tikka masala med ris og nanbrød.

Funker det å bestille Tikka Masala, men droppe ris og nanbrød, og be om blomkålmos eller noe slikt ved siden av? Eller er det altfor mye karber i tikka-sausen, kanskje?

Dette er mat jeg ikke vil leve uten :D Er også glad i alt av asiatisk mat, og går mye på thai-restaurant også. Blir nok ikke mer Pad Thai eller nudler på meg, men hva med curry-rettene? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spist curry ute bedt om ekstra grønn salat vedsiden av - har spist raijta også, men måttet holde meg unna naan og øl :sukk: Ikke lett altså! Elsker indisk mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er såpass sjelden ute og spiser, at den gangen jeg er det så unner eg meg akkurat det jeg vil ha. Jeg vet hvordan det blir i magen dagen etterpå, og hvordan det påvirker meg, men en gang i mnd så syns jeg det er verdt det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her, dette gjelder ut på retaurant for litt bedre middag med vin/øl og alt. "Bare " på cafe eller ute for lunsj så ber jeg bare om salat eller grønnsaker i stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales ikke ketose, men å spise lavkarbo er helt greit. :)

"Anbefales ikke" er vel sterkt underdrevet - er det ikke påvist at ketose kan føre til alvorlige fosterskader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Det lurer jeg på :)

Jeg begynte med lavkarbo for noen uker siden. Nå må jeg innrømme at jeg sprakk en gang (da ble det en god del sjokolade), men ellers har jeg holdt meg til lavkarbo-produkter. Og den siste uke har jeg holdt meg til strikt lavkarbo. Men jeg har ikke gått ned noenting i vekt! Man hører jo om at folk går ned i kilo, allerede den første uka.

Jeg er 166 cm høy og veier 63 kilo. Det gir en BMI på 22,86, midt på normalvekt-skalaen.

Jeg trives likevel best med å veie rundt 4 kilo mindre, noe jeg gjorde inntil for to år siden. Men det sies jo at lavkarbo er vektregulerende. Vil det si at normalvektige ikke vil gå ned noe særlig i vekt?

Litt forvirrende, for i forhold til min beinbygning har jeg "noen kilo ekstra", spesielt på magen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: på meg selv! Har vært ganske så flink siden februarish, gått ned 10 kg. Men nå? HELE uken virker det som om viljestyrken har tatt ferie?!

HJELP! Jeg trenger motivasjon, viljestyrke og litt mer guts! Selges det på boks mon tro... :sjenert: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på lavkarbo :vinke:

Følger ingen spesiell diett, men prøver bare å være veldig bevisst på inntak av karber. Begynte på lavkarbo for å komme meg ned i en vekt jeg vil trives i, og så langt går det veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: på meg selv! Har vært ganske så flink siden februarish, gått ned 10 kg. Men nå? HELE uken virker det som om viljestyrken har tatt ferie?!

HJELP! Jeg trenger motivasjon, viljestyrke og litt mer guts! Selges det på boks mon tro... :sjenert: ?

Vi kan motivere hverandre - jeg starter i morgen. Det kommer til og bli hardt, men med motivasjon og gulrota i enden (en slankere kropp) er det verdt det. Man trenger bare et spark i ræva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...