Gå til innhold

Hijab til bunad...


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, siste AB: Hva har du røyket? Å gå med lue til bunaden som forteller om du er gift eller ikke, er da ikke noe annerledes enn å gå emd en ring på fingeren som forteller akkurat det samme. Bunad er et flott plagg som viser patriotisme. Jeg synes også det er fantastisk å ha et nydelig festplagg der jeg slipper å føle meg helt naken, kjoler nå til dag rekker jo knapt over rumpa. Bunaden min :hjerte:

  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så la det bli din symbolske handling. :rodmer:

Å brenne en hijab? Gjerne det, om du kan garantere at jeg ikke blir drept etterpå.

  • Liker 3
Skrevet

Å brenne en hijab? Gjerne det, om du kan garantere at jeg ikke blir drept etterpå.

Jeg sa ikke brenne, men hva du gjør med det spiller da liten rolle. Det er ditt skjerf. :jepp:

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, siste AB: Hva har du røyket? Å gå med lue til bunaden som forteller om du er gift eller ikke, er da ikke noe annerledes enn å gå emd en ring på fingeren som forteller akkurat det samme. Bunad er et flott plagg som viser patriotisme. Jeg synes også det er fantastisk å ha et nydelig festplagg der jeg slipper å føle meg helt naken, kjoler nå til dag rekker jo knapt over rumpa. Bunaden min :hjerte:

Hvor kjøper du kjoler da? Jeg eier fotside kjoler med lange armer og høy hals. Det finnes en mellomting også.

Jeg liker ikke denne snikislamiseringen hvor flere og flere mener at kropper skal skjules.

AnonymBruker
Skrevet

Hijab er et symbol.

Som er frivillig å gå med?

Hvis det ikke er det, bør man være ærlig nok og innrømme at man går med det fordi det er påbudt.

Dama som ville gå med hijab i politiet ga inntrykk av det siste.

Når kvinnelige statsledere er på besøk i muslimske land, har de som regel skaut på hodet, for å innrette seg etter tradisjonen i det landet. Hvorfor er det tilsynelatende umulig å innrette seg etter vår tradisjon? 17. mai er en av de mest tradisjonsrike dagene vi har, tross alt.

Uansett så er det totalkræsj å blande to tradisjonsplagg på den måten (hijab og bunad), om ikke annet enn fra ett motemessig synspunkt. Å gå med en type bunad som har skaut som en del av drakta, hadde vært mange ganger bedre.

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper du kjoler da? Jeg eier fotside kjoler med lange armer og høy hals. Det finnes en mellomting også.

Jeg liker ikke denne snikislamiseringen hvor flere og flere mener at kropper skal skjules.

Jeg mener ikke at kropper skal skjules, men jeg er ikke glad i å vise for mye. Jeg trives i tekkelige kjoler som rekker til knærne og uten altfor stor utringning. Jeg synes det lages veldig få lekre kjoler for jenter i 20-årene som ser slik ut. De fleste er enten maxikjoler eller uanstendig korte.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Syns det ser litt pussig ut, men heller hijab til bunad enn nisselue.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som er frivillig å gå med?

Hvis det ikke er det, bør man være ærlig nok og innrømme at man går med det fordi det er påbudt.

Dama som ville gå med hijab i politiet ga inntrykk av det siste.

Når kvinnelige statsledere er på besøk i muslimske land, har de som regel skaut på hodet, for å innrette seg etter tradisjonen i det landet. Hvorfor er det tilsynelatende umulig å innrette seg etter vår tradisjon? 17. mai er en av de mest tradisjonsrike dagene vi har, tross alt.

Uansett så er det totalkræsj å blande to tradisjonsplagg på den måten (hijab og bunad), om ikke annet enn fra ett motemessig synspunkt. Å gå med en type bunad som har skaut som en del av drakta, hadde vært mange ganger bedre.

Netopp!!! er så enig!

  • Liker 4
Skrevet

Når kvinnelige statsledere er på besøk i muslimske land, har de som regel skaut på hodet, for å innrette seg etter tradisjonen i det landet. Hvorfor er det tilsynelatende umulig å innrette seg etter vår tradisjon? 17. mai er en av de mest tradisjonsrike dagene vi har, tross alt.

Det er ganske stor forskjell på å innrette seg etter skikkene i muslimske land og i Norge på denne måten. I muslimske land blir det jo ansett som upassende for kvinner å vise håret. Det er ikke upassende å dekke til håret i Norge.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Syns det ser litt pussig ut, men heller hijab til bunad enn nisselue.

Qlt. Da skal jeg og Cuckold mekke ett lite lissom-livssyn, som påbyr oss å gå med nisselue, men kun i mai måned.

Pussig? Yepp.

Ufravikelig krav? Fortsatt yepp.

Jeg foreslår å opphøye fjøsnissen til Gud, så tar vi det derifra.

(Fjøsnissen har skapt oss i sitt bilde, osv)

Det er ganske stor forskjell på å innrette seg etter skikkene i muslimske land og i Norge på denne måten. I muslimske land blir det jo ansett som upassende for kvinner å vise håret. Det er ikke upassende å dekke til håret i Norge.

Ehm? Jo?

Jeg kan ikke skylde på ett organisert livssyn basert rundt en gammel bok, men jeg syns det er upassende for det. Må man organisere sitt syn, og skrive det ned i vedtekter, før man kan hevde at det er upassende?

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

det var et godt forslag å velge en bunad med heldekkende kyse eller skaut.. kanskje de ikke vet at det finnes?

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foreslår å opphøye fjøsnissen til Gud, så tar vi det derifra.

(Fjøsnissen har skapt oss i sitt bilde, osv)

Ja, jeg hadde ikke blitt så veldig overrasket om det aktisk var tilfelle :filer:

  • Liker 2
Skrevet

Ja, jeg hadde ikke blitt så veldig overrasket om det aktisk var tilfelle :filer:

Det er bare ett utkast. Føl deg fri til å hjelpe til! :)

Livssyn in the making..

Skrevet

Selv om det ikke nødvendigvis er upassende å dekke håret i Norge (det er upassende å dekke håret til fest, vi pleier å fremheve håret ved festligheter) er det upassende å dekke håret med et religiøst symbol fra en religion som på flere punkter er i kraftig konflikt med den norske grunnloven, på selveste 17. mai.

.

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Nettopp!

Det er noen mennesker i dette landet som ikke er villig til å inngå komprimisser og har så stort hat at de vil helst fjerne alle muslimene ut av Norge.

Men mener dere virkelig at hijab krenker Norge?

Det er så mye rart som skjer når innvandring kommer, folk deles i grupper, kulturkresj, språkvansker, annerledes syn på kvinner osv osv, og DETTE er hva som krenker deg? At noen går med religiøst symbol?

Virker som om det går en noia om at muslimene kommer til å ta over norge, kun fordi noen få vil delta i det norske samfunn på tvers av kultur og religion.

Pick your battles sier jeg bare, kjempt for ting verdt kjempe for.

Folk som kommer hit til Norge har bare å innordne og tilpasse seg de regler og normer vi har.

Endret av Bond
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes man skal prøve å beholde noe av det norske vi faktisk har her i landet.snart er norge vaska ut.og så har vi ingenting som definerer oss lengre. jeg skjønner ikke hvorfor vi må godta alt! DET er tåpelig.vi blir sett på som tullinger pga slike holdninger som du har at alt er greit å norge.!

Vet du at vi som lever nå er en bitteliten fis, eller en parentes om du vil, i historien. Den norske bunaden har ikke noen særlig lang historie, likevel skal den liksom være Selve Symbolet på alt det særnorske. Hva er egentlig det særnorske? Det har mer med holdninger og adferd å gjøre enn bunad og kulokk på setra, i hvert fall.

Vi kom til Norge fra Den iberiske halvøy, Balkan og ett eller annet sted sør i det som i dag er Russland for rundt 11.000 år siden. Før det var det ingen her. Mennesker har alltid vandre, og det vil de alltid gjøre. Folkeslag, kultur, religion og historie er i en evig endring. Det er kanskje greit å innse det? Dere som er så jævla opptatt av Det Norske, dere fokuserer veldig merkelig, synes jeg. Få av dere nisselua, ta imot ny kulturer og impulser og lev livet i den digre smeltedigelen Europa har blitt. La panikken fare, altså. Herregud.

  • Liker 3
Skrevet

Ehm? Jo?

Jeg kan ikke skylde på ett organisert livssyn basert rundt en gammel bok, men jeg syns det er upassende for det. Må man organisere sitt syn, og skrive det ned i vedtekter, før man kan hevde at det er upassende?

Hvorfor mener du det er upassende å dekke til håret? Jeg selv mener det er en noe snodig ting å gjøre, og jeg ser ikke poenget. Jeg synes også det er en uting at kvinner skal tvinges til dette, men jeg synes ikke at det i seg selv er upassende å dekke til håret.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Folk som kommer hit til Norge har bare å innordne og tilpasse seg de regler og normer vi har.

Jeg er helt enig.

La meg ha med et eksempel.

Du tar med deg din muslimske venninne hjem til deg. I huset ditt er det regler sånn som ikke gå inn med sko og ikke ha beina på bordet.

For å vise respekt og folkeskikk tar ho av seg skoene på vei inn.

Men ho er også muslim og du er feks kristen. Er ha da nødt til å ta av seg hijaben fordi ho entrer et kristent hjem? ødelegger ho det du har igjen av det kristne i huset når ho har med seg hijaben? Da er ikke huset særlig kristent.. Er ikke sånn at ho tvinger på deg og alle andre i ditt hus hijaben..

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet

får ikke utslett når jeg ser det liksom... men syns det er veldig merkelig....

Skrevet

Tråden ryddet for propaganda, krenkelser og avsporinger.

Bond, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...