The Kitten Skrevet 15. mai 2012 #221 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Jeg driter i hva hun spør om. Jeg fokuserer på at hun dekker til håret og mener at det bare er mannen som skal få se kona si sitt hår. Og jeg svarer ikke på det hun spør om før hun svarer meg på hvorfor det er så farlig at andre ser håret hennes. Her diskuterer vi hva folk mener om hijab og bunad. Noen mener de to plaggene ikke hører sammen. Da spør hun hva du mener om folk som bruker andre plagg som heller ikke hører sammen med bunad. Solbriller og conversesko f.eks. Det er et helt legitimt spørsmål som er i henhold til trådens tema. Du får starte en ny tråd eller sende henne en PM om det virkelig er så viktig for deg å få vite hvorfor hun bruker hijab. Noe jeg tror det ikke er, jeg tror du bare er ute etter å kritisere. Endret 15. mai 2012 av The Kitten 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #222 Skrevet 15. mai 2012 Muslimer trenger ikke gå i bunad i det hele tatt! Enkelt og greit... Bunad er NORSKT! Dette antirasisme-greiene har gått altfor langt, finnes ikke no dummere enn en neger i bunad som heter Per! 3
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #223 Skrevet 15. mai 2012 jaha så nå gjør du det fordi du har dreadlocks? isted gjorde du det for at bare mannen din skulle få se håret ditt. Bestem deg nå hvorfor du dekker til håret. Jeg har ikke sagt at eneste grunn var fordi jeg kun vil vise til min mann. Jeg nevnte den grunnen, uten å nevne den andre:) Noen ganger fordi jeg føler for å dekke meg til, andre ganger fordi det er mer nyttig, som f.eks når jeg leker med barnet vårt. Litt lettere uten å få locksene slengt i øya. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #224 Skrevet 15. mai 2012 Her diskuterer vi hva folk mener om hijab og bunad. Noen mener de to plaggene ikke hører sammen. Da spør hun hva du mener om folk som bruker andre plagg som heller ikke hører sammen med bunad. Solbriller og conversesko f.eks. Det er et helt legitimt spørsmål som er i henhold til trådens tema. Du får starte en ny tråd eller sende henne en PM om det virkelig er så viktig for deg å få vite hvorfor hun bruker hijab. Noe jeg tror det ikke er, jeg tror du bare er ute etter å kritisere. Jeg har allerede sagt at solbriller er et nytteplagg for sola. Og hvorfor bruker du conversesko som eksempel? Har du sett noen bruke det til bunad? Jeg har aldri sett det.
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #225 Skrevet 15. mai 2012 Muslimer trenger ikke gå i bunad i det hele tatt! Enkelt og greit... Bunad er NORSKT! Dette antirasisme-greiene har gått altfor langt, finnes ikke no dummere enn en neger i bunad som heter Per! Så om en kenyaner er adoptert til norske foreldre som spedbarn, vokst opp med å hete Per..så skal han la være å gå i bunad, for han er ikke norsk? Eller når man vokser opp her, i Norge, og har tilhørighet til Telemark, så skal man ikke kunne bære telemarksunad? Eller om man bare vil vise tilhørighet til landet, så er det en negativ ting? Jøss. 1
The Kitten Skrevet 15. mai 2012 #226 Skrevet 15. mai 2012 Jeg bruker forøvrig ikke det som kalles for hijab engang, men den delen har hun oversett;) Ja, hun velger å svare på det hun vil. Minner meg om professoren min kanskje de er i slekt. 1
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #227 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har allerede sagt at solbriller er et nytteplagg for sola. Og hvorfor bruker du conversesko som eksempel? Har du sett noen bruke det til bunad? Jeg har aldri sett det. Men du overså spørsmålet om smykker som ikke tilhører, og sko som ikke er bunadssko. Og tonnevis med sminke, falske øyevipper, osv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #228 Skrevet 15. mai 2012 Binta Ba og The Kitten, det står respekt at dere har orket å ta denne debatten. Betty, ro deg ned litt. 5
The Kitten Skrevet 15. mai 2012 #229 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har allerede sagt at solbriller er et nytteplagg for sola. Og hvorfor bruker du conversesko som eksempel? Har du sett noen bruke det til bunad? Jeg har aldri sett det. Ja, jeg har sett det.
The Kitten Skrevet 15. mai 2012 #230 Skrevet 15. mai 2012 Binta Ba og The Kitten, det står respekt at dere har orket å ta denne debatten. Betty, ro deg ned litt. + til deg! 1
lady GaGa Skrevet 15. mai 2012 #231 Skrevet 15. mai 2012 Hva med etniske norske som har konvertert til Islam, skal de slutte å gå med Hijab? De har like mye rett til å være nordmenn som de fleste andre. Det er deres fedrelandet og det er de som bestemmer om hvilken tilbehør de skal bruker til bunaden. slapp av folkens og la folk bestemme selv. 2
Brunhilde Skrevet 15. mai 2012 #232 Skrevet 15. mai 2012 Hun bruker det for å skjule håret og da har det samme funksjon som hijab. Du trenger ikke å være bitch bare fordi jeg mener noe. Og du trenger faktisk ikke være bitch bare fordi andre mener noe annet enn deg, Betty! Jeg kjenner muslimske kvinner som bruker hijab og andre som ikke gjør det. Om noen velger å bære den til bunad er helt greit for meg, men at noen angriper dem for valget de tar når de bærer den er ikke greit! 3
Lubbe Skrevet 15. mai 2012 #233 Skrevet 15. mai 2012 Muslimer trenger ikke gå i bunad i det hele tatt! Enkelt og greit... Bunad er NORSKT! Man kan vel være norsk og muslim vel? Akkurat som at jeg er både norsk og kristen? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #234 Skrevet 15. mai 2012 Muslimske jenter kommer jo ikke fra norge i det hele tatt, så de kan jo bare velge å vrake i bunader de. Ja, de kan stort sett velge og vrake i bunader fra Oslo og Østfold. Jeg synes det ser helt greit ut med mørkhudede gutter og jenter, kvinner og menn, i bunad, så lenge de ikke dekker hode eller hals med noe annet enn det som hører til bunaden.. Muslimer med hijab har ingenting i verken Norge eller Norges nasjonaldrakter å gjøre på den dagen vi feirer vår frihet og vår grunnlov. De spytter jo på den med religionen sin. Å bruke hijab i Norge er respektløst. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #235 Skrevet 15. mai 2012 De kan følge norsk kultur selv om de er muslimer vel? Religion og kultur er to forskjellige ting. Hva er du muslimer liksom gjør som er så 'unorsk' da? Bruker hijab? Er veldig unorsk 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #236 Skrevet 15. mai 2012 Navnet har da ingenting med spørsmålet om vedkommende kan bruke bunad å gjøre. Det var svar på en spørsmål jeg fikk etter en annen post...
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #237 Skrevet 15. mai 2012 Ja, de kan stort sett velge og vrake i bunader fra Oslo og Østfold. Jeg synes det ser helt greit ut med mørkhudede gutter og jenter, kvinner og menn, i bunad, så lenge de ikke dekker hode eller hals med noe annet enn det som hører til bunaden.. Muslimer med hijab har ingenting i verken Norge eller Norges nasjonaldrakter å gjøre på den dagen vi feirer vår frihet og vår grunnlov. De spytter jo på den med religionen sin. Å bruke hijab i Norge er respektløst. På hvilken måte spytter de på vår lov og vår frihet ved å bruke hijab? ved å benytte seg av friheten til å kle seg slik de vil..? 1
Lubbe Skrevet 15. mai 2012 #238 Skrevet 15. mai 2012 Bruker hijab? Er veldig unorsk Norske nonner som dekker hodet sitt med sjal da, gjør de noe unorsk også? Før i tiden dekket norske kvinner hodet med sjal/skaut. 1
The Kitten Skrevet 15. mai 2012 #239 Skrevet 15. mai 2012 Ja, de kan stort sett velge og vrake i bunader fra Oslo og Østfold. Jeg synes det ser helt greit ut med mørkhudede gutter og jenter, kvinner og menn, i bunad, så lenge de ikke dekker hode eller hals med noe annet enn det som hører til bunaden.. Muslimer med hijab har ingenting i verken Norge eller Norges nasjonaldrakter å gjøre på den dagen vi feirer vår frihet og vår grunnlov. De spytter jo på den med religionen sin. Å bruke hijab i Norge er respektløst. Ovenfor hvem da? Hva med sikher som bruker turban da? 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #240 Skrevet 15. mai 2012 Ovenfor hvem da? Hva med sikher som bruker turban da? Passer ikke til bunad det heller og ja det er like ille. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå