Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #341 Skrevet 17. mai 2012 Hmmm... Så det er stygt å ha på seg et indisk skjerf til jeans og skjorte? Jeans og t skjorte er norsk kultur bare?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #342 Skrevet 17. mai 2012 Jeans og t skjorte er norsk kultur bare? Ja, men ikke indisk skjerf :gjeiper: (ettersom det er stygt å blande ting fra to kulturer)
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #343 Skrevet 17. mai 2012 Ja, men ikke indisk skjerf :gjeiper: (ettersom det er stygt å blande ting fra to kulturer) Så du tror ikke indere kan bruke t skjorte og jeans?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #344 Skrevet 17. mai 2012 Så du tror ikke indere kan bruke t skjorte og jeans? Og du tror ikke nordmenn kan bruke hijab og bunad? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #345 Skrevet 17. mai 2012 Og du tror ikke nordmenn kan bruke hijab og bunad? Man kan ikke bruke hijab om man ikke er muslim iallefall. Det blir jo som at en kristen skal bruke jødekalott. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #346 Skrevet 17. mai 2012 Man kan ikke bruke hijab om man ikke er muslim iallefall. Det blir jo som at en kristen skal bruke jødekalott. Joa. Men personen jeg siterte mente at hijab og bunad ble feil fordi man blandet fra to kulturer, og det er jo like mye å blande fra to kulturer å bruke indiske klær sammen med jeans, f.eks. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #347 Skrevet 17. mai 2012 Joa. Men personen jeg siterte mente at hijab og bunad ble feil fordi man blandet fra to kulturer, og det er jo like mye å blande fra to kulturer å bruke indiske klær sammen med jeans, f.eks. Men bunad er jo en drakt som representerer landet norge. Jeans og t skjorte er et hverdagsantrekk som ikke representerer noe som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #348 Skrevet 17. mai 2012 Men bunad er jo en drakt som representerer landet norge. Jeans og t skjorte er et hverdagsantrekk som ikke representerer noe som helst. På sett og vis "representerer" det jo vestlig kultur, da. Spesielt amerikansk.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #349 Skrevet 17. mai 2012 Bland hijab med ettersittende t-skjorte og tight jeans da. Ikke med bunad.
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #350 Skrevet 17. mai 2012 Bland hijab med ettersittende t-skjorte og tight jeans da. Ikke med bunad. Ettersittende? Da forsvinner jo hele poenget med hijaben. Om de må dekke til håret for at menn ikke skal se på de så hjelper det ikke å kle seg slutty.
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #351 Skrevet 17. mai 2012 På sett og vis "representerer" det jo vestlig kultur, da. Spesielt amerikansk. Gjør det vel ikke. Jeans og t skjorter var før i tiden arbeidsantrekk som ble til mote. er ingen nasjonaldrakt.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #352 Skrevet 17. mai 2012 Ettersittende? Da forsvinner jo hele poenget med hijaben. Om de må dekke til håret for at menn ikke skal se på de så hjelper det ikke å kle seg slutty. Er det slutty med hår og ettersittende klær? Åååh, nå kom jeg på hvorfor jeg ikke liker muslimer: De ser stygt på meg og kaller meg slutty, fordi jeg ikke kler meg som dem, og fordi jeg styrer mitt eget liv. Hyggelig! Jeg kommer aldri til å ønske en hijabkledd kvinne velkommen til landet mitt, og jeg kommer aldri til å avse annet enn enveisbilletter til et eller annet jalla muslimland til noen som bærer en hijab, være seg til bunad eller telt. Om noen av dere som sier dere er muslimer ikke forstår hvorfor dere er så sterkt mislikt av mange, må dere lese Koranene deres en gang til. Prøv å se teksten med en ateists øyne. Dere er sylfrekke som går rundt med det islamsymbolet på hodet. Jeg er vanligvis svært vennlig, fredlig og full av kjærlighet til alle slags mennesker, men dere troende muslimer klarer å irritere meg til jeg gir dere mentale bitch-slaps og brenner både hijabene og Koranene deres i fantasien. Jeg er jo av "ildens folk", så hva annet skulle dere vente? "Lunatics"! Moskeene vil forresten bli utmerkede saler for eggende dans og aerobic når religionen deres en gang i nær fremtid ligger like død som Hitler og hans Nazi-Tyskland, og papiret i Koranene er resirkulert. Gleder meg til å legge parkett over teppegulvet, lage speilvegmoped baksiden mot Mekka og henge opp store portretter av Jane Fonda på veggende. Antar muslimer vil føle noe liknende rundt det som jeg føler når de bruker hijab til bunaden min på min nasjonaldag.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #353 Skrevet 17. mai 2012 ..damn you autokorrect! Den som lurer på hva veggende og speilvegmoped betyr, får lure.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #354 Skrevet 17. mai 2012 Man kan ikke bruke hijab om man ikke er muslim iallefall. Det blir jo som at en kristen skal bruke jødekalott. Man MÅ bruke kalott uansett tro om man er mann og skal inn i en synagoge, men det er som du sier ikke vanlig å bruke hijab om man ikke er muslim, men noen land har påbud på skaut for kvinner selv om de er turister eller har annen tro. Men hijab på en ikke-muslim blir vel bare et skaut?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå