Gå til innhold

Hijab til bunad...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag så jeg ei som bar hijab sammen med sin bunad. Må si jeg ble sjokkert da jeg så det. Ifjor så jeg en med hijab sammen med korpsuniform.

Jeg trodde at uniformsreglene var strenge å at man ikke skulle tilføre en uniform noen nye elementer.

Hva synes dere. Er det greit å bruke hijab til norske bunader og korpsuniformene?

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hijab og bunad er snålt siden bunad er en erkenorsk tradisjon mens hijab i korps er ikke så rart, muslimer liker vel å spille musikk de også.

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor ikke? Er det ikke bedre at de ifører seg bunad (det vitner faktisk om vilje til integrering) enn at de går med abaya?

• Liker 17
Skrevet

Hijab til korpsuniform, ja. Hijab til bunad, NEI.

• Liker 25
Skrevet

For min del er hijab til bunad helt ok. :)

• Liker 23
Skrevet

Tja, synes ikke det gjør noe jeg.

Mange bunader har hodeplagg som ikke brukes, det er jo heller ikke 'korrekt'.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Om du synes det er greit eller ikke er egentlig irrelevant da vi i dette landet ikke har klespoliti, og er frie til å stortsett kle oss slik vi vill når vi er ute. Er vel fra deres side et forsøk på å vise seg som virkelig integrerte.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så Hijab til bunad på TV2-nyhetene nå. Jeg liker det IKKE!

enten er de norske og kan bære bunad, ergo ikke hijab, eller sin egen folkedrakt + hijab.

• Liker 18
Skrevet

Nå kommer KG-mafiaen til å skyte meg, men FYSJ OG ÆSJ. Hijab til bunad er ikke greit.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Bunad er bare et klesplagg man bruker på fritiden. Hijab til f.eks politiuniform er jeg motstander av.

• Liker 3
Skrevet

Haha! :skratte: Hijab til bunad var nytt for meg. Nei, det er ikke greit.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er langt fra noe bunadspoliti, men hijab til bunad synes jeg ikke noe om.

Hijab til en korpsuniform har jeg ingen problemer med

• Liker 4
Skrevet

Hijab til bunad er vel ikke noe mer feil enn solbriller er? ;)

Jeg syns med andre ord det er helt greit med hijab til både bunad og korpsuniform.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det så veldig rart ut med hijab til bunad.

Når det gjelder korpsuniform, så har korpsene uniformsregler. Det betyr at de skal bruke de hodeplaggene som hører til uniformen. Ei heller skal man tilføre uniformen nye elementer. Uniformsreglene bør respekteres.

Jeg synes heller ikke det vitner om integrering å ta på seg en hijab til bunad. Det å integrere seg i det norske samfunn betyr vel at man lærer seg litt om norge, nordmenn, tradisjoner og lover og regler. Ikke at man gjør om en bunad til et hvilket som helst plagg.

Hijab kan fint brukes til hverdags eller til deres egne nasjonaldrakter.

• Liker 14
Skrevet

Hijab til bunad er vel ikke noe mer feil enn solbriller er? ;)

Jeg syns med andre ord det er helt greit med hijab til både bunad og korpsuniform.

Solbriller er vel ikke heeelt det samme som hijab? ;)

• Liker 7
Skrevet

Solbriller er vel ikke heeelt det samme som hijab? ;)

Sa jeg at det var det? :kjefte:

Skrevet

Ser ikke problemet? Man kan vel være norsk og ville gå i bunad samtidig som man er muslim?

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...