Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har både uren og fuktfattig hud. Jeg har kjøpt mange forskjellige kremer for mange hundre kroner som ikke virker for huden min. Jeg ga nesten opp. Huden følted så tørr, ekkel, fettete osv.

Så prøvde jeg jojoba olje, og dagen etterpå strålte huden min! Urenhetene er minsket, huden føles ikke tørr eller ekkel :)huden min føles normal etter noen år med problemhud.

Når jeg leste om "oljen" trodde jeg det var for godt til å være sant. Jeg kjøpte det for mange måneder siden men turte ikke bruke den. Jeg trodde huden ville få masse urenheter av den. Men jeg tok feil.

Så til dere som prøver masse produkter, og sliter både med "tørrhet" og fet hud prøv jojoba olje!

Info om "oljen":

Er egentlig ingen olje, men en flytende voks, som trenger lett inn i huden. Egner seg for alle typer hud, særlig for eldre hud. Jojobaolje er effektiv mot uttørring og flass, og kan masseres inn i hår eller hodebunn. Den er en balanserende olje, fin mot akne og fet hud såvel som mot tørr og fuktfattig hud. Den er betennelseshemmende og brukes mot eksem og psoriasis. Løser fett, god for cellulitt.

Naturlig vitamin E fra jojobanøtten regenererer sliten hud, regulerer balansen i det ytterste hudlaget og stimulerer celleveksten. Jojobaolje gjør huden din myk og glatt med en ungdommelig glød. Den motvirker for tidlig aldring og er ideell for massasje. Er meget god til ansiktsolje, både til rensing og pleie, den gjør huden silkemyk, passer for alle hudtyper, spesielt fet hud og akne. Den er fin til håret som kur ved tørt, livløst hår, som beskyttelse mot sol og saltvann om sommeren.

Jojobaolje bør alltid brukes etter voksing og barbering for å unngå irritert, rød og småkvisete hud! Under hårfjerning skades hudens syrekappe. Syrekappen er en beskyttende hinne og hudens immunforsvar som skal beskytte mot ytre skade.

Jojobaolje har nesten identisk oppbyggning som syrekappen og forhindrer irritasjon etter hårfjerning.

Jojobaolje er strengt tatt ingen olje, men en voks fra frukten hos ørkenplanten Buxus chinensis (= Simmondsia chinensis). Jojobaolje trenger dypt inn, er bløtgjørende og hjelper huden til å ta imot og bevare naturlig fuktighet. Oljen er stabil og varer lenge. Den er nyttig mot tørt eksem, og en god base for en hårolje. Jojobaolje kan være spesielt gunstig mot barneeksem, melkeskurv og andre tørre hudplager. Jojoba er den beste oljen å bruke som basis for parfyme, da den er den minst fete av basisoljene.

Oljen er rik på E-vitamin og collagenlignende stoff. For sunt og vakkert hår masseres noen dråper jojobaolje i hårbunnen og klappes forsiktig inn i håret etter hårvasken. Jojobaolje reduserer fine linjer og rynker, og kan lindre solbrenthet, psoriasis og akne. Tips: Prøv noen dråper jojobaolje i ansiktet før du eventuelt har på favorittkremen din!

Hurra for denne damens tips! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for denne damens tips! :klemmer:

Genialt! Tusen takk! :D

Som de sier over her så er det jo bare å prøve seg frem, - men greit å høre hvordan andre bruker den først tenker jeg! :D

Da begynner testing tunait! :D

TAKK IGJEN! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaringer så langt fra dere som nettopp har skaffet oljen?

Jeg har flere observasjoner nå som jeg har fulgt litt med; huden min i ansiktet får lettere farge/ser brunere ut.

Dessuten måtte jeg prøve den på baksiden av lår av ren nyskjerrighet - cellulittkremer, gå og legg dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaringer så langt fra dere som nettopp har skaffet oljen?

Jeg har flere observasjoner nå som jeg har fulgt litt med; huden min i ansiktet får lettere farge/ser brunere ut.

Dessuten måtte jeg prøve den på baksiden av lår av ren nyskjerrighet - cellulittkremer, gå og legg dere!!

Jojoba på cellulitter!? :hoppendeglad: Den har jeg ikke tenkt på gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte jojobaolje på helsekosten i går, og må si jeg hadde store forventninger til den siden det virker som flere her har fått merkbare forbedringer over natta. Jeg prøve den i ansiktet i natt, og følte huden ble klissete. Jeg brukte ikke så mye, men kansjke det lille jeg brukte var mer enn nok. Jeg kan ikke si at jeg så noen forbedringer i dag, men skal fortsette å bruke den i ansiktet om natta fremover. Men på dagtid bruker jeg den ikke. Føler huden blir for klissete til det. Er spent fremover nå, og håper jeg skal få se noen forbedringer som så mange andre her.

Endret av Julebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo ut som en vidunderolje :)

Hvor kan jeg kjøpe en som kommer i mørk flaske og som er kaldpresset? (Hva vil kaldpresset si i grunn, hvorfor er det viktig?). Prøvde noen av linkene her, men det var bare gjennomsiktige plastflasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt jojobaolje en stund nå, men får forsatt urenheter av den:(Hvor langt tid tar det før huden blir fin?

Huden bruker vel omtrent 3 uker på å fornyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bruke serium under denne oljen? Fikk dere renere hud eller roet kvisene seg bare ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo ut som en vidunderolje :)

Hvor kan jeg kjøpe en som kommer i mørk flaske og som er kaldpresset? (Hva vil kaldpresset si i grunn, hvorfor er det viktig?). Prøvde noen av linkene her, men det var bare gjennomsiktige plastflasker.

Du får kjøpt den på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tenkte at den kunne hjelpe på celulitter er nok inne på noe. Gjett om jeg skal teste dette:) Fant litt mer info om oljen.

Jojobaolje (Simmondsia chinensis)

Jojobaolje er egentlig ingen olje, men flytende voks fra en kaktus som vil stivne ved lave tempraturer. Den tåler oppvarming uten at kvaliteten forringes. Jojobaoljens sammensetning minner om hudens eget sebum (talg) og den trekker derfor lett inn i huden. Denne oljen balanserer huden og er betennelseshemmende. Den brukes ved behandling av flass, tørr eksem, psoriasis og akne med godt resultat. Oljen løser fett og er derfor bra mot cellulitter. Oljen harskner ikke på samme måte som andre oljer og den har en naturlig solfaktor på 4. Den egner seg derfor godt som sololje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekost koster det 200 kr for 100ml, det har ikke studentlommeboka mi råd til akkurat nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekost koster det 200 kr for 100ml, det har ikke studentlommeboka mi råd til akkurat nå :gjeiper:

heheh ok her er en du har råd til:PMin lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt en flaske! Nå sitter jeg bare her og venter på å "blomstre opp" :Hehe:

Må si at det høres nesten for bra ut til å være sant. Spennende.

Synes egentlig jeg ble litt brunere. Hvorfor det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solveig92

Versegod :) Jeg kjøpte den på en vanlig helsekostbutikk. Jeg kjøpte jojoba oljen som er fra merket Julia Lawless. Husk at oljen burde være kaldpresset, og det er den oljen jeg bruker :)

Hva vil det si at den er kaldpresset? Har det mye å si om den ikke er det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er næringstoffene beholdt og ikke ødelagt av oppvarming, og den inneholder ikke kjemikalier som ikke er godt for huden. Ren rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jojobaoljen tåler oppvarming i motsetning til mange andre oljer, så det er ingen must at den skal være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...