Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jojobaoljen er en voks, så kan ikke sammenlignes med olivenolje på huden. Den har også naturlig spf4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken effekt har disse eteriske oljene? Jeg har ikke greie på slike produkter :gjeiper:

Kommer an på oljen. Tetre og lavendel er eksempler på antibakterielle og rensende oljer. Perfekt å desinfisere med hvis man f.eks har most ut en hudorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på oljen. Tetre og lavendel er eksempler på antibakterielle og rensende oljer. Perfekt å desinfisere med hvis man f.eks har most ut en hudorm.

Så da er jo de oljene fine å bruke FØR jojobaoljen kanskje da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er jo de oljene fine å bruke FØR jojobaoljen kanskje da?

Du kan godt ta en dråpe på en fuktet bomulsdott og rense ansiktet med den før du tar på jojoba :) For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Hvilken effekt har disse eteriske oljene? Jeg har ikke greie på slike produkter :gjeiper:

Er det noen "fare" med å sole seg etter man har brukt jojobaolje som ansikts"krem"? Er ikke sånn man blir lettere solbrent eller sånn?

Jeg leste på Hilde Christina sin blogg ( http://www.hildechristina.com/dagens-sp%C3%B8rsmal-md-sol-og-produkter ) at det produktet med solkrem man påfører først er det som gjelder. Da vil jo altså det si at siden jojobaolje inneholder spf 4 så er det den solfaktoren du er beskyttet med selv om du påfører en vanlig solkrem etterpå med spf 20. Noe å være obs på iallefall. Ergo: påfør solkrem FØR jojobaolje

Men hvordam blir dette når man f.eks ligger å soler seg og må påføre solkrem på nytt og nytt? Da tar man jo det nye laget utenpå jojobaoljen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

fikk jojobaolje i posten i går =) Når jeg prøvde å helle ut olje fra flasken kom det ingenting, så jeg klemte litt på den og det kom fortsatt ingenting så jeg klemte masse på den.. og vips var det jojobaolje over hele badet :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil jo altså det si at siden jojobaolje inneholder spf 4 så er det den solfaktoren du er beskyttet med selv om du påfører en vanlig solkrem etterpå med spf 20. Noe å være obs på iallefall.

Det hørtes ekstremt ulogisk ut? :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ekstremt ulogisk ut? :klo:

Det synes jeg også - og har googlet uten å finne noen støtte for det. Vi blir jo heller ikke tipset om å ta på solkrem før noe annet, og hva hjelper det da å påføre solkrem flere ganger i løpet av en dag? Jeg bruker ikke solkrem i Norge, jeg da. Har på en måte naturlig solfaktor i huden (les: mørk hud):sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Obs: Det med eteriske oljer må dere være forsiktige med. Det er svært konsentrert, og det må alltid blandes ut med baseoljer før bruk på hud, hår osv. For eksempel jojobaolje eller olivenolje osv. Men det er selvsagt ikke krise om dere blander det ut i shampo eller har det i badevannet, så lenge det ikke blir for mange dråper.

Gravide og folk med høyt blodtrykk må spesielt være varsomme med hvilke eteriske oljer de bruker.

Litt Off topic, menne... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

fikk jojobaolje i posten i går =) Når jeg prøvde å helle ut olje fra flasken kom det ingenting, så jeg klemte litt på den og det kom fortsatt ingenting så jeg klemte masse på den.. og vips var det jojobaolje over hele badet :P

Huff, for noe herk! Men du kan trøste deg med at jojoba ikke er så tyktflytende da. Hadde vært verre om det var castorolje du fikk klint utover badegulvet ditt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Tror HC har blingset på den der.

Veldig fint om du kan linke til informasjon som sier det motsatte isåfall. Om hun har blingset er det jo bare positivt, men vil jo være sikker og føre var.

Prøvde å google litt selv, men vanskelig å vite akkurat hvilken setning man skal google, så jeg fant ikke noe brukbart egentlig.

Enn så lenge holder jeg meg til det hun har skrevet siden hun er utdannet hudpleier og jeg regner med det er gjennom den utdannelsen hun har kunnskapen sin fra (uten at jeg skal si det sikkert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint om du kan linke til informasjon som sier det motsatte isåfall. Om hun har blingset er det jo bare positivt, men vil jo være sikker og føre var.

Prøvde å google litt selv, men vanskelig å vite akkurat hvilken setning man skal google, så jeg fant ikke noe brukbart egentlig.

Enn så lenge holder jeg meg til det hun har skrevet siden hun er utdannet hudpleier og jeg regner med det er gjennom den utdannelsen hun har kunnskapen sin fra (uten at jeg skal si det sikkert).

Vel, jeg burde isåfall vært ihjelbrent i ansiktet om det stemte. Har brukt jojoba under solkrem i sommersol og på påskefjellet uten å bli brent. Og jeg er veldig lys i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Obs: Det med eteriske oljer må dere være forsiktige med. Det er svært konsentrert, og det må alltid blandes ut med baseoljer før bruk på hud, hår osv. For eksempel jojobaolje eller olivenolje osv. Men det er selvsagt ikke krise om dere blander det ut i shampo eller har det i badevannet, så lenge det ikke blir for mange dråper.

Gravide og folk med høyt blodtrykk må spesielt være varsomme med hvilke eteriske oljer de bruker.

Litt Off topic, menne... :sjenert:

Blander den ut i en krem jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Får snart min andre flaske med jojobaolje i posten nå. Den fra Dessert Essence ble brukt opp på 4-5 måneder ja :sjokkert: Godt det er billig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mauna Lee

Jeg kjøper den her for 50 kroner!

:nigo:

kan man f.eks blande tetreolje eller lavenderolje i den? Noen som også har link til noen fine oljer?

edit: et blikk lengre ned på siden, så så jeg at de allerede har flere forskjellige såper... her i huset ble lørdagsshoppingen unnagjort for å si det sånn...(men holdt meg under tollgrensa da) :danse:

Endret av Mauna Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

kan man f.eks blande tetreolje eller lavenderolje i den? Noen som også har link til noen fine oljer?

Tea Tree Olje

Rosmarinolje

Lavendelolje

Alle er fine for å motvirke acne : )

Rose Hip Seed Oil er også kjempefin for huden! Den motvirker arr, rynker og gir huden en vakker glød. Bruker den under jojobaoljen for å gi huden et ekstra "kick".

For å vite hva du kan bruke oljene til kan du lese under på kommentarfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man f.eks blande tetreolje eller lavenderolje i den? Noen som også har link til noen fine oljer?

Såpene finnes også med tetreolje og lavendelolje. Tror faktisk det allerede er små mengder av dem i alle såpene. De har også mange fine oljer fra Primavera på den siden, men de ligger på rundt 120 kroner i pris for 100ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man f.eks blande tetreolje eller lavenderolje i den? Noen som også har link til noen fine oljer?

Kjøp den heller med tetreolje/lavendelolje - begge deler finnes :) Og de er tilsatt kun natrulige eteriske oljer, så det er ikke noe juks i dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...