Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker jojobaoljen i ansiktet nesten hver natt.

De første dagene følte jeg huden ble litt glattere, men kan hende det bare var innbilning siden så mange andre her har fått glattere hud.

Etter en uke fikk jeg kjempetørr hud. Det så aldeles ikke bra ut, men etter noen dager var det meste av den tørre huden borte. Måtte kutte ut oljen noen netter for å bruke skikkelig fuktighetskrem.

Etter to uker har jeg kjempe uren hud. Fått masse kviser.

Har ikke så mye til vanlig, men nå er huden full av stygge kviser.

Skal prøve oljen litt til for å se om huden blir bedre når kvisene kommer bort.

Men kommer de ikke bort snart slutter jeg å bruke den.

Huden min er mye verre nå enn før jeg startet med jojobaolje.

Den er litt glattere, men det er ikke verd det når jeg har fått så mange kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd noen her får såpass dårlig effekt av jojoba. Kanskje dere tar for mye på, eller kanskje det er et dårlig merke? Har dere nøtteallergi..?

Jeg har ikke nøtteallergi. Har lest meg opp om det :\

Jeg har ikke for mye på, er ikke nybegynner når det gjelder testing av gode og dårlige produkter. Kvisene dukker opp på alle rare steder nå. Voknet nå med enda en kvise ved "øret" og haka.

Til personen som skrev etterpå: Jo,det er sant at urenhetene skal komme opp til overflaten. Men ikke på denne måten. Man merker når urenhetene er hissige. Jeg har brukt produktet i 1mnd og har aldri sett maken! Minner meg om da jeg brukte produkter fra rema1000. Da var huden min sånn her uglatt og stramtørr/fet. Jeg har ikke hatt kviser på evigheter pga gode produkter. Men, nå har jeg sagt mitt ang jojoba. -nei for min del, Nå legger jeg den på hylla!

Er spent på å se om det funker på andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd det nå. Merket ikke forskjell i ansiktet mhp sorte prikker og porer. Men ansiktet fikk en naturlig og fin glød. Oljen gjorde ikke sånn at ansiktet mitt ble blankt, men om jeg tok på fikk jeg en oljete følelse. Prøvde det bak i nakken og, hvor jeg har noen kviser, der ble det enda verre. Så alt i alt er jeg ikke fornøyd med oljen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnfi

Of topic kanskje.

Men da jeg leste overskriften leste jeg huNden . Jeg skjønnte ikke hvordan den kunne bli frelst på jojoba :klaske:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd noen her får såpass dårlig effekt av jojoba. Kanskje dere tar for mye på, eller kanskje det er et dårlig merke? Har dere nøtteallergi..?

Ser flere skriver her at de får urenheter, men hvis man leser tidligere i tråden så ser man jo at noen svarte der at det var vanlig å få urenheter i begynnelsen fordi det som lå under hudoverflaten skulle komme ut.. Da er det jo ikke så rart at det popper frem noen kviser..?

Nå er det vel ikke opplest og vedtatt at jojoba er et vidundermiddel som virker på alle, og om det ikke skulle virke så er det fordi man bruker det feil? Når folk sier de ikke ser noen effekt eller at huden har blitt verre, så kan det være så enkelt som at den ikke passer til huden deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke opplest og vedtatt at jojoba er et vidundermiddel som virker på alle, og om det ikke skulle virke så er det fordi man bruker det feil? Når folk sier de ikke ser noen effekt eller at huden har blitt verre, så kan det være så enkelt som at den ikke passer til huden deres.

Åhh, ikke baksnakk jojoba da.. for du kødder ikke med den altså :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg får bedre hud av oljen, men også tørre flekker, så jeg har begynt å bruke oljen som nattkrem og fuktighetskrem om morgenen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

jeg får bedre hud av oljen, men også tørre flekker, så jeg har begynt å bruke oljen som nattkrem og fuktighetskrem om morgenen:)

Får også bedre hud av den,men etter å ha brukt den ett par tre måneder i strekk begynner huden å bli dårlig,så da må jeg ha ett par ukers opphold før jeg bruker oljen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Nå er det vel ikke opplest og vedtatt at jojoba er et vidundermiddel som virker på alle, og om det ikke skulle virke så er det fordi man bruker det feil? Når folk sier de ikke ser noen effekt eller at huden har blitt verre, så kan det være så enkelt som at den ikke passer til huden deres.

Selvsagt funker den ikke for alle, men tingen med oljen er at man ofte må gi den en sjanse og bruke den litt over tid for å få en positiv effekt. Men jeg er enig med deg altså - funker den ikke, så funker den ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg leser mest om jojobaolje er at den regulerer oljeproduksjonen i huden, så kanskje man må ha kombinasjons eller fet hud for at den skal være effektiv? De med normal eller lite oljeproduksjon vil vel få forvirret hud, slik det er beskrevet ovenfor, med tørre perioder og fete perioder.

Jeg har en venninne med tilnærmet perfekt hud fra naturens side, som liker å bruke aloe vera-gel som fuktighetskrem.

Ellers kan kanskje aprikoskjerne- eller mandelolje være tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok heller si at oljen funker på de få.

..Da oljen/voksen faktisk ikke selger seg i nærheten av andre produkter, som et hudprodukt.

Om oljen virker så magisk, har man heller flaks! Dette er ikke et nytt produkt, og jeg ser folk som skriver om den tidlig på 2000 tallet på nett. Hadde den vært kjempe bra, hadde det solgt like mye som andre gode hudprodukter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Foreløpig er jeg kjempefornøyd! Har brukt den i litt over en uke, morgen og kveld. Jeg har fått 1 kvise, men det er mye mindre enn jeg pleier å få på denne tiden av måneden. Huden min har også fått en mye finere og jevnere farge, så jeg føler at jeg kan gå uten foundation, elle hvertfall bruke mye mindre. Huden min har også blitt mye mykere (samboen mente her en dag jeg hadde fått myk babyhud, og det sa han uten påvirkning fra meg (det var ikke sånn at jeg ba han sjekke hvordan huden min var nå i forhold til før etter at jeg startet med oljen)).

Jeg har også startet en annen tråd her "Samboeren takler ikke håret mitt", men jojobaoljen har gjort susen der også. Håret mitt har blitt mykere og friskere. Da har jeg bruk den som en leave-in kur etter jeg har dusjet.

Det eneste som er litt dumt er at jeg selvfølgelig klarte å sprute jojobaolje utover en genser første gangen jeg sku åpne flaska (dette har jeg nevnt tidligere i tråden), selv om jeg har vasket genseren et par ganger så går ikke oljeflekkene bort... noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få bort flekkene? Jeg har prøvd vaskepulver og eddik (siden det er det jeg vanligvis vasker klær med), men går det an å prøve å vaske med zalo eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Jeg merker at jeg har begynt å få tørr hud jeg også etter å ha brukt den en ukes tid. Tror rett og slett jeg skal begynne å påføre den som et slags serum etter den vanlige dagkremen min.

Har også fått noen kviser, så blir spennende å se videre hva som skjer videre på den fronten.

Kinnene mine er veldig glatte da. Og når jeg hadde på meg foundation for et par dager siden (eneste gangen jeg har brukt sminke siden jeg begynte med jojobaoljen) så ble resultatet mye finere og jevnere enn det noen gang har blitt før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart, jeg har aldri opplevd å få flekker av jojobaoljen. Den skal jo være lett å vaske av, og brukes jo også i noen tøymyknere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått min jojoba i posten. Har allerede tatt den på, så vi får se hvordan det går :) Virker ihvertfall ikke som om huden blir fet, og den er veldig myk og deilig.

Sliter vanligvis med kviser, men siden jeg går på Diane nå har jeg ganske grei hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd flekkfjerner da på genseren? Ellers kan du sikkert bruke en liten dæsj zalo hvis ingenting annet virker, det skal jo ta fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huden min er OK for tiden, det som jeg sliter med er leppene. Har hatt tørr hud og eksem rundt leppene i hele vinter, og det er fortsatt ikke helt bra, trass i forsøk med utallige kremer. Så jeg bestemte meg for å gi denne jojobaoljen en sjanse, så får vi se. Finner vel noe å bruke den til uansett.

Er så lei av disse leppene mine :(

Prøvde oljen på de tørre leppene mine, men så ingen bedring. Det ble ikke noe verre, jeg fikk bare fuktet leppene med oljen, uten verken positiv eller negativ virkning. Håper det går bedre for deg :)

Jeg melder meg herved inn i kviseklubben her. Og jeg har ikke brukt oljen så veldig mye i hele ansiktet (flere dager mellom hver gang). Men jeg har full forståelse for at det er en overgangsfase, og at det skal bli bedre etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min er så langt unna frelst som det går an å komme! Jeg har fått digre, vonde, underjordiske kviser på steder jeg aldri får kviser. :snurt: Jojobaen gå rett i søpla og jeg har må marinere ansiktet i store doser av Decleors Ylang Ylang serum for å rette opp skaden.. Den er en del dyrere enn jojoba, men den gir meg ihvertfall ikke et kratertryne! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi vel slå fast en gang for alle at jojoba ikke er for enhver hudtype.

Jeg brukte 5 år på å finne den perfekte hudpleien, og det sier kanskje litt om huden min;

En blanding av sensitiv, tørr og fet som jeg aldri har hatt kontroll over - jojoba passer perfekt.

Derfor er jeg enig med cecileg, ikke baksnakk jojoba, den funker faktisk helt prima for enkelte.

Kanskje man kunne si noe om hva slags hudtype man har om jojoba er ens fiende, så vet man litt hvem som bør styre unna og hvem som bør prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være veldig motakelig for jojobaoljen.!!

Sånn var huden min:

- litt "ruglete" hud i ansiktet

- dype porer i ansiktet

- sorte prikker på nesa

- nupper på lår og baksiden av overarmene.

Resultat av litt over to ukers bruk: :biggrin:

- porene i fjeset er definitivt mye bedre.

-de sorte prikkene er bleket, men ikke borte. Her har jeg tydd til andre midler: acnityl fra apoteket. etter 4 dagers bruk er de nesten borte. Har hatt de prikkene så lenge jeg kan huske.

-alt av nupper på kroppen er helt borte. Huden er glatt!!

Huden er også glatt i ansiktet. (var det før jeg startet med acnityl)

Og en stor bonus: jeg har faktisk nesten ikke celulitter igjen!

:hakeslepp:

De har minsket. Det var ikke noe jeg hadde i tankene da jeg startet med oljen.

Det skal sies at jeg ikke er sparsom på oljen. Huden min suger oljen til seg, og føler meg ikke oljete etter smøring. Bare står et minutt i undertøyet på morran når jeg gjør meg i stand til jobb, og pøser på etter dusj på kvelden.

Tenk hvor mye penger og energi vi kvinner har brukt på hudkremer og celulitt kremer som lover gull og grønne skoger. :sjokkert:

Endret av Janis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...