Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nadezhda

Jeg sliter VELDIG med fett hår og har lyst å prøve jojobaolje i håret mitt siden den fete huden min ser ut til å like det så godt.

Men vet ikke helt hvordan jeg skal bruke det?

Leste her at noen blander det ut i shampoen sin, men jeg vil helst ikke blande det ut i shampo før jeg har testet det ut på håret mitt et par ganger.

Er det bare å vaske håret som vanlig og så ta litt jojobaolje i eller? Og i såfall hvor mye? Jeg har veldig tykt hår...

Og skal jeg skylle det ut etterpå eller går det an å la være?

Mange spørsmål dette, men jeg håper noen vil svare :gjeiper:

Jeg har tatt jojobaolje i håret før vask, og deretter vasket vanlig med shampo og balsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å ta 1-2 dråper i håndflatene, gnir hendene sammen og grer igjennom håret etter jeg har dusjet. Funker greitt, men driver enda og tester ulike bruksmåter! :)

Endret av Lilandry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg finne Jojoba-olje som har et litt mer "fancy" design enn de som har blitt postet her? hehe. Bør være billig, er skeptisk til alle hudprodukter, da intet har funket for meg:)

De fineste jeg har funnet er de mørkegrønne flaskene, jeg pleier å dra av plastetiketten på Primavera sin.

Eller Shine Eqology sin? Men her tror jeg du må bli medlem og masse styr, kanskje ikke verdt det?

Endret av Bunyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Tusen takk for svar dere!

Kanskje jeg rett og slett bare skal prøve alle metodene dere har foreslått her, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest redstar

Takker svar!:) Tror jeg bestiller den jeg også.

Jeg har forresten Kneipp - Massage oil, Jojoba with vitamin E kan jeg bruke denne på samme måte eller? Det er jo olje det også, men siden det er `massage`, er det noen forskjell?

Om noen vet? :)

Vis ikke bestiller jeg Iherb sin:)

Ingen så viste noe ang denne? Eller om denne kan brukes på samme måte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg som ikke pleier å være lettpåvirkelig når det gjelder ting som det her. Men nå har jeg jaggu bestilt jeg og, bestilte Now Foods Jojoba Oil fra iHerb. Den var kaldpresset etter hva jeg forstod, og kostet ca 65 kr totalt.

Huden min er OK for tiden, det som jeg sliter med er leppene. Har hatt tørr hud og eksem rundt leppene i hele vinter, og det er fortsatt ikke helt bra, trass i forsøk med utallige kremer. Så jeg bestemte meg for å gi denne jojobaoljen en sjanse, så får vi se. Finner vel noe å bruke den til uansett.

Er så lei av disse leppene mine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min er OK for tiden, det som jeg sliter med er leppene. Har hatt tørr hud og eksem rundt leppene i hele vinter, og det er fortsatt ikke helt bra, trass i forsøk med utallige kremer. Så jeg bestemte meg for å gi denne jojobaoljen en sjanse, så får vi se. Finner vel noe å bruke den til uansett.

Er så lei av disse leppene mine :(

Jeg sliter med det samme, så jeg håper du sier ifra hvis du merker noe effekt av jojobaoljen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme, så jeg håper du sier ifra hvis du merker noe effekt av jojobaoljen :)

Will do! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at den skal være så drøy jeg. Nettopp fått min, men bruker endel av den. holder ikke med 2 dråper i fjeset liksom.. :/ Ikke at det gjør noe, den er jo billig så. men rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at den skal være så drøy jeg. Nettopp fått min, men bruker endel av den. holder ikke med 2 dråper i fjeset liksom.. :/ Ikke at det gjør noe, den er jo billig så. men rart.

Du må blande den inn i en krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må blande den inn i en krem.

(Annen AB, men har samme erfaring - 2 dråper holder ikke til noe som helst)

Men er ikke poenget at man skal kunne bruke denne i stedetfor krem? Føler det blir smør på flesk å bruke både Decelor hydra floral (som er en av de få kremene jeg kan bruke uten at huden blir teit) OG jojobaolje. Huden min fikk en større forvandling av at jeg gikk over til gode produkter (som decelor) enn at jeg gikk over til jojoba en periode, og det er grunnen til at jeg droppet jojobaoljen etter en halv flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer med en liten skuffelse :( jeg har fått 3 store kviser rundt nesen av denne oljen. Har aldri hatt kviser der. Hva kan det komme av da? Er jeg ikke så flink med peeling? Føler at hvis man ikke peeler huden virker denne oljen motsatt. Hvor ofte peeler dere huden? Jeg gjør det en gang i uka og tydligvis er det for lite. Dere som bruker serium går det greit å bruke dette sammen med oljen?

Endret av muffin26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme, så jeg håper du sier ifra hvis du merker noe effekt av jojobaoljen :)

Finnes en lepomade i vita med jojobaolje. Jeg synes den er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd denne oljen i ca 1 uke nå. Jeg har veldig tørr hud, og atopisk eksem. Men i ansiktet så ble huden ekstremt tørr, forverret eksem og flere kviser.

Men på kroppen synes jeg den virker bedre, huden blir mykere, synes og jeg har sett en liten forbedring på celulittene mine, har en del av de.

Prøvd den i hodebunnen også, da jeg sliter med skjellhud i hodebunnen. Problemet der er att håret ser jo grusomt ut i flere dager etterpå. Så det tok fort slutt. Men hadde nok hjulpet på hodebunnen kunne jeg gjort det daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du hva Nå får resten av flasken funke som massasjeolje, om jeg våger!

Igår sto jeg nydusjet ved speilet og lurte på om jeg skulle legge Jojobaen vekk eller fortsette. Jeg føler meg skitten i ansiktet: masse urenheter og fleskete hud. Huden og urenhetene føles som da jeg gikk på produkter fra GARNIER osv. De som har brukt gode produkter og kjent hormon-urenheter kjenner vel forskjellen. Den der skitne følelsen og feite følelsen på huden som klistrer pga kviser og ujevnheter. Jeg har urenheter som jeg ikke har hatt på 2år! Nå har jeg skrubbet ansiktet og tatt på meg en rikelig fuktighetsmaske. DEILIG med produktene mine igjen! Har faktisk klart å få TRE kviser midt på "halsen". (Ikke brystkasse, men midt på halsgropen), og 6 kviser samtidig i trynet.

Ja, nå er jeg irritert. Skulle ha ventet litt med å prøve den her. Jeg regner med at det er flere som har opplevd fæle erfaringer.

Æsj nå er jeg irritert. Søren at det ikke funket!

Jojobaolje: NEVER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Weleda everon lip balm inneholder også jojobaolje.

Jeg er veldig fornøyd med den. Og så koster den ikke mer enn rundt 20,- på iherb

Er vel litt dyrere i helsekostforretninger her i Norge kan jeg tenke meg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Synd noen her får såpass dårlig effekt av jojoba. Kanskje dere tar for mye på, eller kanskje det er et dårlig merke? Har dere nøtteallergi..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Ser flere skriver her at de får urenheter, men hvis man leser tidligere i tråden så ser man jo at noen svarte der at det var vanlig å få urenheter i begynnelsen fordi det som lå under hudoverflaten skulle komme ut.. Da er det jo ikke så rart at det popper frem noen kviser..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...