Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest redstar

Flere som har prøvd jojobaoljen Iherb?

Lurer på om jeg skal bestille herifra.

Jeg har litt tørr/blandet/fet hud, bruker en del produkter fra Yves Roche, men har virkelig lyst til å prøve denne jojoba oljen.

Jeg ønsker gjerne å få en mer frisk, ren og "nyfølende" hud/ansikt:)

*Bra tråd!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker også den, redstar! :) Har bare brukt den en ukes tid, så jeg kan vel ikke uttale meg om den er bra enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ser ut til å ha peiling, så trenger jeg kanskje ikke starte en ny tråd;

hva er forskjellen på akne og kviser? Trodde akne var kviser jeg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Akne ER en form for kviser altså. Akne er den typen kviser som gjerne blir store, røde og lager arr. De kan gjøre veldig vondt og blø om man peller på dem.

Akne kommer ofte av hormoner, slik at riktig hudpleie ikke nødvendigvis vil hjelpe noe på de.

Papler til forskjell, er slike med grønt/gult puss i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også den fra iherb. Brukt den i noen dager, og er veeeldig utolmodig :sjenert:

Håper jeg får vekk sorte prikker! Nesa mi er full :(

På kinna så har jeg dype porer med hudormer der også.

Har noen blitt kvitt hudormer?

Prøvd å følge med på tråden her, men den ble så lang :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nadezhda

Caprylic/Capric Triglyceride, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Oenothera Biennis (Evening Primrose) Oil, Persea Gratissima (Avocado) Oil Unsaponifiables, Cymbopogon Martini Oil, Cinnamomum Cassia Leaf Oil, Tocopheryl Acetate, Bisabolol, Benzyl Benzoate, Linalool, Geraniol, Citronellol, Limonene, Eugenol, Parfum (Fragrance), Tocopherol

Jeg er ikke god på å lese ingredienser, men kanskje noen andre vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Jeg endte opp med å bestille den fra Dessert Essence på iherb jeg også, og i går kveld tok jeg den i bruk for første gang.

Jeg tror jeg tok på litt i meste laget for den brukte evigheter på å trekke inn.

Brukte den også til å fjerne vannfast maskara med, og det fungerte den fint til.

I dag tidlig skrubbet jeg ansiktet og tok på jojobaolje etterpå og WOW sier jeg bare! Panna og nesa mi skinner vanligvis som ei sol, men når jeg så meg i speilet flere timer etter å ha påført den var t-sona nesten helt matt..! Det er jo helt sykt! T-sona mi glinser jo vanligvis uansett hvilke produkter jeg bruker.

Jeg er foreløpig dødsimponert!

I morgen tror jeg nesten jeg må teste med sminke over også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Jeg sliter VELDIG med fett hår og har lyst å prøve jojobaolje i håret mitt siden den fete huden min ser ut til å like det så godt.

Men vet ikke helt hvordan jeg skal bruke det?

Leste her at noen blander det ut i shampoen sin, men jeg vil helst ikke blande det ut i shampo før jeg har testet det ut på håret mitt et par ganger.

Er det bare å vaske håret som vanlig og så ta litt jojobaolje i eller? Og i såfall hvor mye? Jeg har veldig tykt hår...

Og skal jeg skylle det ut etterpå eller går det an å la være?

Mange spørsmål dette, men jeg håper noen vil svare :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så snill å fortelle meg når den begynner å virke positivt? Jeg er så drittlei av talgen som har kommet frem og TØRRHET også videre. I starten var oljen døds bra! Nå har jeg hatt negativ periode i en uke. Hvor lenge har du opplevd at det blir verre før det blir bedre?

Vær så snill å svare. Vil nødig ikke gi opp når jeg er såpass godt i gang. Men hvis jeg ikke får et håp snart, kommer jeg til å bli litt håpløs :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det sånn at man bør bruke en skrubb et par ganger i uka når man bruker oljen? Orker ikke å lete gjennom alle sidene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg finne Jojoba-olje som har et litt mer "fancy" design enn de som har blitt postet her? hehe. Bør være billig, er skeptisk til alle hudprodukter, da intet har funket for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymbruker #231:

Har lest at det kan gi motsatt effekt hvis man bruker jojoba olje litt for mye. Tror at den lett kan bli for tøff for noen hudtyper i store mengder. Merk etter hvordan huden føles. Kjennes den irritert ut eller ser du betennelser? du kjenner huden din. Jeg gikk gjennom en tøff periode da jeg gikk over til MD formulation, men jeg merket at reaksjonen ikke var irritert og uvel.

Jojoba:Jeg bruker den ved behov og helst under pittelitt fuktighetskrem. Ganske sjeldent, siden jeg synes effekten av jojobaoljen bare varer samme dag du har tatt den på. Etter en dusj forsvinner "fuktigheten" igjen og "på-an-igjen". Men mange ser ut til å ha blitt kvitt langvarige plager, så det ser ut til å være veldig forskjellige resultater og opplevelser. Alt som kan gjøres er å prøve og la det funke/eller ikke funke. Jeg synes huden min prøvde å ta helt avstand fra oljen etter en stund, ble varm i ansiktet! Jeg er skeptisk.

Endret av AnneBonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg finne Jojoba-olje som har et litt mer "fancy" design enn de som har blitt postet her? hehe. Bør være billig, er skeptisk til alle hudprodukter, da intet har funket for meg:)

Er det ikke viktigere at det er ekte og fungerer, enn hvordan flaska ser ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Dette skulle jeg ha visst om før!

... nå har jeg latt p-pillen Diane fikse biffen xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke viktigere at det er ekte og fungerer, enn hvordan flaska ser ut?

Jo, men det ser så "jalla" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det ser så "jalla" ut.

Det er fordi den heter "Jalla, Paris"

Glossy shimmering. Fornøyd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det sånn at man bør bruke en skrubb et par ganger i uka når man bruker oljen? Orker ikke å lete gjennom alle sidene... :sjenert:

Ja, det lønner seg å skrubbe huden 1-2 ganger i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter VELDIG med fett hår og har lyst å prøve jojobaolje i håret mitt siden den fete huden min ser ut til å like det så godt.

Men vet ikke helt hvordan jeg skal bruke det?

Leste her at noen blander det ut i shampoen sin, men jeg vil helst ikke blande det ut i shampo før jeg har testet det ut på håret mitt et par ganger.

Er det bare å vaske håret som vanlig og så ta litt jojobaolje i eller? Og i såfall hvor mye? Jeg har veldig tykt hår...

Og skal jeg skylle det ut etterpå eller går det an å la være?

Mange spørsmål dette, men jeg håper noen vil svare :gjeiper:

Kan du ikke bare prøve å blande oljen og shampoen i handa før du masserer inn? Har ikke prøvd det selv, men tror ikke det er så mange andre måter å gjøre det på med mindre du har det i flaska. KUN olje rett i håret er jeg skeptisk til i allefall. Men vill prøvd å blandet det som nevnt, så ser du kanskje resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...