Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har både uren og fuktfattig hud. Jeg har kjøpt mange forskjellige kremer for mange hundre kroner som ikke virker for huden min. Jeg ga nesten opp. Huden følted så tørr, ekkel, fettete osv.

Så prøvde jeg jojoba olje, og dagen etterpå strålte huden min! Urenhetene er minsket, huden føles ikke tørr eller ekkel :)huden min føles normal etter noen år med problemhud.

Når jeg leste om "oljen" trodde jeg det var for godt til å være sant. Jeg kjøpte det for mange måneder siden men turte ikke bruke den. Jeg trodde huden ville få masse urenheter av den. Men jeg tok feil.

Så til dere som prøver masse produkter, og sliter både med "tørrhet" og fet hud prøv jojoba olje!

Info om "oljen":

Er egentlig ingen olje, men en flytende voks, som trenger lett inn i huden. Egner seg for alle typer hud, særlig for eldre hud. Jojobaolje er effektiv mot uttørring og flass, og kan masseres inn i hår eller hodebunn. Den er en balanserende olje, fin mot akne og fet hud såvel som mot tørr og fuktfattig hud. Den er betennelseshemmende og brukes mot eksem og psoriasis. Løser fett, god for cellulitt.

Naturlig vitamin E fra jojobanøtten regenererer sliten hud, regulerer balansen i det ytterste hudlaget og stimulerer celleveksten. Jojobaolje gjør huden din myk og glatt med en ungdommelig glød. Den motvirker for tidlig aldring og er ideell for massasje. Er meget god til ansiktsolje, både til rensing og pleie, den gjør huden silkemyk, passer for alle hudtyper, spesielt fet hud og akne. Den er fin til håret som kur ved tørt, livløst hår, som beskyttelse mot sol og saltvann om sommeren.

Jojobaolje bør alltid brukes etter voksing og barbering for å unngå irritert, rød og småkvisete hud! Under hårfjerning skades hudens syrekappe. Syrekappen er en beskyttende hinne og hudens immunforsvar som skal beskytte mot ytre skade.

Jojobaolje har nesten identisk oppbyggning som syrekappen og forhindrer irritasjon etter hårfjerning.

Jojobaolje er strengt tatt ingen olje, men en voks fra frukten hos ørkenplanten Buxus chinensis (= Simmondsia chinensis). Jojobaolje trenger dypt inn, er bløtgjørende og hjelper huden til å ta imot og bevare naturlig fuktighet. Oljen er stabil og varer lenge. Den er nyttig mot tørt eksem, og en god base for en hårolje. Jojobaolje kan være spesielt gunstig mot barneeksem, melkeskurv og andre tørre hudplager. Jojoba er den beste oljen å bruke som basis for parfyme, da den er den minst fete av basisoljene.

Oljen er rik på E-vitamin og collagenlignende stoff. For sunt og vakkert hår masseres noen dråper jojobaolje i hårbunnen og klappes forsiktig inn i håret etter hårvasken. Jojobaolje reduserer fine linjer og rynker, og kan lindre solbrenthet, psoriasis og akne. Tips: Prøv noen dråper jojobaolje i ansiktet før du eventuelt har på favorittkremen din!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både uren og fuktfattig hud. Jeg har kjøpt mange forskjellige kremer for mange hundre kroner som ikke virker for huden min. Jeg ga nesten opp. Huden følted så tørr, ekkel, fettete osv.

Så prøvde jeg jojoba olje, og dagen etterpå strålte huden min! Urenhetene er minsket, huden føles ikke tørr eller ekkel :)huden min føles normal etter noen år med problemhud.

Når jeg leste om "oljen" trodde jeg det var for godt til å være sant. Jeg kjøpte det for mange måneder siden men turte ikke bruke den. Jeg trodde huden ville få masse urenheter av den. Men jeg tok feil.

Så til dere som prøver masse produkter, og sliter både med "tørrhet" og fet hud prøv jojoba olje!

Info om "oljen":

Er egentlig ingen olje, men en flytende voks, som trenger lett inn i huden. Egner seg for alle typer hud, særlig for eldre hud. Jojobaolje er effektiv mot uttørring og flass, og kan masseres inn i hår eller hodebunn. Den er en balanserende olje, fin mot akne og fet hud såvel som mot tørr og fuktfattig hud. Den er betennelseshemmende og brukes mot eksem og psoriasis. Løser fett, god for cellulitt.

Naturlig vitamin E fra jojobanøtten regenererer sliten hud, regulerer balansen i det ytterste hudlaget og stimulerer celleveksten. Jojobaolje gjør huden din myk og glatt med en ungdommelig glød. Den motvirker for tidlig aldring og er ideell for massasje. Er meget god til ansiktsolje, både til rensing og pleie, den gjør huden silkemyk, passer for alle hudtyper, spesielt fet hud og akne. Den er fin til håret som kur ved tørt, livløst hår, som beskyttelse mot sol og saltvann om sommeren.

Jojobaolje bør alltid brukes etter voksing og barbering for å unngå irritert, rød og småkvisete hud! Under hårfjerning skades hudens syrekappe. Syrekappen er en beskyttende hinne og hudens immunforsvar som skal beskytte mot ytre skade.

Jojobaolje har nesten identisk oppbyggning som syrekappen og forhindrer irritasjon etter hårfjerning.

Jojobaolje er strengt tatt ingen olje, men en voks fra frukten hos ørkenplanten Buxus chinensis (= Simmondsia chinensis). Jojobaolje trenger dypt inn, er bløtgjørende og hjelper huden til å ta imot og bevare naturlig fuktighet. Oljen er stabil og varer lenge. Den er nyttig mot tørt eksem, og en god base for en hårolje. Jojobaolje kan være spesielt gunstig mot barneeksem, melkeskurv og andre tørre hudplager. Jojoba er den beste oljen å bruke som basis for parfyme, da den er den minst fete av basisoljene.

Oljen er rik på E-vitamin og collagenlignende stoff. For sunt og vakkert hår masseres noen dråper jojobaolje i hårbunnen og klappes forsiktig inn i håret etter hårvasken. Jojobaolje reduserer fine linjer og rynker, og kan lindre solbrenthet, psoriasis og akne. Tips: Prøv noen dråper jojobaolje i ansiktet før du eventuelt har på favorittkremen din!

Oi, takk for tipset! Hvor kjøpte du oljen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer, det finnes ikke noe bedre å bruke på huden.

Rent, enkelt, økonomisk, mirakuløse resultater.

Edit: Jeg kjøper min på lovelula.com, merket Primavera.

Endret av Bunyan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke denne oljen om kvelden, men det har dukket opp noen kviser... Vet ikke om det er oljen sin feil, er det noen andre som har lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk for tipset! Hvor kjøpte du oljen?

Versegod :) Jeg kjøpte den på en vanlig helsekostbutikk. Jeg kjøpte jojoba oljen som er fra merket Julia Lawless. Husk at oljen burde være kaldpresset, og det er den oljen jeg bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke denne oljen om kvelden, men det har dukket opp noen kviser... Vet ikke om det er oljen sin feil, er det noen andre som har lignende erfaring?

Mange slike spørsmål blir besvart i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er denne oljen å få kjøpt i butikk? Hva er ca pris på denne ? :)

Takker på forhånd, da dette høres ut som et mirakel for min hud :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaamen!! :fnise: Er SÅ enig. Det finnes ikke noe bedre enn jojobaolje for huden min heller, og har samme hud som deg ts. Fikk noen ekstra småkviser i starten, men jo mer huden vente på seg oljen, jo finere ble den :) Og nå er det ikke mange urenheter å se, og den har fungert knall på nakke/rygg også hvor jeg hadde noen småkviser. Kan faktisk ikke få roset denne oljen nok jeg, og jeg bare elsker den :rodmer:

Ts, husk også å peele huden 1-2 ganger i uka, for oljen gjør at huden kvitter seg med mye urenheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne oljen å få kjøpt i butikk? Hva er ca pris på denne ? :)

Takker på forhånd, da dette høres ut som et mirakel for min hud :jepp:

Den kjøpes på helsekost og koster tundt 200kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke denne oljen om kvelden, men det har dukket opp noen kviser... Vet ikke om det er oljen sin feil, er det noen andre som har lignende erfaring?

Det er normalt at huden reagerer slik i starten. Bare vær tolmodig, så skal du se huden blir kjempefin. Så lenge den passer hudtypen din i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at huden reagerer slik i starten. Bare vær tolmodig, så skal du se huden blir kjempefin. Så lenge den passer hudtypen din i allefall :)

Hvilken hudtype passer den for da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster den, og hvordan brukes den?

Forresten, tetter den ikke porer? Ser for meg at olje gjør det :S

Endret av pandabear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg kjøpte jojobaolje på apoteket :) Husker ikke prisen nå desverre. Brukte det da jeg strakk ørepiercingene mine. Veldig fornøyd med oljen. Nå skal jeg teste den ut på kjærestens tørre hud :fnise:

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster den, og hvordan brukes den?

Forresten, tetter den ikke porer? Ser for meg at olje gjør det :S

Hos meg skjuler den porene. De har tidligere sett ut som små grå prikker, men nå er huden helt jevn, og litt "plumped up" på en bra måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres nesten litt for godt ut til å være sant :P haha har gått på den smellen før når det gjelder MD formulations.. Den ødela huden min TOTALT! Og jeg har en hud som har litt kviser, men er frytelig tør over nesen og i kinnene..

Da høres jo dette produktet ut som et som er meant for me ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle produktserier er crap for huden min. UANSETT.

Så kommer PAPPA av alle mennesker og anbefaler jojobaolje.

Måtte le når jeg fant ut at han hadde rett!

Nå bruker jeg dr. Bronner's såpe av organiske oljer, rosevannspray som toner, og jojobaolje.

Hakke sett så bra ut i ansiktet siden jeg var 11.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Kjøp den heller på iherb. Prisen er på 9 dollar, som blir under 50 kroner :gjeiper:

200 på hesekost her i Norge, eller 50 kroner på nett? Do the math.

Jeg har brukt jojoba oljen fra dessert essence i flere måneder, og er så mye bedre enn de svindyre hudkremene jeg pleide å bruke før. Billig, effektivt og naturlig.

Jeg er acne prone, og kan skrive under på at den IKKE tetter porer eller forverrer huden. Tvert i mot, den er faktisk kjent for å forbedre hudkvaliteten til folk som sliter med kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som er noe som er verdt å prøve :)

Men hvordan bruker dere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg renser bare ansiktet godt, også smører jeg en liten dæsj i ansiktet. Thats it... så tar jeg sminke over om jeg vil ha det på. Det som er så greit med denne oljen er at den ikke kræsjer med foundation og pudder, slik som enkelte hudkremer har med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...