Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Obs: Det med eteriske oljer må dere være forsiktige med. Det er svært konsentrert, og det må alltid blandes ut med baseoljer før bruk på hud, hår osv. For eksempel jojobaolje eller olivenolje osv. Men det er selvsagt ikke krise om dere blander det ut i shampo eller har det i badevannet, så lenge det ikke blir for mange dråper.

Gravide og folk med høyt blodtrykk må spesielt være varsomme med hvilke eteriske oljer de bruker.

Litt Off topic, menne... :sjenert:

Ja, eller med vann. Noe som tynner ut, i alle fall. Også kan det være lurt å teste på et lite området av huden, bare i tilfelle man kan være allergisk. Ikke kult å ha helt 20 dråper i sjampoen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Ja, eller med vann. Noe som tynner ut, i alle fall. Også kan det være lurt å teste på et lite området av huden, bare i tilfelle man kan være allergisk. Ikke kult å ha helt 20 dråper i sjampoen da ;)

Hah! Nei, jeg gjorde den store tabben å ta for mye rosmarinolje i shampoen min da jeg var "grønn" på det området. Ble litt sterkt for hodebunnen, og luktet kraftig. Intense greier altså! Bra det var en billig shampo da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sånn såpe man kan bruke daglig, til å vaske bort sminke og slike ting? Eller er den ikke sterk nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Nei, jeg gjorde den store tabben å ta for mye rosmarinolje i shampoen min da jeg var "grønn" på det området. Ble litt sterkt for hodebunnen, og luktet kraftig. Intense greier altså! Bra det var en billig shampo da :P

Haha, jeg har sølt rosmarinolje over hele meg en gang og fått beskjed om at jeg luktet marinert kjøtt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sånn såpe man kan bruke daglig, til å vaske bort sminke og slike ting? Eller er den ikke sterk nok?

Den funker fint til å vaske bort sminke, den er konsentrert og kan blandes med vann til å få passe styrke. Prøving og feiling er tingen. Jeg bruker den også til å lage mine egne renholdsprodukter, men jeg er litt økonazi på det området :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Vet ikke om jeg kan skrive det her, eller om jeg kanskje burde lage en ny tråd... men men..denne tråden er jo så godt i gang. :) Men hvis noen har flere tips til hvordan man kan få en litt mer naturlig livsstil, og har gode tips produkter til f.eks sjampo og andre hårprodukter, så er jeg veldig interessert.

Vil også bli flinkere til å kjøpe mer naturlig sminke, men siden jeg er helt grønn på området så får jeg ta en ting om gangen. Men gjerne kom med tips og merker. Jojobaolje er allerede prøvd å både ansikt og hår, og det skal bli spennende å se resultatet av det om et par uker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tea Tree Olje

Rosmarinolje

Lavendelolje

Alle er fine for å motvirke acne : )

Rose Hip Seed Oil er også kjempefin for huden! Den motvirker arr, rynker og gir huden en vakker glød. Bruker den under jojobaoljen for å gi huden et ekstra "kick".

For å vite hva du kan bruke oljene til kan du lese under på kommentarfeltet.

Disse skal bestilles ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan skrive det her, eller om jeg kanskje burde lage en ny tråd... men men..denne tråden er jo så godt i gang. :) Men hvis noen har flere tips til hvordan man kan få en litt mer naturlig livsstil, og har gode tips produkter til f.eks sjampo og andre hårprodukter, så er jeg veldig interessert.

Vil også bli flinkere til å kjøpe mer naturlig sminke, men siden jeg er helt grønn på området så får jeg ta en ting om gangen. Men gjerne kom med tips og merker. Jojobaolje er allerede prøvd å både ansikt og hår, og det skal bli spennende å se resultatet av det om et par uker =)

Vi kan jo prøve å få igang den andre tråden som er om naturlig skjønnhetspleie. Jeg er også fremdeles litt grønn på det området, så ønsker å lese litt mer og lage meg en ønskeliste etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo prøve å få igang den andre tråden som er om naturlig skjønnhetspleie. Jeg er også fremdeles litt grønn på det området, så ønsker å lese litt mer og lage meg en ønskeliste etterhvert! :)

Har du en link til den tråden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan skrive det her, eller om jeg kanskje burde lage en ny tråd... men men..denne tråden er jo så godt i gang. :) Men hvis noen har flere tips til hvordan man kan få en litt mer naturlig livsstil, og har gode tips produkter til f.eks sjampo og andre hårprodukter, så er jeg veldig interessert.

Vil også bli flinkere til å kjøpe mer naturlig sminke, men siden jeg er helt grønn på området så får jeg ta en ting om gangen. Men gjerne kom med tips og merker. Jojobaolje er allerede prøvd å både ansikt og hår, og det skal bli spennende å se resultatet av det om et par uker =)

Når det gjelder sjampo sverger jeg til Einerlåg. Den inneholder ikke sls, som jeg sluttet med for snart fire år siden (wow), og den er norsk produsert, noe jeg setter pris på. Kan bestilles fra nett, men også kjøpes på f.eks Helios.

Har ikke problemfritt hår heller: har krøllehår som aldri oppførte seg før, men sto til alle retninger. Har brukt en liten formue på dyre firsørprodukter før jeg droppet det og begynte å bruke sjampo uten sls og balsam uten silikoner.

Nå bruker jeg ikke balsam lenger, det holder lenge med jojobaolje i sjampoen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er SLS? :)

Jeg bruker Green People shampo og balsam, de med aloe vera. De er økologiske og ikke testet på dyr :) De skal funke brat mot tørr hodebunn iallfall. De er helt greie synes jeg. Men jeg tror jeg skal prøve med jojoba i håret i tillegg, for jeg har så fryktelig tørt hår :tristbla:

Kan man ha jojoba-dråper rett i shampoflaska?

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lumos: SLS er natriumlaurylsulfat, sodium laureth sulfate på engelsk. Det er det som gjør at sjampo og såpe skummer.

Green People sine produkter er uten både sls og silikoner, tror jeg. For meg funker det fint med jojobaolje rett i flaska, men test ut om du bør ta det i før eller etter vask, om du bør ta jojobaolje i hele håret eller bare i tuppene. Kan tenke meg at fint eller lyst hår fort kan se fett ut når jojobaoljen legger seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå brukt jojobaoljen i ansiktet i over en uke, og den eneste forandringen jeg har merket er tørr hud. Hvor lang tid tar det før huden ikke blir tørr, men fin og jevn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. god sjampo uten SLS - Natural Espree hundesjampo! Ingredienslista består kun av panthenol (en b-vitamin), aloe vera-ekstrakter og jojobaoljer. Mener det var en ting til, men ikke noe gæle. Veldig drøy i bruk, lukter fantastisk, skummer faktisk litt (jeg liker når det skummer, men liker ikke SLS :fnise:) og håret mitt ble helt nyyydelig. Så at det er en hundesjampo trenger vi ikke gå så mye mer inn på. :fnise: Kjøpte den som heter noe med Rainforest. Kanongod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brukt den i en uke:

Har hatt den på meg 24timer i døgnet, altså dag og natt. Brukt MD formulation scrub i tillegg. Ikke noe annet!

Hudfargen min har fått mer glød. Jeg ser det VELDIG godt, og er usikker på hvorfor. Mye mer frisk rosaglød i kinnene - hvorfor? Er det virkelig oljen?

Har ikke hatt kviseutbrudd - kanskje det kommer, kanskje det ikke kommer. Får vente å se!

Har hatt tørr hud, spesielt på kinn og nese. Nå er det ikke sånne tørre "flaker" lenger, men huden er stram i ansiktet. Ikke ubegahelig stram, og jeg merker at sminken legger seg uten at tørrheten eller stramheten forstyrrer. Kanskje det blir verre, eller kanskje det ikke kommer til å skje.

Akne: Jeg har ikke så mye akne. Men jeg har porer på nese og sorte prikker. Men de har ikke vært så fremtredende fra før, og er ikke verre eller bedre.

Det er det jeg har merket etter en uke.

Oppdatering:

Huden min har nå vært tørr i to dager, så nå har utbruddet startet.

Har også fått to kviser.

Men ellers ser alt ganske bra ut. Ser at porene er mindre. Men spørs om ikke det kommer av at det er tørr hud nå. Får vente og se :)

Har også brukt jojobaoljen i håret. Synes håret ble tykkere av den og litt mer volumaktig :) Det forsvinner nestegang du dusjer. Men ikke før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært flink til å huske på å bruke den hver kveld :sjenert: men til tross for det tror jeg den virker.

Det kan virke som den har presset noen sorte prikker frem, de ligger veldig dypt hos meg så de må liksom lenger frem for å få gøgget ut.

En kvise litt nedenfor munnviken og en talgplugg i pannen :fnise:

Kjæresten synes ryggen min begynner å se bedre ut, akenen har liksom krympet i størrelse. Merker selv at det er mindre talg der nå, våger å ta det som et godt tegn.

Før fikk jeg neglene fulle av talg hvis jeg klødde meg på ryggen :lete:

Brukt den på hendene også, de har blitt veldig myke.

I ansiktet kjenner jeg ikke forskjell på mykheten, er like myk der som før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lumos: SLS er natriumlaurylsulfat, sodium laureth sulfate på engelsk. Det er det som gjør at sjampo og såpe skummer.

Green People sine produkter er uten både sls og silikoner, tror jeg. For meg funker det fint med jojobaolje rett i flaska, men test ut om du bør ta det i før eller etter vask, om du bør ta jojobaolje i hele håret eller bare i tuppene. Kan tenke meg at fint eller lyst hår fort kan se fett ut når jojobaoljen legger seg over det.

Okei, takker! :)

Kan tenke meg Green People ikke inneholder de greine der da, for de skummer nesten ikke. Shampoen skummer litt hvis du ikke har klemt ut vannet fra håret og "skummer den opp" i hendene før du har den i håret, har jeg funnet ut :fnise: Det er litt uvant at det ikke skummer, de første gangene føltes ikke håret rent ut, men det blir faktisk ganske mykt etterpå, spesielt om du har brukt den en stund :)

Skal jeg prøve å jojoba i tørt hår, det du mener? Er den veldig vanskelig å få ut? Jeg har ikke tørt eller lyst hår, og har ikke problemer med fett hår, så håper det ikke blir noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer det helt fint å ha jojoba rett i sjampoen. Det blir ikke skylt ut, men legger seg rundt håret og gir det en fin glans. Jeg er veldig fornøyd med det og har fått skryt for det til og med, men kan tenke meg at finere og lysere hår kanskje ikke kler det så godt. Jeg har mørkt og krusete hår, og det er bare synsing fra min side. Det handler vel om å finne det som fungerer for oss selv, vi er jo forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...