Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må være veldig motakelig for jojobaoljen.!!

Sånn var huden min:

- litt "ruglete" hud i ansiktet

- dype porer i ansiktet

- sorte prikker på nesa

- nupper på lår og baksiden av overarmene.

Resultat av litt over to ukers bruk: :biggrin:

- porene i fjeset er definitivt mye bedre.

-de sorte prikkene er bleket, men ikke borte. Her har jeg tydd til andre midler: acnityl fra apoteket. etter 4 dagers bruk er de nesten borte. Har hatt de prikkene så lenge jeg kan huske.

-alt av nupper på kroppen er helt borte. Huden er glatt!!

Huden er også glatt i ansiktet. (var det før jeg startet med acnityl)

Og en stor bonus: jeg har faktisk nesten ikke celulitter igjen!

:hakeslepp:

De har minsket. Det var ikke noe jeg hadde i tankene da jeg startet med oljen.

Det skal sies at jeg ikke er sparsom på oljen. Huden min suger oljen til seg, og føler meg ikke oljete etter smøring. Bare står et minutt i undertøyet på morran når jeg gjør meg i stand til jobb, og pøser på etter dusj på kvelden.

Tenk hvor mye penger og energi vi kvinner har brukt på hudkremer og celulitt kremer som lover gull og grønne skoger. :sjokkert:

Veldig enig med deg her.

Det blir helt feil å konkludere som det gjøres av enkelte på denne tråden at jojoba er et dårlig produkt fordi det ikke selger så godt som andre produkter. Hvis det enkle ofte er det beste, som jeg tror det er, hva skulle skjønnhetssidene i kvinnebladene handle om?

Noe av grunnen til at bladene klarer å "fornye" seg er at de blander resirkulerte tips og skjønnhetsinformasjon med helt nye prdukter. Selvfølgelig er det produkter alle har hørt om som selger best.

Tenk dere litt om før dere bruker salgstall og merkevarer som målestokk for kvalitet!

Alle har forskjellig hudtype og produktbehov, og kunnskapen om dette er mye viktigere enn å kjøpe det de andre kjøper, enten det gjelder Decleor eller jojobaolje.

Endret av Bunyan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer iallefall ikke til å bruke noe annet i fremtiden enn naturlige oljer. Har ikke mye kunnskap om det, men det skal jeg lære.

Det kan hende jeg også må ta en pause fra oljen en gang, men jeg kommer aldri til å bruke tusenvis av penger på kremer.

Ever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter siste taler :) Det har fungert glimrende så langt, har nå ikke kjøpt annet enn naturlige ting jeg har blandet selv i over et år, og kroppen min har det supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte snakk om at tetreolje er bra mot kviser. Hvordan bruker dere den for den må vel blandes og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tetreolje på forskjellige måter. Har det i kroppsoljen min, har det iblant i sukkerskrubb, bruker det til å desinfisere etter å ha klemt ut hudormer og etter å ha barbert meg. Når jeg desinfiserer etter hudormer bruker jeg den ren på en bomullsdott, ellers blander jeg den ut. Når man blander ut, pleier jeg å ta 1 dråpe pr. 10 ml. baseolje/væske.

Endret av chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt fram og tilbake med mengdeangiving i det forrige innlegget mitt, har dyskalkuli :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan vi vel slå fast en gang for alle at jojoba ikke er for enhver hudtype.

Jeg brukte 5 år på å finne den perfekte hudpleien, og det sier kanskje litt om huden min;

En blanding av sensitiv, tørr og fet som jeg aldri har hatt kontroll over - jojoba passer perfekt.

Derfor er jeg enig med cecileg, ikke baksnakk jojoba, den funker faktisk helt prima for enkelte.

Kanskje man kunne si noe om hva slags hudtype man har om jojoba er ens fiende, så vet man litt hvem som bør styre unna og hvem som bør prøve?

AB #278 her, jeg har sensitiv blandingshud. Det er først og fremst i t-sonen, hvor jeg er fetere, at jojobaen har bedrevet hærverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva og hvordan skrubber dere fjeset :sjenert:

Kan ikke så mye om sånnt. Jeg har i årevis brukt en fra butikken, garnier. (er skrubbe korn i den)

Peeling har jeg aldri gjort... :sjenert:

30 år og har null peil...

Etter jeg leste denne tråden har jeg kun brukt jojoba olje på hele kroppen. Kjøpte ny ansiktsvask på apoteket, uten skrubb.

Lurer på å utvide skapet med den Dr. Bonner`s såpen. Holder det å ha den til ansiktsvask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castile soap (som Dr. Bonner's er) er bra å bruke til all kroppsvask. Bruker bare den selv, både til kroppsvask, håndvask og ansiktsvask. Håret er det eneste jeg ikke vasker med den såpa.

Tips til ansiktsskrubb: natron og vann blandet til en pasta - veldig lite vann trengs. Gjerne med noen dråper rosmarinolje, hvis du har det. Ansiktet fuktes, pastaen masseres inn i rolige sirkler, og vaskes av etter å ha virket noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey. En stor uting som dere gjør her nå: Folk bruker oljen og får dårligere hud enn tidligere. Oljen funker ikke på huden til vedkommede!

Jeg slet i flere ÅR med urenheter, porer, kviser og lignende. MD formulation fikk problemet til å forsvinne og bli borte!

Når jeg brukte oljen ganske lenge, kom min gamle urene hud tilbake. Og hvor er det vitenskapelig bevist at dette er et hudprodukt som funker? I likhet med MD formulation? Md formulation er ikke et produkt som går på reklamene eller står i fokus for å øke salgstallet. Produktene har solgt seg selv kjempe fint! Fordi produktene har lovet det de skal på flere millioner.

Det er fint at oljen funker på noen her inne. Det er utrolig trist og slite med urenheter, og vet man om et produkt som har hjulpet skjønner jeg godt trangen til å fortelle dette.

Men se det fra mitt ståsted da. Jojobaen funket ikke på meg, og jeg sier at huden min ikke ville ha det. Men jeg skal ikke kødde med jojoba-oljen fordi den funker på (hvem? hvor er det vitenskapelig bevist at denne oljen er så bra at den selger seg selv?) men dere skal kunne sitte og kødde med MD formulations og andre produkter som faktisk selger seg selv?

Nei, bare dette tankemønsteret virker useriøst på meg. Altfor useriøst hele greia! Kommer aldri til å røre disse oljene jeg altså.

"Og slutt å kødd med MD formulations, fordi det ikke funket på deg. Blabla"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kødda med MD-formulations, jeg. Har bare registrert at hudprodukter ikke fungerer på meg, og vet ikke hva som gjør det. Løsningen ble å blande mine egne produkter, så kan jeg finne ut akkurat hva det er som ikke funker, og hva som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is theorized, but not yet proven, that because jojoba oil is so similar to human skin oil, it can "trick" the skin into thinking it has produced enough oil and thus balance oil production.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt jojobaolje i snart 2 år. Grunnen til jeg ønsker at folk skal prøve det lengre enn et par uker er fordi jeg selv ikke så noe positivt før etter 6 måneder, men til gjengjeld trenger jeg nå ikke å bruke noe annet. Grunnen til jeg måtte gå på jojobaen var på grunn av prisen, jeg hadde ikke råd til å handle inn Matis når jeg ble tom så jeg varierte mellom det og oljen. Får man et kviseutslett er det så klart noe helt annet, det gjelder alle ting man tar på huden.

Nå er huden balansert og jeg trenger ikke bruke 3000kr i året på huden selv om jeg liker å ha en god krem i tilfelle. Eneste jeg kan pirke på nå er hormonelle kviser og kviser av svette hvis jeg ikke dusjer med en gang. Før hadde jeg tørre partier, stram i masken etter dusjen, kviser overalt (spesielt på kinnene) og fettete hud.

Jeg gir egentlig blanke i vitenskapen for å være ærlig, jeg er glad jeg gikk gjennom en økonomisk trang periode og ble tvungen til å bruke jojobaen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter å ser litt på feelunique.com og her er det flere typer, men hvilke virker best av disse to, for meg ser det ut til at det er prisen som er forskjellen for begge er jo 100 ml, den første ser jo best ut.. men, det er jo samma greien. Hva tror dere?

denne

og denne

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt jojobaolje i snart 2 år. Grunnen til jeg ønsker at folk skal prøve det lengre enn et par uker er fordi jeg selv ikke så noe positivt før etter 6 måneder, men til gjengjeld trenger jeg nå ikke å bruke noe annet.

Takk for denne opplysningen. Flere spurte tidligere i tråden (mens de satt der med utbrudd etter 2uker, 1mnd) om hvor lenge dette skulle være forventet å pågå. Men ingen svarte.

Flere har sagt at jojobaen ikke funker, men da kommer tilsnakk som er misstroisk: Hvordan påfører du, er du allergisk mot nøtter, har du brukt den lenge nok?

Hvor mye skal man måtte leke og styre med dette produktet før man finner "sin vei" med det?

Selv brukte jeg den i to måneder, og huden min ble bare verre enn før. Jeg har det akkurat som deg når det gjelder de produktene jeg bruker nå. De varer lenge og funker for meg. Men for at jeg skal anbefale jojoba til folk som sliter med huden sin, trenger jeg overbevisning som holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ble mye verre er det mulig det er et kviseutslett. Jeg er ikke allergisk mot nøtter, og tåler rene oljer generelt veldig bra. Egentlig så jeg nesten ikke forskjell på huden da jeg brukte oljen, sett bort fra 1-2 kviser jeg trodde jeg fikk på grunn av den. Det var derfor den stod på hyllen helt til jeg gikk tom for muligheter. Starten var fulgt av endel hudormer som ble massert ut og derfor følte jeg meg egentlig mer skitten, og tørre partier. Etterhvert gikk det over, og mine vanlige kviser roet seg og forsvant med tiden. Og det tok så lang tid som rundt 6 måneder.

Jeg masserer 3-4 dråper inn i huden etter jeg har renset den. Masserer da såpass at huden blir rød men ikke med for mye trykk, sikkert rundt 2 minutter.

Jeg tror ikke jojobaoljen nødvendigvis er noe som absolutt alle kan bruke og jeg vil ikke komme med tomme overbevisninger og lovnader om gull og grønne skoger, det er nok heller som med alt annet her i livet. Veldig individuelt. Men om man kun føler at det ikke gjør noe forskjell på huden, da vil jeg anbefale å bare holde ut. Slik som når man avvenner håret daglig sjamponering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg byrja å bruke jojobaolje i februar. Då var huden min eit einaste stort rot. Visste ikkje kva eg skulle gjere. Hadde kviser rundt heile ansiktet. Mest langs kjeven og på halsen, men også i tinningane. Det kom nye heile tida, og eg følte meg heilt forferdeleg. Kvisene var store og vonde.

Eg har brukt 2 dropar i ansiktet kvar dag, morgon og kveld. For omlag ein månad sidan slutta eg å bruke den saman med dag- og nattkrem (decleor og green people).

Kvisene har gradvis vorte mindre, og dei har kome mest rundt kjeven og halsen. Ellers i ansiktet har eg fått finare hud.

Etter at eg slutta med vanleg krem, så har eg fått færre kviser på kjeven og halsen også. Den siste veka har eg hatt to kviser, som har forsvunne fortare enn vanleg (og dette er perioden i månaden då eg vanlegvis får mest kviser).

Det som kan vere grunnen til ei forbetring (det kan vere kvisene kjem tilbake, er jo ingen garanti med kvisehud :( ) er at det er sommar, med mindre klede og meir sol.

Men huden min kjennest betre med oljen, den går meir i eitt med huden.

No skal det seiast at eg også brukar ein kvisegel frå md (usikker på kva den heiter) på kviseområder om kvelden, over jojobaoljen.

Endret av Ms. Nasdaq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt oljen i tre uker, og jeg ser ikke ut i ansiktet. Jeg har så mange urenheter at jeg tørr nesten ikke å gå ut. Måtte utsette en date pga det. Nå bare bruker jeg mine vanlige kremer og håper at kvisene forsvinner snart. Men en ting har forbedret seg, og det er de store porene på nesen. De har blitt mindre, men er ikke verd det når resten av huden ser helt forferdelig ut. Kanskje jeg blir å bruke oljen bare på nesen, men først må jeg få huden min bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de mange som har lest denne tråden og latt meg inspirere til å prøve oljen.

Jeg må si jeg er positivt overasket :happy:

Jeg har en hud som konstant var tørr, selv etter hudkrem og som ikke tålte hudkrem (fikk små underjordiske kviser og hudormer i t-sonen).

Etter å ha prøvd jojobaolje i 1 uke nå er jeg storfornøyd! :) Huden føles ikke lenger tørr og stram og urenhetene har roet seg mye!

Har nå også sluttet med ansiktsvann (som jeg i alle år har brukt under kremmen) fordi huden blir finere kun med jojobaolje alene.

Skal opptadere på denne tråden hva som skjer videre i og med at det er greit og si ifra dersom den ikke fungerer bra lenger. Vil jo ikke gi en anbefaling dersom det skulle vise seg at den forverrer huden.

Men så langt, så greit! :) Så takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quelleriel

Jeg har også lest denne tråden, og blitt fristet til å prøve.

Kjøpte oljen på tirsdag, så ser ikke sååå stor forskjell enda. Men huden føles mye mykere :)

Jeg har slitet ekstremt med tørr hud de siste par årene.. Noen ganger har det vært så ille at jeg ikke kan ha på foundation en gang... Det ser bare helt forjævlig ut. Det virker som om at foundationen ikke vil trekke inn, på en måte.. Litt vanskelig å beskrive.. :P

Så nå venter jeg i spenning, og håper på det beste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...