Gå til innhold

Huden min er frelst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jenter hvorfor får man mer kviser i starten?Jeg liker oljen og huden blir myk og fin, men jeg fikk en del urenheter av den. Bruker den fra julia også innbiller meg at den er best siden den kommer i mørk flaske og er kaldpresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den hjalp i allefall på ryggen min :) Hadde endel smånupper/kviser der selv, men er omtrent helt fin nå.

Hvor lang tid tok det ca. før du merket bedring på ryggen?

Hadde første lag på i går kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den fra apoteket og begynte med den i går. Huden blir veldig myk da, og det er jo bra.

Håper den kan redusere kviser og sorte prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jenter hvorfor får man mer kviser i starten?Jeg liker oljen og huden blir myk og fin, men jeg fikk en del urenheter av den. Bruker den fra julia også innbiller meg at den er best siden den kommer i mørk flaske og er kaldpresset.

Kaldpresset og i brun/mørkeblå flaske er absolutt best :)

Det som mest sannsynlig skjer med huden din er at jojobaoljen stimulerer til å drive ut talg som allerede er i ansiktet. Når dette jevner seg ut, vil urenhetene forsvinne. Jeg fikk også uren hud i starten, men det stabiliserer seg fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldpresset og i brun/mørkeblå flaske er absolutt best :)

Det som mest sannsynlig skjer med huden din er at jojobaoljen stimulerer til å drive ut talg som allerede er i ansiktet. Når dette jevner seg ut, vil urenhetene forsvinne. Jeg fikk også uren hud i starten, men det stabiliserer seg fort :)

Hvor kjøper dere disse oljene hend(de med brun flaske som er kaldt presset)

Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldpresset og i brun/mørkeblå flaske er absolutt best :)

Det som mest sannsynlig skjer med huden din er at jojobaoljen stimulerer til å drive ut talg som allerede er i ansiktet. Når dette jevner seg ut, vil urenhetene forsvinne. Jeg fikk også uren hud i starten, men det stabiliserer seg fort :)

ok takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kjøper dere disse oljene hend(de med brun flaske som er kaldt presset)

Pris?

Jeg har kjøpt på iherb.com, apoteket selger også kaldpresset jojobaolje i brun glassflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt på iherb.com, apoteket selger også kaldpresset jojobaolje i brun glassflaske.

Da prøver jeg apoteket :) Er ekstremt skeptisk til å kjøpe slike oljer over nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg apoteket :) Er ekstremt skeptisk til å kjøpe slike oljer over nettet.

Så lenge man ikke kjøper ukritisk, men undersøker de enkelte produsentene før man kjøper, går det helt fint å bestille over nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iHerb sine er trygge. Er linket til et par eksempler tidligere i tråden.

... tro om de skal lure på hvorfor det plutselig kommer ørten norske kjøpere og tømmer jojobaolje-lageret deres? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er også fin å bruke i tuppene av håret etter man har dusjet :jepp:

takk for tips:)

anbefaler uansett å bruke en fuktighetskrem over oljen. men kan godt være den fint funker for deg uten:)

hvis du har veldig tørr hud er det viktig med fuktighetskrem over

anbefaler Maria Åkerberg sin face protection dagkrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oljen må jeg bare prøve. Skal bli spennende å se hvordan den virker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldpresset og i brun/mørkeblå flaske er absolutt best :)

Det som mest sannsynlig skjer med huden din er at jojobaoljen stimulerer til å drive ut talg som allerede er i ansiktet. Når dette jevner seg ut, vil urenhetene forsvinne. Jeg fikk også uren hud i starten, men det stabiliserer seg fort :)

Hvilken olje fra iherb bruker du? Leste her i en annen tråd at tetre olje er bra på kviser. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken olje fra iherb bruker du? Leste her i en annen tråd at tetre olje er bra på kviser. Stemmer dette?

Ja den er også rensene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken olje fra iherb bruker du? Leste her i en annen tråd at tetre olje er bra på kviser. Stemmer dette?

Tetreolje må brukes sammen med andre oljer, ettersom det er en eterisk olje. Du kan blande den ut i f.eks jojobaolje, bruk minst 10 ml olje til hver dråpe tetreolje du bruker. Tetreolje er bra mot urenheter fordi den går inn i porene og gjør at urenhetene presses ut. Andre eteriske oljer jeg vet gjør det er lavendel og geranium.

Min vidunderkur mot urenheter:

Jeg lager et dampbad; ha tetreolje/lavendelolje i kokende vann og hold ansiktet over dampen. Dette vil gjøre at porene åpner seg. Når det slutter å ryke, vasker jeg ansiktet med lunkent vann, før jeg lager en pasta av natron og vann og påføre ansiktet før jeg vasker meg godt med lunkent vann. Dette gjør jeg en gang i uka, og huden får skikkelig fin glød av det samtidig som urenhetene forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også bestilt! Bestilte fra e-bay da den var både kaldpresset og billigere i frakten :jepp: Også er det første gangs handel for meg på ebay, så kjøpte meg noe billig først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg skal dra på helsekosten i morgen å kjøpe den, for jeg orker ikke å bestille på nett å vente på den. Jeg vil prøve den med en gang :P Men hvilken sort på helsekosten anbefales mest? Er det bare å ta den billigste, eller bør jeg legge mer penger i den? Og bør jeg prøve den på et lite område i ansiktet først, slik at jeg slipper at urenhetene dukker opp over hele ansiktet til å begynne med? Hvor lang tid tar det før urenhetene blir borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal dra på helsekosten i morgen å kjøpe den, for jeg orker ikke å bestille på nett å vente på den. Jeg vil prøve den med en gang :P Men hvilken sort på helsekosten anbefales mest? Er det bare å ta den billigste, eller bør jeg legge mer penger i den? Og bør jeg prøve den på et lite område i ansiktet først, slik at jeg slipper at urenhetene dukker opp over hele ansiktet til å begynne med? Hvor lang tid tar det før urenhetene blir borte?

ts her. Jeg kjøper jojoba-oljen fra julia lawless på helsekostbutikk :) Man få ikke urenheter av oljen! Jeg slet mye med uren hud (ikke litt men veldig) og jeg fikk ikke mere urenheter av oljen, jeg fikk mindre urenheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetreolje må brukes sammen med andre oljer, ettersom det er en eterisk olje. Du kan blande den ut i f.eks jojobaolje, bruk minst 10 ml olje til hver dråpe tetreolje du bruker. Tetreolje er bra mot urenheter fordi den går inn i porene og gjør at urenhetene presses ut. Andre eteriske oljer jeg vet gjør det er lavendel og geranium.

Min vidunderkur mot urenheter:

Jeg lager et dampbad; ha tetreolje/lavendelolje i kokende vann og hold ansiktet over dampen. Dette vil gjøre at porene åpner seg. Når det slutter å ryke, vasker jeg ansiktet med lunkent vann, før jeg lager en pasta av natron og vann og påføre ansiktet før jeg vasker meg godt med lunkent vann. Dette gjør jeg en gang i uka, og huden får skikkelig fin glød av det samtidig som urenhetene forsvinner.

natron og vann ja heheh da skal jeg teste dette også. Kan du linke til den jojobaoljen fra iherb du bruker? Synes den lille flaska fra julia blir for liten siden jeg vil ha den i hår og kropp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til oljen jeg bruker er i alle fall lengre bak i tråden. Er bare fire sider å bla igjennom.. men noen er litt late her i kveldinga. :fnise:

Bruker også teatree-olje. Problemet med denne er at den lukter ganske sterkt, så ikke noe en bruker utover dagen akkurat. Jojobaolje skal også være rensende. :) Teatreeoljen jeg bruker er ei blå flaske med en koalabjørn på, finner den på iHerb ved å søke på teatree, regner jeg med. Er vel fra Jasön. :)

Og OT: Det MÅ da være flere som leser "Hunden min er frelst!" hele tiden? :fnise:

Endret av MsFoster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...