Mann 42 Skrevet 2. mai 2011 #121 Skrevet 2. mai 2011 Syns det blir litt- ja---- å si sånne lettvinte, arrogante ting når man tenker på de som har gått med i de terroraksjonen som har funnet sted alt... Mulig at det er på plass med i det minste litt ydmykhet og respekt for de som alt har måttet betale? Det er noe som heter:-Opp som en løve og ned som en skinnfell. Og folks som er store i kjeften men ikke så mye mer enn det. Joda. Skal man være ydmyk overfor tomme trusler? Eller tomme, jeg tror så gjerne at de ville ta noen liv om de kunne. Men det ville de i går og dagen før det, også. At Osama ble så betimelig tatt av dage, og deres følelser i den anledning, spiller ingen verdens rolle i så måte. Jeg tror ikke de er blitt hverken mer eller mindre morderiske enn de var fra før. Så det logiske er å ganske enkelt drite i hva de sier, og la dem som gjør denslags, holde øye med hva de gjør. Og forpurre planene deres, som det ser ut til at politiet har blitt veldig flinke til, ettersom det er langt mellom tilslagene.
Gjest r Skrevet 3. mai 2011 #122 Skrevet 3. mai 2011 Kristus sier: Matt 5, 43- 48 "43 Dere har hørt det er sagt. Du skal elske din neste og hate din fiende. 44 Men jeg sier dere: Elsk deres fiender,velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som krenker dere og forfølger dere. 45 Slik kan dere være barn av deres Far i himmelen. For Han lar sin sol gå opp over onde og gode og lar det regne over de rettferdige og urettferdige.46 Om dere elsker dem som elsker dere, er det noe å lønne dere for? Gjør ikke tollerne det samme? 47 Om dere hilser vennlig på deres egne, er det noe storartet? Gjør ikke hedningene det samme?48 Vær da fullkomne slik deres himmelske Far er fullkommen."
Gjest r Skrevet 3. mai 2011 #123 Skrevet 3. mai 2011 Videre Joh 14, 1-4 "1 La ikke hjertet bli grepet av angst. Tro på Gud og tro på meg. 2 I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, hadde jeg da sagt at jeg går og vil gjøre i stand et sted for dere? 3 Og når jeg har gått og gjort i stand et sted for dere, vil jeg komme tilbake og ta dere til meg, så dere skal være der jeg er. 4 Og dit jeg går, vet dere veien."
Gjest r Skrevet 3. mai 2011 #124 Skrevet 3. mai 2011 Joh 15, 18-21 "18 Om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først. 19 Hadde dere vært av verden, hadde verden elsket sitt eget. Men dere er ikke av verden. Jeg har jo utvalgt dere fra verden, og derfor hater verden dere. 20 Husk hva jeg sa til dere: En tjener er ikke større enn sin herre. Har de forfulgt meg, vil de også forfølge dere. Har de holdt fast på mitt ord, vil de også holde fast på deres. 21 Alt dette vil de gjøre mot dere for mitt navns skyld. For de kjenner ikke ham som har sendt meg." Joh 15:17 Dette er mitt bud til dere: Elsk hverandre!
Gjest nobilian Skrevet 3. mai 2011 #125 Skrevet 3. mai 2011 For de som IKKE tar manuset i norsk film seriøst, mente jeg... Sorry. *** Du tenker på dem som heller sverger til Paranoid Productions? 1
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2011 #126 Skrevet 3. mai 2011 Hvis USA hadde vært sannferdig og fulgt menneskerettighetene kunne jeg kanskje gratulert USA. Nå er det bare en forbryter som har slått en annen i hjel uten at verden har blitt noe særlig bedre for noen av oss. 1
Stefan Skrevet 3. mai 2011 #127 Skrevet 3. mai 2011 Hvis USA hadde vært sannferdig og fulgt menneskerettighetene kunne jeg kanskje gratulert USA. Nå er det bare en forbryter som har slått en annen i hjel uten at verden har blitt noe særlig bedre for noen av oss. Verden har selvsagt blitt bedre i så måte at det største terrornettverket ligger med brukket rygg, og har mistet selve symbolet på moderne terrorisme. Ikonet Bin Laden skal det vanvittig mye til for å overgås. En stor takk til USA som rydder opp og tar imot dritt fra venstresiden, der vi andre toer våre hender og for enhver pris skal prate fornuft med disse ekstremistene. Noe alle andre vet at ikke vil fungere. 1
Stefan Skrevet 3. mai 2011 #128 Skrevet 3. mai 2011 Du får ikke fjerta med deg vannflaska di inn på flyet med det første... Jeg foretrekker faktisk en skikkelig kontroll, fremfor å bli strødd i biter over vår vakre jord, fordi noen idioter ikke har større respekt for uskyldige menneskeliv.
Cuckold Skrevet 3. mai 2011 #129 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Norske muslimer hyller Bin Laden: nna lillaahi wa inna ileyhi raji3un! Usa vil falle ned fra verdensherredømme, de vil tape i denne verden, og i neste vil det vente dem en skikkelig og evigvarende straff i Helvete, insha allah! Allah azza wa jall sier i koranen: Think not of those, who are slain in the way of Allah, as dead. Nay, they are living. With their Lord they have provision. (Ala Imran, ayah 169) They rejoice in the bounty provided by Allah: And with regard to those left behind, who have not yet joined them (in their bliss), the (Martyrs) glory in the fact that on them is no fear, nor have they (cause to) grieve.( Ala Imran, ayah 170) Kuffar tror at de har drept en "ond" person. Jeg tenkte på et vers i koranen. Allah sier noe interessant i Surah Saad etter at kuffar blir straffet i Helvete og de ser seg rundt i Helvete for å se om de "onde" de trodde skulle bli straffet ikke finnes der. Allah sier: And they will say: "What has happened to us that we see not men whom we used to number among the bad ones? Did we treat them (as such) in ridicule, or have (our) eyes failed to perceive them?"(Saad, ayah 62-63) Sannelig, de virkelige onde vil få sin straff, enten i dette livet eller i neste. Allah har bedt sin profet fvmh om å være tålmodig og det samme skal vi også insha allah. Dette fikk min oppmerksomhet. Mens mange tror at det endelig vil bli fred og hvite blomster tyder verden på at fremtiden vil inneholde flere og større konflikter enn det vi ser nå. Nåtidens hendelser og opprør og de store forandringene i Midtøsten vil jeg si henger sammen med de mange hadithene hvor vår profet fvmh, som aldri har løyet, sier til oss at mange slag vil befinne seg i den muslimske verden. Profeten fvmh sa at khalifatet vil komme tilbake: "Then, there will be a reign of tyrannical rule and it will remain for as long as Allah wills it to remain. Then, Allah will raise it up whenever He wills to raise it up. Then, there will be a Caliphate that follows the guidance of Prophethood" (Asil silah saheehah vol.1 nr.5) Men før khalifatet tilbakekomst er det kjent at det vil bli mange slag og konflikter i den muslimske verdenen. Jeg kan ikke si jeg er enig i at verden blir bedre eller fredligere i fremtiden, det meste tyder på det motsatte. Jeg synes det er bra at så mange som mulig deltar i debatten slik at vi får se med egne øyne hva en del av våre nye landsmenn står for. Dette innlegget trenger for øvrig ingen lengre kommentar, det bygger på en forståelse av islam som en politisk ekspansiv og imperialistisk religion som går etter verdensherredømme og dominans. Med andre ord en ideologi jeg som demokrat og humanist vil gjøre mitt for å bekjempe. Endret 3. mai 2011 av Cuckold
Gentle Skrevet 3. mai 2011 #130 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Åja, du mener at man kun skal sitte på hendene og la fienden komme til seg? Når man er i krig, som vi er i fht AlQueda, så oppsøker man fienden der han er, og ødelegger ham. BinLaden var ikke en kriminell som skulle bringes til rettferdighet, men en krigførende part. Lovlig mål. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg har kritisert det faktum at et sivilisert samfunn har oppsøkt en potensiell forbryter med det formål å likvidere ham uten dom. Hvis du med krig mener "krigen mot terror" er vel den biten grundig diskutert. Det er også en kjent sak at grupper kan ta på seg skylden for forbrytelser uten at de stod bak, men siden det tjener deres hensikter vil de gjerne bli sett på som dem som stod bak. Det gjelder også helt ned til enkeltpersoner som Thomas Kvikk. (eller hva han het) De får oppmerksomhet, noe som for dem er hele poenget. Derfor har vi domstoler, der alle har rett til en forsvarer. Andre store internasjonale forbrytere som f eks Saddam ble ikke skutt på stedet, men gikk gjennom en rettsak, som rett er. I det tilfellet var det reel krig. Ville du ment det samme hvis det var lederen for Wikileeaks som ble likvidert? Endret 3. mai 2011 av Gentle 1
Stefan Skrevet 3. mai 2011 #131 Skrevet 3. mai 2011 Ville du ment det samme hvis det var lederen for Wikileeaks som ble likvidert? Nå har du falt godt utenfor kanten av det som er saklig. Du skjønner forskjellen på profesjonelle sladrehanker og verdens mest kjente terrorist, som erklærte krig mot et helt land ved å sprenge over 3000 mennesker i filler? Det jeg holder med deg i, er at man bør la alle få en dom. Selv avskum som denne. Men det er ikke alltid like enkelt å få til. Etter såpass mange år på rømmen, måtte noe gjøres. USA hadde selvsagt tapt ansikt ved at han kom seg unna. Han måtte tas for enhver pris, og heldigvis fikk de tatt ham. Selve symbolet på terrorens stygge ansikt. Det burde være en gledens dag, men venstresiden velger heller å spre møkk om USA - som vanlig. Selvom de denne gangen traff blink. 1
Katana Skrevet 3. mai 2011 #132 Skrevet 3. mai 2011 En god nyhet. bin Ladens død er av stor betydning fordi det sendes signaler om at ingen terrorist skal kunne gjemme seg og være trygg. De skal før eller siden uunngåelig bli stilt til ansvar. Kampen fortsetter. al-Qaida har fortsatt slagkraft, og vi må stå sammen for å bekjempe ny terror. 1
Gentle Skrevet 3. mai 2011 #133 Skrevet 3. mai 2011 Nå har du falt godt utenfor kanten av det som er saklig. Du skjønner forskjellen på profesjonelle sladrehanker og verdens mest kjente terrorist, som erklærte krig mot et helt land ved å sprenge over 3000 mennesker i filler? Det jeg holder med deg i, er at man bør la alle få en dom. Selv avskum som denne. Men det er ikke alltid like enkelt å få til. Etter såpass mange år på rømmen, måtte noe gjøres. USA hadde selvsagt tapt ansikt ved at han kom seg unna. Han måtte tas for enhver pris, og heldigvis fikk de tatt ham. Selve symbolet på terrorens stygge ansikt. Det burde være en gledens dag, men venstresiden velger heller å spre møkk om USA - som vanlig. Selvom de denne gangen traff blink. Klart det er utenfor kanten. Langt også. Poenget er hvor vi vil sette grensen hvis det under noen omstendigheter er ok med likvidering hvis vi hevder det var i krig. Hvis noen arabiske land hevdet de var i krig med noen av oss, ville vi da godta likvideringer på vår jord? Amerikanske styrker har drept vesentlig mange sivile, hvorfor godtar vi ikke deres krig mot amerikanere? Jeg er en av dem som følte lettelse når jeg hørte nyheten, men er betenkt over at vi "siviliserte" bevilger oss friheter vi ikke vil innrømme andre. (i den grad vi bruker ordet "sivilisert" for å skape avstand, oss og dem, som grunnlag for at vi har rettigheter andre ikke har)
Katana Skrevet 3. mai 2011 #134 Skrevet 3. mai 2011 Det er kanskje ikke så rart at Pakistan holdes utenfor planlegging all den dag de har latt bin Laden bo en kilometer utenfor Krigsskolen sin? Tror fuglen ville vært fløyet for lengst dersom Pakistan skulle vært holdt løpende orientert.
Gentle Skrevet 3. mai 2011 #135 Skrevet 3. mai 2011 En god nyhet. bin Ladens død er av stor betydning fordi det sendes signaler om at ingen terrorist skal kunne gjemme seg og være trygg. De skal før eller siden uunngåelig bli stilt til ansvar. Kampen fortsetter. al-Qaida har fortsatt slagkraft, og vi må stå sammen for å bekjempe ny terror. Enig, bortsett fra "stilt til ansvar". Det ble ham ikke.
Stefan Skrevet 3. mai 2011 #136 Skrevet 3. mai 2011 Klart det er utenfor kanten. Langt også. Poenget er hvor vi vil sette grensen hvis det under noen omstendigheter er ok med likvidering hvis vi hevder det var i krig. Hvis noen arabiske land hevdet de var i krig med noen av oss, ville vi da godta likvideringer på vår jord? Amerikanske styrker har drept vesentlig mange sivile, hvorfor godtar vi ikke deres krig mot amerikanere? Jeg er en av dem som følte lettelse når jeg hørte nyheten, men er betenkt over at vi "siviliserte" bevilger oss friheter vi ikke vil innrømme andre. (i den grad vi bruker ordet "sivilisert" for å skape avstand, oss og dem, som grunnlag for at vi har rettigheter andre ikke har) Hadde vi hatt terrorgrupperinger vi ikke klarte å ta hånd om selv, hadde jeg vært veldig lettet over at andre tok ansvar. Amerikanerne har gjort mye rart opp igjennom tiden, og skal selvsagt heller ikke fredes all kritikk, men å likestille dem med avskum som regelrett går etter sivile ofre for å markere, vil jeg påstå er hinsides.
Gentle Skrevet 3. mai 2011 #137 Skrevet 3. mai 2011 Hadde vi hatt terrorgrupperinger vi ikke klarte å ta hånd om selv, hadde jeg vært veldig lettet over at andre tok ansvar. Amerikanerne har gjort mye rart opp igjennom tiden, og skal selvsagt heller ikke fredes all kritikk, men å likestille dem med avskum som regelrett går etter sivile ofre for å markere, vil jeg påstå er hinsides. Les det jeg skrev en gang til. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #138 Skrevet 3. mai 2011 Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg har kritisert det faktum at et sivilisert samfunn har oppsøkt en potensiell forbryter med det formål å likvidere ham uten dom. Stusser litt på bruken av potensiell forbryter. Han er en allerede etablert forbryter. Du får det til å virke som at USA gikk til angrep på en uskyldig som de bare tror skal utføre en forbrytelse i fremtiden. Hadde det vært realiteten, så burde USA fordømmes, med god grunn. Men heldigvis så er det ikke realiteten, USA likviderte en terrorist, som gjentatte ganger har vært "sjefen" bak kriminelle handlinger. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2011 #139 Skrevet 3. mai 2011 Kristus sier: Matt 5, 48 Vær da fullkomne slik deres himmelske Far er fullkommen." Og? Matt 24,15: Når dere ser at det motbydelige som ødelegger, det som profeten Daniel har talt om, står på det hellige sted – forstå det, den som leser! Mark 13,14: Men når dere ser det motbydelige som ødelegger, stå der det ikke skulle stå – forstå det, den som leser! Etymology In both Biblical and rabbinical Hebrew abomination is a familiar term for an idol. The suggestion of many scholars—Hoffmann, Nestle, Bevan, and others—that, as a designation for Jupiter it is simply an intentional perversion of his usual appellation "Baal Shamem" ("lord of heaven"), is quite plausible, as is attested by the perversion of Beelzebub into "Βεελζεβούλ" (Greek version) in Mark, iii. 22, as well as the express injunction found in Tosef., 'Ab. Zarah, vi. (vii) and Babli 'Ab. Zarah, 46a, that the names of idols may be pronounced only in a distorted or abbreviated form (see the examples quoted there). Ser man det.. Vesten har gått fra å tilbe Faderen til og tilbe Moren, barnet & Co™ og de som tror på en mer oppdatert versjon levert av engelen Gabriel sier at vesten er Satan. Hva er det som gjør menn blinde nok til å forsvare hora Babylon? Lovnaden om litt kuse? Dette er bare starten... Insha'allah!
Gjest Anne Skrevet 3. mai 2011 #140 Skrevet 3. mai 2011 Hvis USA hadde vært sannferdig og fulgt menneskerettighetene kunne jeg kanskje gratulert USA. Nå er det bare en forbryter som har slått en annen i hjel uten at verden har blitt noe særlig bedre for noen av oss. Typisk naive nordmenn som aldri har vært i nærheten av å oppleve terroren selv. Sitter så trygt her på berget og håner de som lever som terrorens hovedmål. Bin Ladens hovedmål var å drepe så mange amerikanere som mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå