Mann 42 Skrevet 2. mai 2011 #61 Skrevet 2. mai 2011 Tror mann42 skrev med et snev ironi... Nei, faktisk ikke. Hva skal man ellers gjøre med sine fiender? La meg klargjøre begrepet slik jeg ser det: En fiende er en som ikke bare hater deg, men som er i stand til å realisere det hatet, og som omsetter det i praksis. Sånn som Osama. Og fienden skal dø. Grunn til feiring.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2011 #62 Skrevet 2. mai 2011 hmmm ja, men tror du det gjør noen forskjell nå ? Han er en mann, og flammen i midtøsten er allerede tent , er det noen grunn til å tro at al-Qaida og Taliban vil legge ned våpnene og gå tilbake til en fredelig sivil livstil ? Eller er det mulig det vil komme nye store angrep som svar på dette ? Jeg vet ikke , men jeg tror det er litt seint . Osama var jo ikke lenger den største trussel . Kanskje Obama ønsker nye terrorangrep mot vesten?
Mann 42 Skrevet 2. mai 2011 #63 Skrevet 2. mai 2011 Er ikke det en vel primitiv og usivilisert holdning? Burde vi ikke ha kommet litt lenger i dag? Nei, jeg tror vi trenger mer sånt. Nå var jo Osama en eksepsjonelt GOD fiende, det var aldri noen tvil om hans skyld, hans intensjoner eller hvorvidt han fortjente å dø. Det gjør det jo så mye enklere.
Harlekin Skrevet 2. mai 2011 #64 Skrevet 2. mai 2011 Nå har jo familien til Bin Laden de samme holdningene som han. Hans sønner er vel også aktive i Al-Qaida etter hva jeg har lest. Så veldig synd på dem er det vel ikke akkurat. Medynk er ikke noe man gjør seg fortjent til. Men hvis du vil tenke på den måten, så hadde mannen barnebarn også. Uansett, jeg vet at de fleste ikke er enig med meg, jeg er vant til det. Det forandrer ikke synspunktet mitt. 2
Gjest Mynona83 Skrevet 2. mai 2011 #65 Skrevet 2. mai 2011 Skal snart til New York - håper ikke det blir noen hevnaksjoner... (jada, veldig egoistisk)
Wonders Skrevet 2. mai 2011 #66 Skrevet 2. mai 2011 det menneske har vært dødt i årehvis, noe de ikke vil at skal komme ut, så de sier de har kastet han i havet. De fant et balsamert lik tenker jeg. Ikke han levende. Det er ikke mulig å overleve sykdommen og tilstanden han hadde. Om de hadde tatt han levende ville bildene av det kommet over alt, noe det ikke har -ennå. Saddam Hussein ble vist i beste sendetid helt levende, og til jeg ser nye bilder av styrker som tar bin Laden har jeg ingen tiltro i at de tok terroristen de hevder levende
Gjest A Skrevet 2. mai 2011 #67 Skrevet 2. mai 2011 hmmm ja, men tror du det gjør noen forskjell nå ? Han er en mann, og flammen i midtøsten er allerede tent , er det noen grunn til å tro at al-Qaida og Taliban vil legge ned våpnene og gå tilbake til en fredelig sivil livstil ? Eller er det mulig det vil komme nye store angrep som svar på dette ? Jeg vet ikke , men jeg tror det er litt seint . Osama var jo ikke lenger den største trussel . Nettopp. Og derfor tok de han av dage. Han hadde begynt å bli en mytisk figur for militante muslimer. En med Robin Hood status, som snek seg unna USA,- og det med Guds hjelp er vel historien på folkemunne. Al Qaeda opererer dessuten nå som celler uavhengig av hverandre mot "et større mål". Derfor tok de han nå. De har ganske sikkert visst hvor han var hele veien, men holdt han i livet så de kunne fortsette "krigen mot terror" ut av plausible årsaker, og invadere feks Irak. Men da Usama begynte å bli den mytiske figur som han nå var blitt, og et sterkt samlende symbol for enkelte grupper (og overtroen deres), - da tok de han av dage for å etablere USA som sterkere enn denne myten. Det gjenstår å se om de lyktes med det. Legg merke til at Obama understreker at de ikke har ført krig mot islam, så de skal kunne demme opp for den bølge av militante islamister som nå vil prøve å rekruttere på basis av at "islam og muslimer er hatet av Vesten." Jeg tror de har nøye valgt ut dette tidspunktet for å drepe Usama. Det var nok nøye planlagt. (Kanskje også i lys av WikiLeaks noe ødeleggende arbeid..?) Men jeg vil si en ting i tillegg: Glem ikke hva ameriankerne holdt på med i Abu Ghraib, og hva de gjør/har gjort i Guantanamo Bay, når Obama dag maler et glansbilde av USA gjennom sin tale som "oppsummerer hvorfor og hvordan USA med rette og verdighet har gått til krig"...Waterboarding og tortur av uskyldige bønder, som man har innrømt vet at er uskyldige,og fengslet uten grunnlag og dom i Guantanamo. Nedverdigelse og tortur av krigsfanger som man så gjennom fingrene med i Abu Ghraib. Framgangsmåter som de selv sier er grunn til å gå til krig mot andre. Og fanger som man har lært opp til å vite hva de ble utsatt for av USA, så det er risky business å løslate dem... Takk.
Helene70 Skrevet 2. mai 2011 #68 Skrevet 2. mai 2011 Beklagelig at Bill Clinton ikkje fekk viljen sin på etter det første angrepet på WTC (det med van i garasjen). Han ville sende spesialstyrkene til leiren Osama var i og "ta han ut". De militære synes det var for farlig og ikkje viktig nok til å risikere soldatane sine liv. I staden sendte dei rakettar som landa fem minutt etter Osama reiste. Det beste hadde naturligvis vore ei rettsak i eit arabisk land med fokus på dei tusenvis av muslimar han har drepe. Rett gjort ville han miste Che Guarra-rolla hjå dei fleste. Nest best hadde vore om Osama snubla og sprengte seg sjølv med si eiga bombe ....
Wombat Skrevet 2. mai 2011 #69 Skrevet 2. mai 2011 det menneske har vært dødt i årehvis, noe de ikke vil at skal komme ut, så de sier de har kastet han i havet. De fant et balsamert lik tenker jeg. Ikke han levende. Det er ikke mulig å overleve sykdommen og tilstanden han hadde. Om de hadde tatt han levende ville bildene av det kommet over alt, noe det ikke har -ennå. Saddam Hussein ble vist i beste sendetid helt levende, og til jeg ser nye bilder av styrker som tar bin Laden har jeg ingen tiltro i at de tok terroristen de hevder levende Jeg hater å bli smittet av konspiranoia - men det er litt rart at amerikanerne gravla USA's mest forhatte mann til sjøs, mens Hussein ble kringkastet landet rundt for å forvisse nasjonen om at regjeringen tok ansvar mot Terror. Kan hende de vil unngå at liket blir stjålet og brukt som relikvie, ikke vet jeg - men at navnet hans vil bli brukt i senere terrorhandlinger er jeg ikke i tvil om.
Gjest A Skrevet 2. mai 2011 #70 Skrevet 2. mai 2011 Beklagelig at Bill Clinton ikkje fekk viljen sin på etter det første angrepet på WTC (det med van i garasjen). Han ville sende spesialstyrkene til leiren Osama var i og "ta han ut". Det kunne de ikke gjort, for da ville krigen mot han vært over, og de ville mistet unnskyldningen sin om å gå til angrep på Irak. Dette informerte de nok sin president om, og etterpå kjenner vi historien alle sammen. USA var i ferd med å skape seg en større trussel, og et sterkt samlende bilde for terrorister i og ved Usama. Derfor offentliggjør de nå at de har drept han. Er min oppfatning.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #71 Skrevet 2. mai 2011 det menneske har vært dødt i årehvis, noe de ikke vil at skal komme ut, så de sier de har kastet han i havet. De fant et balsamert lik tenker jeg. Ikke han levende. Det er ikke mulig å overleve sykdommen og tilstanden han hadde. Om de hadde tatt han levende ville bildene av det kommet over alt, noe det ikke har -ennå. Saddam Hussein ble vist i beste sendetid helt levende, og til jeg ser nye bilder av styrker som tar bin Laden har jeg ingen tiltro i at de tok terroristen de hevder levende Men de tok ham jo ikke levende, det var en skuddveksling hvor han ble drept. Forskjell på å finne og å ta. Er det ikke litt mye å kreve at man skal ha fotografer som dekker det hele underveis? Eller mener du at man burde ha frigitt bilder av kroppen i etterkant, som man har gjort tidligere? (Det er jeg enig i, skjønner ikke helt hvorfor det ikke har kommet ennå.)
Gjest A Skrevet 2. mai 2011 #72 Skrevet 2. mai 2011 det menneske har vært dødt i årehvis, noe de ikke vil at skal komme ut, så de sier de har kastet han i havet. Veldig interessant tanke,- at USA muligens har hatt han død på kjølelageret sitt hele denne tiden...
Gentle Skrevet 2. mai 2011 #73 Skrevet 2. mai 2011 Nei, faktisk ikke. Hva skal man ellers gjøre med sine fiender? La meg klargjøre begrepet slik jeg ser det: En fiende er en som ikke bare hater deg, men som er i stand til å realisere det hatet, og som omsetter det i praksis. Sånn som Osama. Og fienden skal dø. Grunn til feiring. For å si det sånn: Jeg har alldri følt meg truet av Osama. Jeg vet ikke engang om jeg var en av dem han ønsket å drepe. Så skulle vi som ikke ble truet eller følte oss truet mene at en potensiell fiende skulle drepes? Uten dom? Dødsstraff uten dom har vi prøvd før, det var ikke den mest lykkelige perioden for menneskene. Særlig når det var basert på anekdoter fra 3-person. Selv om jeg er glad for hans død, blir jeg betenkt av holdningen din.
Wonders Skrevet 2. mai 2011 #74 Skrevet 2. mai 2011 det er ikke bilder fordi han var svøpt i likvåke... Huff. Det vil de jo ikke sende ut bilder av... Ja ja, jeg bare tenker høyt her. Å har bare situasjonen med Saddam Hussein å sammenligne med, om man kan tillate seg det...
Gjest A Skrevet 2. mai 2011 #75 Skrevet 2. mai 2011 Jeg hater å bli smittet av konspiranoia - men det er litt rart at amerikanerne gravla USA's mest forhatte mann til sjøs, Du skal ikke se bort fra den symbolverdien det er å gå ut med at man IKKE begraver Usama Bin Laden, Al Qaeda muslim, med hodet vendt mot Mekka.
Wombat Skrevet 2. mai 2011 #76 Skrevet 2. mai 2011 Du skal ikke se bort fra den symbolverdien det er å gå ut med at man IKKE begraver Usama Bin Laden, Al Qaeda muslim, med hodet vendt mot Mekka. Sant det, men jeg har likevel alltid forestilt meg en helt egen Teabaggers Pride Parade hvis dette noen gang skulle skje - og da har liket av Osama vært kledd i bacon fra topp til tå mens Republikanerne danset på det. De får vel nøye seg med en dukke antar jeg. En stråmann kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2011 #77 Skrevet 2. mai 2011 *** Tyskerne så på dem som sabotører.. Tyskerene så på de som terrorister. Du kan jo sjekke Aftenpostens arkiv på nettet så ser du at det i 1944 er over hundre artikler hvor tyskerne omtaler sabotasjeaksjonene som terroraksjoner og sabortørene som terrorister. Dessuten har jeg det fra en slektning som var involvert i sabotasjeaksjoner og som ble omtalt som terrorist av tyskkontrolert norsk media.
Gjest NozMonster Skrevet 2. mai 2011 #78 Skrevet 2. mai 2011 For å være helt ærlig syns jeg at å holde noen i live slik at de kan få oppleve masse straff før de dør blir feil. Jeg tror det beste med mennesker som bin Laden er egentlig bare å bli kvitt dem raskt, fordi vi mennesker har en tendens til å synke like lavt som fienden vår, og da er vi ikke noe bedre selv. Det er greit å bli kvitt han, men jeg gidde ikke feire. Det er ikke noe å feire egentlig, fordi det kommer ikke til å endre noe som helst. Det er nok en etterfølger som står klar til å ta hans plass. PS. Søte, snille deg...Man kan ikke bli gjenfødt som ku-bæsj da det ikke er en levende ting. En snile hadde vært noe da. heheee, jeg skrev enkli " gjenfødt som en ku" først...men så måtte jeg gå tilbake og tilføye "-Bæsj" Men jeg synes heller ikke om å holde noen i livet før man dreper dem (men ofte er det jo bra, for mange har jo blitt sluppet fri etter 10 år pga feilaktig dømming..men whattever) jeg synes bare ikke at noen burde ha drept han, han burde heller blitt gammel og grå i fengselet!
Gjest NozMonster Skrevet 2. mai 2011 #79 Skrevet 2. mai 2011 Jeg synes det er feil å synke på osama sitt nivå, men alikvell så klarer jeg ikke synes synd på familien hans. En over her synes vi skal tenke på familien hans, mens vi jubler over hans død, men tenk hvor mange titusner folk som har blitt berørt av 11.september! fordi de mistet enten mamman sin, begge foreldrene sine, barna sine, bestevennen sin, kansje hele familien sin! ...nå vedder jeg på at jeg får masse kritikka av dere alle ( og de fleste hadde skrevet det anonymt, men jeg Hater AB),men jeg sier det likevell: jeg hadde godta meg litt om jeg sto på liket hans og så barna hans i øya å lo!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå