Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ikke lest hele tråden, og vet ikke om dette er tatt opp tidligere. Men etter hva som kommer frem i nyhetene nå (om man skal tro på det, jeg stiller meg skeptisk til det meste som har med dette å gjøre), så dreier det seg om en ren henrettelse. bin Laden var ikke bevæpnet da han ble skutt og drept. Jeg har ingen sympati med Osama, men han - som alle andre - hadde fortjent en domstol, slik Hussein fikk. Dette kan vel ikke være lovlig? Men USA slipper jo unna med det meste, det er ingen som tør å si noe.

Noe sier meg at venstresiden i Vesten ikke hadde vært fornøyd med utfallet av en slik rettsak. Venstresiden passer meget bra. Siden det er et meget stort sammenfall mellom folk som ikke er fornøyd samme hva USA gjør, og venstresiden.

Endret av talin
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet "Hvorfor skulle de IKKE stille Osama for en domstol hvis de hadde mulighet for det?" er fortsatt ikke besvart.

Sikkerhetsrisiko.

Gjest nobilian
Skrevet

Spørsmålet "Hvorfor skulle de IKKE stille Osama for en domstol hvis de hadde mulighet for det?" er fortsatt ikke besvart.

Vel, av alle mennesker ville jeg mene at Osama ikke nødvendigvis var ufarlig selv om han ikke hadde hendene på en AK.

Jeg ville som soldat uten videre gått ut fra at kona, ungene, bikkja og gullfisken i huset var rigga til å gå av på fjernkontroll, og da er det like greit med et skudd i nøtta.

Vet vi forresten noe om hvilke ordre disse soldatene hadde? Sånn bortsett fra det anonyme kilder har uttalt, mener jeg?

• Liker 2
Skrevet

Det blir kanskje litt bedre hvis du unngår å snakke så mye om "venstresiden" og hvordan de aldri blir fornøyd, og heller ser på kritikken som kommer konkret her. Jeg representerer ikke "venstresiden", jeg representerer bare meg selv. (Og til din opplysning så stemmer jeg MDG av klimahensyn, og ville ellers stemt Venstre. Ingen SV-kvinne her).

Jeg synes ikke jeg bommer stort når jeg bruker venstresiden som en generell henvendelse, da disse alltid står i spissen for kritikken. Jeg presiserte aldri at det var myntet på deg, selvom du også var kritisk.

Skrevet

Jeg synes ikke jeg bommer stort når jeg bruker venstresiden som en generell henvendelse, da disse alltid står i spissen for kritikken. Jeg presiserte aldri at det var myntet på deg, selvom du også var kritisk.

Det var likevel meg du siterte. Hvis det du skrev var en generell betraktning uavhengig av min kritikk, så hadde det kanskje vært greit å presisert det. Og, ikke minst, ikke sitert meg når du skrev det. :)

Skrevet

Noe sier meg at venstresiden i Vesten ikke hadde vært fornøyd med utfallet av en slik rettsak. Venstresiden passer meget bra. Siden det er et meget stort sammenfall mellom folk som ikke er fornøyd samme hva USA gjør, og venstresiden.

Hvorfor siterer du meg når du snakker om hva venstresiden ikke er fornøyd med? Hvordan er det relevant til det jeg skriver?

Skrevet

Det var likevel meg du siterte. Hvis det du skrev var en generell betraktning uavhengig av min kritikk, så hadde det kanskje vært greit å presisert det. Og, ikke minst, ikke sitert meg når du skrev det. :)

Trodde ikke man var så store på det her inne jeg... ;)

Skrevet (endret)

Vel, av alle mennesker ville jeg mene at Osama ikke nødvendigvis var ufarlig selv om han ikke hadde hendene på en AK.

Jeg ville som soldat uten videre gått ut fra at kona, ungene, bikkja og gullfisken i huset var rigga til å gå av på fjernkontroll, og da er det like greit med et skudd i nøtta.

Vet vi forresten noe om hvilke ordre disse soldatene hadde? Sånn bortsett fra det anonyme kilder har uttalt, mener jeg?

Oj, og denne har faktisk noen klikket + på!! Da må det jo være ganske særlig sant.

Hvis årsaken var paranoiditet, er det for så vidt greit, men ikke så greit likevel....

Endret av Gentle
Skrevet

Hvorfor siterer du meg når du snakker om hva venstresiden ikke er fornøyd med? Hvordan er det relevant til det jeg skriver?

Fordi det passer.

Skrevet

Fordi det passer.

Slående argumentasjon.

• Liker 1
Gjest nobilian
Skrevet

Oj, og denne har faktisk noen klikket + på!! Da må det jo være ganske særlig sant.

Hvis årsaken var paranoiditet, er det for så vidt greit, men ikke så greit likevel....

Hvis årsaken til din prinsippfasthet/arroganse er manglende evne eller vilje til å sette deg inn i hvordan en slik operasjon kan arte eller utarte seg, er det jo greit osv

Om det er veldig vanskelig for deg å se for deg at Osama hadde gjort klart et sistelinjeforsvar, får det stå på din manglende forestillingsevnes regning.

Kan du presentere noen god grunn til å tro at verdens mest ettersøkte terrorist ikke skulle ha tenkt på alle eventualiteter og tatt skritt i forhold til dem?

Og så til spørsmålet jeg stilte; hva var ordrene til soldatene? Eller er det irrelevant for deg?

• Liker 1
Gjest Arne
Skrevet

Fengende sang :digge:

Jepp, det er umulig å ikke danse og synge med :digge:

Sangen burde ha vært skrevet for 10-15 år siden, men det er bedre sent enn aldri.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...