Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En gledens dag. Symbolet for vår tids største terroraksjon er borte, og den mest kjente terrorgruppen ligger med brukket rygg. Nå har de sikkert gjort sine forhåndsregler angående lederskap og lignende, etter tidenes lengste gjemsellek, men når selve symbolet er borte, vil man være svekket. Det vil nok bli noen forsøk på gjengjeldelse sånn rundt omkring, men det skal mye til for å overgå det avdøde symbolet. Spesielt ettersom man nå er forberedt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke helt forstått om formålet var å drepe ham eller det var å ta ham til fange?

Pri en ville ha vært å tatt ham i live.

Gjest Gjest
Skrevet

Rettferdighet og rettferdighet.

Det har med det å gjøre at man skal drepe sine fiender. Bin Laden var en fiende av alt vi er og alt vi står for, og demonstrerte det med all mulig tydelighet gjennom alt han var og alt han gjorde. Han ønsket oss alle døde og begravet, og folk av hans slag i vårt sted.

Og for det fortjente han å dø. Og alle som tenker som ham, fortjener akkurat det samme. Jeg kan ikke forestille meg lykkefølelsen den soldaten som skjøt ham, må ha følt, da blodtåka fylle skopet hans. Men jeg tipper at det er noe man kan leve på til sin siste dag.

Er ikke det en vel primitiv og usivilisert holdning? Burde vi ikke ha kommet litt lenger i dag?

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det en vel primitiv og usivilisert holdning? Burde vi ikke ha kommet litt lenger i dag?

Tror mann42 skrev med et snev ironi...

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan noen kan føle glede over et drap. Hvis en person jeg fryktet ble drept hadde jeg nok følt en lettelse, men jeg kunne ikke følt glede, og jeg ville ikke feiret det. Denne mannen var noens far og bestefar. Noen var glad i han. Sikkert ganske mange som sørger over han. Vi har kritisert folk i midtøsten fordi de ferier drap, nå gjør folk fra vesten det samme.

Han burde blitt staffet, men han burde fått en rettferdig dom, ikke bare drepes.

Jeg tror nok ikke han tenkte på alle de menneske han drepte som var mor/far til noen, bror/søster til noen, datter/sønn til noen osv.

• Liker 4
Skrevet

Og derfor er det greit for oss å adoptere slike holdninger, framfor å prøve å påvirke andre med gode verdier?

Det er jo ikke rart de vil sprenge seg på kjøpesenterene våre, om vi framstår som voldsglade hevntørstige idioter.

• Liker 2
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Tøv. De var sabotører som angrep militære mål. Det er ikke det samme som terrorisme.

Les hva jeg skrev

jeg sa at TYSKERENE SÅ PÅ DEM SOM TERRORISTER

Også sa jeg at nordmenn og resten så på dem som frihetskjemper

venligst les før du svarer neste gang. Så framstiller du deg selv ikke som en komplett idiot

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan noen kan føle glede over et drap. Hvis en person jeg fryktet ble drept hadde jeg nok følt en lettelse, men jeg kunne ikke følt glede, og jeg ville ikke feiret det. Denne mannen var noens far og bestefar. Noen var glad i han. Sikkert ganske mange som sørger over han. Vi har kritisert folk i midtøsten fordi de ferier drap, nå gjør folk fra vesten det samme.

Han burde blitt staffet, men han burde fått en rettferdig dom, ikke bare drepes.

Helt enig med deg.

Jeg lurte på om det var meg som var rar som følte ubehag og ble opprørt over all gleden over et drap. Godt å se at jeg ikke er helt alene. Det uthevede er det sikkert mange som ikke tenker over.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror nok ikke han tenkte på alle de menneske han drepte som var mor/far til noen, bror/søster til noen, datter/sønn til noen osv.

Hva så? Er bin Ladens barn ansvarlige for handlingene hans?

Jeg synes vi skal tenke litt på hvordan familien hans har det i dag, mens resten av verden jubler.

• Liker 2
Skrevet

heheee, bra sagt chiyo :) enig med deg, men jeg er enig med andre her som sier det var dumt at han døde. men i motsetning til en som sier det var trist fordi han hadde familie, så synes jeg det var trist fordi jeg mener det ikke er en straff å dø. Jeg mener han døde vekk fra all straff! (..såsant det ikke er tilfelle at det finnes et liv etter døden, og han blir gjenfødt som en kubæsj da) Hadde vær myyye mer tilfredstillende om han fikk en straff slik at han virkelig kunne følt at friheten hans er revet vekk, følt seg krenket og latterliggjort av resten av verden!

For å være helt ærlig syns jeg at å holde noen i live slik at de kan få oppleve masse straff før de dør blir feil. Jeg tror det beste med mennesker som bin Laden er egentlig bare å bli kvitt dem raskt, fordi vi mennesker har en tendens til å synke like lavt som fienden vår, og da er vi ikke noe bedre selv. Det er greit å bli kvitt han, men jeg gidde ikke feire. Det er ikke noe å feire egentlig, fordi det kommer ikke til å endre noe som helst. Det er nok en etterfølger som står klar til å ta hans plass.

PS. Søte, snille deg...Man kan ikke bli gjenfødt som ku-bæsj da det ikke er en levende ting. En snile hadde vært noe da. ;)

Gjest nobilian
Skrevet

Les hva jeg skrev

jeg sa at TYSKERENE SÅ PÅ DEM SOM TERRORISTER

Også sa jeg at nordmenn og resten så på dem som frihetskjemper

venligst les før du svarer neste gang. Så framstiller du deg selv ikke som en komplett idiot

Tyskerne så på dem som sabotører..

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet

Jeg synes vi skal tenke litt på hvordan familien hans har det i dag, mens resten av verden jubler.

Hvis han hadde vært opptatt av å leve for familien sin hadde han ikke gjort seg selv til en verdensberømt terrorist, nektet å overgi seg når han hadde sjansen og brukt en kvinne som levende skjold (blandt utallige andre forbrytelser, selvsagt). Kanskje du skal legge skylden på ham, som har brakt slik fare mot sin egen familie?

• Liker 6
Skrevet

Hvis han hadde vært opptatt av å leve for familien sin hadde han ikke gjort seg selv til en verdensberømt terrorist, nektet å overgi seg når han hadde sjansen og brukt en kvinne som levende skjold (blandt utallige andre forbrytelser, selvsagt). Kanskje du skal legge skylden på ham, som har brakt slik fare mot sin egen familie?

Signerer!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Osama bin Laden er død

:danse::hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skyld? Dette har ikke noe med skyld å gjøre. Dette har noe å gjøre med dem som er uskyldige oppi det hele. Ikke fokuser på bin Laden nå.

Endret av Harlekin
  • Liker 2
Gjest Hard Ride
Skrevet

Skyld? Dette har ikke noe med skyld å gjøre. Dette har noe å gjøre med dem som er uskyldige oppi det hele. Ikke fokuser på bin Laden nå.

Jeg vil jo si at han som familiefar har ansvar for sin egen familie. Noe annet er ansvarsfraskrivelse. Han burde aldri hatt familie i det hele tatt, ettersom han valgte det livet han levde.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil jo si at han som familiefar har ansvar for sin egen familie. Noe annet er ansvarsfraskrivelse. Han burde aldri hatt familie i det hele tatt, ettersom han valgte det livet han levde.

Men dette har ikke noe å si. Jeg har heller ikke noe ansvar for bin Ladens familie eller noen andre enn min egen, men det hindrer meg ikke å føle medynk med bin Ladens familie eller andre det skjer vonde ting med, eller å være dypt uenig i et drap blir feiret, uansett hvem det er som blir drept.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor var Chuck Norris i gaar forresten....the plot thickens lol

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jo familien til Bin Laden de samme holdningene som han. Hans sønner er vel også aktive i Al-Qaida etter hva jeg har lest. Så veldig synd på dem er det vel ikke akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...