Gå til innhold

Ned 15 kg til sommeren!


Gjest nordpia

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Her går det greit! :Nikke:

Denne uken har sett/ser sånn ut for min del:

Mandag: shopping fra 10-18

Tirsdag : zumba abs&cardio 20 min på formiddag

zumba party 45 min kveld

Onsdag: fri

Torsdag: en zumbaøkt (kanskje to)

Fredag: en zumbaøkt (to visst jeg ikke rakk to på torsdag)

Lørdag: dancing all night long..(mange kalorier inn med andre ord)

Søndag: zumbaøkt

Har blitt mye zumba i det siste, jeg er helt frelst! Men neste uke blir det å bytte på zumba og 30DS, trenger noe med litt mer styrke :)

Blir spennende og se hvordan det blir med treningen fremover, hittil har jeg vært hjemmeværende, men neste uke skal jeg begynne og jobbe litt igjen.

Kostholdet er igrunn ikke kjempesunt, men helt "vanlig" frokost, lunch, middag, kvelds, også gjerne en frukt mellom lunch og middag. Prøver så godt jeg kan og kutte ut sjokolade i ukedagene, men det blir av og til en liten sjokolade. Uansett bedre enn sjokolade, cola og potetgull flere dager i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukens andre løpeprogramøkt overstått! (Det er ikke så lurt å ta ukens første treningsøkt på torsdag, men jeg var ikke i form før i går så da ble det sånn.) Håper å få til den tredje i morgen, for selv om det ikke er optimalt å trene tre dager på rad er det vel ikke noe stort problem når det bare er lett jogging?

Skal i storselskap med masse god mat og desserter i morgen, så kommer nok ikke til å telle kalorier, men skal selvfølgelig begrense meg litt. Forventer derfor ikke stor nedgang på mandag, men det gjør ikke så mye. Jeg har gledd meg til dette selskapet i evigheter, og har planer om å nyte det :-) (I tillegg drikker jeg ikke alkohol og sparer tross alt inn en del kalorier der :P)

Ellers ligger jeg mellom 1300 og 1700 kalorier om dagen, som oftest rundt 1500. Om dette er helt optimalt er jeg usikker på, men jeg har regnet ut et daglig kaloribehov på litt over 2000, så jeg synes det er greit.

Hvordan gjør dere det i helgene? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned hele 100 gram denne uka. Skuffa, men jeg vet jo at det er min egen feil siden jeg ikke har vært flink å holde meg unna usunn mat (hadde bursdag i huset i helga, og selvfølgelig ble det fire dager på rad med kaker...) Så nå må jeg bare skjerpe meg!

Har vært flink med trening, da! Har hatt to økter med tung styrketrening, og gått tur på minst en time alle andre dager. Så jeg bare prøver å huske på at selv om jeg ikke går ned i vekt, så er treningen kjempebra for helsa. Og jeg vet jo at om jeg holder meg til sunn mat, går jeg ned etterhvert. Så jeg kommer stert tilbake neste uke (håper jeg...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white tiger

Har veiedag i dag, men har ikke fått veid meg.. Kanskje like greit. Har hatt mye besøk denne uka så blitt en del mat. Jaja. Satser på en bedre uke denne uka her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicola

Hei! Jeg vil være med!!! Jeg er nok tyngst av dere alle :/

Jeg er 1.74 og 105 kg. Forbausende nok ser jeg ikke feit ut. Er ganske "fast i fisken" til å ha så mange kg. Jeg har lagt på meg rundt 20 kg siden jeg ble sammen med min mann for to år siden. Skrekk og gru. I mitt forige forhold la jeg også på meg 20 kg. Men gikk ned alt temmelig fort etter bruddet.

Jojoslanker mao :/

Min trivselsvekt er rundt 80 kg. Da er jeg slank :)

Prøver å gå minst 3 lange turer i uka.

Prøver å spise sunt, Men er en godtegris uten like. Er uansett på go vei. Har kuttet ned mye. Spiser kun på lørdager :)

Min sambo skal også ned rundt 10 kg, Så motivasjon og ville ned begge to.

Første delmål er 10 kg til sommeren. Får se da hvor langt jeg kommer! :)

Min veiedag er onsdag!

Snakkes jenter :)

Jeg har gått ned 2 kg siden jeg skreiv dette innlegget! ;)

Da var jeg 105,5 og nå er jeg 103,5! Yey!

Går rette veien!

Motivert motivert! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på jeg også da..

Startvekt på 87kg-akkurat..

og må egentlig ned til under 70 for å få dekket en operasjon, men tar et kilo om gangen og tenker først og fremst å komme meg ned til 80 på 3mnd.

Eller klarer jeg mer?

Lavkarbo da.. Så nå går det i egg, bacon, ost&skinkeruller og mye kjøtt og salat.

Har funket for meg før, så prøver igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også da..

Startvekt på 87kg-akkurat..

og må egentlig ned til under 70 for å få dekket en operasjon, men tar et kilo om gangen og tenker først og fremst å komme meg ned til 80 på 3mnd.

Eller klarer jeg mer?

Jeg hadde litt mer enn deg i utgangspunktet (168 høy), jeg er nede i 80,4 nå, 7 uker etter start. Hos meg gikk det fort i begynnelsen! Så om du finner den riktige metoden for deg vil jeg kanskje tro at du vil klare syv kilo ganske raskt. Men du må jo finne et mål du kan leve med og som er realitisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg turte å veie meg igår etter en måned nå med sykdom som har ført til mindre trening og mer usunn mat. Heldigvis var vekten på 68 kilo så jeg har ikke gått opp det jeg mistet i januar! hurra!

Trente utholdenhet igår, brente av 600 kalorier. Jeg lastet ned finalen i "The Biggest Loser" og så på den på ipoden mens jeg trente. Stor motivasjon å se alle som har gått ned så om så mye i vekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummerer litt (for meg selv og de som leser :))

Jeg startet i slutten av oktober 2010 å slanke meg da vekta viste 81kg

Nå er jeg på 74,2kg

Sist gang jeg veide meg, som var i forrige uke så var jeg 75kg og gangen før var jeg 74,7kg. Det er ganske lett å se på vekta når man har mensen og mer vann i kroppen :)

Hvertfall; nå er jeg 74,2 :hoppendeglad: Endelig på god vei tilbake til den kroppen jeg er vant å ha!

Jeg teller kun kcal og trener når jeg har hatt tid. Har i det siste vært å opptatt pluss syk så jeg ikke har fått trent i det hele tatt! Så at jeg nå er på 74,2kg er helt herlig!

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag, ned 800 gram til 76.4. 200 gram mindre enn jeg hadde håpet på, men jeg er fornøyd likevel. Nå nærmer jeg meg neste delmål på 75 kg, 1.4 igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her, jeg også.

For å være forsiktig optimist, så er målet -10 kilo før sommeren.

Veier i dag 95 og er 165 høy.

Hilsen Mette

På vekta i dag og den viste 93,1 - kjempefornøyd.

Har redusert veldig på karbo og spist klibrød. Mye å hente på å bevege meg mer, har bare vært liltt tungt å komme i gang.

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Veiedag!

Uke 8: 72.9

Uke 9: 73.2

Uke 10: 72.4 :danse:

Da er jeg på veg ned, hurra!

Må vel også innrømme at jeg ikke var så flink som jeg burde til verken å trene eller spising. Ble to kakeselskap i stedet for treningøkter, og en liten surr på lørdag. Brente nok noen kalorier på dansegulvet, men tror det var flere inn enn ut :danse:

Nå: skjerpings!

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag idag, og som forventet ble det ingen nedgang, og jeg står på 76.4 kilo. Likevel målte jeg midjen i dag, og oppdaget at jeg den siste måneden har blitt redusert fra 85 til 80 cm, altså 5 cm smalere!! Jeg nekter å tro at alt er sant, noe må være målefeil, men jeg merker absolutt at magen har blitt mindre. Jeg er likevel veldig fornøyd, og festen i helgen var virkelig verdt et manglende vekttap, jeg har det ikke så travelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens første treningsøkter er overstått - og i følge kalkulatoren min på Vektklubben.no tjente jeg meg 3,3 trimpoeng og 669 kcal, det er jo helt vanvittig!!! :trene: (Vet at den ikke er helt nøyaktig korrekt altså, men likevel. Dritfornøyd!!)

Nei, denne uka bare må bli bra :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare opp jeg... Er så lei!

Trener 4 ganger i uka og spiser sunt for hvert måltid...

Men så deler man ei flaske vin med ei venninne, går på kafe og spiser en vaffel... og vips så har man gått opp 1kg på ei uke... Åh, gud jeg er så lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må føye til... Selv om jeg har vært flink, så går jeg heller ikke ned, men klarer jeg å spise litt ekstra så er det rett opp!

Jeg klarte å gå ned 10 kg i fjor og lett som bare det! Den samme strategien funker ikke lenger...

Hvor lite skal man egentlig spise? Jeg ligger på ca 1800kcal om dagen! Da burde man klare å gå ned LITT ?

(Er i litt bedre humør nå, nå som jeg har luftet ut litt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må føye til... Selv om jeg har vært flink, så går jeg heller ikke ned, men klarer jeg å spise litt ekstra så er det rett opp!

Jeg klarte å gå ned 10 kg i fjor og lett som bare det! Den samme strategien funker ikke lenger...

Hvor lite skal man egentlig spise? Jeg ligger på ca 1800kcal om dagen! Da burde man klare å gå ned LITT ?

(Er i litt bedre humør nå, nå som jeg har luftet ut litt...)

Du spiser nok litt for mye :/ Du burde antagelig legge deg på mellom 1300 og 1500kcal pr dag. Hvis du ligger på 1800 vil du neppe gå ned noe de dagene du ikke trener, og hvis du i tillegg skeier ut av og til så blir det fort ekstrakcalorier. Du er flink til å trene da, fire ganger i uka er kjempebra! Litt muskler blir det jo av trening (som veier mer enn fett), og det er uansett kjempebra å trene av helsemessige årsaker, så stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicola

Må føye til... Selv om jeg har vært flink, så går jeg heller ikke ned, men klarer jeg å spise litt ekstra så er det rett opp!

Jeg klarte å gå ned 10 kg i fjor og lett som bare det! Den samme strategien funker ikke lenger...

Hvor lite skal man egentlig spise? Jeg ligger på ca 1800kcal om dagen! Da burde man klare å gå ned LITT ?

(Er i litt bedre humør nå, nå som jeg har luftet ut litt...)

Jeg ligger på rett under 1000 kcal hver dag og er heldig om jeg går ned en kg i uka. Så hadde jeg vært deg, Hadde jeg minka inntaket mitt litt. Men vi er jo alle forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har motivasjonen vært i dass, så det har blitt noen uker uten trening nå. Kjenner heldigvis at treningslysten ligger og murrer, så jeg skal komme meg på spinning senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...