Gå til innhold

Ned 15 kg til sommeren!


Gjest nordpia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil også være med på dette!

Jeg er ca 170 og veier 92kg per dags dato. Jeg har en trivselsvekt på 75kg, for jeg er i utgangspunktet ganske tung. Dvs at jeg skal gå ned 17kg. Kanskje jeg klarer det til sommeren?

Jeg var kjempeflink og gikk ned fra 98kg til 83kg i fjor, men gikk opp igjen da jeg fikk samboer (som er tynn som en strek og kan spise alt mulig) og sluttet å trene. (Nå angrer jeg meg...)

Jeg er også medlem av VG's Vektklubb for å holde litt oversikt over kalorier og trening.

Min største last er sjokolade og at jeg er så fryktelig glad i god mat og da ofte spiser for mye :)

Men jeg er flink til å trene og spise mye sunt innimellom det usunne ;)

Jeg er klar for 75kg til sommeren... :) mitt første delmål er 89kg, for det er alltid godt å se nye titall på vekta ;)

Så... 7. mars skal jeg veie 89kg!

Mvh Kinini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har på ingen måte vært kritisk. Jeg tenkte jeg skulle hjelpe deg med å holde på motivasjon. Det hele startet med dette:

Og når du kommer og griner fordi du ikke har gått ned i vekt på 2 dager, tolker jeg som om du har en forvridd syn på hvordan og hvor lang tid man bruker for å gå ned i vekt... Derfor har jeg kommer med et forslag om at du skal droppe å veie deg så mye, det er ikke ok at du mister ALL motivasjon hvis du ikke går ned ila 2 dager! Du skulle aldri ha veid deg på fredag, men siden noen tvang deg til å gjøre det, skulle du ALDRI ha veid deg i dag også! Men siden du måtte gjøre det i dag også, så er det jo noe som ikke stemmer.

Det var kanskje litt lite informasjon fra min side; siden forrige veiedag har jeg gått opp! Grunnen til at jeg visste at det var i løpet av helgen vekten kom på og at jeg formulerte meg slik, er at jeg da uunngåelig måtte på vekten på fredag. Vekten var altså status quo på fredag i forhold til siste veiedag, og i forhold til at jeg har veiedager på mandag hadde ikke den veiingen noe med vektnedgangen å gjøre i det hele tatt.

Altså; jeg har gått opp siste uken. Hvor mange ganger jeg har vært på vekten i løpet av den uken er helt irrelevant i og med at jeg bare forholder meg til ukesveiinger. Jeg ble deprimert i dag siden jeg hadde gått OPP siden forrige veiedag (som da var for en uke siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på ingen måte vært kritisk. Jeg tenkte jeg skulle hjelpe deg med å holde på motivasjon. Det hele startet med dette:

Og når du kommer og griner fordi du ikke har gått ned i vekt på 2 dager, tolker jeg som om du har en forvridd syn på hvordan og hvor lang tid man bruker for å gå ned i vekt... Derfor har jeg kommer med et forslag om at du skal droppe å veie deg så mye, det er ikke ok at du mister ALL motivasjon hvis du ikke går ned ila 2 dager! Du skulle aldri ha veid deg på fredag, men siden noen tvang deg til å gjøre det, skulle du ALDRI ha veid deg i dag også! Men siden du måtte gjøre det i dag også, så er det jo noe som ikke stemmer.

Når folk prøver å hjelpe deg, så er det faktisk ikke kritikk. Jeg delte at jeg hadde problemer med at jeg måtte på vekt hele tiden og da ble motivasjonen min ødelagt. Problemet var løst når jeg kasta batteriene.

Jeg må si du er unødig krass, og drar slutninger du ikke vet noe om. Hvis du virkelig vil hjelpe noen er det kanskje en ide å formulere seg litt hyggeligere, og støtte og oppmuntre heller enn å fortelle noen hva de *skal* og ikke skal gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si du er unødig krass, og drar slutninger du ikke vet noe om. Hvis du virkelig vil hjelpe noen er det kanskje en ide å formulere seg litt hyggeligere, og støtte og oppmuntre heller enn å fortelle noen hva de *skal* og ikke skal gjøre.

I dette tilfeller så er det en som la meg sitere "mistet ALL motivasjon" og er blitt "deprimert". Jeg kommer desverre ikke til å oppmuntre noen som skal på død og liv gå ned i vekt på denne måten. Hva enn nå hun gjør, så fungerer ikke dette for henne. Man skal gå ned på en sunn måte, og dette er LANGT fra en sunn måte å gå ned i vekt på. Psykisk helse er MYE viktigere enn hvordan kroppen ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfeller så er det en som la meg sitere "mistet ALL motivasjon" og er blitt "deprimert". Jeg kommer desverre ikke til å oppmuntre noen som skal på død og liv gå ned i vekt på denne måten. Hva enn nå hun gjør, så fungerer ikke dette for henne. Man skal gå ned på en sunn måte, og dette er LANGT fra en sunn måte å gå ned i vekt på. Psykisk helse er MYE viktigere enn hvordan kroppen ser ut.

Da kan du jo kanskje heller være så snill å la være å kommentere? Det er mulig du mener du er "til hjelp", men det er du virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Fikk du resultater av den sist?:)

Ingen resultater på vekta, men jeg skrumpet inn en del cm, spesielt rundt magen. Men det ble jo muskler av det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg med. Jente på 20, veier 58 og er 166 cm høy. Skal ned til ca 50. Har begynt å trene og skal prøve å endre på kostholdet mitt også. La på meg fra 46-60 da jeg fikk samboer, men syns jeg ble litt vel rundt i kantene så vil ned noen kilo.

Om noen har mat tips eller treningstips så er det bare å gi meg et multisitat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres største motivasjon som gjør at dere klarer å gjennomføre dette?

Jeg har holdt på siden nyttår, og jeg har gått ned to kilo. I februar nå har jeg mistet all motivasjon. Følte kanskje at to kilo var litt lavt utifra hvor flink jeg var i januar, og jeg vil ikke ha hele vinteren og våren som januar, for det tok for mye av min tid. Nå må jeg begynne å lese skole og jobbe og slikt.

Jeg har også vært utrolig slapp de siste to ukene, og tanken på trening frister ikke. Jeg bare ligger og sover, gjerne tolv timer hver natt og ettermiddagslur i tillegg. Selv nå som jeg nettopp var på senteret klarte jeg ikke løpe pga smerte i kneet, så jeg gikk fort i en time istedenfor. Styrke gadd jeg ikke.

Hater meg selv for at jeg ikke klarer å opprettholde motivasjonen. Jeg vil ned i vekt, det er det eneste jeg tenker på, men samtidig er februar veldig vanskelig å opprettholde fokuset mot mat og trening, i forhold til hvor lett det var i januar.

Tror jeg mister motivasjonen fordi jeg hele tiden ser på meg selv. Hvor mye magen stikker ut og slikt. Når jeg løp idag tenkte jeg bare at magen "disset disset disset". Selv etter harde økter ser jeg jo ingen forskjell utseendemessig. Har nå en bukse som passer (stretch) og bruker ikke bare topper lenger, men går alltid med cardigan eller svære skjorter over så ingen ser hvor mye jeg tyter over buksa. Jeg nekter å kjøpe meg større klær.

Skal til fastlegen imorgen, får se hva han sier. Kanskje ta en blodprøve.

Endret av kml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sjekke kalorier i mat er i hovedsak ikke nødvendig. hvis du trener/ er i fysisk aktivitet daglig og spiser et variert sunt kosthold skal det gå greit. fristelser som en kjeks daglig gjør mye forskjell, så å droppe den vil gjøre stor forskjell. det som også kan være en ide er å gjøre noen øvelser hjemme hvis man har tid. f.eks begynne med 15 situps og 15 push ups, det hjelper, og øke antallet etterhvert. før var jeg veldig ufornøyd med meg selv, fordi jeg begynte å trene mer og da fikk jeg mer muskler og gikk opp i vekt. tror kanskje at det viktigste er at hvis du er fornøyd med kroppsformen, er kanskje ikke vekten det viktigste

lykke til:)

Endret av itjuie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens økter over. Var deilig å være tilbake :). Kostholdet har oxo gått bra. Kanskje litt for lite mat. Har vært en hektisk dag med trening og jobb. Men nå tar jg natten og håper at det her holder :). Husk jenter at sammen er vi sterke :). Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede kommet godt i gang. Gikk med en bukse i går som aldri har passet til meg. Kjøpte den fordi jeg trodde den passet! Wiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg vil ikke ta motet fra noen, men de av dere som har planer om å gå ned inntil 20 kg fra nå og til sommeren, må bli mer realistiske. Det lar seg ikke gjøre i løpet av 4-5 måneder, ikke når vekten er tosifret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ta motet fra noen, men de av dere som har planer om å gå ned inntil 20 kg fra nå og til sommeren, må bli mer realistiske. Det lar seg ikke gjøre i løpet av 4-5 måneder, ikke når vekten er tosifret.

Dette er nok individuelt. Jeg har gått ned seks kilo siden nyttår. Har fortsatt en god del igjen men det virker jo så lett å gå ned.

Jeg spiser ofte og sunt samt trener styrke og går/løper flere dager i uka. Tror ikke jeg spiser for lite da jeg er mett og har godt med krefter til å trene.

Kan legge til at jeg aldri har forsøkt å gå ned i vekt før så dette er gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, jeg skal da prøve å gå ned 15kg uansett... Sommeren er lang! :)

Igår var jeg skikkelig umotivert og lat! Men jeg dro på treningssenteret med kjæresten min og fikk trent litt i rykk og napp! Ble 450 kcal forbrent :)

Men i gjengjeld så klarte jeg å spise en hel boks med mager vaniljekesam til dessert :S

Huff, det var litt FOR mye!

Trodde det skulle komme opp igjen da jeg prøvde 40kg i benkpress ;) Hehe...

I dag skal jeg prøve meg på god gammeldags sirkeltrening :) Det blir artig å se hvordan jeg klarer meg der :)

Har dere noen gode, smakfulle, sunne middagstiups? (ikke wok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfeller så er det en som la meg sitere "mistet ALL motivasjon" og er blitt "deprimert". Jeg kommer desverre ikke til å oppmuntre noen som skal på død og liv gå ned i vekt på denne måten. Hva enn nå hun gjør, så fungerer ikke dette for henne. Man skal gå ned på en sunn måte, og dette er LANGT fra en sunn måte å gå ned i vekt på. Psykisk helse er MYE viktigere enn hvordan kroppen ser ut.

Er det ikke naturlig å miste motivasjonen når man går OPP når man holder på med en slankekur? Jeg jobber hardt for hvert gram, og da er det ganske frustrerende når vekten har gått opp!

Og hvordan kan du si at min måte å gå ned på er langt fra sunn, når du egentlig ikke vet hva jeg gjør? Du hang deg opp i at jeg var på vekten midt i veieuka mi, men som jeg sa er det helt irrelevant, for vektoppgangen var jo fra forrige veiedag til i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske dere alle lykke til :) Det er ingenting bedre enn å nå målene sine :D Stå på =D Hiver meg på i april, da er jeg ferdig med å være gravid så da skal den gamle kroppen tilbake :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

August er jo fortsatt sommer da, Belladonna, og for å gå ned 15 kilo fra januar til august kreves det et vekttap på to kilo i måneden, og det er langt fra umulig ;)

(Nå tenker ikke jeg personlig at jeg nødvendigvis vil gå ned 15 kilo, men jeg er med her for å få litt motivasjon til å begynne vektnedgangen, også får jeg heller se etterhvert hvor jeg ender :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på denne, jeg! Trenger all den motivasjon jeg kan få :-)

Er 17 år, 165 høy og veier for øyeblikket 57kg. Kunne tenke meg å være nede på 50 før sommeren begynner, men går mer ut ifra hvordan kroppen forandrer seg, enn nøyaktig vekt.

Problemområdet mitt er uten tvil lårene, har en ganske tydelig pærefasong som jeg ikke er noen stor fan av. Ellers ønsker jeg å "stramme opp" litt over alt, og få tilbake en helt flat mage.

Målene mine er:

Under brystet: 69 cm

Magen på det tynneste: 63 cm

Magen på det tykkeste: 78 cm (blir kanskje mer hoftene, men det er der den lille fettranden ligger)

Lår på det tykkeste: 57cm

Legger på det tykkeste: 35 cm

Ligger hjemme med influensa nå, men fra mandag blir det full skjerpings med 30 day shred daglig, joggeturer og sundt kosthold :) gleder meg til 1.Juni, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg slenger meg på denne, jeg! Trenger all den motivasjon jeg kan få :-)

Er 17 år, 165 høy og veier for øyeblikket 57kg. Kunne tenke meg å være nede på 50 før sommeren begynner, men går mer ut ifra hvordan kroppen forandrer seg, enn nøyaktig vekt.

Problemområdet mitt er uten tvil lårene, har en ganske tydelig pærefasong som jeg ikke er noen stor fan av. Ellers ønsker jeg å "stramme opp" litt over alt, og få tilbake en helt flat mage.

Målene mine er:

Under brystet: 69 cm

Magen på det tynneste: 63 cm

Magen på det tykkeste: 78 cm (blir kanskje mer hoftene, men det er der den lille fettranden ligger)

Lår på det tykkeste: 57cm

Legger på det tykkeste: 35 cm

Ligger hjemme med influensa nå, men fra mandag blir det full skjerpings med 30 day shred daglig, joggeturer og sundt kosthold :) gleder meg til 1.Juni, ja!

Hvis du mener dette alvorlig, har du et fullstendig forvrengt syn på kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener dette alvorlig, har du et fullstendig forvrengt syn på kroppen din!

Mja, jeg er litt uenig med deg. Jeg er helt enig i at hun ikke trenger å gå ned til 50 kg, men jeg tror heller ikke at hun vil ta skade av det. Hun vil fortsatt ha normal BMI, og muligens en kropp hun trives bedre med. Alle har lov til å ha noen komplekser, og hvis hun blir kvitt sine ved å gå ned til en vekt som slett ikke er usunn, syns jeg hun skal få lov til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...